Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Als jij je geld naar de bank draagt en de bank leent dit geld uit, dan krijg je daar ook geen vergoeding voor. Ik ken geen enkele bank die trouwens moet toelating hebben van de klant om zijn geld weer uit te lenen. Er zijn natuurlijk limieten aan dat uitlenen. Want als iedereen terzelfdertijd naar de banken loopt om zijn centen op te rapen, dan is er een groot probleem. Zie de toestanden uit de laatste grote financiële crisis.
    Je zal natuurlijk een heel klein graantje van de vergoeding meekrijgen om je centen in de banken te laten. Maar je weet toch dat dit peenuts is. De infaltie is meestal groter dan je verdienste.
    Met aandelen is dit net hetzelfde, o.a. banken gaan jou aandelen gebruiken om er nog een dik supplement aan te verdienen en dit kunnen ze door o.a. te shorten of uit te lenen. Opties zijn toch ook een vorm van shorten. Dus er zijn middelen om het shorten te omzeilen. Je kan zelf paketten aandelen kopen onder de vorm van fondsen waarmee men gaat shorten. Hetgeen je er als klant aan overhoudt zal ook maar een fractie zijn. En zoals ik al ergens vermeldde, ken ik momenteel één trader die vraagt aan zijn klanten als die akkoord gaat om met zijn aandelen te shorten, en dat is Bolero van de KBC.
    Shorten is heel simpel: aandelen verkopen die je niet hebt in de hoop die later goedkoper terug aan te kopen tegen dat je ze moet leveren aan de oorspronkelijke koper.
    Is een typische activiteit van hefboomfondsen en van zgn "baissiers" die vermoeden dat de koersen gaan zakken.
    Dat kan dus ook serieus tegenvallen, als de koersen niet (voldoende) zakken heeft de shorter een probleem.
    - Ofwel sluit hij de transactie af - koopt de aandelen, levert ze, en neemt zijn verlies
    - Ofwel stelt hij de afwikkeling van de transactie verder uit ("reporteren").
    - Ofwel gaat hij aandelen lenen om ze te kunnen leveren aan de tegenpartij.
    Zowel bij het reporteren als bij het lenen van de aandelen gaat het risico van de shorter in stijgende lijn. Bank of broker zullen snel komen kloppen om bijkomende waarborgen te eisen.
    Indien ze het bij het rechte eind hebben, dan verdienen ze goed geld in een dalende markt en versterken aldus nog de dalende trend van het aandeel.
    Optiehandel is vergelijkbaar, alleen verhandel je dan niet de aandelen zelf maar de rechten om een bepaald aandeel te mogen kopen/verkopen aan een voorafbepaalde prijs op een voorafbepaald ogenblik. Opties zijn de eerste derivaten, ontwikkeld om aandelenportefeuilles te beschermen tegen te grote schommelingen maar zijn een eigen leven gaan leiden door de hefboom op de normale winst - of verlies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Haha Pol.
      (seffens ben ik nog een "vuile sos")

Ik ken geen enkel ander land dan het onze waar personeel op straat komt uit protest,
      omdat ze hun werk niet kunnen doen en dan zijn het nog wel ambtenaren.
      (van de belastingdiensten)
      Die WILLEN werken maar ze mogen niet.
      Hoeveel bedrijven zijn er niet die jaarlijks NIET gecontroleerd worden?
      Dit is IMHO pure Kafka en wraakroepend.
      Indien de heer Reynders bij zijn aantreden als minister van Financiën enkel maar het resultaat van de bestrijding van de fiscale fraude op het niveau had gebracht van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland, dan was er in dit land nu geen begrotingsprobleem en was de staatsschuld gezakt tot onder de 70% v/h BNP !!
      In plaats daarvan heeft hij zijn eigen departement constant gesaboteerd, en macht verzameld door vriendjes op cruciale posten te (laten) benoemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
        Dit is IMHO pure Kafka en wraakroepend.
        Indien de heer Reynders bij zijn aantreden als minister van Financiën enkel maar het resultaat van de bestrijding van de fiscale fraude op het niveau had gebracht van bijvoorbeeld Nederland of Duitsland, dan was er in dit land nu geen begrotingsprobleem en was de staatsschuld gezakt tot onder de 70% v/h BNP !!
        In plaats daarvan heeft hij zijn eigen departement constant gesaboteerd, en macht verzameld door vriendjes op cruciale posten te (laten) benoemen.
        "BOENK" erop
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Geen nood, wanneer de nood het hoogst is is de redding nabij.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Is toch al een begin hé Theo.
            Maar nogal cynisch hé, dat juist een vertegenwoorder van de verspilzucht in de formateurszetel werd gezet. Maatregelen zoals de prijs van de dienstencheques optrekkken en de aftrekbaarheid ervan af schaffen zijn toch een doodsteek van dit systeem. Ik dacht dat dienstencheques zijn ontstaan om het zwartwerk in de huishoudens af te schaffen. Hoeveel mensen zullen daardoor niet getroffen worden : naast de vele huisgezinnen ook nog tal van ouderen, mensen met een handicap. Dit is toch crimineel..
            Dat is een begin ja, ben ik het mee eens.

