Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Hallo Mic, Umco en Tom.

    Met alle respect voor het vele werk van de organisatie, toch even de volgende ideeën/opmerkingen.

    1 kwartier per sessie en zoals ik nu begrijp zit daar de verplaatsingstijd ook nog eens bij.
    Verplaatsen + kennismaken met de modellen en locatie = 5 min
    Omkleden modellen (kan soms voorkomen) = 5 min
    Gedeeld door 5 fotografen betekend dat dan <= 2min.!!!

    Daarbij komt nog dat de meeste meiden en fotografen niet al te veel ervaring hebben. Dus de modellen willen (moeten) naar een juiste plek op de locatie gedirigeerd worden en in de verlangde poses gezet worden. Dit kost ook allemaal tijd.

    Ik kan het idee achter deze opzet wel begrijpen en ik weet zeker dat het razend moeilijk is om 70 fotografen en al die modellen goed in te delen, maar hier zal niemand veel aan hebben.

    Ik heb een ander voorstel.
    Halveer alles, dus maak er een half uur van.
    Dat betekend dat je maar op de helft van de locaties komt, en de helft van de modellen kunt doen. Maar je kunt wel vele malen meer je aandacht aan het model schenken. Hier is iedereen mee gebaat. (de foto's, het model, de fotograaf, diegene die tips moet geven, etc.)
    Zorg dat iedereen een kleine plattegrond krijgt, van de locaties, zodat er na de pauze de overige modellen en locaties geschoten kan worden.
    Waarschijnlijk loop je hierdoor een locatie of een model mis, maar 12 locaties min 2 misgelopen locaties, zijn er altijd nog 10 die je wel (rustiger) hebt kunnen gebruiken.

    Nog een tip (misschien hebben jullie er zelf al aangedacht)
    Gebruik een fluitje of iets dergelijks om het tijdstip van sessie wisselen aan te geven.

    Veel succes met de organisatie en wat het ook wordt, wij zullen ons best doen om het zo goed mogelijk te laten verlopen.

    Met vriendelijke groet,

    Ton Kriens

    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Oorspronkelijk geplaatst door Z900
      nou ja vooruit....nu Tony niet kan komen ga ik het proberen......
      dussseeh......ik zit in groep 5

      mvg,
      Welkom bij groep 5
      Digitale groeten
      K.J.W.

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door komjewok
        Welkom bij groep 5
        thanks K.J.W

        mvg,
        Z900
        Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Is het nog mogelijk om je in te schrijven? Ik ben momenteel nog op vakantie, maar kom zaterdag met de auto terug van Cannes.

          Graag even een korte bevestiging per mail. Thanks
          ---

          Canon 7D

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Ik krijg precies honger, zet mij er ook maar bij voor de BBQ. (1 pers.)

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius
              Zorg dat iedereen een kleine plattegrond krijgt, van de locaties, zodat er na de pauze de overige modellen en locaties geschoten kan worden.
              Zo'n plattegrond wilde ik ook al voorstellen, met daarbij een schema waar en wanneer wie moet zijn.

              'k Heb even zo'n schema'tje uitgeprobeerd: (ben wel uitgegaan van 12 groepen fotografen, aangezien 3 uur gedeeld door 15 minuten per sessie nog altijd 12 sessies oplevert en geen 14, dus 12 locaties (L), 12 groepen fotografen (F) en 12 groepen modellen (M)) http://users.telenet.be/kuriishi/wat...schema_001.pdf

              Zoals je zal merken schuiven de modellen in het midden NIET door naar een volgende locatie. Dat moet zo, gezien zowel fotografen als modellen doorschuiven en anders zouden de fotografen de helft van de modellen (of de modellen de helft van de fotografen) niet gezien hebben. Dat kan natuurlijk heel eenvoudig aangepast worden naar een situatie waar de modellen wél doorschuiven maar dan de fotografen niet, naargelang hetgeen het meest geschikt lijkt.

              seppuku.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Oorspronkelijk geplaatst door ThaFonz
                Is het nog mogelijk om je in te schrijven? Ik ben momenteel nog op vakantie, maar kom zaterdag met de auto terug van Cannes.

