Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

    Ik kan niets anders dan goed zeggen zowel over Belgacom en Proximus. Ik ben dus een tevreden klant.
    Voor storingen bel ik, en wordt ik geholpen binnen de 24 uur.
    Voor veranderingen aan mijn abonnement ga ik zelf naar een Belgacom winkel, en daar ondervind ik een Prima Service.
    Misschien is het niet in ieder Belgacom center zo, maar op De Bist in Wilrijk is de service en de vriendelijkheid super.

    Het kan natuurlijk ook een beetje aan de klant liggen hé, ik ben steeds beleefd en kalm, en ik weet waarover ik praat
    en ik weet ook wat ik wil ! Ik ben er zeker van dat er ook "andere" klanten zijn !

    Voor mij , "Een dikke Plus voor Belgacom & Proximus "

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #47
      Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
      Ik kan niets anders dan goed zeggen zowel over Belgacom en Proximus. Ik ben dus een tevreden klant.
      Voor storingen bel ik, en wordt ik geholpen binnen de 24 uur.
      Voor veranderingen aan mijn abonnement ga ik zelf naar een Belgacom winkel, en daar ondervind ik een Prima Service.
      Misschien is het niet in ieder Belgacom center zo, maar op De Bist in Wilrijk is de service en de vriendelijkheid super.

      Het kan natuurlijk ook een beetje aan de klant liggen hé, ik ben steeds beleefd en kalm, en ik weet waarover ik praat
      en ik weet ook wat ik wil ! Ik ben er zeker van dat er ook "andere" klanten zijn !

      Voor mij , "Een dikke Plus voor Belgacom & Proximus "

      MVG, Jeff C.
      dat is dus ook mijn punt... het is niet alleen bij Belgacom dat men klaagt over de callcenters, dit is bij alle providers zo.
      De snelste (en in mijn ogen beste) manier is nog altijd een boetiek, of dit nu een TelenetCenter (of hoe noemt dat gedoe), een Base Point of een belgacomboetiek is.

      topicstarter kloeg ook dat hij geen telefoonnummer kon vinden van de plaatselijke boetiek, terwijl het gewoon intikken van Belgacom Center Gent telefoonnummer mij dus binnen de paar seconden een antwoord wenst.
      Zoals ook topicstarter blijkbaar alleen BGC viseert, terwijl dit, nog steeds, een algemeen gegeven is.
      Base bijv. verkiest liever onmiddelijk af te sluiten bij laattijdige betaling ipv een rappel te versturen...
      En Telenet... officieel mogen ze u niet eens helpen als je belt voor een vriend die problemen heeft (ook al heb je meer kennis van zaken dan die vriend).
      Meer zelfs, ze sluiten je volledig af indien je bijv. enkel je telefoon niet betaald hebt: knip op de kabel ipv enkel het telefoongedeelte.

      Mensen in Callcenters (en ik spreek uit ervaring) beginnen vaak aan hun carrière met veel motivatie, maar geloof me, de manier waarop ze behandeld worden door de klanten aan de telefoon doet velen ofwel afhaken ofwel afstompen.
      Mijn Blog
      D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

      Comment


      • #48
        Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

        Toen ik terug bij Proximus zou gaan ben ik het BGC kantoor binnengestapt dichtst bij huis (Waregem) en had daar de man die de KMO's doet. Prima geholpen, ik heb zijn businesskaartje gekregen met email adres en telefoonnummer en 2x hem naien gecontacteerd voor info en binnen dezelfde dag antwoord.
        Zoals door Jedd en "BioHazard" ook geschreven: menselijk contact!