De maatregel (eerlijk, ik wist dat nog niet) pleit toch tegen jouw argument van
            verspilzucht niet?

Met de rest van jouw beweringen ben ik dan ook helemaal eens.

- er zou nogal wat fraude zijn met die dienstencheques
            - het zou niet efficiënt zijn
            - bedrijven maken serieuze winsten met dit systeem
            - weinig of geen controle op het systeem

Bron?
            Bonte, Van Velthoven, het WVS enz. enz.

Misschien zijn er andere maatregelen die dit verlies opvangen?
            Maar ik moet je gelijk geven: dit lijkt mij ook anti-sociaal.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
              http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...errijken.dhtml
              Zie #329 en #330
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Dat is een begin ja, ben ik het mee eens.

De maatregel (eerlijk, ik wist dat nog niet) pleit toch tegen jouw argument van
                verspilzucht niet?
                Met mijn eerste zin wou ik het cynisme benadrukken dat schuilt achter de idee dat juist één van de verantwoordelijken van de jarenlange verspil zucht nu juist de pleitbezorger moet worden om de grote kapitalen met zwaarder belastingen te bedenken. Vanuit politiek oogpunt misschien te begrijpen, maar laat dan toch niet uitschijnen dat je het deze keer goed meent..
                Mijn volgende zin had misschien een andere alinea mogen zijn want de man die juist zou moeten opkomen tegen het zwartwerk en tevens de zwaksten uit de maatschappij zou moeten verdedigen staat eveneens op het punt om de dienstencheques te kelderen.
                En niet alleen de zwakkeren, maar ook de werkende middenklasse wordt hierdoor zwaar getroffen. Tweeverdieners krijgen tevens door het dienstencheques systeem wat meer ruimte waardoor ze meer tijd met hun gezin kunnen doorbrengen. Sociaal van grote waarde. Zonder dan nog te spreken van het aantal mensen dat dreigt terug in de werkloosheid te vervallen, wat opnieuw pakken geld zal kosten. Met wat zijn die mensen toch bezig... Dat kan je toch niet au sérieux nemen.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...errijken.dhtml
                  En lees dan ook dit eens, niets is wat het lijkt: http://trends.rnews.be/nl/economie/o...5089495467.htm

