Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Dus Tommie?
    Weg blijven uit die toeristenvallen he
    Toch wat de kosten aangaat.
    Natuurlijk als je die zaken graag een keer wil zien dan is daar niets mis mee.
    Wij hebben een paar tieners die nog mee gaan. Een pure strandvakantie spreekt hen niet aan, maar wel eens een halve dag. Een stad moet er altijd wel in de buurt zijn, evenals wat water voor af en toe een zwemmeke.

Een paar jaar geleden hebben we gewoon een week een huis gehuurd in Londen, en dat was geweldig.

Je mag me zeker tips geven, wij dachten eens naar de streek rond Bordeaux, maar dan kort bij de Oceaan te gaan. Dat zou ook wat mogelijkheden moeten bieden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Je vergeet dat veel van dit soort bedrijven niet in handen zijn van 1 persoon maar van aandeelhouders, directieraden, ....Er is altijd wel een CEO maar dat maakt hem nog geen baas.
      Breng geen oud ijzer naar het containerpark, men zou er wel eens een geweer kunnen van maken, koop geen producten uit het Oosten of Westen want dit alles komt binnen met containers en waar deze van vertrekken vanuit België hebben we het raden.
      Over de afgelopen maanden meer als 150 containers gelost in Saoedie-Arabië. Wat zou daar ingezeten hebben op de terugweg????
      Nu maar even realistisch gaan doen graag.
      De aandeelhouders zijn in die zin baas dat aan hun onrealistische verwachtingen word voldaan tenkoste van... Of er dat veel zijn met een klein aandeel, of een paar in de States, zoals in dat liedje, maakt geen verschil voor de werknemer. Of dat bedrijf beursgenoteerd is of op enige andere wijze de winsten verdeelt maakt ook niet uit voor de berekening van de verhouding loonmassa/bbp. De Belgische cijfers zijn gewoon slecht,... t.o.v. vroeger.
      We werken harder voor een kleiner deel van de koek. Dat is een feit, waar niet veel aan te doen is,... door wie het blijft ontkennen of minimaliseren tot de bom barst. Degene die je niet betaalt kunnen je producten namelijk ook niet kopen.
      En ik breng inderdaad geen ijzer om uitsluitend en alleen te dienen voor geweren. Vandaar mijn voorbeeld over die kiwi's. De vele kinderdoden zijn hier de realiteit. En in realiteit verbiedt de wet leveringen van oorlogsmateriaal aan landen in oorlog, en alle rechtstreekse medewerking hieraan.

Comment

De beurs kleurt groen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

De beurs kleurt groen
          Het BHV optimisme zal er allicht iets me te maken hebben.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Het BHV optimisme zal er allicht iets me te maken hebben.
            Zouden ze in NY ook in zitten met BHV?
            Er is blijkbaar genoeg daadkracht om terug wat vertrouwen te kweken.

De aandelen van ons bedrijf zijn van 70 in maart gezakt tot 40 en staan nu bijna terug op 50. En dat terwijl iedere keer de verwachtingen overtroffen werden, en de orderboekjes goed gevuld zijn.

Naam enkel via PM....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Naam enkel via PM....
              Graag !
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Zouden ze in NY ook in zitten met BHV?
                Er is blijkbaar genoeg daadkracht om terug wat vertrouwen te kweken.

De aandelen van ons bedrijf zijn van 70 in maart gezakt tot 40 en staan nu bijna terug op 50. En dat terwijl iedere keer de verwachtingen overtroffen werden, en de orderboekjes goed gevuld zijn.

Naam enkel via PM....
                Ben nog steeds fan van Bekaert. Vandaag hebben ze nog in Rusland de uitbreiding van een fabriek gevierd. Dit is een bedrijf dat momenteel toch ondergewaardeerd staat. Spijtig dat hun naam steeds weer gelinkt wordt aan China, niettegenstaande ze in zoveel landen en werelddelen aanwezig zijn. China was de laatste jaren inderdaad wel hun paradepaardje en volgens mij de reden dat het toen een te hoge waardering genoot.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ben nog steeds fan van Bekaert. Vandaag hebben ze nog in Rusland de uitbreiding van een fabriek gevierd. Dit is een bedrijf dat momenteel toch ondergewaardeerd staat. Spijtig dat hun naam steeds weer gelinkt wordt aan China, niettegenstaande ze in zoveel landen en werelddelen aanwezig zijn. China was de laatste jaren inderdaad wel hun paradepaardje en volgens mij de reden dat het toen een te hoge waardering genoot.
                  Spijtig Pol? En waarom is dat spijtig.
                  En waarom ben je fan. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

VROEGER kon je Bekaert vergelijken met Philips.
                  Dat waren familiale bedrijven.
                  Bekaert zorgde zelfs voor zijn gepensioneerden alleen maar omdat ze bij Bekaert gewerkt hadden. Er werd voor hen van alles georganiseerd en als die zelf iets
                  organiseerden dan konden ze nog rekenen op financiële steun van Bekaert.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Spijtig Pol? En waarom is dat spijtig.
                    En waarom ben je fan. Ik ben gewoon nieuwsgierig.

