Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Lijkt mij heel sterk op een halve curve van haus :-)

De “curve van haus” is mij niet bekend maar wel die van GAUSS (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaussische_functie)

( tenzij dit een verdekte poging is om mee te dingen naar de titel van forum-cl… )

Comment

De “curve van haus” is mij niet bekend maar wel die van GAUSS (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gaussische_functie)

( Of is dit mss een verdekte poging om mee te dingen naar de titel van forum-cl… ? )

Comment

• Vandaag in “De Standaard”

In China werden meer auto's met stekker verkocht dan zonder

In China zijn vorige maand voor het eerst meer elektrische auto's en plug-in hybrides verkocht dan auto's met een brandstofmotor. Dat meldt de China Passenger Car Association (CPCA) op basis van voorlopige cijfers. Het aantal verkochte volledig elektrische auto's en hybrides, auto's met zowel een elektrische motor als een verbrandingsmotor, bedroeg 879.000, goed voor 50,8 procent van alle verkochte wagens. De totale verkoop van nieuwe auto's daalde met 2 procent tot 1,73 miljoen stuks.

De nieuwe mijlpaal toont dat de Chinese markt van elektrische voertuigen blijft profiteren van een stijgende vraag, zelfs nu de vraag in de rest van de wereld afneemt. Wang Chuanfu, de topman van 's werelds grootste fabrikant van elektrisch aangedreven auto's BYD, voorspelde in maart al dat auto's met een verbrandingsmotor ingehaald zouden worden. (belga)​

Comment

De wereld is één grote poppenkast waar de groten aan de touwtjes trekken om zo
          hun ideeën te laten kloppen, alles in scène zetten om toch maar de boel enigsinds in evenwicht
          proberen te houden, iedereen content…… En dan heb ik het niet alleen over auto’s.
          Helaas nog steeds de universele uitleg als iets niet in hun kraam past. Dan moet er wel mee geknoeid zijn.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Het kan ook anders, In Zweden waar sinds 2022 geen enkele EV subsidie meer bestaat, erkend men wel de voordelen van een EV.
            Nieuwe registraties tem juni 2024 ongeveer evenredig verdeeld 1/3 BEV; 1/3 hybride en 1/3 ICE.

Je weet toch dat de meesten daar ook een auto op brandstof hebben hé, die EV is voor erbij
            En trouwens ik vind het wel grappig die curve met de "geschatte" progressie in de verkoop van EV
            Afwachten denk ik dan vooraleer je grafieken gaat maken van wat nog moet komen
            Verschillende landen zijn nu al hun toekomstplannen qua EV aan het herzien

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht

( tenzij dit een verdekte poging is om mee te dingen naar de titel van forum-cl… )
              Aangepast Silent M (die spelling correctie hé)

Comment

Natuurlijk wordt dat ontkent, ondertussen weet ook iedereen wel dat je een post binnen x-tijd kan aanpassen zonder de melding onderaan "Last edited by ..."
                En dan natuurlijk van de gelegenheid gebruik maken om onzin te verspreiden
                Sorry maar gij draait helemaal door!
                Man wat voor een zever ge allemaal uit uw duim zuigt is ongelooflijk.

Edit: En zelfs dat ik een reactie zou aangepast hebben, wat is het probleem daarmee?
                Wat geeft u daarom het recht om zo te reageren, mensen te gaan beledigen of wat ook?
                Heb je echt niks anders te doen dan altijd ambras te zoeken met je medemensen?
                Triestig hoor!

Edit 2: typfouten gecorrigeerd, kwestie dat je het weet.
                Last edited by VerSeg; 8 augustus 2024, 01:24.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  …/…
                  Als je ziet in Duitsland, in juli 37% minder verkochte EV's in vergelijking met vorig jaar.
                  En Nederland en België verwacht ook een gelijkaardige terugval vanaf 2025, andere landen zullen volgen.
                  Subsidies zorgen altijd voor een piek, daarna is het weer gedaan.

Hoewel elektrische auto's verondersteld worden de toekomst van automobiliteit te belichamen, is de verkoop van deze voertuigen aan het begin van het jaar wereldwijd gedaald. Dit heeft fabrikanten wat onzekerder gemaakt over de toekomst van elektrische auto's.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

Je weet toch dat de meesten daar ook een auto op brandstof hebben hé, die EV is voor erbij
                    En trouwens ik vind het wel grappig die curve met de "geschatte" progressie in de verkoop van EV
                    Afwachten denk ik dan vooraleer je grafieken gaat maken van wat nog moet komen

grts
                    Sieg
                    Natuurlijk, die (volgens u ook veel te dure) EV nemen we er gewoon bij. Iedereen twee auto's dus. Ga jij iets kopen dat niet aan uw verwachtingen voldoet? Die grafiek is natuurlijk gemaakt met 2035 in het achterhoofd. Het is dan ook een inschatting, zoals op de grafiek te lezen is.
                    Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Sorry maar gij draait helemaal door!
                      Man wat voor een zever ge allemaal uit uw duim zuigt is ongelooflijk.