                Graag even een korte bevestiging per mail. Thanks
                Tuurlijk is dit nog mogelijk... Er valt altijd wel iemand uit... Ziek,... begrafenis van schoonmoeder... winnen van de Lotto... enz...
                Je staat erbij.

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door voyager
                  Ik krijg precies honger, zet mij er ook maar bij voor de BBQ. (1 pers.)
                  Ok je staat op de lijst... Smakelijk.

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Tom zal blij zijn met de voorstellen van Antonius en Seppeku... Het zal idd nie gemakkelijk zijn om zo'n bende te laten schuiven...
                    Idd 15 minuten is kort en daarbij komt de verplaatsing ook nog, maar die is minimaal hoor... De locaties liggen soms kort bij elkaar.
                    Het omkleden van de modellen is hier niet van toepassing.
                    Er zijn meer dan 35 a 40 modellen. Ze lossen elkaar af als er ééntje naar toilet moet of dorst en honger heeft.
                    Plus idd 15 minuten op één locatie is kort. Maar na de catwalk kan je zolang je wil op één locatie met één of meer modellen vertoeven zonder doorschuiven.
                    Die eerste drie uur doorschuiven (wandelen) is maar een klein deel van deze modellenshoot. Dit gaat snel idd. Bezie dit meer als een wandeling. Geen uitgebreide modellenshoot. Wil je langer en uitgebreid fotograferen kan dit perfect in het tweede deel na de catwalk. Dan is het vrij rondlopen en modellen verzetten of in groepjes plezier maken. Dan hebben de fotografen het voor het zeggen waar ze nog graag foto's hadden gemaakt en met welk model...
                    Ook tijdens de catwalk kan dit, want niet alle modellen doen aan 't defilé mee. Maar dan mis je wel één van de topatracties.

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Alé ik ga ook nog eens iets zeggen

                      Bezie het allemaal als een gezellig samen zijn. Als je lang met 1 model wil shooten dan vraag je haar nummer en dan spreek je later op de week, maand, jaar af.

                      Ik neem gewoon véél visitekaartjes mee en als ze willen afspreken, moeten ze maar e-mailen.

                      Ik doe hieraan mee omdat ik het een uitgelezen kans vind om vele mensen die op dit moment onbekend zijn te leren kennen.

                      Ga er maar vanuit: een SD geörganiseerd door mic, dat is in orde!
                      (de rest van de organisatie ook, hoor)

                      Aan iedereen: Wees deze week nog de bullebak en tegen zondag komt iedereen met volle moed en een goed humeur aan op de SD.

                      Hopelijk tot dan.

                      mvg Svenmichiels

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                        Alé ik ga ook nog eens iets zeggen

                        Bezie het allemaal als een gezellig samen zijn. Als je lang met 1 model wil shooten dan vraag je haar nummer en dan spreek je later op de week, maand, jaar af.

                        Ik neem gewoon véél visitekaartjes mee en als ze willen afspreken, moeten ze maar e-mailen.

                        Ik doe hieraan mee omdat ik het een uitgelezen kans vind om vele mensen die op dit moment onbekend zijn te leren kennen.

                        Ga er maar vanuit: een SD geörganiseerd door mic, dat is in orde!
                        (de rest van de organisatie ook, hoor)

                        Aan iedereen: Wees deze week nog de bullebak en tegen zondag komt iedereen met volle moed en een goed humeur aan op de SD.

                        Hopelijk tot dan.

                        mvg Svenmichiels
                        Heu ? Sorry maar je kan op geen enkele manier het telefoonnummer, adres, e-mail of ook maar één gegeven van een model krijgen. Dit is niet toegelaten.
                        Dit omdat er na de Modellenshoot van Mol, enkele jaren geleden, problemen waren.
                        Daarom kan je enkel via de aanbrenger of JN models een model contacteren. Dit om de veiligheid van de modellen.
                        Niets houd je tegen om je visitekaartje af te geven...

