Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Hallo Umco

    Je emailbox is : User over quota

    Hierbij bevestig ik de komst van 3 modellen en ondergetekende.
    Het zijn:
    Daisy (van L.)
    Simone (L)
    Mandy (P)

    UPDATE10 door mic Willen alle mensen die modellen meebrengen dit effe doormailen op info@jnmodels.com Ingeschreven modellen met bevestiging Umco 25 modellen bevestigd 52 modellen totaal bevestigd Op 21 augustus zal er een nieuwe Modellendag gehouden worden aan de oude mijngebouwen te Waterschei. Wij


    Indien er onverwachts een van die meiden niet kan komen, zal ik voor vervanging zorgen.
    Ik zal zelf aanwezig zijn, maar niet actief deelnemen.

    Met vriendelijke groet,

    Ton Kriens
    Lid van www.ZNAM.nl
    Luister, luister ijdeltuiten. Schoonheid zit van binnen maar ook van buiten.

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      Met alle respect voor het schitterende werk van de organisatie, toch even volgende bedenkingen/opmerkingen/ideeën, rekening houdend met de ervaringen uit Winterslag

      - De SD start een uur vroeger (12:00 ipv 13:00) omdat we wat meer tijd zouden hebben... Waarom het eten dan ook een uur vroeger (17:00 ipv 18:00) ? Zo winnen we niks, lijkt mij?

      - Waarom zoveel moeite doen om de fotografen in groepjes in te delen? Waarschijnlijk hangt er ook een doorschuifsysteem aan vast?
      In Winterslag heeft het systeem nog geen 20 minuten gewerkt. Bij de eerste keer doorschuiven was het al om zeep. Dankzij het gezond verstand en de positieve ingesteldheid van de BD-ers was dat echter geen probleem en werd er willekeurig doch ordelijk rustig verder geshoot.

      - Ook zie ik hier iets van "modellenduo's". Met 5 fotografen voor een modellenduo heb je 1 kans op 25 dat beide modellen in dezelfde lens kijken. We hebben dat ook duidelijk ervaren in Winterslag: de modellen weten niet wat doen en de fotografen hebben een massa foto's met 1 model goed en de ander die net de foute kant op kijkt.
      Ik pleit ervoor dat we bij de duo's, trio's, quartetten etc. telkens om beurt kort 1 iemand wat foto's laten nemen. Enfin, zoiets zien we wel hoe het ter plaatse uitkomt.

      - Nog een vraagje: Wat is de uiterste inschrijvingsdatum voor de modellen? En tot wanneer kan je inschrijven voor de BBQ?


      seppuku.

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
        Met alle respect voor het schitterende werk van de organisatie, toch even volgende bedenkingen/opmerkingen/ideeën, rekening houdend met de ervaringen uit Winterslag

        - De SD start een uur vroeger (12:00 ipv 13:00) omdat we wat meer tijd zouden hebben... Waarom het eten dan ook een uur vroeger (17:00 ipv 18:00) ? Zo winnen we niks, lijkt mij?

        - Waarom zoveel moeite doen om de fotografen in groepjes in te delen? Waarschijnlijk hangt er ook een doorschuifsysteem aan vast?
        In Winterslag heeft het systeem nog geen 20 minuten gewerkt. Bij de eerste keer doorschuiven was het al om zeep. Dankzij het gezond verstand en de positieve ingesteldheid van de BD-ers was dat echter geen probleem en werd er willekeurig doch ordelijk rustig verder geshoot.

        - Ook zie ik hier iets van "modellenduo's". Met 5 fotografen voor een modellenduo heb je 1 kans op 25 dat beide modellen in dezelfde lens kijken. We hebben dat ook duidelijk ervaren in Winterslag: de modellen weten niet wat doen en de fotografen hebben een massa foto's met 1 model goed en de ander die net de foute kant op kijkt.
        Ik pleit ervoor dat we bij de duo's, trio's, quartetten etc. telkens om beurt kort 1 iemand wat foto's laten nemen. Enfin, zoiets zien we wel hoe het ter plaatse uitkomt.

