Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

    Op pagina 19 in het "grote statieven-statiefkoppen topic" kan je er wat over lezen, en waar het vooral op neerkomt is dat hier op BD weinig mensen er ervaring mee hebben omdat het zoals je zegt een vrij nieuw merk is. Marcot heeft er eentje (T287A) en is er zoals je kan lezen heel tevreden over. En als jij statieven hebt vergeleken naast merken als Manfrotto en Gitzo, en Coman komt daaruit als jouw favoriet, dan moet je je door die onbekendheid zeker niet tegen laten houden.

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.
    www.500px.com/sennevdb________________________________________________

    Comment


    • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

      Bedankt, Senne!

      Comment


      • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

        Moderator Note: Ik voeg deze samen met de grote topic.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

        Comment


        • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

          Ik zoek een vervanger voor mijn huidig statief - de manfrotto 055 xdb/804 rc2 , wat aan de zware kant is maar voor de rest wel prima zijn ding doet. Enkel het grote nadeel is dat ik niet dicht bij de grond kan bij macro of watervogels…
          Het mag dus wat lichter, maar vooral dichter bij de grond.

          Comment


          • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

            Oei, niemand een suggestie? Het zou tussen 1 en 3 kg gewicht moeten aankunnen.

            Comment


            • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

              Oorspronkelijk geplaatst door reflektr Bekijk bericht
              Oei, niemand een suggestie? Het zou tussen 1 en 3 kg gewicht moeten aankunnen.
              Misschien even de max prijs meegeven.
              Wij hebben de 190CXpro4 en deze kan dicht bij de grond.Voor enkel macro hebben we de Berlebach Minitripod.
              Last edited by François02; 15 september 2014, 10:39.

              Comment


              • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                Als je mijn eerste post leest, zie je dat ik ook de 055 (alu) vervangen heb door een 190CXpro4 (carbon) en dat scheelt aanzienlijk in gewicht. Je ziet daar ook wel dat ik geen voorstander (meer) ben van Manfrotto-koppen.
                Bij de twee types die ik heb (055 en 190) kun je de middenstaaf uithalen en horizontaal inbrengen, zodat je toch wel erg laag kunt, hoor.
                Zie mijn foto's in deze post: post #405
                En in deze, waar het eigenlijk om de kop gaat: post #417
                Last edited by LesC; 15 september 2014, 10:56.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                Comment


                • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Als je mijn eerste post leest, zie je dat ik ook de 055 (alu) vervangen heb door een 190CXpro4 (carbon) en dat scheelt aanzienlijk in gewicht. Je ziet daar ook wel dat ik geen voorstander (meer) ben van Manfrotto-koppen.
                  Bij de twee types die ik heb (055 en 190) kun je de middenstaaf uithalen en horizontaal inbrengen, zodat je toch wel erg laag kunt, hoor.
                  Zie mijn foto's in deze post: post #405
                  En in deze, waar het eigenlijk om de kop gaat: post #417
                  Hebben op jouw aanreden deze set gekocht en tot op heden nog geen spijt van.

                  Comment


                  • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Misschien even de max prijs meegeven
                    Een 250 euro is zowat waar ik aan dacht: mag dus ook een 'duurdere' tweedehands zijn voor dat bedrag.
                    De middenstaaf zo uithalen en horizontaal inbrengen, is dit handig of een wat tijdsinnemende handeling? Daar bedoel ik mee verlies je niet veel tijd als je snel een foto wil maken.
                    Zijn er ook die een statief gebruiken zonder de middenstaaf?

                    Comment


                    • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                      Middenstaaf: schroef losdraaien tussen duim en wijsvinger, staaf omhoog trekken, onderaan op drukken, 90° kantelen, opnieuw induwen, schroef vastdraaien tussen duim en wijsvinger. Echt geen werk; je hebt wellicht iets meer werk met de kop precies horizontaal te krijgen, maar dan kun je tot erg laag bij de grond hoor.
                      Als je van statief werkt, neem je bovendien je tijd om je compo optimaal te maken. Uiteraard is uit de hand sneller, maar stel dat je (te?) weinig licht hebt?
                      Er zijn statieven zonder middenstaaf: ervaringen van anderen hier gevraagd aub.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                      Comment


                      • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                        Ik wil een nieuw statief om voornamelijk LE fotografie mee te gaan doen.
                        Ik heb al enkele malen gelezen dat een stevig en goed statief hiervoor wel nodig zijn, door de lange sluitertijden en trillingen/beweging.

                        Nu budgetair gezien wil ik daar nu geen honderden euro's aan uitgeven, tenzij echt niet anders kan.

                        Zijn er mensen die een goed statief hebben of kunnen aanraden voor hetgeen ik wil? Ik heb bv. enkele Manfrotto statieven gezien rond de 150 euro, is dat wat?
                        https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                        Comment


                        • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                          Het is mij niet duidelijk wat "LE fotografie" is. Dus graag een woordje uitleg.
                          Wat is het totale gewicht dat je statief+kop moet dragen?
                          Wil je een 'licht' statief (om lange tochten mee te nemen) of vind je een zwaarder statief niet erg? (carbon vs alu)?
                          Manfrotto is goed qua statieven, maar in jouw budget spelen ook andere merken mee: Sirui, Benro... (zelf geen 'ervaringsdeskundige' maar er zijn hier wel een aantal ervaringen neergepend).
                          De kop is voor mij het allerbelangrijkste. Wat ga je vinden voor €150,- ?
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Iemand ervaring met Coman statief?

                            Long exposure fotografie...
                            Ik weet dat dit bedrag die ik genoemd heb weinig is voor een goed statief, maar dit was maar om te vermijden dat er mensen met statieven kwamen die voor mij momenteel te veel kosten.

                            Het belangrijkste is dat een statief heb die ik kan meenemen (voor landschappen en aan zee) maar ook stevig genoeg is zodat ik geen/weinig trillingen krijg.

                            Het statief zelf heeft een niet zo grote draagkracht nodig.
                            https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              De prijs lijkt lijkt me inderdaad aan de lage kant. Misschien op de tweedehandsmarkt. Hoe dan ook, om de stabiliteit van je statief te verhogen is er meestal een haakje voorzien waaraan je je fotozak kan bevestigen.

                              Groetjes

                              Peter


                              Sent from my iPad using Tapatalk

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                Heeft iemand ervaring met de HAMA TRAVELLER COMPACT PRO?

                                Ik ben op zoek naar een nieuw statief, maar ik wil er ook geen stukken van mensen aan uitgeven aangezien ik het gewoon niet genoeg zal gebruiken daarvoor. Liefst iets onder de 150 euro. Wat is het beste dat ik voor die prijs kan krijgen?
                                Momenteel zou ik het gebruiken voor studio (object) en voor wat landschap en architectuur.

                                Het moet een Canon Eos 450D + Tamron 17-50 F2.8 kunnen dragen. In de toekomst ben ik wel van plan een Canon Eos 7D aan te schaffen, wat meer gewicht dus...
                                Canon 5D MK III

                                Comment

                                Working...
                                X