Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Wie zegt dat ? Toch geen "analisten" zeker ?
    Ikke zeg dat. Daar moet je geen analist voor zijn, gewoon gezond boerenverstand volstaat.
    Je neemt de waarde van alle bezittingen en daar trek je alle schulden af - het resultaat deel je door het aantal aandelen en dan kom je boven de 28€ uit.
    Immaterieel vast actief is bij Bekaert te verwaarlozen en je kan er donder op zeggen dat er door de afschrijvingen zelfs nog verborgen meerwaarde in de andere activa zit.
    Ergo...
    Als de koers richting 20€ zou dalen, dan komen er massaal bodemvissers aan, let op m'n woorden.
    Maar er zijn op dit ogenblik nog interessantere alternatieven die minder cyclisch zijn.

Comment

Als ik dit hier zo allemaal eens op mijn gemak lees, ben ik eigenlijk best wel blij dat ik
      geen cent te makken heb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Dream on, zou ik zeggen. Zo laag komt de koers nooit meer, tenzij bij een aandelensplitsing. De boekwaarde ligt zelfs boven de 28€.
        Colruyt vindt de aandeelkoers ook te laag en heeft vorige week meer dan een half miljoen eigen aandelen ingekocht. Als die op termijn vernietigd worden, stijgt de aandeelhouderswaarde. Doe zo verder, Jef.
        In die koersbodem van Bekaert geloof ik zelf ook niet, maar dit zijn analysten die dat schrijven, en je weet dat analysten er enkel nog zijn om hun job te doen en veel onzin uitkramen. Ik zit zelf aan de zijlijn te wachten om Bekaert terug op te pikken, maar dat zal nog niet voor morgen zijn. Eerst afwachten wat de sossen en volgelingen ervan denken. Ik ben niet zinnens mijn centen voor 8 jaar te blokkeren om die mannen tegemoet te komen nu die van plan zijn mijn duurverdiende spaarcentjes nog meer af te schuimen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Maar is het niet zo dat indien je deze redenering verder trekt en vanuit realistisch standpunt nader bekijkt, die ongezonde leefgewoontes een effect hebben op de levensverwachting van de beoefenaar : dus minder pensioenuitgaven, minder rusthuizen, minder uitkeringen...
          Tot op zekere hoogte wel. En Nederland zou ook slechts voor de opbrengst uit de sigarettenaccijnzen tegemoetkomen in de ziektekosten van rokers. Hoe ze de mindere productiviteit van die rokers verrekenen weet ik echter niet. Belgen heffen op duurdere sigaretten meer accijnzen, waardoor die volgens een onderzoek van adviesbureau TCLM steeds meer naar goepkopere, ongezondere sigaretten grijpen. Dat heeft dus een tegengesteld effect op de gezondheid.
          Je moet die taks dus niet laten afhangen van de prijs, maar van de schadelijkheid.

Comment

In die koersbodem van Bekaert geloof ik zelf ook niet, maar dit zijn analysten die dat schrijven, en je weet dat analysten er enkel nog zijn om hun job te doen en veel onzin uitkramen.
            Ook mijn gedacht.

Ikke zeg dat. Daar moet je geen analist voor zijn, gewoon gezond boerenverstand volstaat.
            Je neemt de waarde van alle bezittingen en daar trek je alle schulden af - het resultaat deel je door het aantal aandelen en dan kom je boven de 28€ uit.
            Mijn boerenverstand zegt dat de waarde van bezittingen wel eens heel fel zou kunnen tegenvallen bij bijvoorbeeld gedwongen verkoop.

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
            Als ik dit hier zo allemaal eens op mijn gemak lees, ben ik eigenlijk best wel blij dat ik
            geen cent te makken heb.
            Inderdaad doudeke, is hier ook het geval, maar het is wel erg dat die geldmaffia zo veel invloed kan hebben op onze maatschappij en dat de "gewone" mens weer zal kunnen opdraaien voor die kapot gespatte luchtbellen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Inderdaad doudeke, is hier ook het geval, maar het is wel erg dat die geldmaffia zo veel invloed kan hebben op onze maatschappij en dat de "gewone" mens weer zal kunnen opdraaien voor die kapot gespatte luchtbellen.
              Een realiteit, maar daarom niet altijd aanvaardbaar : Financieel -> economisch -> sociaal .
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Immaterieel vast actief is bij Bekaert te verwaarlozen en je kan er donder op zeggen dat er door de afschrijvingen zelfs nog verborgen meerwaarde in de andere activa zit.
                Ergo...
                Als de koers richting 20€ zou dalen, dan komen er massaal bodemvissers aan, let op m'n woorden.
                Maar er zijn op dit ogenblik nog interessantere alternatieven die minder cyclisch zijn.
                We komen aardig in de buurt van 28€ !
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Mijn boerenverstand zegt dat de waarde van bezittingen wel eens heel fel zou kunnen tegenvallen bij bijvoorbeeld gedwongen verkoop.
                  Absoluut waar, Robert.
                  Daarom is het zo belangrijk om het huiswerk goed te maken vooraleer een beslissing tot aan- of verkoop te nemen.

