Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie zou er nu nog een diesel kopen ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Meest absurde redenering om zelf geen zak te doen is dat Poetin of gelijk welke andere kwiet een oorlog wil ontketenen. Het gehalte IQ op dit forum zakt zienderogen.
    Weer een topbijdrage en verdraaiing van wat er staat.
    Is het nu echt uw enige bedoeling anderen te kleineren met dit soort reacties?
    Van IQ gesproken.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Wat vliegdekschepen betreft zijn er enkele met een kernreactor...
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Denk je dat nu echt?
        De uitstoot van wagens is ondertussen al zeker 80% verminderd dan vroeger, dat zou volgens dezelfde specialisten een impact moeten gehad hebben … maar het klimaat gaat er niet op vooruit.
        Hetgeen ze daar alle dagen de lucht inschieten om,oorlog te voeren, dat is van een heel andere categorie dan dit, maar toch spreekt niemand daarover.
        Straf toch dat als een overheid ergens alles wil kapot schieten, dat ze dat zomaar beslissen.
        Nochtans iemand die hier de oorlog naar voor schuift.
        En de uitstoot van wagens mag dan al verminderd zijn, dat wordt dan weer compleet teniet gedaan door het totaal aan wagens dat wereldwijd steeds blijft groeien.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

          Nochtans iemand die hier de oorlog naar voor schuift.
          En de uitstoot van wagens mag dan al verminderd zijn, dat wordt dan weer compleet teniet gedaan door het totaal aan wagens dat wereldwijd steeds blijft groeien.
          Zoals opgegeven was de uitstoot afkomstig van wagens slechts 15,15% met de normen van 2019.
          Misschien wel iets, maar de meerderheid van de uitstoot komt dus niet van auto's.
          En tot hoeveel procent zou men dit kunnen verminderen met EV's denk je, wetende dat de uitstoot voor de productie ervan en voor het opwekken van elektriciteit veel hoger ligt.
          Actueel rijdt nog een minderheid met een EV, hoeveel centrales zijn er extra nodig om alle EV's te kunnen laden mocht iedereen ermee rijden?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
            Meest absurde redenering om zelf geen zak te doen is dat Poetin of gelijk welke andere kwiet een oorlog wil ontketenen. Het gehalte IQ op dit forum zakt zienderogen.
            Sorry Hombre,
            Ik vrees dat het voor EV-acolieten te moeilijk is om die tekst, en de bedoeling ervan, ten volle te begrijpen.
            Ik sta 100% achter wat Verseg geschreven heeft.
            Last edited by Skitch; 22 juli 2024, 19:10. Reden: "sommigen" vervangen door EV-acolieten
            " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

              Zoals opgegeven was de uitstoot afkomstig van wagens slechts 15,15% met de normen van 2019.
              Misschien wel iets, maar de meerderheid van de uitstoot komt dus niet van auto's.
              En tot hoeveel procent zou men dit kunnen verminderen met EV's denk je, wetende dat de uitstoot voor de productie ervan en voor het opwekken van elektriciteit veel hoger ligt.
              Actueel rijdt nog een minderheid met een EV, hoeveel centrales zijn er extra nodig om alle EV's te kunnen laden mocht iedereen ermee rijden?
              Zolang je onzin blijft uitkramen zal een degelijke discussie hier onmogelijk blijken.

              De emissies van transport stijgen


              Vervoer is de enige sector waar de uitstoot van broeikasgassen de afgelopen drie decennia is toegenomen: tussen 1990 en 2019 met 33,5%.
              Last edited by Hombre; 22 juli 2024, 20:31. Reden: Toevoeging
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht

                Persoonlijk weet ik anders toch wat kiezen...mijn BMW PHEV of de Volvo EV....
                In alle gevallen de BMW....Het gevoel (motor) en geluid van de ICE icm met EV in sport mode is het rijden zalig... Voor mij toch...

                Er zijn zelfs mensen die zeeziek worden van het optrekken met een EV... Ik vraag me wel af waarom bijna alle EV's zo snel moeten optrekken en waarom ze die niet beter afstellen om de range te verhogen.
                Vorige week bij een BMW i4 e-drive40 rijder gestaan, zeer tevreden van zijn auto. De man sprak van een gemiddelde verbruik van net boven 20kWh/100 km kleine 1000 km naar Oostenrijk, overal volgens de maximum toegelaten snelheid waar mogelijk. In Duitsland 160 op de Autobahn. Geen enkel probleem ervaren met laden, keuze zat en nergens wachttijden aan de laadstations. Kijk eens naar de specificaties zou ik zeggen als die past in het financiële plaatje. Blijkbaar heeft BMW ook geen problemen om zijn EV's te verkopen in tegenstelling tot bepaalde merken die -op technisch vlak- aan het knoeien zijn.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                  Zolang je onzin blijft uitkramen zal een degelijke discussie hier onmogelijk blijken.
                  Het heeft lang geduurd voor je nog eens een persoonlijke aanval deed. :-(
                  Welk nut zie je daar nu zelf in om altijd zo te reageren?
                  Triestige houding!