        - Nog een vraagje: Wat is de uiterste inschrijvingsdatum voor de modellen? En tot wanneer kan je inschrijven voor de BBQ?


        seppuku.
        Ja, we beginnen één uur vroeger.
        Dat wil zeggen dat de groepen starten om 12.00 uur.
        Dus je moet zeker al vroeger daar zijn. Want als je bv vijf voor 12 aankomt... Heb je maar vijf minuten om je in te schrijven en weg ben je.
        Dus als je nog wat wil babbelen ofzo, moet je wel iets vroeger aankomen. Om 12.00 uur zijn de groepen al aan hun tour bezig. Laatkomers??? Tja. die moeten hun groep gaan opzoeken???
        In Winterslag begon de SD om 13.00 uur maar de fotografen starten pas om 14.00 uur. Waterschei startten de fotografen om 12.00 precies. Da's twee uur meer.

        Ja, de BBQ start om 17.00 uur... Maar voor we aan 't eten zijn zal het toch iets later zijn. Babbelen en socelising moet ook he?
        De fotograafgroepen starten om 12.00 uur wisselen om het kwartier. De modelgroepen draaien in tegenovergestelde richting. Zo krijgen alle fotografen alle modellen voor de lens en zijn ze op alle locaties geweest.
        Het beste is dus dat je in je eigen groep blijft. Dan heb je zeker alles gezien en heb je alle model kunnen fotograferen.
        Ik weet, in Winterslag moesten we ook beginnen met groepen, daarna zijn we van dat groepsysteem afgestapt en konden jullie los van locatie naar locatie fladderen.
        Maar het nadeel was dat er BDers waren die achteraf zeiden:" Oo, dat heb ik niet gezien? Waar hebben jullie die trouwfoto's genomen? Die grafitie??? Dat heb ik niet gezien? Waar was dat?"
        Door in je eigen groepje te blijven kun je niets mislopen. Wil je niet in je groep blijven. Stoor dan de anderen niet door bij een andere groep aan te sluiten. Elk team bestaat uit vijf fotografen, echtgenotes en vriendinnen niet meegerekend, die nemen geen foto's.
        We moeten wel met zo'n groepsysteem werken. Je kan moeilijk met 70 man/vrouw rond trekken om alles te laten zien.
        Er is gewoon te veel te zien. En te veel fotografen voor dit doel. Vele locaties, cabrios, motto's, jetski, catwalk,... enz...
        Dus om het kwartier wisselen de fotografen van locatie.
        Precies om 15.00 hebben alle groepen hun rondgang gehad en komen ze allemaal samen in de grote zaal.
        Dit is zo uitgekiend.
        Om 15.10 start daar op de catwalk een defilé van avond en bruidskleding... Het is dan een enorme happening als er 70 fotografen die modellen staan te fotograferen. Dit is enorm plezant geloof me. (Zelfs in Parijs of Monaco bij Dior hebben ze niet zoveel fotografen) Je moet 't eens meemaken.
        Daarna, na de modeshow kan je nog vrij fotograferen van modellen die her en der staan opgesteld. (niet groepsgebonden)

        Dus als je niet in je groepje blijft,... niemand houd je tegen,... Maar je gaat een heleboel mislopen, geloof ons vrij.
        Als iedereen met zijn team meeschuift hebben jullie alles gezien en alle modellen gehad. Akkoord, ik weet dat 't soms snel gaat... Maar dat is juist plezant, één dag zijn jullie papparazi en moeten zo veel mogelijk foto's maken op korte tijd. Het is alsof je gewoon rondwandelt van locatie naar locatie...
        Dit wil natuurlijk niet zeggen dat we met de stok erachter lopen.. Nee, het blijft een losse gemoedelijke BD dag.
        Ik weet wel dat we dat tijdschema toch niet kunnen aanhouden... Maar we gaan 't proberen he?
        Dit is een zware taak voor Umco en Tom.
        Je kan het vergelijken met een geleide reis of cruise... als je niet met de gids meegaat en je niet bij je groep blijft heb je de helft van de stad niet gezien.

        Dan modellenduo's.. Natuurlijk kan je in jou team afspraken maken en om beurt fotograferen. Of je kan de modellen naar jou hand zetten... Daar ben je vrij in. Roep en ze kijken allebei jou kant uit.. klik.

