Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Rookverbod

Als ik nu in de stad kom, dan stinkt het daar naar uitlaatgassen...zeker op warmere dagen..toen ik nog rookte had ik daar geen last van...
    Voor astma patiënten zal dat ook niet gezond zijn zeker....
    Astma dat zijn in feite spasmen van de trachea, overvloedige slijmafzetting...en dat kan te weeg gebracht worden door alles waar je allergisch kan aan zijn. Oa sigarettenrook, maar ook pollen, koude lucht, huismijt enz,enz
    Als ik het mij goed herinner waren er vroeger zelfs sigaretten speciaal voor astmapatiënten.
    BTW zouden die uitlaatgassen ook niet kankerverwekkend zijn...
    Enfin, voor elk bewijs dat roken kankerverwekkend is/zou zijn, komen de tabaksproducenten aandraven met een bewijs van het tegendeel.....
    Dat roken slecht is, daar ben ik van overtuigd. Ik zou anders niet gestopt zijn...
    Wat ik mij wel afvraag is hoe ons lichaam reageert op kankerverwekkende stoffen die er in de lucht rondhangen...
    Zie maar de spectaculaire toename van auto's de laatste decennia. Misschien ook eens vergelijken wat de verhouding cancerogene stoffen is, tussen de rook door rokers uitgeblazen en die van verbrandingsmotoren, fabrieksschouwen, centrale verwarmingsketels, en dergelijke....
    D90 - D70 - F80 + glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      tja.. dat roken hè.
      bij ons in het ziekenhuis hebben ze buiten een rookterras met afdak en bankjes om op te zitten.
      verbazend hoeveel verpleging en artsen daar gebruik van maken.
      grt,bouk.

Bouk, dat is een van de (verzonnen) argumenten waarmee rokers vaak mee komen om hun verslaving te rechtvaardigen.
      Met stip op een bij de rokers: 'mijn dokter rookt ook.' Iedere roker heeft zo'n dokter. NR twee: 'mijn opa is bijna honderd geworden en hij heeft zijn hele leven gerookt.' Iedere roker heeft zo'n opa. Nr. drie:'mijn tante was nog geen vijftig toen ze aan kanker dood ging en ze had nog nooit gerookt.' Ieder roker heeft zo'n tante. Nr. vier: 'mijn vrouw kwam met een verkoudheid bij de dokter en de dokter gaf het advies om te stoppen met roken, maar mijn vrouw rookt helemaal niet.' Iedere roker heeft zo'n vrouw.
      In diverse variaties heb ik deze argumenten van de rookjunks vaak gehoord totdat ik 12 jaar geleden er een filmscript over schreef met de titel: 'Kringen in de lucht'. Helaas konden we de financiering niet rond krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
        Als ik het mij goed herinner waren er vroeger zelfs sigaretten speciaal voor astmapatiënten.
        Als ge daarmee zout inademt zal het wel goed zijn, maar als ge ze eet hebben ze pas ontdekt dat veel zout wel eens niet goed zou kunnen zijn.
        Ik ben ooit in een zoutmijn geweest, en weet er dus alles van.
        Roemenië strooit haar zout bijvoorbeeld niet op de wegen, want dat is zonde: daarvoor gebruiken ze het zand dat wij in de ogen strooien.
        Of moeten er nog sigaretten zijn, VerSeg?
        Van die goei!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
          Als ge daarmee zout inademt zal het wel goed zijn, maar als ge ze eet hebben ze pas ontdekt dat veel zout wel eens niet goed zou kunnen zijn.
          Roemenië strooit haar zout bijvoorbeeld niet op de wegen, want dat is zonde: daarvoor gebruiken ze het zand dat wij in de ogen strooien.
          Van die goei!
          Dat van het niet strooien van zout vind met ook in Rusland etc. en de reden is omdat de temperatuur zo laag gaat dat zout geen nut meer heeft.
          Ik ben nog nooit naar een zoutmijn geweest maar dat weet ik wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Dat van het niet strooien van zout vind met ook in Rusland etc. en de reden is omdat de temperatuur zo laag gaat dat zout geen nut meer heeft.
            Ah, weer wat bijgeleerd. Maar zeg nooit gewoon zout, alleen maar omdat het warm is. Het Roemeens zout heeft magische krachten... je voelt het branden diep in je ziel.

Comment

Van die goei!
              Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht

Je hoeft het niet zo ver te gaan zoeken, zelfs in Oostenrijk strooien ze geen pekel maar kiezels op de openbare wegen tijdens de wintermaanden en niet uitsluitend omdat het daar
              veel te koud is maar voor 80% uit milieuvriendelijke overwegingen.

