Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Als er al één iets is waar ik verandering in zou willen ivm roken is in de massa's peuken die dagelijks voor mijn deur gedumpt worden. Ik weet niet hoe het komt, maar blijkbaar vindt men het de geschikte plaats om dit te doen. Is het omdat ik mij op een hoek bevind ?
    Kan zijn omdat je op de 'één-sigaret-afstand' van de uitgang van een niet-rokerszone (zoals trein/metrostations, bushaltes, scholen, kantoren,...) en langs een route naar een andere niet-rokerszone woont.

Maar dat zal mijns inziens enkel kunnen als men hiertegen repressief zal optreden. Zoiets als het achterlaten van hondenpoep.
    Ik wil daar nog gerust kauwgum en andere rommel aan toevoegen hoor.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
      Kan zijn omdat je op de 'één-sigaret-afstand' van de uitgang van een niet-rokerszone (zoals trein/metrostations, bushaltes, scholen, kantoren,...) en langs een route naar een andere niet-rokerszone woont.
      Dat eerste klinkt zeer aannemelijk als verklaring maar waarom als je de asbak bekijkt die aan vele ingangen van gebouwen staat is die zo goed als leeg en ligt de grond toch vol peuken?
      Waarm moeten automobilisten hun peuk buiten gooien ook al hebben ze een asbak in de wagen?
      Waarom moeten die dat de asbak van de wagen dan toch gebruiken hem aan een of ander stoplicht snel even ledigen op het asfalt?
      Idem natuurlijk voor kouwgum, blikjes, papierkes en dergelijke.
      Mentaliteit en respect?
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Maar één punt ... als je iemand op krukken ziet afkomen, dan ga je toch geen hindernissen voor hem leggen maar net helpen opdat hij gemakkelijk door zou kunnen?
        Waarom zou je mensen met andere medische redenen dan niet helpen als het simpelweg kan door het roken een paar meter verder te doen?
        Enfin, genoeg over bezig geweest nu.
        Wel daar zeg je zoiets... In dit verband kan ik een je een anekdote vertellen ivm revalidatie van hersenverlamde patiënten waarvan sommigen zich nog kunnen verplaatsen met hulpmiddelen. Collega's hebben soms de zeer onnatuurlijke (ik zou zelfs durven zeggen onproffesionele) neiging om die mensen die al zware gangprobleem hebben er nog enkele bij te bezorgen. Tijdens de revalidatie vinden ze het fijn deze patiënten zoveel mogelijk hindernissen voor te schotelen in de hoop dat ze er beter van gaan worden. Foei.., je moet het die mensen juist gemakkelijker maken.
        Bravo VerSeg! Wat gezond verstand is soms beter dan jaren aan de universiteit door te brengen ...
        Dit gezegd zijnde moet ik toch opmerken dat asthma niet direct door de leek zal herkend worden om wat terughoudendheid in acht te nemen bij het roken.
        Last edited by enero; 7 augustus 2012, 13:43.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dit gezegd zijnde moet ik toch opmerken dat asthma niet direct door de leek zal herkend worden om wat terughoudendheid in acht te nemen bij het roken.
          Dit besef ik ook maar al te goed, er zijn nog wel heel wat mensen met medische problemen die uiterlijk niet merkbaar zijn.
          Maar daarop steunt nu net de rookwet ... verplichten rekening te houden met mensen waarvan je niet direct ziet/beseft dat ze er last van hebben.
          Het wordt maar al te vaak negatief gezien, maar daar speelt ook de journalistiek een grote rol in.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Dit besef ik ook maar al te goed, er zijn nog wel heel wat mensen met medische problemen die uiterlijk niet merkbaar zijn.
            Maar daarop steunt nu net de rookwet ... verplichten rekening te houden met mensen waarvan je niet direct ziet/beseft dat ze er last van hebben.
            Het wordt maar al te vaak negatief gezien, maar daar speelt ook de journalistiek een grote rol in.
            Ik denk dat je daar wel fout ziet Verseg (ik weet dat ik een risico neem met niet akkoord te gaan)
            maar volgens mij is het rookverbod gebaseerd op het beschermen van de werknemer.
            Namelijk het rookvrij maken van de werkplaats?
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