        De inschrijvings-datum-stop voor modellen ligt bij Umco. Daar heb ik geen idee van. Onze taken zijn verdeeld. Anders kom je er niet uit, daar is deze SD te omvangrijk voor.
        Ik doe de administratie.
        Inschrijven voor de BBQ kan tot vrijdagavond.

        Foto JN Models
        Last edited by mic; 14 augustus 2005, 01:08.

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Hey Mic,

          misschien dom vraagje

          maar voorzie je ook een soort zelfklevende stickers die je op je kraag of zo
          aanbrengt?
          met naam erop
          is altijd aangenaam als je weet tegen wie je praat
          voor de fotografen natuurlijk
          zo niet ook goed , is zo maar een idee
          anders moet ik altijd mijne pas bovenhalen (alzheimer)
          grtz
          jp
          D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
          Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
          en ewa flitsspeelgoed

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Wegens totaal niet combineerbaar met andere dingen op mijn agenda zal ik alweer verstek moeten laten gaan
            Het lijkt wel alsof het me nooit zal lukken zo'n BD modellendag mee te maken

            Damn, mijn excuses voor het ongemak, en hopelijk tot op de volgende...

            Have fun y'all, en ik zal het weer moeten stellen met de albums achteraf

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
              Met alle respect voor het schitterende werk van de organisatie, toch even volgende bedenkingen/opmerkingen/ideeën, rekening houdend met de ervaringen uit Winterslag

              - De SD start een uur vroeger (12:00 ipv 13:00) omdat we wat meer tijd zouden hebben... Waarom het eten dan ook een uur vroeger (17:00 ipv 18:00) ? Zo winnen we niks, lijkt mij?

              - Waarom zoveel moeite doen om de fotografen in groepjes in te delen? Waarschijnlijk hangt er ook een doorschuifsysteem aan vast?
              In Winterslag heeft het systeem nog geen 20 minuten gewerkt. Bij de eerste keer doorschuiven was het al om zeep. Dankzij het gezond verstand en de positieve ingesteldheid van de BD-ers was dat echter geen probleem en werd er willekeurig doch ordelijk rustig verder geshoot.

              - Ook zie ik hier iets van "modellenduo's". Met 5 fotografen voor een modellenduo heb je 1 kans op 25 dat beide modellen in dezelfde lens kijken. We hebben dat ook duidelijk ervaren in Winterslag: de modellen weten niet wat doen en de fotografen hebben een massa foto's met 1 model goed en de ander die net de foute kant op kijkt.
              Ik pleit ervoor dat we bij de duo's, trio's, quartetten etc. telkens om beurt kort 1 iemand wat foto's laten nemen. Enfin, zoiets zien we wel hoe het ter plaatse uitkomt.

              - Nog een vraagje: Wat is de uiterste inschrijvingsdatum voor de modellen? En tot wanneer kan je inschrijven voor de BBQ?


              seppuku.
              Er zijn ALTIJD 2 modellen per groepje fotografen.

              We moeten dit systeem idd hanteren om jullie zoals ik eerder zei, het onderste uit de kan te laten halen. Ik weet het, een kwartier is niet veel, maar maar iedere fotograaf zal wel iedere model eens willen vastleggen en iedere fotograaf zal wel eens op iedere locatie willen staan.

              De aanwezige gidsen zullen jullie wel in goede banen leiden, maar ook een oog in het zeil houden .... Voor de tour aanvangt krijgen jullie en de modellen trouwens een briefing .....

              Dus zoals Mic al zei, blijf je nie bij je groepje, dan mis je misschien een bepaalde locatie/model combinatie. Ook heb je dan misschien kans dat je tegenwerking krijgt van het groepje waar je dan wel mee optrekt omdat er dan nog iemand meer bij zit waar het model rekening mee moet houden.

              Geloof me mensen, 70 fotografen is een hele hoop, zeker als je met modellen werkt. Ik stel dus voor dat jullie je tot ten minste 15:00u aan het schema houden, en daarna kunnen jullie nog vrij rondlopen, als jullie de gala- en bruidskleding niet willen zien.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                nou ja vooruit....nu Tony niet kan komen ga ik het proberen......
                dussseeh......ik zit in groep 5

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                  nou ja vooruit....nu Tony niet kan komen ga ik het proberen......
                  dussseeh......ik zit in groep 5

                  mvg,
                  Ok, ik wissel je met Tony... Laat wel weten of je BBq wil.
                  Tot zondag.