        Comment


        • #49
          Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

          Ze maken massa's reclame om toch maar het werk uit hun handen te nemen en alles via internet te regelen. Ik krijg er trouwens nog 50 euro voor (2.5 euro supplementaire korting gedurende 20 maanden). Ik wil nu niet naar een boetiek gaan en dat voordeel kwijtspelen.
          En bijna alle medewerkers in alle call-centers zijn "schatten van mensen", alleen al omdat ze in zo'n zottekot willen werken en u dan nog vriendelijk te woord staan.
          Alleen spijtig dat ze niks kunnen (of mogen ?) antwoorden op een simpele vraag. Wat heb je dan aan "menselijk" contact ?
          Ik heb een gloeiende hekel aan het "verschijnsel" call-centers en de manier waarop ze gerund worden, ik heb een fantastische bewondering en respect voor de mensen die daar (willen) werken.
          Plus een knop op je site zetten "wij bellen je terug", waarna binnen de 5 seconden je telefoon rinkelt en je dan terug voor x kwartier aan een muziekje hangt vind ik alle fatsoen en klantgerichtheid heel ver voorbij.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #50
            Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
            Ik had gisteren een nummer gevonden van het center in Lokeren, dus gebeld: "dit nummer bestaat niet"

            Toch maar eens Gent geprobeerd volgens de link hierboven: je komt terecht op het vertrouwde menu van 36 keuzes en x kwartier wachten...
            Die centers van de telefoonmaatschappij zijn dus gewoon niet telefonisch bereikbaar.

            Toch nog eens de hele zwik doorlopen en vrij snel een heel vriendelijk persoon aan de lijn. Hij kon me toch al zeggen dat het "gemiddeld" 5 (vijf) werkdagen duurt (kan dus evengoed twee of drie weken zijn ).

            Het enige vervelende voor mij is dat er nog maar 80 cent beltegoed op mijn Pay&Go staat en dat ik absoluut hun belofte niet vertrouw dat het resterende beltegoed wordt afgetrokken van de eerste factuur van het abbo. Als je ziet hoe vierkant de simpelste aanpassing draait...
            Last edited by nete; 21 maart 2013, 12:48.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #51
              Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

              Voilà, de techniekers hebben mijn dossier om 11u35 "behandeld".

              Nu moet er mij toch eens een specialist meedelen waarom het dan nog tot morgen half twaalf kan (of moet) duren eer ik daarvan een SMS krijg en de zaak ook effectief overgeschakeld is.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #52
                Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Voilà, de techniekers hebben mijn dossier om 11u35 "behandeld".

                Nu moet er mij toch eens een specialist meedelen waarom het dan nog tot morgen half twaalf kan (of moet) duren eer ik daarvan een SMS krijg en de zaak ook effectief overgeschakeld is.
                Nete, nu niet voor het 1 of het ander maar op zijn Engels gezegd: drop it.
                Je zaak is onder behandeling, uiterlijk morgen is alles opgelost, case closed.

                Comment


                • #53
                  Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  uiterlijk morgen is alles opgelost
                  Eerst zien en dan geloven hé Sultana. Alleszins is het niet meer voor vandaag, donderdag.

                  Edit: het is dus vrijdagmorgen toch in orde gekomen, zonder SMS tot nu toe (hoeft ook niet voor mij).

                  Al dit geschrijf kan dan toch enig nuttige info opleveren voor de lezer hier die ook plannen in die richting heeft:

                  Als je een beetje snelheid wil qua behandeling, ga dan naar een Belgacom Shop en doe het niet via internet (je verliest dan wel 50 euro bonus).

                  En in feite bleven ze binnen hun "doelstellingen", (die ik echter maar gisteren mocht vernemen): behandeling binnen de 5 werkdagen en activatie in de 24 uur daaropvolgend.
                  Last edited by nete; 22 maart 2013, 08:00.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #54
                    Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                    Ge werkt tot 18u00 en gaat naar huis ... je wil nog even onderweg :
                    • Bij de bakker binnenspringen => gesloten als je toekomt
                    • Bij de beenhouwer binnenspringen => gesloten als je toekomt
                    • Naar de garage => gesloten als je toekomt
                    • Een fiets kopen => gesloten als je toekomt
                    • Een HD halen bij de PC-boer => gesloten als je toekomt
                    • Een L-objectief van 3000€ kopen bij je locale pro-dealer => gesloten als je toekomt

                    Maar iedereen vind dat normaal want ... je bent natuurlijk laat toegekomen.