Edit: En zelfs dat ik een reactie zou aangepast hebben, wat is het probleem daarmee?
                      Wat geeft u daarom het recht om zo te reageren, mensen te gaan beledigen of wat ook?
                      Heb je echt niks anders te doen dan altijd ambras te zoeken met je medemensen?
                      Triestig hoor!

Edit 2: typfouten gecorrigeerd, kwestie dat je het weet.
                      Blijkbaar heeft u het alleenrecht in dit forum om mensen te ridiculiseren die het niet eens zijn met uw visie. Als ik dan ook nog schrijf dat ik het ga laten rusten is dit blijkbaar voor u een signaal om helemaal los te gaan. Dat is uw goed recht, maar ik hoop dat je dan ook bestand bent op wat tegenwind.
                      Hombre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Als je ziet in Duitsland, in juli 37% minder verkochte EV's in vergelijking met vorig jaar.
                        En Nederland en België verwacht ook een gelijkaardige terugval vanaf 2025, andere landen zullen volgen.
                        Subsidies zorgen altijd voor een piek, daarna is het weer gedaan.

https://www.autotrends.be/nl/nieuws/...en-echte-trend
                        Dat er in Duitsland minder EV's verkocht worden heeft alles te maken met het onverwachte stopzetten van subsidies. Dat is een trend die je bij iedere subsidie zal kunnen vaststellen, of dit nu voor een EV, zonnepanelen of warmtepompen is. Mensen die nog van de subsidie gebruik willen maken kopen nog snel aan voor het aflopen van de periode. Bovendien geeft dat, al dan niet tijdelijk, onzekerheid in het beleid van de overheid. Zo is er ook in NL al bijna een jaar onzekerheid ontstaan over de wegentaks die EV zal moeten betalen, die taks is dan weer gebaseerd op het gewicht (waar de gemiddelde EV meer weegt dan de ICE). Nu blijkt er sprake te zijn van een vrijstelling van 400kg voor de batterij maar niets lijkt definitief. Met de wissel van de wacht -nieuwe regering- is er ook een andere richting ingeslagen en dat geeft onzekerheid.

Die derde link is -toeval of niet- 5 maanden oud. De meest negatieve cijfers aan het zoeken misschien? Ondertussen spreken we van cijfers over de eerste helft van 2024 en of je het graag hoort of niet, wereldwijd staat de verkoop van EV op +20% Y-to-Y. Met groei in iedere markt, al is die groei in EU slechts 1% door hoger vernoemde marktverstoorders.
                        Het hele verhaal:

Europe is the slowest region of growth for electric vehicle (EV) sales so far this year, Rho Motion, revealed today in their half yearly update.

Hombre

Comment

Blijkbaar heeft u het alleenrecht in dit forum om mensen te ridiculiseren die het niet eens zijn met uw visie. Als ik dan ook nog schrijf dat ik het ga laten rusten is dit blijkbaar voor u een signaal om helemaal los te gaan. Dat is uw goed recht, maar ik hoop dat je dan ook bestand bent op wat tegenwind.
                          Ik denk dat jij eigenaar bent geworden van Belgium Digital want jij alleen beslist hier wie wat mag posten en al de rest mag volgens u niet gepost worden of u beledigt de mensen.
                          Uw extreem arrogante houding tegenover bijna iedere reactie in dit topic is niet iets dat nog past bij een mens dat volledig bij zijn zinnen is.
                          U ging het laten rusten had u eens gepost, tot u dan weer terugkomt met een andere onnozele reactie.
                          Zoals het op een forum hoort, kan iedereen een mening geven of een reactie posten.
                          Maar zelfs reacties, quotes dus, die ik op anderen geef, daar moeit gij u telkens mee om mij en of anderen weer eens voor de zoveelste keer belachelijk proberen te maken of te beledigen.
                          Niemand hoeft dit te pikken, dat is onmenselijk onaanvaardbaar pubergedrag dat men niet verwacht van volwassenen.
                          Uiteraard als u mij en anderen blijft beledigen, al tientallen keren, dan krijgt u uiteindelijk ook eens het deksel op de neus.
                          Als iemand volgens u verkeerde info post, wat ik tot nu toe nog van niemand anders dan van u gezien heb, dan kan u daar ook vriendelijk op reageren.
                          Een groot verschil tussen de menselijke manier “ik denk dat u zich vergist” of “deze info blijkt niet volledig te kloppen” en de manier waarop u het altijd doet met beledigingen of belachelijk maken.
                          Stop ermee met die beledigingen want het gaat slecht aflopen, iedereen heeft een limiet.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

