Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Vergeet niet dat er veel falliet zal gaan dan. Dexia, het vroegere gemeentekrediet, weet je nog.
    Weten we zeker nog.

Wat veel erger is, is dat er elke maand zoveel kleine of middelgrote bedrijven
    over kop gaan hier.
    Dit heeft directe en voelbare consequenties voor de basis, de gewone man.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Hoe zou dat komen Theo dat die bedrijfjes over kop gaan?
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Hoe zou dat komen Theo dat die bedrijfjes over kop gaan?
        Concurrentie?
        China en co ?

1) Wanbeheer, slecht management of een gebrek aan visie
        2) Onvoldoende kapitaal
        3) Wie niet kan rekenen, gaat failliet
        4) Wanbetaling of faillissement van de klant
        5) Slechte economie
        6) Vraaguitval en omzetdaling
        7) Minder snel krediet
        8) Veranderende markt en concurrentie
        9) Ongevallen en ziekte
        10) Wijziging wet- en regelgeving
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

11) Om zonder schulden te herbeginnen. Om de vijf jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
            Ook al
            BVBA-tje ?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              12) Erfopvolging - te hoge verwachtingen als kinderen de oprichters opvolgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                Dat is wat ik bedoelde met bovenstaande quote. Aandelen van bv. dexia moeten wel omhoog gaan anders is het boeken toe.
                Stefaan Decraene weg bij Dexia !!
                Als ik nog Dexia's zou hebben, dan vlogen ze vandaag buiten.
                Dat was de enige echte bankier die nog overbleef in het directiecomité van Dexia Groep. Nu heeft Mariani - het Sarkozy vriendje die vooral om poen en bonussen te pakken op die stoel werd geparachuteerd - de handen helemaal vrij.
                Duik even in de geschiedenis van Dexia, dan weet je wat de vorige franse CEO's hebben aangevangen (Pierre Richard etc). De overnames van Kempen, Labouchère, de amerikaanse obligatieverzekeraar FSA ....
                Megalomanie die honderden miljoenen euro's heeft gekost. Geen enkele beleidsbeslissing heeft ook maar iets opgebracht tenzij voor hun persoonlijk gewin.
                Komt bij dat de franse tak tegen een constante financieringsbehoefte aankijkt en daarom steeds de belgische tak - Dexia bank België - moet leegzuigen om te blijven bestaan
                In 2008 had men moeten splitsen, dan was tenminste de belgische werkgelegenheid gered geweest, nu zie ik de toekomst van Dexia heel somber in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                  Stefaan Decraene weg bij Dexia !!
                  Dat was de enige echte bankier die nog overbleef in het directiecomité van Dexia Groep. Nu heeft Mariani - het Sarkozy vriendje die vooral om poen en bonussen te pakken op die stoel werd geparachuteerd - de handen helemaal vrij.
                  Duik even in de geschiedenis van Dexia, dan weet je wat de vorige franse CEO's hebben aangevangen (Pierre Richard etc). De overnames van Kempen, Labouchère, de amerikaanse obligatieverzekeraar FSA ....
                  Megalomanie die honderden miljoenen euro's heeft gekost. Geen enkele beleidsbeslissing heeft ook maar iets opgebracht tenzij voor hun persoonlijk gewin.
                  Komt bij dat de franse tak tegen een constante financieringsbehoefte aankijkt en daarom steeds de belgische tak - Dexia bank België - moet leegzuigen om te blijven bestaan
                  In 2008 had men moeten splitsen, dan was tenminste de belgische werkgelegenheid gered geweest, nu zie ik de toekomst van Dexia heel somber in.
                  Belgen en splitsen?
                  Dat kennen we

Gaat de oom van Kim het beter doen?
                  ================================================== =======================
                  Beetje OT maar er is een relatie.
                  "Duitse rechters spreken zich uit over de vraag of de lopende steunoperaties aan
                  Griekenland, Ierland en Portugal overeenstemmen met de Duitse wet en de Europese
                  regelgeving. Belangrijkste punt voor de aanklagers is het principe van 'no bail out' in het
                  Europees Verdrag: staten mogen elkaars schuld niet overnemen.
                  En dat gebeurt nu juist wel, aldus de critici.