                    Maar om 20u00 of op een zaterdag of zelfs feestdag om 03u57 krijg je het in je bol om zonder buiten te komen :
                    • BGC/Telenet te contacteren om een storing te melden => ze zijn bereikbaar (telefonisch of online)
                    • BGC/Telenet te contacteren om een abo aan te vragen => ze zijn bereikbaar (telefonisch of online)
                    • BGC/Telenet technieker te laten langskomen om 20u00 => ze zijn beschikbaar na afspraak

                    Oeps ... plots vind men het niet normaal even in de wachtrij te moeten staan of moet men een dagje wachten tot uitvoering ervan en vind men dit een reden tot klagen over deze mensen dat nooit bereikbaar zijn.
                    Last edited by VerSeg; 22 maart 2013, 09:29.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                      Er zijn momenteel werkzaamheden bezig in onze straat, Teleslet legt nieuwe kabels voor nog sneller en betere kwaliteit internet en televisie.

                      Eergisteren hebben ze "per ongeluk" een kabel kapot getrokken waardoor de helft v/d straat zonder internet, telefoon en televisie zat.
                      De werfleider meldt dit omstreeks 09u00 aan zowel Belgacom als Teleslet zodat zij hun klanten op de hoogte kunnen stellen van het ongemak.
                      Een buurman, die net als ik Belgacom abonnee is belt omstreeks 12u00 naar de klantendienst om dit te melden en daar komen ze uit de lucht vallen.
                      Hun antwoord luidt dat er minstens 5 klachten moeten binnenkomen vooraleer ze actie ondernemen. Maar ze zouden 's anderdaags wel een technieker langs sturen
                      om zijn probleem te herstellen?!
                      Onze buurman heeft dan huis per huis gaan aanbellen met de vraag of iedereen zo snel mogelijk contact neemt met hun telecommunicatie aanbieder zodat het defect snel kan worden hersteld.

                      Omstreeks 15u00 neem ik contact op met de Belgacom klantendienst om te melden dat er geen internet noch televisie beschikbaar is omdat ze een kabel hebben beschadigd.
                      Een Belgacom medewerker meldt mij dat ze 's anderdaags een technieker (tussen 08u00 & 17u00) zullen langs sturen om het probleem op te lossen.
                      Ook hij had duidelijk geen weet van eerdere meldingen betreffende deze beschadiging.

                      Ik vraag mij toch af en stel mij de vraag waarom een telecommunicatie bedrijf intern zo slecht communiceert om dergelijke problemen en situaties te (ver)melden?

                      en dat allemaal om iedere maand een serieuze som geld neer te leggen voor internet en televisie? Dan vindt ik dat hun service toch wel heel laag en ondermaats ligt.


                      PS het verhaal van de werfleider en buurman ben ik pas later te weten gekomen via mijn overbuurvrouw (kapsalon), voor het geval dat jullie weer rare vragen/opmerkingen beginnen stellen...
                      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                        Ik ging dit nu laten rusten, maar zo'n reactie (Verseg) kompleet naast de kwestie (maar begrijpelijk gezien je beroepsbezigheden) noopt toch om een reactie:

                        Na de activatie had ik nog een paar vragen over "mijn e-services", waar me één en ander niet geheel duidelijk was. Dus het e-service nummer gebeld (0800-99974), een minuut of drie geduld gehad (minstens één teveel), en dan vernemen dat dit nummer ENKEL voor lopende aanvragen bestemd is. Maar als ik een paar dagen geleden op dat nummer vraag of ze een idee hebben WANNEER de overschakeling ging gebeuren: "ooit krijg je een SMS meneer, binnen de 24 uur na de overschakeling." Gisteren wisten ze me te vertellen dat de overschakeling gebeurd was en ik dus nog max. 24 uur geduld moest oefenen. Nuttige info hoor, "fantastische" meerwaarde bovenop wat ik op internet kan lezen. Schaf dat nummer dan gewoon af en zet die mensen op het onbereikbare 6000 nummer. Daar moest ik naar bellen voor meer info.

