Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

    Oorspronkelijk geplaatst door mic
    Tot nu toe hebben we 41 BDers die BBQ eten.. Dat gaat een gezellige boel worden.
    Spijtig genoeg moet ik die dag ook nog naar een verjaardag.
    Iig heeft de SD voorrang, maar de BBQ moet ik laten links liggen.
    Het ziet er nochtans meer dan de moeite uit.

    hesy.be
    BD0319BE

    Comment


    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

      @Seppuku: Dat roteren heeft wel degelijk zin.
      * Als fotograaf krijg je verschillende modellen voor je lens, telkens op een andere locatie.
      * Als model krijg je een hoop foto's, getrokken door een hele bende fotografen, vanop een hele variatie van locaties.

      Het is dus zowel voor de fotograaf als voor het model interessant om te roteren.
      Als die modellen zouden blijven staan, zouden ze een hele hoop dezelfde foto's krijgen, wel getrokken door verschillende fotografen maar als de locatie hetzelfde blijft, zouden deze toch onderling niet zoveel verschillen.

      Het is de bedoeling dat het zowel voor ons, fotografen, als voor de modellen een leuke en interessante dag wordt die een hoop mooie foto's oplevert.

      Ik heb het volste vertrouwen in Mic, Umco en de anderen dat het weer een fantastische SD gaat worden
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

        Oorspronkelijk geplaatst door mic
        Er zijn prachtige fotolocaties boven in deze vervallen gebouwen.
        Maar op sommige plaatsen zijn er diepe kuilen of is er geen vloer meer. Er zijn afgronden van wel 15 meter diep die niet afgeschermd zijn of geen hekken of railing hebben. Dus heel gevaarlijk voor kinderen.
        Ik denk dat het mijnbeheer ook geen kinderen toelaat in deze gebouwen.
        Mag ik veronderstellen dat er nog een duidelijke veiligheidsbriefing volgt op de dag zelf, niet alleen voor de fotografen maar ook voor modellen, visagistes en andere bezoekers? Wordt er gedacht aan laatkomers? Afspraken op papier? Trappen zonder relingen, glasscherven, diepe putten,... Het kunnen prachtige foto's opleveren maar ik mag er niet aan denken dat iemand voor een "interessante compositie" een been breekt.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

          Umco geeft idd nog een briefing die dag, een ellenlange voor de modellen, dus die zullen slaperige oogjes hebben ... en eentje voor de fotografen.

          Papieren, tja, ik zal zien wat er op papier geraakt, maar heb het de komende 2 weken erg druk, dus ik doe men best. Mic, moest jij een gaatje vinden, be my guest .....

          Comment


          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar
            @Seppuku: Dat roteren heeft wel degelijk zin.
            * Als fotograaf krijg je verschillende modellen voor je lens, telkens op een andere locatie.
            * Als model krijg je een hoop foto's, getrokken door een hele bende fotografen, vanop een hele variatie van locaties.

            Het is dus zowel voor de fotograaf als voor het model interessant om te roteren.
            Als die modellen zouden blijven staan, zouden ze een hele hoop dezelfde foto's krijgen, wel getrokken door verschillende fotografen maar als de locatie hetzelfde blijft, zouden deze toch onderling niet zoveel verschillen.
            Euh... Waar heb ik gezegd dat roteren geen zin heeft?

            Ik heb daar maar 2 dingen van gezegd en dat is:
            - dat het in Winterslag niet gelukt is;
            - dat het in Waterschei beter zou zijn met 12 groepen te werken ipv 14, aangezien er in het tijdsschema maar 12 sessies voorzien zijn

            Ik verwijs nogmaals naar het voorbeeldschema dat ik online geplaatst heb. 't Zou een beetje dom zijn daar tijd in te steken als ik zou geloven dat het geen zin heeft.

            seppuku.

            Comment


            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
              Mag ik veronderstellen dat er nog een duidelijke veiligheidsbriefing volgt op de dag zelf, niet alleen voor de fotografen maar ook voor modellen, visagistes en andere bezoekers? Wordt er gedacht aan laatkomers? Afspraken op papier? Trappen zonder relingen, glasscherven, diepe putten,... Het kunnen prachtige foto's opleveren maar ik mag er niet aan denken dat iemand voor een "interessante compositie" een been breekt.
              Neen geen veiligheidbriefing, geen hekken valt ge derin, wij komen je er niet uithalen. Laatkomers??? Telaat is eigen schuld! dan wordt ge in den hoek gezet.

              Hahahahaaaa. Natuurlijk is er een veiligheidsbriefing.
              en de gidsen van de koolmijn houden alles in 't oog.
              We raden de BDers aan de raadgevingen van hun begeleider gids strak op te volgen.
              Daarom mag hier enkel in groep aan de tour deelgenomen worden, niemand mag hier alleen rondtouren zonder gids.
              In het gerestaureerde gedeelte, de zalen, enz mag iedereen vrij rondlopen... Daar is het veilig en zijn er afsluitingen voorzien.
              Iedereen krijgt een veiligheidsbrief dat ze akkoord gaan dat niemand behalve zij zelf verantwoordelijk zijn voor ongevallen en dergelijke.
              Laatkomers? Tja, dat weet ik zelf niet of deze dan nog aan de tour kunnen deelnemen. Dan zijn de groepen van vijf al vertrokken... Daar zal Tom en Umco meer over weten.
              Last edited by mic; 15 augustus 2005, 11:01.

              Comment


              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                Umco geeft idd nog een briefing die dag, een ellenlange voor de modellen, dus die zullen slaperige oogjes hebben ... en eentje voor de fotografen.

