Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Ah, "If her daddy is rich, take her out for a meal. If her daddy is poor, do what you feel."!
    Bedankt.
    Cut her hair, waarschijnlijk.
    ===
    Huisjesmelkers isoleren je huurwoning niet. Dat moet je zelf doen, putor. Je bespaart dan 1240 euro per jaar op de 700 liter mazout die je je kan veroorloven.
    Last edited by Poza; 28 augustus 2011, 19:48.

Comment

Ondertussen : Aantal woonkredieten in België hoogste in 10jaar, 56.200 in de eerste helft van dit jaar. Dit is 3.500 meer dan in dezelfde periode van vorig jaar en 15.000 meer dan de eerste helft van 2009.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Tja, de schok dat je voortaan voor 40 jaar hangt zal voorbij zijn zeker. Uiteindelijk moet je toch, want huren...
        Mijn buurman huurt voor dubbel mijn adbetaling, en zijn huis is veel kleiner. Voor wat ik 14 jaar terug heb betaald heb je hier alleen nog een kleiner onbebouwd perceel.
        Een paar inboorlingen zijn naar Limburg getrokken. Daar kon het nog net.
        En dan zijn er in mijn dorp niet eens zoveel Fransen voor hun vermogensbelasting gevlucht om hier de prijzen omhoogf te jagen.
        Maar zie je, ik had toen gelijk: vastgoed voor de volle 10%.
        Nu is het natuurlijk te laat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Ondertussen : Aantal woonkredieten in België hoogste in 10jaar, 56.200 in de eerste helft van dit jaar. Dit is 3.500 meer dan in dezelfde periode van vorig jaar en 15.000 meer dan de eerste helft van 2009.
          Wil je ook even het aantal woonkredieten vermelden die niet correct betaald worden?
          Wij hebben ons rijhuisje nog in de "goeie tijd" kunnen kopen, zo'n acht/negen jaar terug, dus voor de prijzen omhoog schoten.
          We hebben nu een nieuwe lening met wat centjes erbij voor verdere verbouwingen, ook aan een meer dan doenbare aflossing.
          Als ik sommige afbetalingen hoor, voor huisjes die niet groter zijn dan dat van ons, én met evenveel werk als bij ons 10 jaar geleden, word ik misselijk.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            Als ik sommige afbetalingen hoor, voor huisjes die niet groter zijn dan dat van ons, én met evenveel werk als bij ons 10 jaar geleden, word ik misselijk.
            Zelf kinderen hebbend waarvan er 2 in de "gouden driehoek" een huis hebben gekocht, dan wordt ik ook misselijk en tegelijk boos op al die in strak pak zittende mooipratende verkopertjes (meer zijn ze niet ondanks hun diploma's) van de financiële wereld in de media hun commercieel geleuter (mogen) verkondigen. En als die zeepbel dan springt, zijn ze zich van geen kwaad bewust. Hun bonussen hebben ze ondertussen al binnen, want ze hebben goed verkocht.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
              Tja, de schok dat je voortaan voor 40 jaar hangt zal voorbij zijn zeker. Uiteindelijk moet je toch, want huren...
              Mijn buurman huurt voor dubbel mijn adbetaling, en zijn huis is veel kleiner. Voor wat ik 14 jaar terug heb betaald heb je hier alleen nog een kleiner onbebouwd perceel.
              Een paar inboorlingen zijn naar Limburg getrokken. Daar kon het nog net.
              En dan zijn er in mijn dorp niet eens zoveel Fransen voor hun vermogensbelasting gevlucht om hier de prijzen omhoogf te jagen.
              Maar zie je, ik had toen gelijk: vastgoed voor de volle 10%.
              Nu is het natuurlijk te laat.
              't Is al een tijdje geleden toen ik hoorde van die 40 jaar.
              Vanaf toen ging dàt, dus ook al.
              Ik schrok er eigenlijk van: "slachtoffers" in de maak dacht ik.
              Typische mij he
              Je 40 jaar binden en dan mag er niets gebeuren of het plan valt in duigen.
              Je gaat uit noodzaak(?) met twee werken en hoogst waarschijnlijk ga je nog meer
              lenen omdat de spreiding toch over 40 jaar gaat.
              Twee auto's ook op afbetaling (?) en twee kindjes in de crèche?
              Voor mij is het dan ook normaal dat het gedrag van mensen verandert.

Tja, huren.
              Als een mens niets heeft dan enkel zijn werk en zijn loon.
              De bank vraagt ook borg he.

