Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
    Geen flauw idee hoe ze het bij TeleSLET hebben opgelost, is ook mijn probleem niet aangezien ik Belgacom abonnee ben...
    't Zijn goei gasten en gemotiveerd.
    Op maandag gebeld.
    Antwoord: "Meneer, 't zal voor woensdag zijn".

Tien minuten laten "trrrrinnnnggg" deed mijn bel.
    Hallo? Telenet meneer.

Das rap zei ik
    Ah zei hij, ik was in de buurt en ik hoorde uw oproep.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ge werkt tot 18u00 en gaat naar huis ... je wil nog even onderweg :
      • Bij de bakker binnenspringen => gesloten als je toekomt
      • Bij de beenhouwer binnenspringen => gesloten als je toekomt
      • Naar de garage => gesloten als je toekomt
      • Een fiets kopen => gesloten als je toekomt
      • Een HD halen bij de PC-boer => gesloten als je toekomt
      • Een L-objectief van 3000€ kopen bij je locale pro-dealer => gesloten als je toekomt

Maar iedereen vind dat normaal want ... je bent natuurlijk laat toegekomen.

Maar om 20u00 of op een zaterdag of zelfs feestdag om 03u57 krijg je het in je bol om zonder buiten te komen :
      • BGC/Telenet te contacteren om een storing te melden => ze zijn bereikbaar (telefonisch of online)
      • BGC/Telenet te contacteren om een abo aan te vragen => ze zijn bereikbaar (telefonisch of online)
      • BGC/Telenet technieker te laten langskomen om 20u00 => ze zijn beschikbaar na afspraak

Oeps ... plots vind men het niet normaal even in de wachtrij te moeten staan of moet men een dagje wachten tot uitvoering ervan en vind men dit een reden tot klagen over deze mensen dat nooit bereikbaar zijn.
      Het feit dat je altijd opnieuw afkomt met vergelijkingen die niks met de zaak te maken hebben betekent voor mij dat je me qua Belgacom min of meer gelijkt geeft zeker ?
      Antwoordt als je wil (en mag ?)eens met ja of nee op dit:

1) Verseg vind het heel normaal en superservice dat er een apparte lijn bestaat voor e-services waar je min of meer normaal binnen geraakt maar die enkel kunnen zeggen (op de vraag wanneer gebeurt de overschakeling): "je krijgt een SMS als het zover is, maar wij hebben nergens zicht op".

2) Verseg vind het heel normaal en superservice dat, als je een keer of tien belt naar het 6000 nummer je hooguit een keer of twee binnengeraakt binnen een aanvaardbare tijd. En wachttijden van 10 tot .... minuten vind Verseg héél normaal, anders ben je een ongedurig en lastig iemand.

Had ik maandag geen melding gekregen dat mijn dossiernummer EN ordernummer van vrijdag gewoon verdwenen waren, en dat ik dinsdag niks concreet te weten kon komen via een heel ander nummer/dienst dan het onbereikbare 6000 wanneer ik iets mocht verwachten, dan was dit topic allicht niet opgestart.
      Had men mij dinsdag nu bv.gezegd: kijk, ik zie dat er nog 5389 aanvragen voor u zijn, u bent de 5390ste, en we verwerken er 2000 per dag, dus het zal voor donderdag zin. Als zoiets niet kan in 2013, dan stel ik me vragen bij hun klantgerichtheid.

Tenslotte: je kan die mensen het moeilijk beu laten worden, steeds een ander persoon aan de lijn. Plus, denk je dat ik ze uitvoerig zit uit te kafferen ? Het uiterste wat ik gezegd heb, als men mij niks zinnig kon zeggen is: "ik vind dat toch nogal flauw voor een communicatiebedrijf", omdat ik weet dat die mensen daar uiteindelijk zelf niks kunnen aan verhelpen.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb ook al verschillende fratsen gehad met proximus maar ook met alle anderen...
        Ik blijf bij hen omdat ik tot nu toe op technisch gebied redelijk tevreden ben van hen.
        Maar zoals de Verseq die mannen verdedigt... Die discussieert geweldig graag denk ik.

