Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
in heel dit beursverhaal begrijp ik een ding niet:
we vinden het normaal dat je in het stadscentrum niet sneller dan 50 rijdt, we vinden het normaal dat je bij de bakker wacht tot je aan de beurt ben, we vinden het normaal dat je in de bib je boeken op tijd terug moet brengen. Waarom zou het dan zo vreemd, wereldschokkend, absoluut van de pot gerukt zijn om de internationale handel en vooral die in olie, voedsel en de financiele sector reglementen op te leggen die heel dat spel wat stabieler maken? Maar dan echt regels he, niet zo iets van als je dit en dat doet mogen deze en gene zaken wel. Net zoals dringend moeten kakken geen reden is om sneller met de auto te mogen rijden.
we vinden het normaal dat je in het stadscentrum niet sneller dan 50 rijdt, we vinden het normaal dat je bij de bakker wacht tot je aan de beurt ben, we vinden het normaal dat je in de bib je boeken op tijd terug moet brengen. Waarom zou het dan zo vreemd, wereldschokkend, absoluut van de pot gerukt zijn om de internationale handel en vooral die in olie, voedsel en de financiele sector reglementen op te leggen die heel dat spel wat stabieler maken? Maar dan echt regels he, niet zo iets van als je dit en dat doet mogen deze en gene zaken wel. Net zoals dringend moeten kakken geen reden is om sneller met de auto te mogen rijden.
Puntje is dat ze gedaan krijgen wat ze willen.
Loopt het fout dan betalen & bekopen anderen het.
En de gewone man vindt dan graag gemakkelijke zondebokken of oplossingen die in feite
met de werkelijke zaken niets te maken hebben.
En wie gaat het langer uithouden als wij (het Westen om het even gemakkelijk te houden) een regularisatie van olieprijzen willen? Wat als Saudi (of de hele OPEC) de kraan sluit? Wij, die olie nodig hebben voor het vervoer, verwarming etc en met al zijn derivaten erbij of de rijke oliesjeiks in hun decadente paleizen?
Kijk naar Rusland en de gasleveringen naar de EU over Oekraïne.
Wie gaat het hier het langst uitzingen in de winter?
En wie gaat het langer uithouden als wij (het Westen om het even gemakkelijk te houden) een regularisatie van olieprijzen willen? Wat als Saudi (of de hele OPEC) de kraan sluit? Wij, die olie nodig hebben voor het vervoer, verwarming etc en met al zijn derivaten erbij of de rijke oliesjeiks in hun decadente paleizen?
Kijk naar Rusland en de gasleveringen naar de EU over Oekraïne.
Wie gaat het hier het langst uitzingen in de winter?
Bodemschatten worden idd gebruikt als een machtsmiddel. Dat is triestig en kinderachtig.
En dus zijn we weer waar we begonnen zijn. We staan gewoon machteloos als persoon, als stad, als land of zelfs als continent. We moeten mee in de mallemolen, willens nillens.
En dus zijn we weer waar we begonnen zijn. We staan gewoon machteloos als persoon, als stad, als land of zelfs als continent. We moeten mee in de mallemolen, willens nillens.
bah neen gij.
zondagsrust, arbeidsongevallenwetgeving, jaarlijkse vakantie, pensioen,... dat is met strijd en strijd en strijd en een beetje overleg voor mekaar gekregen. Als we daar terug mee beginnen, zitten we in 10 jaar in een andere realiteit als nu. De geschiedenis leert ons dat het mogelijk is om als persoon, groep, land,... de wereld op haar kop te zetten en in betere plooien te doen vallen als voorheen.
zondagsrust, arbeidsongevallenwetgeving, jaarlijkse vakantie, pensioen,... dat is met strijd en strijd en strijd en een beetje overleg voor mekaar gekregen. Als we daar terug mee beginnen, zitten we in 10 jaar in een andere realiteit als nu. De geschiedenis leert ons dat het mogelijk is om als persoon, groep, land,... de wereld op haar kop te zetten en in betere plooien te doen vallen als voorheen.
Zoals in een Egypte? Waar men nu met een overgangsregering zit die de oppositie steunde en nu zelf een verbod op demonstraties uitvaardigt?
Of in Syrië waar we toekijken hoe honderden mensen gedood worden maar Libië binnenvallen. Landen zoals een Iran waar er een opstand is geweest en waar Ayatollah's het voor het zeggen hebben, of de Taliban die na democratische verkiezingen aan de macht kwam. Of Algerije waar men niet durft toegeven aan democratie uit angst dat het FIS terug legaal verkozen wordt ...
In Saudi of Koeweit waar men evenveel gastarbeiders heeft als inwoners en waar een native zijn neus ophaalt bij het idee van handenarbeid.
Zoals in een Egypte? Waar men nu met een overgangsregering zit die de oppositie steunde en nu zelf een verbod op demonstraties uitvaardigt?
Of in Syrië waar we toekijken hoe honderden mensen gedood worden maar Libië binnenvallen. Landen zoals een Iran waar er een opstand is geweest en waar Ayatollah's het voor het zeggen hebben, of de Taliban die na democratische verkiezingen aan de macht kwam. Of Algerije waar men niet durft toegeven aan democratie uit angst dat het FIS terug legaal verkozen wordt ...
In Saudi of Koeweit waar men evenveel gastarbeiders heeft als inwoners en waar een native zijn neus ophaalt bij het idee van handenarbeid.
Ik heb niet gezegd dat het gemakkelijk of leuk zou zijn. Wel dat het mogelijk is.
In grote delen van de wereld zijn er ook heel geslaagde opstanden en revoltes geweest die WEL uitmondden in democratie en een sterke overheid die basisnoden als huisvesting, gezondheidszorg en onderwijs toegankelijk maakten voor mensen die daar zelfs niet van dierven dromen. Nu zien we daar niet veel meer van omdat de grote tegenstanders van de democratie, de VS en Israël op kop, via steun en training aan ultraconservatieve contragroepen alles teniet gedaan hebben, waar de mensen hard voor gevochten hadden.
Allessio Rastani
"Ik ben een trader en mij kan het bitter weinig schelen wat er gebeurt, zolang ik maar winst maak."
"Eigenlijk droom ik elke nacht van een recessie, want dat biedt geweldige perspectieven en opportuniteiten om geld te verdienen."
Als de teksten van het akkoord openbaar zijn weten we meer putor
Ik weet ook nog niet in hoe ver het akkoord afwijkt OF hetzelfde blijft dan de nota van Elio.
Wat we nu weten is dat Brussel en de Walen extra 1,5 miljard euro krijgen.
En die responsabilisering houdt meer belastingen in.
Gewesten, steden en gemeenten gaan nooit sparen en om op het peil te blijven van nu
gaan wij dat voelen in onze portemonnee door bijv. de... opcentiemen.
Als ze durfden kregen we twee belastingbrieven...
Hier heb je het al:
Bourgeois verwacht inspanning van gemeenten zelf.....
Die mooi in maatpak uit gedoste lui zijn al geruime tijd bezig neerwaartse koersen te forceren. Ik vraag mij af of er niks tegen die mannen te doen is. De wereld wordt hier alleszins niet beter van tenzij henzelf.
Comment