VROEGER kon je Bekaert vergelijken met Philips.
                    Dat waren familiale bedrijven.
                    Bekaert zorgde zelfs voor zijn gepensioneerden alleen maar omdat ze bij Bekaert gewerkt hadden. Er werd voor hen van alles georganiseerd en als die zelf iets
                    organiseerden dan konden ze nog rekenen op financiële steun van Bekaert.
                    Ik ben vooral fan, omdat ik ben opgegroeid in de gemeente waar Bekaert is opgericht. Ik heb de familie Bekaert vrij goed gekend. De gemeente Zwevegem was in de jaren 50-60 één van de meest welvarende van het land dank zij die familie. Er werkten toen al 5000 mensen in de firma grotendeels afkomstig uit eigen gemeente. Al wie als jonge kerel niet verder wou of kon studeren mocht rechtstreeks Bekaert binnen stappen. Er was dus voorspoed dank zij Bekaert. De familie was ook zeer geliefd en deed aan maatschappelijk hulpbetoon. Die arm was of honger had kon er terecht.
                    Ondertussen is de toen nog "Tréfillerie Leon Bekaert" uitgegroeid tot een wereldconcern. Hoeveel familieleden van de Bekaerts er nog in het bedrijf aanwezig zijn weet ik niet, maar de geest is er in elk geval nog aanwezig. Er zijn toch nog (en dat zal men hier niet graag horen) een aantal van oudscher adellijke families aanwezig in de direktie of raad van bestuur. Momenteel hebben de heren baron Buysse en zijn beschermeling Albrecht DeGraeve er een grote invloed.
                    Maar het is en blijft een bedrijf dat nog steeds evolueert en uitbreidt en een aantal spitstechnologiën heeft ontwikkeld waarvan ze toch nog wereldleider zijn.
                    Hun aanzienlijke aanwezigheid in China heeft hen de laatste tijd, omwille van de concurentie in de technologie van het snijden van zonnepanelen wat parten gespeeld.
                    Op gebied van de staaldraad, waarmee het allemaal is begonnen (eigenlijk noemden wij dat "pinnekesdraad" toen wij kind waren) zijn ze nog steeds wereldleider, maar dit komt mijns inziens te weinig in de actualiteit.
                    Ik blijf dus fan omdat ik nog steeds geloof in een toekomst van dit concern dat goed gediversifieerd is m.a.w. op verschillende markten actief is. (eens op de website gaan zien). Het geval van China met de groter wordende inflatie en de concurrentie is momenteel een tegenvaller, maar ik weet bij ondervinding de mentaliteit van de West-Vlaming in mijn bloed hebbende het hier niet zal bij laten.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Er zijn toch nog (en dat zal men hier niet graag horen) een aantal van oudscher adellijke families aanwezig in de direktie of raad van bestuur.
                      Ach, je post klinkt al heel wat positiever dan het omwille van een staking niet terugbetalen van niet-geleverde diensten, wat je onlangs zat te verdedigen.We moesten onze kosten maar op de stakers verhalen. Zand erover, dus. Als ze dan ook niet de keuze denken te hebben tussen ontslag en lagere lonen, gaat mijn voorkeur zelfs naar deze van jouw vrienden.
                      Last edited by Poza; 16 september 2011, 09:42.

Comment

Overwegend groen tot nu toe
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Overwegend groen tot nu toe
                          Zo bedoel je?
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Zo bedoel je?
                            Hahaha...
                            Bij een paar wel ja.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Inderdaad op de beurs klaart het op maar op weergebied drijven er wolken over waar regen uitvalt.
                              De financials krijgen weer wat ademruimte.
                              Vier dagen op rij groen, volgende week afwachten. Van de minste vonk ivm de financiële toestand in Europa kan het weer omslaan.
                              En de VS en China gaan er zich nu stilletjes aan mee bemoeien. Vooral China wil nog meer in de Europese financiële crisis investeren. Als dat maar goed komt ! Maar goed die zijn ook al grote geldschieters in de VS.
                              En ik denk dat wij de chinezen met onze westerse ogen niet mogen bekijken. Een gans andere cultuur. Dit volk beschouwt zijn leiders nog als de sterkhouders van het systeem en heeft er tot nog toe nog steeds respect voor. Anderzijds staat deze cultuur toch al enkele jaren met de deuren wagenwijd open naar het westen.
                              Wie bv. dacht dat bij de overdracht van Hongkong eind vorige eeuw door de Britten aan China alles daar aan banden zou gelegd worden is fout geweest...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

hahaha...
                                Bij een paar wel ja.
                                rofl! :d

Comment

Working...
                                X