                Papieren, tja, ik zal zien wat er op papier geraakt, maar heb het de komende 2 weken erg druk, dus ik doe men best. Mic, moest jij een gaatje vinden, be my guest .....
                Tom ik heb een disclamer klaar, een soort veiligheidsbrief die we dan terplaatse uitdelen. ik zal je er één doormailen.

                Comment


                • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                  Oorspronkelijk geplaatst door mic
                  Neen geen veiligheidbriefing, geen hekken valt ge derin, wij komen je er niet uithalen. Laatkomers??? Telaat is eigen schuld! dan wordt ge in den hoek gezet.

                  Hahahahaaaa. Natuurlijk is er een veiligheidsbriefing.
                  en de gidsen van de koolmijn houden alles in 't oog.
                  We raden de BDers aan de raadgevingen van hun begeleider gids strak op te volgen.
                  Daarom mag hier enkel in groep aan de tour deelgenomen worden, niemand mag hier alleen rondtouren zonder gids.
                  In het gerestaureerde gedeelte, de zalen, enz mag iedereen vrij rondlopen... Daar is het veilig en zijn er afsluitingen voorzien.
                  Iedereen krijgt een veiligheidsbrief dat ze akkoord gaan dat niemand behalve zij zelf verantwoordelijk zijn voor ongevallen en dergelijke.
                  Laatkomers? Tja, dat weet ik zelf niet of deze dan nog aan de tour kunnen deelnemen. Dan zijn de groepen van vijf al vertrokken... Daar zal Tom en Umco meer over weten.
                  Ik breng ze dan wel naar hun groep ...

                  Comment


                  • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                    Beste organisatie
                    haal mij aub van de lijst, wegens andere verplichting

                    Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                      Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                      Euh... Waar heb ik gezegd dat roteren geen zin heeft?

                      Ik heb daar maar 2 dingen van gezegd en dat is:
                      - dat het in Winterslag niet gelukt is;
                      - dat het in Waterschei beter zou zijn met 12 groepen te werken ipv 14, aangezien er in het tijdsschema maar 12 sessies voorzien zijn

                      Ik verwijs nogmaals naar het voorbeeldschema dat ik online geplaatst heb. 't Zou een beetje dom zijn daar tijd in te steken als ik zou geloven dat het geen zin heeft.

                      seppuku.
                      Seppuku,

                      Kijk, ik (wij) apprecieer je inbreng ten zeerste, maar er is gekozen voor de huidige indeling. De locaties zijn niet ver uit elkaar. De modellen zullen ook afgewisseld worden. 6 fotografen in een groep is TEVEEL, 5 is de max, ik wou er max 4, maar dan kreeg je nog meer groepjes. Neem ook van me aan dat er meerdere locaties op elkaar gelijken, dus daar mis je niets. Mis je toch een paar modellen, en zien ze het nog zitten om achteraf te shooten, dan kan je vanaf 15:00u doen wat je wil.

                      De schema's en indelingen zijn gedaan, en geloof me, we hebben de verschillende mogelijkheden doorlopen. Dit leek ons het meest geschikte.

                      Nogmaal, het worden geen private sessies, het is wss voor de meesten een initiatie, dus willen we ze een beetje alles laten proeven .....

                      Comment


                      • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                        Tom, Mic Umco (allee de hele organisatie) ik heb het volste vertrouwen in jullie en ik ben er zeker van dat jullie er heel veel werk in steken.

                        Laten we hen dus ook een beetje 'rust' gunnen en niet te veel ingaan op de organisatie en de indeling van de dag. Houd u allen aan de regeltjes, wees voorzichtig en help elkaar

                        Vergeet vooral uw 'glimlach' niet mee te brengen en je hebt plezier een dag lang


                        Greetz, RonnyE

                        Comment


                        • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                          Tom en co,

                          Voor we verder naast elkaar praten: ik apprecieer jullie werk ten zeerste en hoe het ook georganiseerd is, ik zal zondag absoluut niet nalaten er het beste van maken, daar kan je donder op zeggen.

                          Ik wilde alleen maar enkele tips geven, gebaseerd wat ik gezien heb in Winterslag, maar doordat enkele forumleden het niet, half of verkeerd begrepen hebben, moest ik het blijven herhalen, zodat het natuurlijk als zagen overkomt, wat absoluut de bedoeling niet is.

                          De laatste reply was dan ook enkel naar Filmar bedoeld, die om een of andere duistere reden dacht dat ik tegen het rotatiesysteem was, wat dus helemaal niet het geval is.

                          In ieder geval, tot zondag zal ik jullie niet meer lastig vallen.

                          Succes met de verdere planning.

                          seppuku.
                          Last edited by seppuku; 15 augustus 2005, 13:07. Reden: typo

                          Comment


                          • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                            Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                            Beste organisatie
                            haal mij aub van de lijst, wegens andere verplichting

                            Groetjes NoName
                            Spijtig .. Had je graag nog eens teruggezien.
                            Een volgende Sd dan maar.
                            Bedankt om me te verwittigen.

                            Comment


                            • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                              Oorspronkelijk geplaatst door mic
                              Iedereen krijgt een veiligheidsbrief dat ze akkoord gaan dat niemand behalve zij zelf verantwoordelijk zijn voor ongevallen en dergelijke.
                              Ik weet zeker dat alles op wieltjes zal lopen. Bedankt voor de update, Mic
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                                Ik weet zeker dat alles op wieltjes zal lopen. Bedankt voor de update, Mic
                                We doen ons best... Het zal zeker een plezante dag worden zoals elke BD shooting.

                                Comment

                                Working...
                                X