Comment

Ik denk dat we allemaal een beetje teveel verwend zijn met alle huidige technieken.
          We zouden zo eens een maand terug moeten naar de telefoon met de draaischijf
          Dan kunnen we echt zeggen dat we een verkeerd nummer gedraaid hebben terwijl we nu drukken.
          En toch zeggen we gedraaid.

Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Ik denk dat we allemaal een beetje teveel verwend zijn met alle huidige technieken.
            Dan kunnen we echt zeggen dat we een verkeerd nummer gedraaid hebben terwijl we nu drukken.

Ruud
            Of nog iets verder terug. De tijd dat er nog telefonistes bezig waren met een kluwen snoeren en fiches.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht

Ruud
              Nieuwe technieken en een nieuwe (andere) mentaliteit.
              Het is allemaal enigszins te verklaren maar ik begin er niet aan.

Hoe communiceren ze op La Gomera?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Al fluitend.
                Gelukkige mensen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Al fluitend.
                  Gelukkige mensen !
                  Hahaha; hoe dat ge 't weet
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Gij weet dat tock ook ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Gij weet dat tock ook ?
                      Sí, sí, lo sé.

Ben er al een paar keren geweest.
                      Vind dat altijd een prachtige uitstap vanuit Tenerife.
                      Eerste keer was in 1987.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Het feit dat je altijd opnieuw afkomt met vergelijkingen die niks met de zaak te maken hebben betekent voor mij dat je me qua Belgacom min of meer gelijkt geeft zeker ?
                        Het heeft er allemaal mee te maken nete, ik haal enkel aan dat je het elders helemaal normaal vindt om in de rij te staan maar als het om een provider gaat, dan verdraag vooral jij niets meer gewoon omdat je het in het algemeen niet hebt voor callcenters of helpdesken.
                        Je bent gewoon veeleisend en iedereen moet naar uw pijpen dansen wanneer jij dat wil ... geduld is je niet gegeven.
                        En dan nog wel voor iets dat binnen aanvaardbare tijden in orde gekomen is.

2) Verseg vind het heel normaal en superservice dat, als je een keer of tien belt naar het 6000 nummer ...
                        Voor iets dat je pas online aangevraagd hebt vind ik dat eerder ongeduldig zijn ... wie belt direct tien keer na het invoeren van een aanvraag?
                        Mensen die zich vergist hebben, die proberen direct te bellen om te corrigeren maar anders doet een normaal mens dit niet.

Had men mij dinsdag nu bv.gezegd: kijk, ik zie dat er nog xyz aanvragen voor u ...
                        Heb even aangepast naar een normale tekst waarop eenieder het antwoord weet zonder navraag ... ja, op zo'n diensten zijn er altijd wachtenden voor u.

Tenslotte: je kan die mensen het moeilijk beu laten worden, steeds een ander persoon aan de lijn.
                        Denk nu even twee seconden na ... mocht men steeds dezelfde persoon aan de lijn willen, dan mag daar maar één persoon zitten en mag die nooit verlof, pauze of zo hebben.
                        Waarom krijg je een dossiernummer denk je? Inderdaad ... opdat ieder andere persoon u zou kunnen helpen en omdat men de mensen in ploegen laat werken om de klanten zo veel mogelijk uren per dag ten dienste te kunnen staan.
                        En dat het nu BGC, Telenet of Mobistar is ... zo werkt men overal om de beschikbaarheid zo goed mogelijk te maken, ook al moet je al eens wat geduld hebben.

En waarom je mijn professionele bezigheden hieraan wil linken snap ik nog minder ... dit staat hier helemaal buiten.
                        Mocht je daar nu alle dagen naar moeten bellen, dan zou ik uw reactie nog snappen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Durf je nu zelf je antwoorden nog au sérieux nemen ? Je haalt stukjes zin uit de tekst en repliceert daarop (dan nog naast de kwestie).