En de chauffeur van de strooi dienst trekt zijn sigaretje vol voldoening naar binnen...
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Pfff Oostenrijk,... wat weten die van hoe koud het is, en hoe die continentale landlucht je de adem afsnijdt als ge niet regelmatig in de zoutmijn zijt geweest.
                Een Roemeen die rookt? Zijn pakske laten zien, ja, maar voor te zeggen dat ie rookt?
                Nee.
                Als er een peuk op de grond ligt wijzen ze ernaar, met de woorden:"Daar ligt het geld" (vrij vertaald).
                Ge moet daar trouwens voor veel zaken meer fors kunnen doen dan een roker aankan.
                Last edited by Poza; 7 augustus 2012, 22:59.

Comment

In het ARD programma: 'Menschen bei Maischberger' was vanavond 7 augustus om 23 uur Helmut Schmidt te gast om zijn mening te geven over de EU-crisis .
                  Twee gehoor apparaten in zijn oren en gezeten in een rolstoel blies deze oude en voormalige SPD eerste minister voortdurend wolken rook in het gelaat van de moderator mevr. Maischberger. Het gesprek heb ik niet meer gevolg, ik ergerde me aan het gedrag van deze ketting rokende man. In Nederland mag in de studio al jaren niet gerookt worden
                  Blijkbaar gelden de Europese wetten om de werkplek rookvrij te houden niet voor een oud staatsman.
                  Hoezo moeten we respect hebben voor rokers.

Comment

Schmidt? Laat die man met rust. Die is bijna 100. En die moet nog zelf naar de studio komen? Schande!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

Je hoeft het niet zo ver te gaan zoeken, zelfs in Oostenrijk strooien ze geen pekel maar kiezels op de openbare wegen tijdens de wintermaanden en niet uitsluitend omdat het daar

En de chauffeur van de strooi dienst trekt zijn sigaretje vol voldoening naar binnen...
                      Oei, de overstap naar een ander populair onderwerp is nu wel heel dichtbij... maar ja, met de winter in zicht is dat vrij normaal
                      Jean Pierre.

Comment

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

.................................................. ...........................
                        Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                        Oei, de overstap naar een ander populair onderwerp is nu wel heel dichtbij... maar ja, met de winter in zicht is dat vrij normaal
                        Maar laat hem dan in godsnaam niet voor mijn raam parkeren, zodat hij mij met zijn auto het beetje licht en uitzicht ontneemt. Er zijn toch nog andere parkeerplaatsen genoeg in de buurt en bovendien staan er ook nog borden dat het niet mag......

Maar voor een sigaretje, waar ik geen last van heb en anderen wel, tellen andere regels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Bouk, dat is een van de (verzonnen) argumenten waarmee rokers vaak mee komen om hun verslaving te rechtvaardigen.
                          .....
                          en toch moet sommigen zich eens moeien met hun eigen zaken
                          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

@ts jij en de zaakvoerder/ober zijn in de fout, je gaat ergens zitten waar geen sticker hangt(heb je niet gezegd) dat er niet mag gerookt worden ook ben je nog strafbaar , er mag geen eten opgediend worden in plaatsen waar er gerookt mag worden.
                          Zie de wetgeving link hieronder op antwoord
                          Op het internet? Dat is moeilijk. Je kan een abonnement nemen op het staatsblad, of op onze wetboeken, maar dat is niet goedkoop. Bovendien heb je dan nog altijd niet de jurisprudentie van die dag.
                          ...

ben je een grapjas soms? je kan de wetgeving/staatsblad gratis raadplegen
                          alstublief
                          Wetgeving rookverbod
                          Staatsblad rookverbod

Veel gezeik hier over roken
                          Never resist temptation or it could go away...
                          Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            voor de goede orde, ik vind roken vies en het stinkt.
                            was ik er maar nooit aan begonnen.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                              Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

.................................................. ...........................

Maar laat hem dan in godsnaam niet voor mijn raam parkeren, zodat hij mij met zijn auto het beetje licht en uitzicht ontneemt. Er zijn toch nog andere parkeerplaatsen genoeg in de buurt en bovendien staan er ook nog borden dat het niet mag......

Maar voor een sigaretje, waar ik geen last van heb en anderen wel, tellen andere regels.
                              blijkbaar zijn er mensen met teveel vrije tijd om handen...

en je wordt hier zwaar geviseerd wanneer je een bepaald onderwerp naar voren brengt, ik begin stilaan te begrijpen "hoe" VerSeg zich momenteel moet voelen...

maar 't is goed jongen, zeg mij waar gij woont en ik zal mijn overbuur de vrachtwagen chauffeur vragen of hij vanaf volgende week een hele maand voor uw deur wil parkeren.

soms snap ik niet wat het ene onderwerp of uitspraak die je doet te maken heeft met het andere?

maar dat komt wellicht door het rookgordijn van de kettingrokers en sigaren liefhebbers...

"De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Wat een slachtoffer-gedrag plots,

groepsknuffel?
                                (dan wel zonder sigaretten, of iedereen gaat naar huis met gaten in de kleren).
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Working...
                                X