En idd. in sommige gemeenten is grond onbetaalbaar geworden.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                Zelf kinderen hebbend waarvan er 2 in de "gouden driehoek" een huis hebben gekocht, dan wordt ik ook misselijk en tegelijk boos op al die in strak pak zittende mooipratende verkopertjes (meer zijn ze niet ondanks hun diploma's) van de financiële wereld in de media hun commercieel geleuter (mogen) verkondigen. En als die zeepbel dan springt, zijn ze zich van geen kwaad bewust. Hun bonussen hebben ze ondertussen al binnen, want ze hebben goed verkocht.
                't Is oud nieuws maar.
                Jaren geleden deden banken ook al ongeoorloofde praktijken.
                Het ging over beleggen zonder risico waarbij het kapitaal totaal risico-vrij was.
                (was iets in die aard)
                En na de affaire waren de mensen toch alles kwijt.
                Ging over de KBC tijdens een uitzending op tv bij Jan Van Rompaey
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  dan wordt ik ook misselijk en tegelijk boos op al die in strak pak zittende mooipratende verkopertjes (meer zijn ze niet ondanks hun diploma's) van de financiële wereld in de media hun commercieel geleuter (mogen) verkondigen.
                  Verkoop is een job als een ander en mocht je er zelf in zitten, dan zou je vermoedelijk net hetzelfde doen ... of je doet je job niet goed voor je baas.

Miljoenen mensen werken in fabrieken bij de productie van producten die op geen kl*ten trekken, brol tot en met dat bij het eerste gebruik al kapot is of toch niet doet wat het moet zijn.
                  Verwijt jij de arbeiders dat ze slecht werk leveren of dat de verkopers hun zakken vullen? Neen, dan breekt men het product af of het bedrijf.

De meesten onder ons werken wel voor een bedrijf waar anderen commentaar geven op hun producten of diensten, maar niemand onder ons wordt daarom graag aanzien als zakkenvuller ... op het werk doen we allen ons best om te werken zoals de baas het wil.
                  De ontwikkelaars zijn diegene dat een product of dienst slecht ontwikkelen, de verkopers kunnen enkel iets aan de man brengen wat ze voorgeschoteld krijgen door hun bedrijf (lees collega's).

Ja ... zelfstandigen kiezen er zelf voor maar ze moeten volgen zoals het elders de markt draait of ze liggen er uit.

Voor de rest heb je ook een tweede kant ... de klant dat zich wat laat aanpraten zelfs dat hij vooraf weet dat ze hem wat gaan wijsmaken.
                  En wijsmaken doen ze overal op een of andere manier hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Verkoop is een job als een ander en mocht je er zelf in zitten, dan zou je vermoedelijk net hetzelfde doen ... of je doet je job niet goed voor je baas.

Miljoenen mensen werken in fabrieken bij de productie van producten die op geen kl*ten trekken, brol tot en met dat bij het eerste gebruik al kapot is of toch niet doet wat het moet zijn.
                    Verwijt jij de arbeiders dat ze slecht werk leveren of dat de verkopers hun zakken vullen? Neen, dan breekt men het product af of het bedrijf.

De meesten onder ons werken wel voor een bedrijf waar anderen commentaar geven op hun producten of diensten, maar niemand onder ons wordt daarom graag aanzien als zakkenvuller ... op het werk doen we allen ons best om te werken zoals de baas het wil.
                    De ontwikkelaars zijn diegene dat een product of dienst slecht ontwikkelen, de verkopers kunnen enkel iets aan de man brengen wat ze voorgeschoteld krijgen door hun bedrijf (lees collega's).

Ja ... zelfstandigen kiezen er zelf voor maar ze moeten volgen zoals het elders de markt draait of ze liggen er uit.

Voor de rest heb je ook een tweede kant ... de klant dat zich wat laat aanpraten zelfs dat hij vooraf weet dat ze hem wat gaan wijsmaken.
                    En wijsmaken doen ze overal op een of andere manier hoor.
                    Het is juist daarom dat ik totaal niets tegen vrachtwagenchauffeurs heb.
                    De baas is de baas en is de baas.

Verkoop en verkoop is twee, he VerSeg.
                    Bij een plasma van 2000 euro kan niet veel fout lopen, je hebt zelfs garantie.
                    Als je trouwe klant bent bij een bank en die helpt jouw 30.000 euro naar de eeuwige
                    jachtvelden is nog wat anders.

Heel de bankencrisis was één groot wijsmaken
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                      Wil je ook even het aantal woonkredieten vermelden die niet correct betaald worden?
                      Wij hebben ons rijhuisje nog in de "goeie tijd" kunnen kopen, zo'n acht/negen jaar terug, dus voor de prijzen omhoog schoten.
                      We hebben nu een nieuwe lening met wat centjes erbij voor verdere verbouwingen, ook aan een meer dan doenbare aflossing.
                      Het wordt beter met DR.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Correctie: 'is', want er sluimert nog het één en het ander.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Het kritieke punt bij een lening zijn de eerste 5 jaren.
                          Nadien is meestal je inkomen wat gestegen, en knaagt de inflatie aan je schuld.

Veel mensen met een lening op 30 of 40 jaar proberen na een jaar of 10 wat extra te betalen zodat de termijn korter wordt.

