Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
    Is een hart- of herseninfarct ook goed....

Al een maand of acht niet meer gerookt.
    Maar soms zou ik terug willen roken, enkel en alleen om niet meer geassocieerd te worden met sommige van die fanatieke, groene, onverdraagzame......euh...niet rokende, fijn stof ademende....k......n
    Doe vooral wat je niet laten kunt. Als je gelijk hebt zal het vast beter voor je zijn. Risk/benefit en zo...
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

• Re: Rookverbod

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Doe vooral wat je niet laten kunt. Als je gelijk hebt zal het vast beter voor je zijn. Risk/benefit en zo...
      Hij zei 'zou' en 'soms', en in zover dat in de eerste plaats geassocieerd worden met overdreven enthousiaste mensen bij hem hart- en vaatzieken (en een hele rits daaraan gerelateerde aandoeningen, zoals hypertentie, wellicht - vaak genoemd) zou kunnen veroorzaken (of misschien zelfs verergeren - dat heeft ie er nu niet bij gezegd). De bedoelde anti-fijnstofmaniaken zijn ook niet degenen die wild doen over de benifts. Integendeel dreigen ze op het randje af ons hele consumptiegericht denken én het daaraan nauw verbonden economische systeem te fnuiken, of erger.
      Roken biedt daar een oplossing, soms.
      Vooral sigaren, wellicht.
      Dat al wat vaker.
      Of kunt gij tegen een sigarenroker zo hard zagen dat daarvan zijn hart het begeeft? Nee! Die geniet! Die hoort uw gezaag niet!
      Hebt ge al ooit, in uw hele leven een sigarenroker zien geassocieerd worden met een orakelende groene geiten-wollen-zokken-drager? Nee, die roken pijp, if anything!
      Bovendien zeggen ze, kweet niet of het waar is, dat de vernietigende blik, vooral van over de schouders, van zo één maniak, schadelijker is dan een kist sigaren, van die goei.

En 'soms' wil een mens misschien eens gewoon zichzelf zijn.
      Mag dat?
      Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat mil1 gelijk heeft, en zeker niet dat dit gelijk hem iets zou opbrengen.
      Ik zou het hem afraden.
      Want als de gloeiende as op zijn hemd valt, bij zijn volgende hartaanval, is er een gat in.
      Last edited by Poza; 11 augustus 2012, 01:22.

Comment

Ik heb hier nog geen enkele roker horen vertellen wat het VOORDEEL, NUT, of PLEZIER van roken is.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik heb hier nog geen enkele roker horen vertellen wat het VOORDEEL, NUT, of PLEZIER van roken is.
          gewoon zelf uitproberen Johan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Die vraag stelde ik altijd wanneer ik iemand behulpzaam was bij het stoppen met roken. Ik heb heel wat collega's en vrienden met succes gesteund mij hun pogingen te stoppen, geen enkel middeltje -pleisters of pillen- helpt, behalve de mentale van de roker die echt wil stoppen, want dat kan iedereen.

Comment

Jawel, hé: het niet langer geassocieerd worden met fanatieke enthousiastelingen, is bijvoorbeeld pas genoemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                ......... geen enkel middeltje -pleisters of pillen- helpt, behalve de mentale van de roker die echt wil stoppen, want dat kan iedereen.
                klopt hoor.
                zelf rook ik een jaar, en dan twee jaar weer niet.
                en dat snapt ook niemand.
                grt,bouk.

Comment

Voordeel : geen. Integendeel.
                  Nut : geen. Integendeel.
                  Plezier : ik moet toegeven dat ik het gevoel van, na een goeie straffe spaghetti en daarna een fris pintje, het opsteken van een sigaret vooraleer achterover te leunen en de gesprekken aan te vatten lang heb gemist.
                  Nu doet het me niks meer. Het stinkt.

Comment

Roken is lekker (voor de roker)
                    Zeker als je een tijdje niet hebt kunnen roken is een sigaretje roken even lekker genieten.
                    Wanneer je de andere factoren gelijk houdt ben je als roker slanker.
                    Een roker ruikt minder, dit is misschien in een dennenbos een nadeel maar in veel andere omstandigheden een groot voordeel.
                    Bijvoorbeeld in de trein, aan het eind van een warme doordeweekse dag, transpiratielucht, en de walm van frites en hamburgers die reizigers meenemen de trein in.
                    Roken verhoogt het genot van bijvoorbeeld een biertje, koffie, natafelen.
                    Roken is ontspannend na een stressvolle of vervelende gebeurtenis.

Anderen kunnen dit lijstje vast aanvullen.
                    Weer anderen zullen genoemde punten niet begrijpen of accepteren.

Roken heeft heus wel z'n charmes, of ze opwegen tegen de nadelen is voor ieder om voor zichzelf te bepalen.

Comment

Dat kunt u natuurlijk ook niet zeggen van bijvoorbeeld poëzie, en
                      zovele mooie zaken in het leven. Wat is daar het voordeel, nut of
                      plezier van... behalve kwetsbare, breekbare schoonheid. En zo is
                      het met heel veel dingen in het leven. Alsof alleen voordeel, nut
                      en plezier de moeite waard zijn om te doen, om te laten.
                      Wat is het voordeel, nut of plezier van een mooie zonsondergang?

En dan zit ik op mijn in Griekse kleuren geschilderd terrasje. Alleen.
                      Met alleen maar een glaasje rode wijn en de traag, kringelende rook
                      van mijn sigaartje. In de verte blaft geen hond. Ik neem een trekje.
                      Ik denk aan vroeger. Toen ik nog dromen had. Toen ik nog graag van
                      alles wou. Van alles had. Toen mijn leven nog op een lange vakantie
                      leek. Ik neem nog een trekje, een slokje. Nu is de zon onder. De dag
                      loopt op zijn einde. Weer een dag. Voorbij. Straks moet ik naar bed.
                      Maar eerst nog een glaasje wijn, een sigaartje, en stilte in mijn hoofd.
                      Niets is mooier in dit leven. Niets is lelijker in dit leven.

Comment

Voordeel: waarschijnlijk geen.
                        Nut: het is in ieder geval nuttig voor de staatskas.
                        Plezier: dat is subjectief.
                        D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Voordeel: dat je lichaam anders zou klagen, bij gebrek aan nicotine (verslaving heet dat). Lichamelijk en tussen de oren. Sociaal voordeel: groepseffect bij beginnende rokers.

etc.

't Is maar wat je een voordeel noemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                            Voordeel: dat je lichaam anders zou klagen, bij gebrek aan nicotine (verslaving heet dat). Lichamelijk en tussen de oren. Sociaal voordeel: groepseffect bij beginnende rokers.

etc.

't Is maar wat je een voordeel noemt.
                            Groepseffect dient alleen om hun verslaving minder erg te doen lijken. Zo zoekt een alcoholist ook altijd een drinkebroer; zetten junks het liefst samen een naald in hun armen; rokers zoeken elkaar graag op om hun het kankerstokjes op te steken.
                            Gedeelde smart is halve smart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
                              Niet roken waar mensen eten is elementaire beleefdheid! Eigenlijk zouden daar geen wetten voor moeten zijn.
                              Toen ik eind jaren 60 op bezoek ging bij een vriend in de omgeving van Londen bestond die elementaire beleefdheid daar al. Er werd pas gerookt als iedereen klaar was met eten. Maar toen was er ook nog geen sprake dat niet-rokers passief meerookten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                ..... Er werd pas gerookt als iedereen klaar was met eten...
                                das bij ons altijd al zo geweest.
                                grt,bouk.

Comment

Working...
                                X