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT
                    Wegens totaal niet combineerbaar met andere dingen op mijn agenda zal ik alweer verstek moeten laten gaan
                    Het lijkt wel alsof het me nooit zal lukken zo'n BD modellendag mee te maken

                    Damn, mijn excuses voor het ongemak, en hopelijk tot op de volgende...

                    Have fun y'all, en ik zal het weer moeten stellen met de albums achteraf
                    Ok, volgende keer misschien...
                    Bedankt om me te verwittigen.

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Hallo Allemaal,
                      Ben nog altijd drukjes met de modellen te verdelen en inteschrijven.
                      Ik ga de modellen niet online zetten daar er altijd bij zijn die laaste moment afzeggen. Iedereen krijgt de kans om elk model te fotograferen. Uit ervaring met zo'n grote groep weet ik dat er altijd iets misloopt en improviseer dat dan de dag zelf. Zoals elke sd weet ik ook dat de bd'rs altijd bij mislopen van schema alles netjes zelf oplossen en waardeer dat ook. Alle modellen aangebracht door de bd'rs zijn ingeschreven waarvoor dank. Ik zal ook ieder van hen contacteren. Er zullen modellen zijn die in lingerie gaan poseren en zal dat ook op bepaalde lokaties voor vast leggen. Het is de bedoeling om de tijdstip van 15.00h aan de bruidskledij te beginnen. Tijdens die schow zullen ook vele modellen de tijd hebben om nog te poseren op verschillende lokaties want niet iedereen zal daar aan deelnemen.
                      Ik zit momenteel rond de 30 modellen zonder die van de bd'rs. Donderdag sluit ik alles af met de inschrijvingen van de modellen en zullen we weten hoeveel modellen per groep worden ingedeeld. Mijn betrachting zal drie modellen per groep zijn. De definitieve groeperingen zullen vrijdag online komen alsook de lokaties.
                      Mvg
                      Umco
                      Respect begint bij uzelve

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Oorspronkelijk geplaatst door JP
                        Hey Mic,

                        misschien dom vraagje

                        maar voorzie je ook een soort zelfklevende stickers die je op je kraag of zo
                        aanbrengt?
                        met naam erop
                        is altijd aangenaam als je weet tegen wie je praat
                        voor de fotografen natuurlijk
                        zo niet ook goed , is zo maar een idee
                        anders moet ik altijd mijne pas bovenhalen (alzheimer)
                        grtz
                        jp
                        Idd, bij de ingang moet je je inschrijven (van 11.00 tot 11.55 uur) je krijgt dan een badge waar je nickname in 't groot opstaat.

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Oorspronkelijk geplaatst door mic
                          Ok, ik wissel je met Tony... Laat wel weten of je BBq wil.
                          Tot zondag.

                          Wow dat is snel... dank mic, geen BBQ voor mij....

                          mvg,
                          Z900
                          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Ik heb precies al in het snuitje da ik met mijn 2 batterijtjes van mijn 300D nie ga toekomen precies ... . Het is mijn eerste SD en heb dus geen gedacht hoelang/hoeveel foto's die batterijtjes het uithouden.
                            Ik luis er hier of daar dan wel een af
                            ooit ... .

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                              Wow dat is snel... dank mic, geen BBQ voor mij....

                              mvg,
                              idd, wij zijn zeer snelle jongens he? anders kan je geen Sd organiseren.
                              Tot zondag, fijn om je dan nog eens terug te zien... is al een tijdje geleden.

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door moeikketreimeloe
                                Ik heb precies al in het snuitje da ik met mijn 2 batterijtjes van mijn 300D nie ga toekomen precies ... . Het is mijn eerste SD en heb dus geen gedacht hoelang/hoeveel foto's die batterijtjes het uithouden.
                                Ik luis er hier of daar dan wel een af
                                Breng je batterijlader mee en laad ze ter plaatse op ???
                                Ja, je moet genoeg geheugen kaartjes en baterijen meebrengen... Je gaat hier duizende foto's kunnen shooten.

                                Comment

                                Working...
                                X