• Niet dat ze volgens mij op dit ogenblik betaalbare modellen maken (voor sommige mensen is alles "betaalbaar", maar daar hoor ik in ieder geval niet bij ), maar "Jaguar stopt met betaalbare verbrandingsmotoren en gaat voor dure EV's":
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Dat er in Duitsland minder EV's verkocht worden heeft alles te maken met het onverwachte stopzetten van subsidies. Dat is een trend die je bij iedere subsidie zal kunnen vaststellen, of dit nu voor een EV, zonnepanelen of warmtepompen is. Mensen die nog van de subsidie gebruik willen maken kopen nog snel aan voor het aflopen van de periode. Bovendien geeft dat, al dan niet tijdelijk, onzekerheid in het beleid van de overheid.
                              Ja, dat stond er toch duidelijk?
                              Maar het is ook een 100% bewijs dat mensen het vooral voor de subsidies beslist hebben en dat de interesse voor een EV zo goed als volledig wegvalt als de subsidie wegvalt.

Zo is er ook in NL al bijna een jaar onzekerheid ontstaan over de wegentaks die EV zal moeten betalen, die taks is dan weer gebaseerd op het gewicht (waar de gemiddelde EV meer weegt dan de ICE). Nu blijkt er sprake te zijn van een vrijstelling van 400kg voor de batterij maar niets lijkt definitief. Met de wissel van de wacht -nieuwe regering- is er ook een andere richting ingeslagen en dat geeft onzekerheid.
                              Nu valt enkel de subsidie weg, in Nederland tegen 2025 en tegen 2029 valt daar zelfs het voordeel op verkeersbelasting volledig weg zoals reeds gepubliceerd werd.
                              Hoeveel gaan er dan nog interesse tonen denk je?
                              Neem België om het over eigen land te hebben, denk je dat er nog veel EV verkocht zou worden mocht er geen subsidie zijn, geen korting op BIV en verkeersbelasting en EV bedrijfswagens dezelfde fiscaliteit zouden kennen als ICE?
                              Neen, want de meerderheid koopt een EV niet voor het milieu maar om fiscale redenen.

Die derde link is -toeval of niet- 5 maanden oud. De meest negatieve cijfers aan het zoeken misschien? Ondertussen spreken we van cijfers over de eerste helft van 2024 en of je het graag hoort of niet, wereldwijd staat de verkoop van EV op +20% Y-to-Y. Met groei in iedere markt, al is die groei in EU slechts 1% door hoger vernoemde marktverstoorders.
                              In tegenstelling tot wat u laat vermoeden zoek ik niet naar specifieke voor u slechter ogende cijfers, het zijn artikels die ik eerder per toeval tegen kom.
                              U komt echter enkel op tegengestelde cijfers uit die EV zeer positief maken, dan ook specifiek naar gezocht?
                              Uiteraard is ook in België de verkoop van EV toegenomen het laatste jaar omdat vooral bedrijven nog meer fors fiscaal geviseerd worden en bijna alle wagens die aan vervanging toe zijn, plots ook EV geworden zijn.
                              Eens daar die overschakeling rond is, dan is de piek in toename van EV ook daar weg.
                              Trouwens niet enkel in België is dit zo dat vooral bedrijven in de kijker komen te staan en geviseerd worden.
                              En bestuurders van bedrijfswagens rijden niet met een EV omdat ze het milieu belangrijk vinden maar omdat ze geen andere keuze hebben, om fiscale redenen opgedrongen.
                              Er is een groot verschil tussen wat mensen willen en wat mensen moeten.
                              De dag dat er geen ICE meer mag verkocht worden en er enkel nog EV zou zijn, dan kan men met statistieken bewijzen dat iedereen voor EV is.
                              Of hoe,men met elke statistiek kan bewijzen, eerder beweren, wat men wil.
                              Als Europa bij zijn standpunt blijft dat er geen nieuwe ICE meer verkocht mag worden na 2035, dan kan men nu al voorspellen dat vanaf 2035 de statistiek zal aangeven dat in Europa de verkoop van nieuwe voertuigen 100% EV zal zijn, tenzij er tegen dan een echte doorbraak is in andere technologieën.
                              Met cijfers kan men altijd alles bewijzen, in twee richtingen, het hangt er alleen vanaf wat men erbij vertelt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X