Neem het citaat met 2) hierboven: als ik een keer of tien bel, te beginnen de dag na de aanvraag, en daarna niet 10 keer vlak na mekaar, nee, gespreid over een paar dagen, naar het 6000 nummer, en ik heb op 1 of 2 keer na, ELLENDIG LANGE wachttijden aan mijn broek (HOE LANG weet ik zelfs niet, omdat ik het meestal na 3 of maximum 5 minuten voor bekeken hou).
                          En als ik bij de bakker moet aanschuiven kan ik min of meer inschatten hoelang ik in de rij zal staan, vergelijking dus totaal naast de kwestie. Trouwens, bij Telenet bv (vroeger OOK een ramp), krijg je nu een enkele keer te horen dat de wachttijden iets langer zijn dan normaal en bv. tussen 2 en 3 minuten (!) bedragen. Bij het 6000 nummer krijg je na 30 seconden te horen dat je dadelijk wordt geholpen, en vervolgens mag je datzelfde zinnetje om de dertig seconden mogelijks tientallen keren opnieuw horen.
                          Als je dan aanklikt om terug gebeld te worden en je telefoon rinkelt ONMIDDELLIJK, om vervolgens weer voor 10 minuten aan een muziekje te hangen (hoe lang het nóg ging duren weet ik niet, ik ben toen mijn modem moeten gaan resetten om de verbinding kwijt te geraken), dan vind ik zoiets WRAAKROEPEND.

Je komt ook eeuwig terug op mijn zogezegde ongeduld. Had ik na mijn aanvraag op vrijdag niet benieuwd geweest WANNEER de omschakeling ging gebeuren, dan zat ik in 2020 nog te wachten, want de dossiernummers van vrijdag bestonden helemaal niet meer op maandag. En ja, dat kan gebeuren en nee, daarover heb ik me niet dik gemaakt.
                          Ik stond nog maar met 80 cent beltegoed, is het dan niet normaal dat je tracht te weten te komen WANNEER ONGEVEER een omschakeling zal gebeuren ? Voor mij mocht dat eventueel drie weken of drie maanden duren, als ik een datum kon krijgen, kwestie van beltegoed bij te kopen of niet.

Het enige call-center van Belgacom dat min of meer werkt is dat van de e-services op 0800/99974. Niet moeilijk, de mensen daar kunnen nooit iets zinnigs zeggen: is een aanvraag lopende dan kan men dat enkel bevestigen, meer niet. Is de overgang rond, dan kunnen ze geen enkele info meer geven over uw abonnement. Men zou daar evengoed een bandje kunnen laten antwoorden.

Maar onze vriend Bellens is een super CEO hoor: zorgen dat je technisch (een beetje) beter bent dan de concurrentie, zodat de klanten toch massaal blijven, en dan die klanten vierkant in het gezicht uitlachen (ik bedoel dan alvast de particulier klant, anders ga je weer beginnen over de professionele klanten...).
                          Waarom zou den Bellens voor die "kudde" een inspanning doen ? Het zou méér mensen betekenen op dat 6000 nummer, weinig of geen méér klanten wegens marktverzadiging, dus iets minder winst en stel je voor als gevolg hiervan voor hemzelf een misschien iets kleinere miljardenbonus...

Tenslotte: ik heb iets tegen call-centers (als ze er nooit zijn of niks weten te vertellen). Ik vind de mensen die in zo'n zottekot WILLEN werken helden. (ik heb ooit N-Allo eens moeten bezoeken van mijn toenmalige werkgever). Verder constateer ik dat vrijwel alle call-centers sinds de bewuste BASTA uitzending sterk tot zéér sterk verbeterd zijn. Helaas is Belgacom een droevige uitzondering.

Mocht Belgacom qua gewone consumenten eens terechtkomen in een Electrabel scenario, dan zou er misschien iets veranderen.
                          Last edited by nete; 24 maart 2013, 08:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Je haalt stukjes zin uit de tekst en repliceert daarop (dan nog naast de kwestie).
                            Als ik heel jouw tekst moet laten staan ... dan hebben we een server nodig voor dit topic alleen.
                            Buiten dit is het een normale manier van quoten op een forum, niet telkens de volledige reactie herhalen.

