Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Vooral China wil nog meer in de Europese financiële crisis investeren. Als dat maar goed komt ! Maar goed die zijn ook al grote geldschieters in de VS.
    Ik ken er te weinig van, om niet te zeggen niets, maar heeft dat vooral niet met waardepapieren (of hoe heet dat) in dollars te maken die de Chinezen in bezit hebben? De dollar verliest meer en meer van zijn glorie en daarom dat de Chinezen naar Europa lonken.
    Misschien wat simpel voorgesteld, maar dat heeft volledig te maken met mij gebrekkige kennis van de financiële wereld te maken.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Ik ken er te weinig van, om niet te zeggen niets, maar heeft dat vooral niet met waardepapieren (of hoe heet dat) in dollars te maken die de Chinezen in bezit hebben? De dollar verliest meer en meer van zijn glorie en daarom dat de Chinezen naar Europa lonken.
      Misschien wat simpel voorgesteld, maar dat heeft volledig te maken met mij gebrekkige kennis van de financiële wereld te maken.
      En de Arabieren niet vergeten.
      Vader en zeuneke Busch hebben er veel geld geleend.

En de Chinezen zitten al in Italië en Griekenland.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Inderdaad op de beurs klaart het op maar op weergebied drijven er wolken over waar regen uitvalt.
        De financials krijgen weer wat ademruimte.
        Vier dagen op rij groen, volgende week afwachten. Van de minste vonk ivm de financiële toestand in Europa kan het weer omslaan.
        En de VS en China gaan er zich nu stilletjes aan mee bemoeien. Vooral China wil nog meer in de Europese financiële crisis investeren. Als dat maar goed komt ! Maar goed die zijn ook al grote geldschieters in de VS.
        En ik denk dat wij de chinezen met onze westerse ogen niet mogen bekijken. Een gans andere cultuur. Dit volk beschouwt zijn leiders nog als de sterkhouders van het systeem en heeft er tot nog toe nog steeds respect voor. Anderzijds staat deze cultuur toch al enkele jaren met de deuren wagenwijd open naar het westen.
        Wie bv. dacht dat bij de overdracht van Hongkong eind vorige eeuw door de Britten aan China alles daar aan banden zou gelegd worden is fout geweest...
        Haha, jaja Pol.
        Wees maar blij dat je hier woont.

"beschouwt zijn leiders...."
        "respect...."
        Als China naast België lag waren die Chinezen (als asielzoekers) al lang hier.
        En als in China een mens zich een pootje verzet of nog maar durft slecht denken
        over dat systeem dan hangt die.
        Dat is daar een dictatuur van de ergste soort.

In Hongkong werd en wordt veel geld verdiend
        En zoek maar eens uit wat een Tai-pan is
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Google jouw vriend!
          Mvg.
          Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
            Ja dat zal inderdaad waardepapier zijn. En ja de Chinezen zijn ook niet van gisteren, als ze het een gat in de markt zien slaan ze toe hé. Binnen enkele decenia zullen zij het wel voor het zeggen hebben en allicht de grootste economie worden. De VS zal dat met lede ogen moeten aanzien.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Haha, jaja Pol.
              Wees maar blij dat je hier woont.

"beschouwt zijn leiders...."
              "respect...."
              Als China naast België lag waren die Chinezen (als asielzoekers) al lang hier.
              En als in China een mens zich een pootje verzet of nog maar durft slecht denken
              over dat systeem dan hangt die.
              Dat is daar een dictatuur van de ergste soort.

In Hongkong werd en wordt veel geld verdiend
              Ja die tai-pan rol was vroeger voor de Japanners weggelegd. Maar die hebben de laatste tijd andere katten te geselen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En nu een weekendje Reims...
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Blijkbaar zijn jouw beleggingen toch al wat gestegen...

Geniet er van, en gezondheid!

Comment

Net terug van een irritant medisch onderzoek.
                    Zal nog even duren voor ik van de bijwerkingen af ben.
                    Maar tot nu toe geen slecht nieuws.

Daarom voor mij geen bubbelkes, maximum 1 glaasje.
                    Maar Reims schijnt de moeite te zijn, ook zonder bubbelkes.
                    Schol, Pol.

Comment

Ik ga iets eten.
                      Smakelijk, Danny.
                      Dank je, Danny.

Comment

Ontspanning, beste investering die je kan doen volgens mij.
                        Beter hoofdpijn van teveel champagne dan kopzorgen om de beurs.
                        Mvg.
                        Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                          Ik ga iets eten.
                          Smakelijk, Danny.
                          Dank je, Danny.
                          Heeft het gesmaakt Danny?

Ben benieuwd hoe de Griekenland fiasco afloopt, en welk effect dat zal hebben op de beurzen, banken, en belangrijker, onze portemonnee.
                          Ze hadden Griekenland beter direct terug uit de Eurozone gesmeten ipv een oogje dicht te knijpen, toen aan het licht kwam dat ze gefoefeld hadden met hun begroting om erbij te raken!
                          Europa uitbreiden, Amerika-jaloezie m.a.w., was blijkbaar veel belangrijker voor de, blijkbaar hersenloze, Eurofielen.
                          Nu zitten wij met de gebakken/aangebrande peren, en de schuldigen wassen hun handen in hun ondertussen, vet aangedikte, bankrekening.
                          Nikon D5100 + 18-105mm VR
                          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                            Ben benieuwd hoe de Griekenland fiasco afloopt, en welk effect dat zal hebben op de beurzen, banken, en belangrijker, onze portemonnee.
                            Ze hadden Griekenland beter direct terug uit de Eurozone gesmeten ipv een oogje dicht te knijpen, toen aan het licht kwam dat ze gefoefeld hadden met hun begroting om erbij te raken!
                            Europa uitbreiden, Amerika-jaloezie m.a.w., was blijkbaar veel belangrijker voor de, blijkbaar hersenloze, Eurofielen.
                            Nu zitten wij met de gebakken/aangebrande peren, en de schuldigen wassen hun handen in hun ondertussen, vet aangedikte, bankrekening.
                            Je hebt daar een punt, maar ik ga hier bovenop al mijn weleenswaar stuk voor stuk uitgekomen voorspellingen geen nieuwe meer maken, tenzij ik nog een fictieve mattenklopper vind of iets in een kopstemmeke van "We are part of the union, untill the day we die."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                              Heeft het gesmaakt Danny?

Is al meer dan tien jaar geweten.
                              Griekenland is failliet maar Merkosy heeft bang voor een domino-effect.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Is al meer dan tien jaar geweten.
                                Dat weet ik, en bedoel ik ook. Dan hadden we nu niet zo diep in de st***t gezeten.

En dan heb ik het nog niet over de ouderen in Brugge en omstreken, die doodleuk op de "kaloten" blijven stemmen (mijn pa incluis) en zo de idioten, onder andere oorzaak van al deze miserie, in het zadel houden. Je zou er gvd, zelfs aan je 39, grijs van worden.
                                Last edited by CIB; 16 september 2011, 17:02.
                                Nikon D5100 + 18-105mm VR
                                Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Working...
                                X