Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote statieven-statiefkoppen topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

    Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
    Deze laatste vallen spijtig genoeg buiten mijn budget.
    Momenteel twijfel ik nog tussen de volgende 3:

    Manfrotto 190XPROB: 139 euro bij Amazon.de
    Manfrotto 055XPROB: 138 euro bij Amazon.de
    Manfrotto MT190XPRO3: 159 euro bij Grobet

    Voorkeur gaat uit naar de laatste. Toch nog iemand die deze drie kan vergelijken?
    Ik zou zonder twijfel voor de mt055xpro3 gaan in jouw geval:
    The 055 redefines the 3-section aluminium tripod. Thanks to its size and shape, and to the materials used, the new 055 delivers an unprecedented level of...


    Of de 4 mocht je deze ergens in deze prijsklasse vinden.
    Last edited by photome; 19 maart 2014, 07:45.

    Comment


    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

      Heeft er iemand ervaring met de Manfrotto Befree (http://www.manfrotto.com/befree) Prijs op amazon is 141€

      Ik ga nogal regelmatig op citytrip en had nu een konig tripod 19 dat extreem licht is (500g ong) maar dat is wss ook wel een van zijn mankementen...
      Ook komt mijn huidig statief maar tot 1m en merk ik wel vaker dat dit te kort is...

      Ik was eerst aan het twijfelen met de Manfrotto 190 series maar dan moet het Carbon zijn wegens het gewicht om mee te sleuren. Nadeel daar was dan weer de 58cm min hoogte tegenover de 40cm van de befree...

      Iemand een mening?
      CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

      Comment


      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

        Het zal uiteindelijk de MT190xpro4 worden.
        Bedankt voor alle info. Ga hem volgende week bestellen.

        New 190, New BenchmarkManfrotto’s most popular tripod is aimed at advanced amateur photographers, but its balance of compact size, pro...
        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

        Comment


        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

          Deze nieuwe Manfrotto-kop ziet er wel handig uit



          Weet niet of hij hier al verkrijgbaar is.
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

            Bij Art en Craft is deze kop te verkrijgen: zie Manfrotto X-pro

            Persoonlijk vond ik een 3 wegskop minder handig dan een balhead. Bij de 3wegs moet je immers 3 handles vast en losmaken om je kop juist te positioneren. Indien je veel wilt pannen, zou een 3 wegs dan wel weer handiger zijn.
            Geniet van foto's maken

            Comment


            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

              Bij Art en Craft is deze kop te verkrijgen: zie Manfrotto X-Pro
              Persoonlijk vond ik een 3 wegskop minder handig dan een balhead. Bij de 3wegs moet je immers 3 handles vast en losmaken om je kop juist te positioneren. Indien je veel wilt pannen, zou een 3 wegs dan wel weer handiger zijn.
              Geniet van foto's maken

              Comment


              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                Bedankt, had ik inderdaad niet gevonden.
                Heb de MT190XPRO4 ook bij Art en Craft besteld.
                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                Comment


                • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                  gisteren mijn MT190XPRO4 statief ontvangen en al onmiddellijk mee aan de slag gegaan. Super tevreden over
                  Toch wel handig zo een horizontale kolom.
                  Nogmaals bedankt voor alle info.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                    Hopelijk ben je, en blijf je, tevreden van de Manfrotto-kop die je gekocht heb. Het statief is sowieso prima!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                    Comment


                    • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                      Ik heb enkel het statief gekocht en hou voorlopig mijn oude 141RC kop. Ga binnen een 2-tal mnd wel een nieuwe kop kopen. Zo wordt het budget een beetje gespreid en blijft ook de vrouw tevreden.
                      Ga dan eens bekijken of het de http://www.artencraft.be/nl/manfrott...egs-kop-208122 of toch nog een andere wordt.
                      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                      Comment


                      • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                        Zit nog met een vraag.
                        Om laag en horizontaal bij de grond te fotograferen is met een 3-weg kop niet mogelijk tenzij ik mijn camera ondersteboven hang wat natuurlijk niet handig is.
                        Is dit met een balhoofd wel mogelijk of is de enige mogelijkheid een rijstzak?
                        Zo niet zie ik het nut niet in om een balhoofd te kopen.
                        Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                        Comment


                        • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door RBOOM Bekijk bericht
                          Zit nog met een vraag.
                          Om laag en horizontaal bij de grond te fotograferen is met een 3-weg kop niet mogelijk tenzij ik mijn camera ondersteboven hang wat natuurlijk niet handig is.
                          Is dit met een balhoofd wel mogelijk of is de enige mogelijkheid een rijstzak?
                          Zo niet zie ik het nut niet in om een balhoofd te kopen.
                          Tuurlijk wel. Mijn Markins Q3 (Emile) heeft zo'n uitsparing (linkerplaatje) waardoor je netjes de camera weer rechtop kunt plaatsen, en dan vanuit die positie naar beneden of naar boven laten zwenken (midden en rechterplaatje):

                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.5) - iPhone XR (iOS 17.4.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.8)

                          Comment


                          • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic


                            Dan denk ik dat ik de Sirui k-20x of k-30x ga kopen.
                            Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                            Comment


                            • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                              Daarnaast heeft zo'n balhead nog het voordeel dat er geen (grote) handles in weg zitten bij het laag bij de grond werken. Bovendien moet je bij een balhead maar een knop los- en daarna weer vastmaken om je fotoapparaat te herpositioneren, terwijl je bij een driewegkop meestal twee handles of knoppen moet los - en vastzetten om je camera in de juiste positie te brengen.
                              Af te meten aan de populariteit van de Sirui-koppen, maak je een goede keuze.
                              Geniet van foto's maken

                              Comment


                              • Re: Het grote statieven-statiefkoppen topic

                                vanavond mijn Sirui k-30x ontvangen. De eerste indrukken zijn zeer positief. Stevig en makkelijk te bedienen.
                                Bedankt voor alle reacties.
                                Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                                Comment

                                Working...
                                X