                        6000 nummer gebeld om 9u30: negen minuten later iemand aan de lijn. SCHANDALIG. Waarom schandalig: omdat het op 10 keer zeker 8 keer van dat is. Mocht het 1 of 2 keer zo zijn, dan zou ik het nog ontoelaatbaar vinden, maar ik zou het "met de mantel der liefde" toedekken.
                        En laat het geweten zijn: vrijwel NERGENS vind je op heden nog zo'n schandalige wachttijden.
                        Heel vriendelijk geweest en gevraagd waarom op die e-services bepaalde zaken zeer onduidelijk zijn. "Ja meneer, kan zijn dat die e-services die overschakeling nog niet volledig "verteerd" hebben". Voor zulke algemeenheden kan je evengoed een bandje laten aflopen.

                        Enne, de beloofde SMS is gearriveerd, uren nadat de lijn al overgeschakeld was. Waarschijnlijk moeten ze die nog met de hand intikken ?

                        Dan val ik terug op mijn post die jij, Verseg, zo belachelijk vond: werken ze daar nu nog met kruiwagens en fichenbakken of hebben ze reeds de computer ontdekt ?

                        Kortom, het Proximus net mag er min of meer zijn, maar de klantendienst is, qua info die je kan krijgen na ellenlang wachten, een kwalijke klucht.

                        Nog eens, met alle respect voor de mensen die zich daar proberen inzetten om er (tevergeefs) iets van te maken. Zij doen hun best en zijn uiterst vriendelijk.

                        Als jij, Verseg, dit ondanks alles superservice blijft noemen is dat uiteraard je volste recht.
                        Last edited by nete; 22 maart 2013, 13:51.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #57
                          Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                          Er zijn momenteel werkzaamheden bezig in onze straat, Teleslet legt nieuwe kabels voor nog sneller en betere kwaliteit internet en televisie.

                          Eergisteren hebben ze "per ongeluk" een kabel kapot getrokken waardoor de helft v/d straat zonder internet, telefoon en televisie zat.
                          De werfleider meldt dit omstreeks 09u00 aan zowel Belgacom als Teleslet zodat zij hun klanten op de hoogte kunnen stellen van het ongemak.
                          Een buurman, die net als ik Belgacom abonnee is belt omstreeks 12u00 naar de klantendienst om dit te melden en daar komen ze uit de lucht vallen.
                          Hun antwoord luidt dat er minstens 5 klachten moeten binnenkomen vooraleer ze actie ondernemen. Maar ze zouden 's anderdaags wel een technieker langs sturen
                          om zijn probleem te herstellen?!
                          Onze buurman heeft dan huis per huis gaan aanbellen met de vraag of iedereen zo snel mogelijk contact neemt met hun telecommunicatie aanbieder zodat het defect snel kan worden hersteld.

                          Omstreeks 15u00 neem ik contact op met de Belgacom klantendienst om te melden dat er geen internet noch televisie beschikbaar is omdat ze een kabel hebben beschadigd.
                          Een Belgacom medewerker meldt mij dat ze 's anderdaags een technieker (tussen 08u00 & 17u00) zullen langs sturen om het probleem op te lossen.
                          Ook hij had duidelijk geen weet van eerdere meldingen betreffende deze beschadiging.

                          Ik vraag mij toch af en stel mij de vraag waarom een telecommunicatie bedrijf intern zo slecht communiceert om dergelijke problemen en situaties te (ver)melden?

                          en dat allemaal om iedere maand een serieuze som geld neer te leggen voor internet en televisie? Dan vindt ik dat hun service toch wel heel laag en ondermaats ligt.