                  En lees nog eens heel goed wat je er zelf bijgezet hebt als referentie, die 15,15% dat de auto uitmaak, zijn de resultaten NA die betreffende drie decennia!
                  Dus zelfs met de 32,5 procent toename is het percentage invloed door de auto nog steeds relatief klein!
                  De toename is dan ook door het volledige transport, niet alleen de auto.
                  Last edited by VerSeg; 22 juli 2024, 21:02.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                    Vorige week bij een BMW i4 e-drive40 rijder gestaan, zeer tevreden van zijn auto. De man sprak van een gemiddelde verbruik van net boven 20kWh/100 km kleine 1000 km naar Oostenrijk, overal volgens de maximum toegelaten snelheid waar mogelijk. In Duitsland 160 op de Autobahn. Geen enkel probleem ervaren met laden, keuze zat en nergens wachttijden aan de laadstations. Kijk eens naar de specificaties zou ik zeggen als die past in het financiële plaatje. Blijkbaar heeft BMW ook geen problemen om zijn EV's te verkopen in tegenstelling tot bepaalde merken die -op technisch vlak- aan het knoeien zijn.
                    Uiteraard, had niks anders verwacht
                    Zoals we hier met verschillende personen proberen uit te leggen, de huidige EV is niet geschikt voor iedereen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

                      Uiteraard, had niks anders verwacht
                      Zoals we hier met verschillende personen proberen uit te leggen, de huidige EV is niet geschikt voor iedereen

                      grts
                      Sieg
                      Niettegenstaande een mooie wagen, aan de vermelde snelheden zal die zeker een pak meer verbruiken dan de WLTP waarden.
                      Met 80,7 kWh netto batterijgebruik en logischerwijze minstens 10% overhouden bij het laden, dan haalt die 22 kWh bij vlot rijden op de snelweg aan hier toegelaten snelheden en eerder 25 kWh aan 160 km/h in Duitsland en zit de veilige range eerder tussen de 330 en 290 km op 1 lading of tussen de 360 en 322 km voor wie het graag riskeert tot 1% te blijven rijden.
                      Uiteraard als je tijd genoeg hebt om tijdens je rit enkele keren te gaan laden en je dat geen probleem vindt, dan kan je dat doen.
                      Die 22 kWh komt uit de gemiddelden van wie vlotjes rijdt op onze snelwegen en 160 km/h is nog wat vlotter.
                      Nu was het vermoedelijk een eenmalige rit, maar wie veel rijdt en dagelijks meerdere keren moet laden, die zal het al minder leuk vinden.

                      Anderzijds rijden er blijkbaar te veel maar 100 km/h op de snelweg met hun EV om de batterij te sparen en wil men nu om veiligheidsredenen de snelheid op snelwegen beperken.
                      In Duitsland wordt de discussie over het invoeren van een maximumsnelheid van 100 km/u op de Autobahn aangewakkerd door de opkomst van elektrische auto's. De Politiebond van Noordrijn-Westfalen en elf milieu- en mobiliteitsorganisaties pleiten voor deze maatregel om de verkeersveiligheid te verbeteren en de CO2-uitstoot te verminderen. Volgens hen veroorzaken elektrische auto's, die bij hogere snelheden de actieradius aanzienlijk verminderen, een gevaarlijke verkeerssituatie door het grote snelheidsverschil met benzinevoertuigen. Hoewel vrachtwagens en auto's met caravans traditioneel al langzaam op de Autobahn rijden, toont de opkomst van EV's aan dat een snelheidslimiet belangrijker is dan ooit. Het is nu afwachten of de Duitse overheid daadwerkelijk actie zal ondernemen en verkeersveiligheid als legitieme reden zal beschouwen voor het instellen van een maximumsnelheid.
                      Last edited by VerSeg; 23 juli 2024, 00:32.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                        En lees nog eens heel goed wat je er zelf bijgezet hebt als referentie, die 15,15% dat de auto uitmaak, zijn de resultaten NA die betreffende drie decennia!
                        Dus zelfs met de 32,5 procent toename is het percentage invloed door de auto nog steeds relatief klein!
                        De toename is dan ook door het volledige transport, niet alleen de auto.
                        Je tracht de situatie te minimaliseren, zelfs te ridiculiseren door een klein getal als "maar" 15.15% te gebruiken. We spreken hier wel over 15.5% van 132 megaton of 132.000.000.000 kilogram​.
                        In een wereld waar zelfs drankrietjes niet meer uit plastic mogen vervaardigd worden, telt iedere gram. Dus ook jouw "zielige" 15.5% van 132.000.000.000 kilogram​ per jaar.
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                          Niettegenstaande een mooie wagen, aan de vermelde snelheden zal die zeker een pak meer verbruiken dan de WLTP waarden.
                          Met 80,7 kWh netto batterijgebruik en logischerwijze minstens 10% overhouden bij het laden, dan haalt die 22 kWh bij vlot rijden op de snelweg aan hier toegelaten snelheden en eerder 25 kWh aan 160 km/h in Duitsland en zit de veilige range eerder tussen de 330 en 290 km op 1 lading of tussen de 360 en 322 km voor wie het graag riskeert tot 1% te blijven rijden.
                          Uiteraard als je tijd genoeg hebt om tijdens je rit enkele keren te gaan laden en je dat geen probleem vindt, dan kan je dat doen.
                          Die 22 kWh komt uit de gemiddelden van wie vlotjes rijdt op onze snelwegen en 160 km/h is nog wat vlotter.
                          Nu was het vermoedelijk een eenmalige rit, maar wie veel rijdt en dagelijks meerdere keren moet laden, die zal het al minder leuk vinden.
                          Dat is uw theorie. De praktijk, zoals de man in kwestie aangeeft is anders. Maar dat is dan weer teveel om te verwerken blijkbaar.