* Het Europese steunfonds = 720 miljard euro.
                  De Duitsers hun deel is 250 miljard.
                  Wij betalen iets minder maar het blijft ons veel geld kosten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                    Dan zou je nu veel centjes verliezen.
                    Als je die nu zou kopen moet je er toch aan winnen of zie ik dat zo verkeerd? Ik ben zeker geen expert, ik ben een simpele "werkmens" die niet meer kan werken
                    Nikon D5100 + 18-105mm VR
                    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Als je die nu zou kopen moet je er toch aan winnen of zie ik dat zo verkeerd? Ik ben zeker geen expert, ik ben een simpele "werkmens" die niet meer kan werken
                      Zoek het verloop een keer op van het dexia-aandeel.
                      Het is het afgelopen jaar nog niet veel geweest.
                      Dus je zou een "pak" aandelen moeten kopen en bij een (kleine) winst weer verkopen.
                      Die "kleine" is gebaseerd op (mijn ) verwachtingen omdat alle banken weer in slechte
                      papieren zitten en ik zie ze er nog niet eruit geraken.

Maar in principe heb je gelijk
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Dat zie je toch verkeerd. Als je koopt aan 1€ en de koers zakt 10 cent, dan ben je wel 10% kwijt hé.
                        Alle banken zitten nog steeds in zwaar weer, Ackermann van Deutsche Bank verklaarde pas nog dat er heel wat europese banken failliet zouden gaan als ze hun obligatieportefeuille zouden waarderen aan marktprijzen op hun balans.
                        Het permanente financieringstekort van DCL (Dexia Credit Local) brengt mee dat Dexia langer dan andere banken zal nodig hebben om uit de gevarenzone te geraken.
                        Ook de goede afloop van de kredieten van de Gemeentelijke Holding is onzeker. Mogelijk moeten daar ook provisies op genomen worden.
                        Als je op dit ogenblik - tegen beter weten in - graag in de banksector wilt investeren doe je dat het best via een bankentracker, liefst niet via individuele aandelen en al zeker niet van Dexia. Wil je toch individuele aandelen dan zijn Deutsche Bank en in tweede instantie Paribas Fortis de betere keuze.

Comment

Ik denk van terug in te stappen en. Ik ga mij natuurlijk niet wagen aan de financials, daar zit nog te veel onzekerheid in. De volatiliteit zal mijn inziens wel nog wat blijven duren, maar voor bedrijven met solide bedrijfsresultaten lijkt het mij nu toch het moment te zijn. Ik denk terug aan Umicore, Bekaert.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De volatiliteit zal mijn inziens wel nog wat blijven duren, maar voor bedrijven met solide bedrijfsresultaten lijkt het mij nu toch het moment te zijn. Ik denk terug aan Umicore, Bekaert.
                            Bestaat dat verband tussen bedrijfsresultaten en de waarde van een aandeel nog wel zoals pakweg 20 jaar geleden.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

IIk ga mij natuurlijk niet wagen aan de financials, daar zit nog te veel onzekerheid in.
                              Alhoewel, als je al een tiental keer ingestapt zou zijn als ze een patat kregen, en een paar uren of dagen later verkocht had met een mooie winst, om bij de volgende patat terug in te stappen, dan had je al een mooi spaarpotje bijeen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                                Inderdaad, en als de malaise zich verder zet zullen het weer dezelfden zijn die het gelag zullen betalen: de hard werkende twee-verdieners.
                                alleenstaanden mogen dat gelag ook betalen hoor -
                                niet denken dat enkel tweeverdieners dit doen.

Comment

Working...
                                X