is er ook een land waar je nergens op straat mag roken.
              dacht dat ik dat ergens gelezen had.
              dus alleen in huis roken.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                grt,bouk.
                in de VS kan er soms een straatrookverbod zijn,
                dacht dat times square zo een voorbeeld was?
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

grt,bouk.
                  Kwestie van tijd, Bouk. Tenzij Carpetland nog eens mee mag doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Ik denk dat je daar wel fout ziet Verseg (ik weet dat ik een risico neem met niet akkoord te gaan)
                    maar volgens mij is het rookverbod gebaseerd op het beschermen van de werknemer.
                    Namelijk het rookvrij maken van de werkplaats?
                    Dat is inderdaad ook een van de hoofdreden waarmee alles begonnen is, dat valt niet te ontkennen.
                    Kelners, obers, serveersters, ... zijn toch ook mensen?
                    Maar daarop steunt nu net de rookwet ...verplichten rekening te houden met mensen waarvan je niet direct ziet/beseft dat ze er last van hebben.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

grt,bouk.
                      Dat weet ik niet, maar in België kan je gestraft worden voor misdaden begaan in het buitenland. Dus als de ts haar zin krijgt... is onze rookwet buiten van toepassing, zelfs als dat land niet volledig ommuurd is en enkel met een tentzeil overdekt. Of ze gaat binnen eten, dat kan ook.
                      In india mag je aangaande publleke zone alleen op straat nog roken, dus niet in een park.
                      In Costa Rica ook niet in parken... het land is een en al park. De boete is astronomisch, maar niemand lijkt de wet te kennen.
                      Ijsland is heel streng.
                      Dan zijn er nog een reeks landen waarvan de naam begint met een M, en waar je niet mag roken in public spaces*.
                      Oh, ja... Bali... daar is ook zowat alles heilig, en ge zult het geweten hebben.
                      ...
                      --> Wikipedia List of smoking bans (lezen, want de bijhorend kaart klopt van geen kanten)
                      *Most streets, including the pavement, are considered public space, as are town squares or parks - Dezelfde Wikipedia over public space
                      Last edited by Poza; 7 augustus 2012, 16:32.

Comment

grt,bouk.
                        Singapore maar het zit zo. Je mag roken op straat maar de as (en al zeker de filter/peuk) mag niet op straat vallen. Gebeurt het toch heb je niet enkel een geldboete maar mag je hoogst waarschijnlijk in een gele of oranje overal een week de straten proper gaan houden (kauwgom is er ook verboden trouwens)

Comment

Nena,
                          Wat was de vraag ook weer?
                          grt, opa.
                          Ik kan niet fotograferen daarom moet ik Photoshop leren.
                          Member of Han Fan Clan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Opa Bekijk bericht
                            Nena,
                            Wat was de vraag ook weer?
                            grt, opa.
                            Of een ober een zijkant van een terras mag openen terwijl hij een sigaret opsteekt.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Je snapt nog steeds de essentie van het verhaal niet.
                              Ik heb nooit een roker de deur verwezen, nooit een roker uit de weggegaan, nooit een opmerking gemaakt ... meer dan 47 jaar lang, maar als je dan één keer in een topic uw verhaal durft doen om aan te tonen waarom je roken (lees goed ROKEN en niet ROKERS) hinderlijk vindt, dan ben je plots een egoïst, iemand dat zijn ware aard laat zien?
                              Bespeur ik hier enige vorm van frustraties VerSeg? Lijkt er toch wel héél sterk op hoor...

Er zijn blijkbaar wel heel veel mensen die de essentie van het verhaal niet (willen) snappen, en met verhaal bedoel ik niet het rookverbod verzinseltje maar het complete verhaal...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Of een ober een zijkant van een terras mag openen terwijl hij een sigaret opsteekt.
                                Si oui, lequel, si non... is dit de tram naar Weert?

Comment

Working...
                                X