                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                            Je tracht de situatie te minimaliseren, zelfs te ridiculiseren door een klein getal als "maar" 15.15% te gebruiken. We spreken hier wel over 15.5% van 132 megaton of 132.000.000.000 kilogram​.
                            In een wereld waar zelfs drankrietjes niet meer uit plastic mogen vervaardigd worden, telt iedere gram. Dus ook jouw "zielige" 15.5% van 132.000.000.000 kilogram​ per jaar.
                            Na de braadpan krijgen we nu drankrietjes.

                            Neen u draait het zoals gewoonlijk weer om, wat ik weergeef is dat 84,85% een veel grotere hap is uit dat totaal maar dat vooral het vooral het veel kleiner percentage 15,15% van auto's is dat altijd geviseerd wordt, net het deel waar de burger de kosten van moet dragen.
                            De zaken die per stuk een veel grotere impact hebben, die worden niet geviseerd, integendeel zelfs ingezet door dezelfde leiders.

                            Een Leopard 2 tank verbruikt in terrein een 530 liter per 100 km, of 100 keer meer dan een gemiddelde diesel, maar uiteraard geen probleem voor het milieu.
                            Om te zwijgen over wat ze er allemaal mee kapotschieten en de uitstoot dat daarmee gemoeid is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Hombre, als je zo overtuigd bent van de noodzaak tot actie: wat doe je zelf nog allemaal, buiten elektrisch rijden? Ik neem aan dat je niet meer reist met het vliegtuig? Geen vlees meer eet? Alle mogelijke maatregelen in je huis genomen hebt, zodat je op zijn minst aan een goede epc waarde zit en liefst nog in een passiefhuis woont? Geen gas of mazoutverwarming, houtkachel, vuurkorf of barbecue natuurlijk? Geen tuingereedschap met IC motor?

                              Veeg eerst voor je eigen deur vooraleer je andere mensen de les begint te spellen, zeker als je net zoals zoveel klimaatridders enkel maar met een opgestoken vingertje kan zwaaien en boos wordt als iemand het niet met je eens is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht

                                Dat is uw theorie. De praktijk, zoals de man in kwestie aangeeft is anders. Maar dat is dan weer teveel om te verwerken blijkbaar.
                                Uiteraard geeft u weer één verdraaid voorbeeld dat in uw theorie past.
                                U haalt iets meer dan 20 kWh verbruik aan als gemiddelde, dat is dan inclusief de stukken waar hij veel trager reed of zelfs het gemiddelde sinds hij de wagen heeft?
                                Als men met die wagen 160 rijdt, dan is het verbruik een stuk hoger, maar dat deel laat u natuurlijk achterwege, net als het aantal keren laden.
                                Het gemiddeld verbruik van wie vlot rijdt en niet boven de 115 gaat is al 22 kWh, rustig rijden en niet te snel op de snelweg levert uiteraard nog betere resultaten op.
                                Maar onmogelijk dat men aan 160 minder verbruikt dan met dezelfde wagen aan 115.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X