                          PS het verhaal van de werfleider en buurman ben ik pas later te weten gekomen via mijn overbuurvrouw (kapsalon), voor het geval dat jullie weer rare vragen/opmerkingen beginnen stellen...
                          Hoe heeft TeleNET het opgelost voor zijn klanten ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #58
                            Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            "ooit krijg je een SMS meneer
                            Ooit?
                            Gelooft ge dat nu zelf wat ge hier schrijft?
                            Me dunkt dat ge heel snel een draai geeft zoals ge het "wilt verstaan".
                            Of hebt ge die mensen eerst het leven zo lastig gemaakt dat ze het beu beginnen worden?

                            Het laat me wat denken aan uw belastingen een jaar of twee geleden ... of snapt ge zelf niet dat hoe meer ge die op de zenuwen werkt, hoe langer dat ze wachten of hoe moeilijker dat ze doen?

                            Waarom schandalig: omdat het op 10 keer zeker 8 keer van dat is.
                            Of jij bent een pechvogel of een heel ongeduldig iemand ... ik denk niet dat ik in heel mijn leven al tien keer naar een provider moeten bellen heb, dat het nu Telenet of Belgacom of wat dan ook is.
                            Ja, naar Dommel ... maar dat noem ik al lang geen provider meer maar een meester bedrieger.

                            Enne, de beloofde SMS is gearriveerd, uren nadat de lijn al overgeschakeld was. Waarschijnlijk moeten ze die nog met de hand intikken ?
                            Als die lijn al actief is ... waarom maakt ge u dan nog druk om die sms?
                            Misschien lag uw gsm uren buiten bereik?

                            Als jij, Verseg, dit ondanks alles superservice blijft noemen is dat uiteraard je volste recht.
                            Ten eerste ken ik uw probleem niet volledig (echt verhaal), ten tweede werk ik niet bij Proximus en ten derde blijf ik bij de mening dat je altijd wat menselijk moet blijven in uw vereisten, wat de beloften ook zijn.
                            Als je 24 uur op een ziekenwagen moet wachten of 6 uur op een takeldienst als ge midden van de snelweg staat ... dan is er echt reden tot zagen.
                            Maar het gaat hem toch "maar" om een kleine aanpassing dat je vraagt welke uiteindelijk zonder al dat gezaag ook behandeld zou geweest zijn, iets waar niemand dood van gaat, iets waar (bijna) iedereen eens mee kan leven.

                            Ik wordt op zoveel plaatsen beloofd dat ik iets snel zal krijgen ... buiten facturen is hier nog niet vaak iets snel toegekomen hoor.
                            De post zet twee of drie dagen om een brief te leveren welke er op één dag moet zijn, kabel-tv wordt een dag later aangesloten, bestellingen komen enkele dagen later aan dan normaal, belastingen komen trager dan gehoopt, ... leer wat relativeren, het is overal wel iets en iedereen wordt ongeduldig.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                              Hun antwoord luidt dat er minstens 5 klachten moeten binnenkomen vooraleer ze actie ondernemen. Maar ze zouden 's anderdaags wel een technieker langs sturen
                              om zijn probleem te herstellen?!
                              Bijna elk bedrijf werkt op een dergelijke manier ... als er maar één klant belt, dan veronderstelt men dat het een lokaal probleem is bij die klant en gelden er de normale interventietijden.
                              Als echter een groot aantal mensen bellen, dan is het een heel ander punt en dan roept men een interventieploeg die van wacht is.

                              Als jij om 21u30 naar de helpdesk van je bank belt met de melding dat je kaart niet werkt, dan vragen ze ook of je de dag erop naar je kantoor kan bellen.
                              Als er echter 50 mensen achter elkaar bellen, dan verandert hun antwoord ook en gaan ze van een algemeen of regionaal probleem uit met een dringendere noodzakelijke herstelling.

                              Dus heel logisch dat het aantal oproepen een invloed heeft op de genomen actie.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Zit er bij Proximus wel iemand in hun call-center ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Hoe heeft TeleNET het opgelost voor zijn klanten ?
                                Geen flauw idee hoe ze het bij TeleSLET hebben opgelost, is ook mijn probleem niet aangezien ik Belgacom abonnee ben...
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X