ELLENDIG LANGE wachttijden aan mijn broek (HOE LANG weet ik zelfs niet, omdat ik het meestal na 3 of maximum 5 minuten voor bekeken hou).
                            Lees het zelf eens opnieuw ... ellendig lange wachttijden maar je hebt nooit gewacht.
                            Ge weet toch ook dat als je neerlegt voordat ze antwoorden, dat je bij herbeginnen terug achteraan in het lijstje komt?
                            Is het dan niet verstandiger één keer een paar minuten langer te wachten en geen 10 keer opnieuw te beginnen?

Je komt ook eeuwig terug op mijn zogezegde ongeduld.
                            Hoe noem je dat anders? Een aanvraag doen en direct bellen om te vragen hoe lang het gaat duren maar dan niet willen wachten tot ze opnemen.
                            Dat je maar 80 cent belkrediet meer had is niet de fout van iemand anders, jij hebt zelf de beslissing genomen zo lang te wachten om over te schakelen.

Maar onze vriend Bellens is een super CEO hoor: zorgen dat je technisch (een beetje) beter bent dan de concurrentie ...
                            Natuurlijk ... zoals in elk bedrijf is het de CEO dat de klanten ten dienste staat, dat het netwerk onderhoudt, dat de telefoon opneemt, dat de dossiers opvolgt, ...

Tenslotte: ik heb iets tegen call-centers
                            Uw standpunt is ons al langer gekend nete ... met als gevolg dat telkens je maar de kans krijgt erop in te gaan weer zal herbeginnen.

Wachten is inderdaad voor niemand plezant en binnen de twee minuten iemand aan de lijn hebben is voor iedereen een streefdoel, volledig akkoord met deze doelstelling.
                            Maar ik ben er vast van overtuigd dat je ondertussen al meer tijd gestoken hebt in het neerpennen van uw mening dan het wachten op zich ook geduurd heeft.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Beste Verseg,

Als je dit citeert: Tenslotte: ik heb iets tegen call-centers terwijl ik het volgende schrijf:

Tenslotte: ik heb iets tegen call-centers (als ze er nooit zijn of niks weten te vertellen). Ik vind de mensen die in zo'n zottekot WILLEN werken helden. (ik heb ooit N-Allo eens moeten bezoeken van mijn toenmalige werkgever). Verder constateer ik dat vrijwel alle call-centers sinds de bewuste BASTA uitzending sterk tot zéér sterk verbeterd zijn. Helaas is Belgacom een droevige uitzondering.

dan is dat niet WILLEN of niet MOGEN ook maar ietwat kritisch te zijn op alles wat van ver of nabij iets met Belgacom te maken heeft.

En vanaf 3 minuten wachttijd is inderdaad ELLENLANG als dat 8 of 9 keer op 10 zo is. Want ik heb er dan GEEN ENKEL zicht op dat die 3 minuten er 6, 16, 26 of 36 gaan worden. Bij Telenet bv. wordt er in zo'n geval sinds BASTA tenminste gemeld: de wachttijd bedraagt (als voorbeeld, want andes ga je me hier weer op pakken), tussen de 3 en 5 minuten. En dat klopt dan ook, en dan wil ik uitzonderlijk wel eens een paar minuten langer wachten.

En zelf opgebeld worden om dan wéér voor langer dan 10 minuten aan het muziekje te hangen is voor mij het komplete failliet van dat 6000 call-center.

En denk je nu echt dat ik zo debiel ben dat ik niet weet dat Bellens de lijnen uitzet als CEO en niet zelf aan de knopjes draait ?

Zoals jij rond de pot kan draaien ligt er voor u een gouden toekomst weggelegd in de politiek.
                              Last edited by nete; 25 maart 2013, 08:34.

Comment

Voer voor psychologen zo'n forum

Comment

Working...
                                X