Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Als ik bij Coolblue iets bestel voor middernacht staat de postbode voor 11 uur de ochtend er na aan mijn deur met het pakket. Dat is voortreffelijke service en ik verwacht dat niet van elk bedrijf maar 2 dagen is toch het maximum.
    Het argument "transporttijd" gaat hier in België niet op, op 7 dagen laat je tegenwoordig iets uit China komen.
    Inderdaad, onlangs babyfoon besteld bij Bol.com en printerinkt bij Tonershop.nl. Beide zaken na een paar dagen op samen op ZATERDAG geleverd. (voor mij hoeft dat niet, maandag was ook goed geweest). Verleden week vervangbatterij voor mijn smartphone besteld, 2 dagen later afgeleverd. Ik was niet thuis, de persoon die het kwam leveren heeft op een berichtje ingesproken waar hij het pakje gelegd had. Die man heb ik eventjes teruggebeld om hem te bedanken voor de voortreffelijke service.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      ......... onlangs babyfoon besteld bij Bol.com...
      meen je dat nou..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        meen je dat nou..?
        grt,bouk.
        Voor als de kleindochters komen logeren he bouk ;-)
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Voor als de kleindochters komen logeren he bouk ;-)
          OK...ik dacht al, waar ben jij nou mee bezig.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

            Daar heeft Nete geen tijd voor, hij hangt altijd aal de lijn met de callcenters...

            Comment


            • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

              :
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Daar heeft Nete geen tijd voor, hij hangt altijd aal de lijn met de callcenters...
              Integendeel

              Comment


              • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Als ik bij Coolblue iets bestel voor middernacht staat de postbode voor 11 uur de ochtend er na aan mijn deur met het pakket. Dat is voortreffelijke service en ik verwacht dat niet van elk bedrijf maar 2 dagen is toch het maximum.
                Het argument "transporttijd" gaat hier in België niet op, op 7 dagen laat je tegenwoordig iets uit China komen.
                Sorry maar je vergelijk is niet correct.
                Als je bij Coolblue iets bestelt zoals je aanhaalt, dan gaat het om een "NIEUW" product dat je betaalt en verzonden wordt.
                Als je bij Coolblue iets defect hebt en je vraagt een omruiling, dan ben je ook voor minstens 7 dagen bezig want je krijgt een retourbon, je stuurt het pakket terug, ze analyseren uw teruggestuurd toestel en dan sturen ze eventueel een nieuw op als alles voldoet aan de garantievoorwaarden voor een omruiling. Ook de verzending verloopt dan op een andere manier dan bij een gewone bestelling doordat ze door een andere dienst ingegeven wordt.
                Als je bij een provider een omruiling nodig hebt, dan wordt er ook een analyse gedaan, al kan het in dit geval meestal remote gebeuren door een en ander uit te testen op je lijn en configuratie ... het zou maar al te gek zijn dat ze een ander toestel opsturen als het probleem elders ligt.
                En ja, ik ben ook klant bij Coolblue en meestal heb ik mijn pakket met "NIEUW" materiaal ook de dag nadien op een uitzondering of twee na.
                Twee keer een omruiling nodig gehad en ook twee keer meer dan een week voordat alles afgehandeld was en ik het vervangstuk effectief in handen had, maar ook dat vind ik nog steeds goede service want als ik sneller bediend wil zijn dan zal ik zelf mijn gat moeten lichten.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Daar heeft Nete geen tijd voor, hij hangt altijd aal de lijn met de callcenters...
                  Onmogelijk, daar heeft hij geen geduld voor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                    Sorry, dubbelpost.
                    Last edited by nete; 28 april 2013, 19:36.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Sorry maar je vergelijk is niet correct.
                      Als je bij Coolblue iets bestelt zoals je aanhaalt, dan gaat het om een "NIEUW" product dat je betaalt en verzonden wordt.
                      Als je bij Coolblue iets defect hebt en je vraagt een omruiling, dan ben je ook voor minstens 7 dagen bezig want je krijgt een retourbon, je stuurt het pakket terug, ze analyseren uw teruggestuurd toestel en dan sturen ze eventueel een nieuw op als alles voldoet aan de garantievoorwaarden voor een omruiling. Ook de verzending verloopt dan op een andere manier dan bij een gewone bestelling doordat ze door een andere dienst ingegeven wordt.
                      Als je bij een provider een omruiling nodig hebt, dan wordt er ook een analyse gedaan, al kan het in dit geval meestal remote gebeuren door een en ander uit te testen op je lijn en configuratie ... het zou maar al te gek zijn dat ze een ander toestel opsturen als het probleem elders ligt.
                      En ja, ik ben ook klant bij Coolblue en meestal heb ik mijn pakket met "NIEUW" materiaal ook de dag nadien op een uitzondering of twee na.
                      Twee keer een omruiling nodig gehad en ook twee keer meer dan een week voordat alles afgehandeld was en ik het vervangstuk effectief in handen had, maar ook dat vind ik nog steeds goede service want als ik sneller bediend wil zijn dan zal ik zelf mijn gat moeten lichten.
                      Sorry maar je vergelijk is niet correct.

