Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Ontspanning, beste investering die je kan doen volgens mij.
    Beter hoofdpijn van teveel champagne dan kopzorgen om de beurs.
    Koppijn van Champagne is vrijwel uitgesloten. Gezondste gealcoholiseerd druivensap bij mijn weten.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En er zijn ook nog rijke Belgen aanwezig in Frankrijk.
      Toen ik dit weekend met een aantal vrienden een bezoek bracht aan het prestigieuze merk Pommery te Reims, was mijn verbazing groot dat ik op het grote metalen hekken aan de ingang eerst de naam Vrancken zag pronken - Vrancken - Pommery. (vroeger was dat Pommery & Greno).
      Ik wist dat deze Belg al sterk aanwezig was op het toneel van het Champagne gebeuren met een champagne onder zijn eigen naam en één onder de naam Demoiselle de Vrancken. Maar dat hij nu ook volledige eigenaar was geworden van Pommery is toch wel verbazingwekkend als belg in dat grote Frankrijk.Wie Pommery ooit heeft bezocht zal wel begrijpen waarover ik spreek.
      Nadien vernam ik van een vriend champagne eigenaar dat deze kapitaalkrachtige belg eigenlijk al zijn rijkdommen verworven heeft ergens in Zuid-Amerika waar hij nl. fosfor in de grond had ontdekt en die is beginnen te exploiteren.
      Zo zie je maar, dat "les petits Belges" ook nog aanzien kunnen verwerven bij onze zuiderburen die nogal eens de neiging hebben om vanuit de hoogte op ons neer te kijken.
      En voor de diegenen hier die de grote investeerders (kapitaalkrachtigen) niet in het hart dragen, Vrancken stelt nogal wat mensen tewerk en dat kan men daar blijkbaar toch waarderen.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Toen ik dit weekend met een aantal vrienden een bezoek bracht aan het prestigieuze merk Pommery te Reims, was mijn verbazing groot dat ik op het grote metalen hekken aan de ingang eerst de naam Vrancken zag pronken - Vrancken - Pommery. (vroeger was dat Pommery & Greno).
        Ik wist dat deze Belg al sterk aanwezig was op het toneel van het Champagne gebeuren met een champagne onder zijn eigen naam en één onder de naam Demoiselle de Vrancken. Maar dat hij nu ook volledige eigenaar was geworden van Pommery is toch wel verbazingwekkend als belg in dat grote Frankrijk.Wie Pommery ooit heeft bezocht zal wel begrijpen waarover ik spreek.
        Nadien vernam ik van een vriend champagne eigenaar dat deze kapitaalkrachtige belg eigenlijk al zijn rijkdommen verworven heeft ergens in Zuid-Amerika waar hij nl. fosfor in de grond had ontdekt en die is beginnen te exploiteren.
        Zo zie je maar, dat "les petits Belges" ook nog aanzien kunnen verwerven bij onze zuiderburen die nogal eens de neiging hebben om vanuit de hoogte op ons neer te kijken.
        En voor de diegenen hier die de grote investeerders (kapitaalkrachtigen) niet in het hart dragen, Vrancken stelt nogal wat mensen tewerk en dat kan men daar blijkbaar toch waarderen.
        Zou het niet Vranken zijn i.p.v. Vrancken?
        ================================================== =================
        En alles kleurt weer rood vandaag.
        Last edited by theokus; 19 september 2011, 09:58.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Zou het niet Vranken zijn i.p.v. Vrancken?
          ================================================== =================
          En alles kleurt weer rood vandaag.
          Inderdaad Theo, niet direct om gelet. Maar aangezien ik vernam dat de man uit de streek van Luik zou afkomstig zijn dacht ik dat die c er bij paste.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Inderdaad Theo, niet direct om gelet. Maar aangezien ik vernam dat de man uit de streek van Luik zou afkomstig zijn dacht ik dat die c er bij paste.
            Geen ramp he
            Heb ooit een documentaire gezien van hem op Canvas dacht ik.