Dat huizen zo duur worden is gewoon omdat er meer mensen bereid zijn en de mogelijkheden hebben om die sommen te betalen.
                          Dus lage interestvoeten doen gewoon de prijzen stijgen, net zoals de mogelijkheden om op langere termijn te lenen.

Nu zijn we in Europa nog héél braaf. In de VS zal iemand die zijn huis voor de helft heeft afbetaald, en ziet dat de waarde terug gestegen is, een bjkomende lening nemen om een mooie reis te maken of een boot te kopen.
                          Dat blijft allemaal werken, tot de waarde ineens inzakt, want dan volstaat de borg niet meer, en zit iedereen met een probleem.
                          Als de banken dat duizenden huizen moeten verkopen, dan zakken de prijzen nog sneller...

Dat zijn toch allemaal symptomen die hier niet gebeurd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Veel mensen met een lening op 30 of 40 jaar proberen na een jaar of 10 wat extra te betalen zodat de termijn korter wordt.
                            Ja? Ik had nog maar net een voorstel tot renteverlaging laten opstellen of er verdwenen al 1000 euro 'dossierkosten' van mijn rekening. Heeft een tijdje geduurd voor die was terugverdiend. Zeg maar dat ik een onreglementaire schadevergoeding heb moeten betalen, want zo'n stukske papier is op een wip opgesteld.
                            Uiteindelijk heb ik met die... gangsterpraktijk - laten we een kat een kat noemen- toch nog voordeel gedaan, en geen klacht ingediend.
                            Last edited by Poza; 29 augustus 2011, 09:18.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                              Zelf heb ik geen vennootschap noch bvba. Ik betaal dus belastingen in proportie van mijn inkomen. Door mijn 40-jarie carrière heb ik toch al één en ander bijeen gebracht maar heb er nooit zotte streken mee uitgehaald. Ik leef goed en ik ben tevreden. En er zijn mensen die het nog veeeel beter hebben, maar daar heb ik absoluut geen moeite mee. Ik heb ook geen zwart inkomen en heb ook niks tegen mensen die dat wel hebben en anderen die vennootschappen en bvba's oprichten omdat hen dat financieel beter uitkomt. Hoe comfortabeler mijn medemens het heeft hoe beter want die voelt zich dan ook beter in zijn vel. En ik ben er overigens van overtuigd dat iedereen die (wettelijke) achterpoorten ziet die ook zal gebruiken.
                              En ik ken zelfs het verhaal van de belastingscontoleur die zijn huis in " 't zwart laat schilderen".
                              Velen denken dat ondernemer of zelfstandig zijn gelijk is met luxe en veel geld. Waarom niet eens zelf proberen ? Ik zie ook dat er jaarlijks tientallen ondernemers en zelfstandigen op de fles gaan. Blijkbaar moet dat dan toch niet zo goed zijn.

Heb ook cliënten gehad die beter gewoon zelfstandig waren gebleven ipv hun aktiviteiten in een vennootschap onder te brengen - is helemaal niet altijd beter.
                              En misbruiken vind je overal, in alle geledingen van de maatschappij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Het is juist daarom dat ik totaal niets tegen vrachtwagenchauffeurs heb.
                                De baas is de baas en is de baas.

Verkoop en verkoop is twee, he VerSeg.
                                Bij een plasma van 2000 euro kan niet veel fout lopen, je hebt zelfs garantie.
                                Als je trouwe klant bent bij een bank en die helpt jouw 30.000 euro naar de eeuwige
                                jachtvelden is nog wat anders.

Tja Theo, wat dat betreft is er in de banksector nog niet veel veranderd.
                                De kantoormensen moeten nog steeds de financiele produkten verkopen die door de hoofdkantoren in elkaar geflanst zijn, nog steeds onbegrijpelijk voor de meeste cliënten maar lucratief voor de bank. Bijna elke commerciele job binnen de bank heb ik wel gedaan en ik kan het beoordelen, ik ben financieel/technisch goed beslagen, al zeg ik het zelf.
                                Ikzelf heb steeds die produkten eerst voor mezelf beoordeeld vooraleer er ook maar iets van te verkopen, en dan alleen aan die mensen waar het in de portefeuille paste. daarom kan ik nog steeds alle cliënten die ik ooit heb gehad in de ogen kijken - maar ik ben een uitzondering. Ik had daarom de naam eigenzinnig te zijn bij m'n bazen en lag niet in de bovenste schuif. En dus opzij gezet bij herstructurering.
                                Ik vind het onbegrijpelijk dat nog zoveel mensen cliënt zijn bij zelfstandige bankagenten die hun boterham beter verdienen met door de bank gepushte producten te verkopen danwel datgene dat de mensen nodig hebben of bij hun past. Ook een gesalarieerde bankmedewerker zal voor het gepushte product een bonusje krijgen maar dat is niet in die mate om er de deontologie voor overboord te gooien.

Comment

Working...
                                X