                      Bij Base was er geen sprake van herstelling of terugzenden, maar heeft het gewoon 7 dagen geduurd om (via de "tweede lijn", de specialisten dus ) een NIEUWE modem bij de klant te krijgen.
                      Misschien hebben ze wel eerst aan KPN Nederland moeten vragen of ze een nieuwe mochten sturen zonder dat de klant eerst de defecte opstuurde ?

                      Hoe jij ALLES maar dan ook ALLES van telecom operatoren en call-centers goedpraat is echt onwaarschijnlijk en grenst aan het ongelooflijke.
                      En lees er ook eens #150 op na (en de links) voor je me beschuldigt van het vernederen van call-center medewerkers.
                      Last edited by nete; 28 april 2013, 19:37.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Bij Base was er geen sprake van herstelling of terugzenden, maar heeft het gewoon 7 dagen geduurd om (via de "tweede lijn", de specialisten dus ) een NIEUWE modem bij de klant te krijgen.
                        Misschien hebben ze wel eerst aan KPN Nederland moeten vragen of ze een nieuwe mochten sturen zonder dat de klant eerst de defecte opstuurde ?
                        En een vervanging blijft nog altijd een andere procedure dan een eerste bestelling, in elk bedrijf zal dat zo zijn hoe je dat nu keert of draait.

                        Meestal gebeurt zoiets inderdaad door een tweede lijn die daar iets meer tijd kunnen in steken dan een eerste lijn die direct beschikbaar moet zijn voor klanten zoals nete die niet kunnen wachten.
                        En 7 dagen zijn hoogstens 5 werkdagen en op de hoop toe geven ze zelfs zonder te moeten bedelen een compensatie.

                        Hoe jij ALLES maar dan ook ALLES van telecom operatoren en call-centers goedpraat is echt onwaarschijnlijk en grenst aan het ongelooflijke.
                        Man, jij ziet altijd maar één ding ... "ik bel, ik moet DIRECT geholpen worden, ik ben alleen op de wereld en alles moet DIRECT aan de deur staan".
                        Maar dat iets eerst eens gecontroleerd moet worden, eventueel een toelating van iemand anders moet krijgen, misschien ook nog iets besteld moet worden in het hoofdmagazijn of wat dan ook van administratie en afhandeling, daar hou jij nooit rekening mee.
                        En dat heeft niets met telecom operatoren te maken, jij bent gewoon overal veeleisend, je hebt al miserie gehad met Base, Proximus, Telenet, rijksdienst voor pensioenen, belastingen, ... toch straf dat jij overal miserie kent.

                        Als je echt een persoonlijke service wil genieten (eender waar), dan moet je ook niet uitkijken naar de goedkoopste producten maar zoeken naar een leverancier dat u een betalend servicecontract kan aanbieden.

                        Kon jij indertijd dat jullie (de zoon) de computerzaak hadden ook 5 wachtende klanten tegelijk bedienen zonder 5 minuten te moeten wachten, verzekeren dat iedereen de dag zelf of ten laatste de dag erna een herstelde of nieuw samengestelde pc konden afhalen, iedereen op een zondagavond mocht aanbellen om een stuk af te halen, alles steeds voorradig was, ... ik denk het niet.
                        Waarom eis je dan dat heel de wereld voor u springt en alles direct gebeurt?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Waarom eis je dan dat heel de wereld voor u springt en alles direct gebeurt?
                          Ik eis helemaal niks, ik verwacht gewoon een behoorlijke service als ik ergens klant ben.