Comment

En lees dan ook dit eens, niets is wat het lijkt: http://trends.rnews.be/nl/economie/o...5089495467.htm
                    Kan ik wel inkomen... Dat zal wel geen sos zijn die dat geschreven heeft.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Met mijn eerste zin wou ik het cynisme benadrukken dat schuilt achter de idee dat juist één van de verantwoordelijken van de jarenlange verspil zucht nu juist de pleitbezorger moet worden om de grote kapitalen met zwaarder belastingen te bedenken. Vanuit politiek oogpunt misschien te begrijpen, maar laat dan toch niet uitschijnen dat je het deze keer goed meent..
                      Ik moet je 100% gelijk geven.
                      Een van de grootste profiteurs komt nu in het gezicht van de "werkmens" zeiken.
                      Ik wil niet zeggen dat de superrijken alleen verantwoordelijk zijn voor de ondergang van de maatschappij, maar het zijn wel de superrijken die het zich kunnen permitteren een vennootschap op te richten, zo de persoonsbelasting te ontduiken, terwijl ze zichzelf een dividend uitkeren waar ze veel minder belasting op betalen dan de doorsnee "werkmens", en zo ook veel minder bijdragen (belastingen) ondanks hun inkomen/kapitaal.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                        Ik moet je 100% gelijk geven.
                        Een van de grootste profiteurs komt nu in het gezicht van de "werkmens" zeiken.
                        Ik wil niet zeggen dat de superrijken alleen verantwoordelijk zijn voor de ondergang van de maatschappij, maar het zijn wel de superrijken die het zich kunnen permitteren een vennootschap op te richten, zo de persoonsbelasting te ontduiken, terwijl ze zichzelf een dividend uitkeren waar ze veel minder belasting op betalen dan de doorsnee "werkmens", en zo ook veel minder bijdragen (belastingen) ondanks hun inkomen/kapitaal.
                        Vergeet ook niet dat gelden na personenbelasting jou eigendom zijn, maar gelden na vennootschapsbelasting van de vennootschap blijven. Om die in privé te krijgen dient er nog een serieuze taxatie op betaald te worden. Er is ook een verplichte minimale loonuitkerings voorwaarde . Op dit loon dient zowel sociale zekerheids bijdrage als personenbelasting betaald te worden. Een vennootschap die al zijn winsten uitkeert als bezoldiging betekent een te verwaarlozen fiscaal voordeel.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De laatste 2 paragrafen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Vergeet ook niet dat gelden na personenbelasting jou eigendom zijn, maar gelden na vennootschapsbelasting van de vennootschap blijven. Om die in privé te krijgen dient er nog een serieuze taxatie op betaald te worden. Er is ook een verplichte minimale loonuitkerings voorwaarde . Op dit loon dient zowel sociale zekerheids bijdrage als personenbelasting betaald te worden. Een vennootschap die al zijn winsten uitkeert als bezoldiging betekent een te verwaarlozen fiscaal voordeel.
                            Een BVBA is veel interessanter.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

dat zou idd dwaas zijn vanuit een geldverdienersperspectief. Heb je er een idee van hoeveel inkomen uit dividenden belast wordt? Ik dacht dat dat maar heel weinig was.

In principe kan winst niet als bezoldiging (loon dus) uitbetaald worden. Winst is wat er overschiet na lonen, dus kan in de lonen geen winst zitten.
                              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Is toch al een begin hé Theo.
                                Maar nogal cynisch hé, dat juist een vertegenwoorder van de verspilzucht in de formateurszetel werd gezet. Maatregelen zoals de prijs van de dienstencheques optrekkken en de aftrekbaarheid ervan af schaffen zijn toch een doodsteek van dit systeem. Ik dacht dat dienstencheques zijn ontstaan om het zwartwerk in de huishoudens af te schaffen. Hoeveel mensen zullen daardoor niet getroffen worden : naast de vele huisgezinnen ook nog tal van ouderen, mensen met een handicap. Dit is toch crimineel..
                                Alleen de villawijken worden 'getroffen ' die volledig kapabele werkkrachten voor zich lieten werken, op kosten van de staat. Mensen met een handicap die dienstencheques kregen? Ken je er zo een?
                                Het systeem is m.i. ontworpen omdat gehandicapten niet in een systeem van loon naar werk kunnen fuctioneren. Het zogenaamd bestrijden van het zwartwerk is slechts een uitvlucht van degene die echt van het systeem profiteren, namelijk degene die vrijwel gratis voor zich lieten werken.
                                Met 'zwartwerk' valt nog een beetje eer te behalen, maar huizen van de rijken poetsen op kosten van de staat is gewoon veraad aan de geandicapte die je daarvoor in de steek hebt gelaten.
                                Pas als dat systeem dood is onstaat er opnieuw voldoende wervingsreserve voor de echte zorgsector.
                                De effecten uit de index halen? Haal de porches uit de index. Wie koopt er nu zoiets. Als die in prijs daalt kunnen de invaliden geen patatten meer kopen. Of wil hij de btw op de patatten verhogen, misschien?
                                Ik verwerp hiermee dit voorstel, wegens nog vager dan het gehekelde.
                                Als je de btw verhoogt met meer dan 14 euro per maand, en je geeft de invaliden weer niet de gepaste aanpassing van 2% bovenop de index. dan zijn zij de duppe. Anderen zijn niet totaal afhankelijk van de index.
                                Last edited by Poza; 27 augustus 2011, 01:19.

Comment

Working...
                                X