Als je zin en tijd hebt, bezoek dan een keer het Kasteel van Genoelselderen (Riemst).
            Hierin werd zwaar geïnvesteerd door Jaap van Rennes... (Nederlander).
            Je vindt er de betere wijn
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Geen ramp he
              Heb ooit een documentaire gezien van hem op Canvas dacht ik.

Als je zin en tijd hebt, bezoek dan een keer het Kasteel van Genoelselderen (Riemst).
              Hierin werd zwaar geïnvesteerd door Jaap van Rennes... (Nederlander).
              Je vindt er de betere wijn
              http://www.wijnkasteel.com/index1024.html
              Zal ik beslist eens doen Theo.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En het is weer niks dan rood op de Europese beurzen. Die financiële crisis blijft dus zorgen baren.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik sta zeker niet te juichen, maar één dag kommer doet mij niet (meer) panikeren.

In normale tijden zie je schommelingen van minder dan één procent per dag.
                  Nu zie je schommelingen die makkelijk 2-5% bedragen.

Comment

Ben al een tijdje dat aandeel (Vranken) aan het volgen, heb een lage aankooplimiet geplaatst maar nog geen succes tot nu toe.
                    Heeft een tijdje terug Listel opgekocht en gestroomlijnd. Begint goed op te brengen nu.
                    Staat ook sterk in minder dure champagnes die het goed doen in mindere tijden .

Jaap van Rennes in Genoels heeft heel veel gedaan voor de belgische wijnen maar ik vind zijn wijnen te duur voor de kwaliteit. 't Is een beetje een snobmerk geworden. Er zijn er betere - ook in osj Limburg - die goedkoper zijn.
                    Voor de goede orde: ik doe mijn klak af voor hem. Ik weet dat hij andere belgische wijnbouwers steunt met zijn kennis en enthousiasme.

Comment

Het Amerikaanse ratingbureau Standard and Poor's (S&P) heeft de kredietwaardigheid van
                      Italië verlaagd van A+ naar A. De Italiaanse marktrente stijgt met zowat tien basispunten.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Toch licht positieve beurzen in Europa behalve in Athene(). Het begeleidt falliet van Griekenland kan nu niet meer ontkent worden. Europa zal andermaal helpen om een algemene Europese financiële ramp tijdelijk in te dijken.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Toch licht positieve beurzen in Europa behalve in Athene(). Het begeleidt falliet van Griekenland kan nu niet meer ontkent worden. Europa zal andermaal helpen om een algemene Europese financiële ramp tijdelijk in te dijken.
                          Griekenland uit de euro.
                          Zal niet tot tot een ramp leiden, eerder gaan andere andere landen in moeilijkheden
                          meer op hun hoede zijn en zeker omdat iedereen Europa toch zo belangrijk vindt.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

En KBC deelt ook in de brokken. Verlaging kredietrating door Moody's. Het zag er aan te komen, maar het is ook te zien dat de markten minder en minder rekening houden met dergelijke gissingen. Enkele weken terug waren de reacties veel heviger.
                            Zou dat dan toch een poging zijn om de EU te destabiliseren, of zijn die ratingbureau's juist een welkome druk om onze Europese leiders stillaan tot de orde te roepen ?
                            Last edited by enero; 21 september 2011, 10:32.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En KBC deelt ook in de brokken. Verlaging kredietrating door Moody's. Het zag er aan te komen, maar het is ook te zien dat de markten minder en minder rekening houden met dergelijke gissingen. Enkele weken terug waren de reacties veel heviger.
                              Zou dat dan toch een poging zijn om de EU te destabiliseren, of zijn die ratingbureau's juist een welkome druk om onze Europese leiders stillaan tot de orde te roepen ?
                              Toch straf dat Moody's reeds de financiële toestand van 2013 kent...
                              En wat zouden de Europese leiders dan moeten doen?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Hmmmm, benieuwd wie nu de EU leiders zijn heden ten dage

Comment

Working...
                                X