                          En met Telenet en Base heb IK geen probleem.
                          Met Proximus ook niet echt, ik vond het alleen zielig dat men bij een wissel van abonnement totaal niks kan zeggen omtrent de duurtijd van omschakeling. Voor mij mocht die nu nog lopende zijn, als men me verdorie een antwoord kon geven inzake de termijn (als ik er al eens per ongeluk binnengeraakte).
                          Dat de RVP een nummer in het leven roept waar nooit iemand opneemt vind ik nog zieliger. (probeer het zelf eens als je me niet gelooft, het nummer is 1765).
                          En dat je 7 dagen om een modem ter plaatse te krijgen normaal vind, daarmee maak je je ietwat belachelijk hoor (zie andere reacties).
                          En de wachttijden: toch opvallend dat MEEST de naam Belgacom terugkomt als het gaat over schandalige wachttijden.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik eis helemaal niks, ik verwacht gewoon een behoorlijke service als ik ergens klant ben.
                            Het is je recht een degelijke service te vragen maar je moet de mensen ook de kans geven die te bieden.
                            Als je tijdens een WE een aanvraag doet en de maandagmorgen al aan de lijn hangt voordat je aanvraag verwerkt is ... dan is dat toch een klein beetje ongeduld, of niet?

                            Maar misschien moet je zelf eens tonen hoe het moet ... waag je kans zou ik zeggen.
                            Last edited by VerSeg; 30 april 2013, 01:16.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Premie's betalen als mensen méér dan de norm aan gesprekken afhandelen, dat zegt toch genoeg zeker over de kwaliteitsstandaard van call-centers ?
                              Van het omgekeerde heb ik wel al verhalen gehoord: premies voor telefonisten die hun kwaliteitsstandaarden halen. Weet maar goed waarom al die telefoons constant opgenomen worden, om de telefonisten te kunnen beoordelen en bekritiseren en niét om de klantentevredenheid.
                              Of commissie bij verkoop. Dat is voor de werknemers.
                              Een premie voor afhandelen van #telefoons is iets wat men niet doet als beloning, hier werkt men eerder bestraffing: einde contract werknemer als je je targets niet haalt. Dat is vaak iets efficiënter om mensen sneller te doen werken.

                              Voor de werkgevers of managers, daarentegen... is wel juist dat kwantiteit immens belangrijk is, meer dan kwaliteit. Zeker voor callcenters die geoutsourced zijn. Callcenters die dus werken voor heel wat andere bedrijven.
                              Daar telt men het aantal bureau'tjes in de ruimte en ziet men hoeveel mensen men er kan staffen, hoeveel telefoons die kunnen opleveren, en dus hoeveel geld het hun oplevert. Contracten worden wel vaker afgesloten per #telefoons ze kunnen verwerken per dag. (maw zoals legbatterijen)
                              Daar zitten vaak allemaal mensen naast elkaar die werken voor verschillende zaken: vb technische dienst Proximus als verkoopdienst Nuon, als facturatiedienst Nestlé, als... om een voorbeeld te geven.

                              Je moet ook weten dat de telefonisten er vaak werken met slechte software om hun klanten te kunnen helpen. Een gebrekkige gebruiksvriendelijkheid, geen toegang tot alle info en data. Ze moeten wachten tot hun systeem gedaan heeft met het laden van de klantenfiche (om maar iets te noemen).
                              Communicatie niet up to date, kan de telefonist ook niet vaak aan doen. Hierdoor moeten ze vaak bellen naar een 'tweede lijn'.
                              Allemaal zaken waar de klant niet bij stil staat, de klant wil de informatie meteen hebben, terwijl de telefonist er niet altijd meteen over beschikt en amateuristisch overkomt.

                              En dat is niet de enige stress die telefonisten ervaren.

                              En klanten worden ook altijd mondiger. Ze denken dat ze koning zijn en willen ook zo behandeld worden. Ze worden vaak arrogant en onbeleefd aan de telefoon, en de telefonist moet maar gefrustreerd beleefd blijven. Want als deze laatste in discussie gaat met een klant die het heeft uitgelokt, krijgt de telefonist een slechte beoordeling.

                              Er gaan geregeld contact centers in staking (google maar eens). Dit omwille van de slechte werkomstandigheden en stress voor de werknemers.
                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Zo naïef ben ik ook niet hoor. Dat belet me echter niet om het hier aan de kaak te stellen.
                              Daarvoor kan je best bij de ombudsdienst zijn, om zulke dingen aan te kaarten. Denk niet dat BD hier iets aan kan doen.
                              Last edited by anonymous; 30 april 2013, 10:14.

                              Comment


                              • Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                                Voor de werkgevers of managers, daarentegen... is wel juist dat kwantiteit immens belangrijk is, meer dan kwaliteit. Zeker voor callcenters die geoutsourced zijn.
                                Hier zeg je het dus zelf: als er 10 operatoren zitten en die halen allemaal 10% méér dan de vooropgestelde #gesprekken wat denk je dat er gebeuren zal: 9 man ipv 10 (en die negen een kleine beetje meer loon), en die negen als nieuwe norm 110% van de oude norm. Of iets in die aard.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X