                        Idd zo'n SD brengt heel wat kopzorgen en werk mee. Maar we doen 't graag omdat we altijd veel respons van de BDers krijgen. Iedereen is op zo'n SD altijd supervriendelijk.
                        Wie iets mispeuterd heeft is gewoon de volgende keer niet meer welkom. (Pasop die zijn er hoor)
                        Maar een BD SD is altijd een succes, zelfs als 't de hele dag regent zoals op de SD Maastricht. Het is altijd een plezante aangename dag tussen fijne behulpzame mensen. Ik kijk er altijd naar uit weer nieuwe gezichten te zien en er dan een forumnaam op te plakken.

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Hallo beste BDr's,

                          Ik hoop dat het nog mogelijk is om modellen in te schrijven, ik zal ze in ieder geval doorgeven aan de verantwoordelijke.

                          Ik zie dat er enkel vrouwelijke modellen zijn en daar ik graag ook de mannelijke modellen fotografeer zal ik zorgen voor 2 mannelijke modellen welke ik voor een fotoshoot voor een modeopdracht van Bikkembergs (eindopdracht van mijn fotografie opleiding) heb gehad. Ik heb hen gecontacteerd en zij willen graag meewerken (het zijn trouwens twee broers).

                          Verder hebben zij ook twee vriendinnen die mee willen doen.

                          Hier alvast enkele van mijn beelden (zijn ingescand want de opdracht was nog analoog). De dames heb ik niet op foto.







                          Greetz, RonnyE

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Ooo, er was zaterdag nog sprake van om enkel mannelijke modellen te vragen...
                            We kunnen dit alsnog doen...
                            Ronny, je bent in ieder geval welkom.. Is wel fotografisch mooi zo'n mannelijk en vrouwelijk model op een motto bv...

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door mic
                              Ooo, er was zaterdag nog sprake van om enkel mannelijke modellen te vragen...
                              We kunnen dit alsnog doen...
                              Ronny, je bent in ieder geval welkom.. Is wel fotografisch mooi zo'n mannelijk en vrouwelijk model op een motto bv...
                              Daar ik Umco gemaild heb en zijn mailbox volzit doe ik hierbij de inschrijving

                              Dus Umco!

                              Beste Umco,


                              hierbij wil ik de volgende 4 modellen inschrijven:

                              2 mannelijke modellen Bjorn en Davy (voor foto's zie forum)
                              2 vrouwelijke modellen waarvan ik de namen nog moet krijgen


                              Krijgen we nog een briefing die we aan de modellen kunnen meedelen of gebeurt dit de dag zelf?



                              Alvast bedankt!

                              Ronny Engelen (RonnyE)

                              Greetz, RonnyE
                              PS Ik zie er echt naar uit

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                En daarmee heeft Mic idd al 1 van de hoofprincipes uitgelegd. Er worden GEEN contacten gelegd met modellen op de dag zelf. Daarmee is er in het verleden al serieus wat mis gelopen. De gidsen, die dus ook een oogje in het zeil houden, zullen hier op toezien.

                                OP DEZE REGEL WORDEN GEEN UITZONDERINGEN GEMAAKT !!!!!

                                Contact met de modellen gebeurt achteraf, dit is principieel, en via de aanbrenger.

                                Ton, jouw voorstel is mooi, maar we hebben geopteerd om iedereen de kans te geven om op BIJNA ALLE locaties en BIJNA ALLE modellen te shooten. Een locatie ligt op max 2 minuten wandelen dus .....

                                Ik heb btw ooit eens samen met een ander lid een body-art show gefotografeerd, waar ik geen kennis maakte met de modellen, en waar wij maximum 5 minuten per model hadden IN DE STUDIO. Dit is een van mijn mooiste sessies ooit geworden.

                                Het doorschuiven van modellen / fotografen heeft idd een nadeel, er wordt 12x opgeschoven, dus je "rateert" 2 modellen/locaties. Erg hee ....... Het systeem is nl zo dat de fotografen in tegewijzerzin doorschijven, en de modellen in wijzerzin dus je zal genoeg variatie hebben.

                                Mensen, bezie dit idd als een gezellige dag, met modelfotografie mogelijkheden en niet als een private sessie.

                                Enfin, de funderingen zijn gegoten, de planningen zijn zo goed als afgewerkt, dus we kunnen er volgende week stevig tegenaan ....

                                Comment

                                Working...
                                X