Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto verzekeren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Auto verzekeren

Als ge nu een nieuwe auto koopt met catalogusprijs van b.v. € 20000 maar door alle kortingen te samen kost deze auto nog maar € 15000 voor welke som laat ge die dan het best verzekeren ? Voor de catalogusprijs van € 20000 of voor de prijs van € 15000 ? Ik heb het hier dan over een full omnium verzekering .

Re: Auto verzekeren

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Als ge nu een nieuwe auto koopt met catalogusprijs van b.v. € 20000 maar door alle kortingen te samen kost deze auto nog maar € 15000 voor welke som laat ge die dan het best verzekeren ? Voor de catalogusprijs van € 20000 of voor de prijs van € 15000 ? Ik heb het hier dan over een full omnium verzekering .
    Voor de factuur prijs, als je deze auto in de prak rijdt, krijg je toch nooit méér dan wat je hebt betaald.

Comment

De waarde die het kost zonder de kortingen dus voor de 20000€ laten verzekeren.
      Klopt dat je nooit meer de volle waarde terug krijgt maar het zakt per jaar van 20000 naar minder en dus tegen dat je aan 15000 bent is er al een paar jaar verstreken.
      Persoonlijk zou ik voor de 20000 gaan

Comment

Dit was ook mijn gedacht maar het is natuurlijk verleidelijk om te verzekeren aan € 15000 omdat dan de maandelijkse premie ook een stuk minder duur uitvalt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Voor de factuur prijs, als je deze auto in de prak rijdt, krijg je toch nooit méér dan wat je hebt betaald.
          Fout, als je voor cataloguswaarde verzekert dan krijg je die waarde voor vervanging.
          Het is niet omdat je nu een dikke korting krijgt, dat je dat binnen zes maand ook nog krijgt.
          Als ge binnen zes maand een totaalverlies zou hebben, dan ben je met je factuurbedrag wel dik gezien.
          Dus nu verzekeren voor 20.000€ garandeert u wel dat ge 20.000€ (min eventuele afschrijving) zal krijgen als ge binnen enkele maanden een nieuwe moet kopen zonder korting.
          5000€ minder verzekeren betekent ongeveer 250€ premieverschil per jaar in full omnium.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Fout, als je voor cataloguswaarde verzekert dan krijg je die waarde voor vervanging.
            Het is niet omdat je nu een dikke korting krijgt, dat je dat binnen zes maand ook nog krijgt.
            Als ge binnen zes maand een totaalverlies zou hebben, dan ben je met je factuurbedrag wel dik gezien.
            Dus nu verzekeren voor 20.000€ garandeert u wel dat ge 20.000€ (min eventuele afschrijving) zal krijgen als ge binnen enkele maanden een nieuwe moet kopen zonder korting.
            5000€ minder verzekeren betekent ongeveer 250€ premieverschil per jaar in full omnium.
            Wij hadden nogthans twee omniums lopen, en konden deze niet hoger dan het factuurbedrag verzekeren, mischien is er een verschil tussen
            verschillende maatschapijen, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je bij totaal verlies voor iets wat je kocht voor 15.000€, 20.000€ zal terugkrijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Wij hadden nogthans twee omniums lopen, en konden deze niet hoger dan het factuurbedrag verzekeren, mischien is er een verschil tussen
              verschillende maatschapijen, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat je bij totaal verlies voor iets wat je kocht voor 15.000€, 20.000€ zal terugkrijgen.
              Elke verzekering dat ik de laatste 30 jaar had was op cataloguswaarde berekend.
              Als je 20.000 verzekerd bent en maar 15.000 betaald hebt wegens korting, dan kan je inderdaad tot 20.000 trekken in geval van totaalverlies.
              Ge hebt er uiteindelijk ook de premie voor betaald.

Verstuurd van mijn GT-N5100 met Tapatalk
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Elke verzekering dat ik de laatste 30 jaar had was op cataloguswaarde berekend.
                Als je 20.000 verzekerd bent en maar 15.000 betaald hebt wegens korting, dan kan je inderdaad tot 20.000 trekken in geval van totaalverlies.
                Ge hebt er uiteindelijk ook de premie voor betaald.

HIER blz. 3 heb jij gelijk, maar daar onder verwijzen ze naar de cataloguswaarde op moment van aankoop, dat kan je breed interpreteren vrees ik.
                Hetzelfde verhaal bij opties, zoals laaghangende spoilers enz.
                Toch beter duidelijk op papier laten zetten, niet door je agent, maar door de maatschapij.

Comment

Niemand verzekeringsagent onder de leden van Belgium Digital ? Ge zou u auto laten verzekeren voor € 20000 en als puntje bij paaltje komt en ge krijgt een pert total slechts voor € 15000 uitbetaald krijgt .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                    Niemand verzekeringsagent onder de leden van Belgium Digital ? Ge zou u auto laten verzekeren voor € 20000 en als puntje bij paaltje komt en ge krijgt een pert total slechts voor € 15000 uitbetaald krijgt .
                    Enkel wat wettelijk of contractueel vastgelegd is telt, dus lees de algemene voorwaarden van uw verzekering alsook de door u gekozen formule.
                    En mocht ge de verzekerde waarde laten verhogen naar cataloguswaarde maar daar nooit recht op hebben, dan zou elke verzekeringsmaatschappij al lang tegen de lamp gelopen zijn met de strenge controle dat ze hebben.

Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Onze laatste wagen kochten wij vijf jaar geleden nieuw en wij konden een full omnium verzekering afsluiten voor, laat het me "nieuwaankoopwaarde" noemen, afsluiten. Dit wel enkel voor het eerste jaar, de volgende jaren waren we enkel nog verzekerd voor de "restwaarde. Dus wagen na 8 maanden in de prak, dan konden wij de identieke nieuw kopen en de verzekering betaalde die.
                      Vraag me niet meer naar de exacte benaming van die verzekering, daarvoor zou ik op zoek moeten gaan naar die polis van toen.
                      Mvrgr.

Comment

Bij Baloise is het zo:
                        In het contract staat de huidige aankoopwaarde en de cataloguswaarde. Rij je hem in de prak gedurende de eerste 9 maanden krijg je de cataloguswaarde, achteraf de aankoopwaarde.

Handig he dat de vrouw des huizes is de verzekeringen zit

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
                        Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

Comment

Is dat rechtvaardig ? In het voorbeeld aangehaald zou men dan indien men in de 10 de maand een pert total krijgt bij Baloise slechts voor € 15000 vergoed worden i.p.l.v. € 20000 . Een verlies van € 5000 .

Comment

dus......koop geen splinter nieuwe wagen maar een goede tweede hands.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nog een vraagje voor Jura . Als men na 9 maanden van cataloguswaarde overschakelt naar aankoopwaarde , zakt de premie dan ook ?

5000€ minder verzekeren betekent ongeveer 250€ premieverschil per jaar in full omnium volgens VerSeg .

Comment

Working...