De beurskoers van bijvoorbeeld Renault ligt een stuk lager dan de waarde van de participaties (oa in NIssan) - wat wil zeggen dat de aktiviteiten van Renault zelf door de beurs als negatief gewaardeerd worden. En dat kan terecht zijn als de opbrengsten de vaste kosten niet meer dekken.

Comment

En nog eentje die de staatskassen moet helpen bijvullen: "Vetbelasting". Toen ik het hoorde dacht ik eerst aan "vetmestbelasting".
                    Middelen om de sociale zekerheid te helpen in stand houden of "de vervuiler betaalt". Mooi principe, inderdaad .., ongezonde leefgewoontes zoals roken, drinken, vet eten enz... belasten serieus de ziekteverzekering. Maar is het niet zo dat indien je deze redenering verder trekt en vanuit realistisch standpunt nader bekijkt, die ongezonde leefgewoontes een effect hebben op de levensverwachting van de beoefenaar : dus minder pensioenuitgaven, minder rusthuizen, minder uitkeringen...
                    Neen, het wordt hoog tijd dat men weer eens normaal gaat doen, zoals Hugo Camps
                    vandaag schrijft...
                    Men is het land en vooral de gewone man aan het "zuiveren" op een pauselijke puriteinse
                    wijze waarbij zelfs de dames van het witte stadje Thorn zouden verbleken.

We hebben weer een premier nodig die dikke sigaren rookt en de tijd is er
                    dat die dikke van Dexia een ferm sigaar krijgt, het figuur heeft die al.
                    Dexia moet weer gered worden vanavond.
                    Zou het lang duren voor ze op het lumineus idee komen om ons belastinggeld in Dexia te pompen?
                    Of moeten ze eerst jouw gezondheid controleren: je mag niet roken, je mag geen vet,
                    je mag niet drinken of 's maandags niet in je bed liggen te stinken.
                    En dan pas mag je meedoen.

Hoe was het weer: "Als het probleem zich stelt...."
                    Hier had hij geen probleem mee: klik en lees

Proficiat stad Gent.
                    Toch één Vlaamse stad met een geweten.
                    Last edited by theokus; 4 oktober 2011, 16:45.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Alarmerend nieuws...Allez toch volgens Miss Spikke...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Alarmerend nieuws...Allez toch volgens Miss Spikke...
                        Interessant artikel
                        (had het al gelezen hoor)
                        Plezant voor onze steden en gemeenten.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Absoluut waar, Robert.
                          Daarom is het zo belangrijk om het huiswerk goed te maken vooraleer een beslissing tot aan- of verkoop te nemen.

De beurskoers van bijvoorbeeld Renault ligt een stuk lager dan de waarde van de participaties (oa in NIssan) - wat wil zeggen dat de aktiviteiten van Renault zelf door de beurs als negatief gewaardeerd worden. En dat kan terecht zijn als de opbrengsten de vaste kosten niet meer dekken.
                          Zeker niet investeren in "slechte banken" met "rommelkredieten".
                          Moet je daar lang gestudeerd voor hebben om zoiets uit te vinden?
                          Mvg.
                          Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Interessant artikel
                            (had het al gelezen hoor)
                            Plezant voor onze steden en gemeenten.
                            Ja Theo ik zie geen graten in zulk nieuws ...met andere woorden...ik snap er de ballen van.Maar 1 ding is zeker..Bij mijn vrouw staat alles in rep en roer op dit moment...
                            Last edited by Jacobs Pascal; 5 oktober 2011, 11:29.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Ja Theo ik zie geen graten in zulk nieuws ...met andere woorden...ik snap er de ballen van.Maar 1 ding is zeker..Bij mijn vrouw staat alles in rep en roer op dit moment waar ze werkt...
                              OK.
                              Tot 100.000 euro (persoonlijk) spaargeld kan geen kwaad he.

In Ter Zake werd van de week een en ander uit de doeken gedaan.
                              Ik weet niet alles meer maar Frankrijk komt er goedkoop van af en wij zitten met
                              de rommel..
                              In het slechtste geval zal België het moet oplossen...
                              (maar Frankrijk en Luxemburg zijn er ook nog.... "aanwezig" he )
                              ================================================== ===========
                              Pascal, ik kreeg deze morgen in de bus een mooie brief van Dexia:
                              "Ontdek uw nieuwe Dexia-kantoor".
                              "Uw kantoor werd opnieuw ingericht. We wensen u een aangenaam bezoek!"

Gaan we samen?
                              Last edited by theokus; 4 oktober 2011, 15:21.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                ik kreeg deze morgen in de bus een mooie brief van Dexia:
                                "Ontdek uw nieuwe Dexia-kantoor".
                                "Uw kantoor werd opnieuw ingericht. We wensen u een aangenaam bezoek!"
                                Jouw bazooka niet vergeten!
                                Mvg.
                                Robert

Comment

Working...
                                X