Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
    alleenstaanden mogen dat gelag ook betalen hoor -
    niet denken dat enkel tweeverdieners dit doen.

Dat slaat inderdaad nergens op. Volgens Tommie1 geraakt de meerderheid met een firmawagen zelfs aan een loonbriefje van 2500-3000 € Bruto tegen dat ze 30 zijn.
    Terwijl 15% van de bevolking onder de armoedegrens zit. Dat zijn vooral aleenstaanden met kinderen. Die kinderen betalen het gelag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Bestaat dat verband tussen bedrijfsresultaten en de waarde van een aandeel nog wel zoals pakweg 20 jaar geleden.
      Bij vele beleggers zal dat wel aan wat vervaagd zijn, maar de beurs is ook niet meer wat het was 20 jaar geleden. Als er toen iemand aandelen kocht wat dat met de achterliggende gedachte een stukje mede eigenaar te zijn van een bedrijf. Nu is die gedachte er niet meer. Het enige wat nu nog telt is zo snel mogelijk winst. De teleurgang van de beurs dus...
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
        Bij vele beleggers zal dat wel aan wat vervaagd zijn, maar de beurs is ook niet meer wat het was 20 jaar geleden. Als er toen iemand aandelen kocht wat dat met de achterliggende gedachte een stukje mede eigenaar te zijn van een bedrijf. Nu is die gedachte er niet meer. Het enige wat nu nog telt is zo snel mogelijk winst. De teleurgang van de beurs dus...
        Minder beleggers en meer speculanten.
        Ook wel wat aan onszelf te wijten, als langetermijnbelegger zouden we eigenlijk de algemene vergaderingen moeten bijwonen...

Comment

We gaan nog lachen

** en de ECB blijft maar "kopen".
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Neen, het ziet er weer niet zo goed uit. Wat staat er ons nog allemaal te wachten.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
              Neen, het ziet er weer niet zo goed uit. Wat staat er ons nog allemaal te wachten.
              7 à 8 miljard euro besparingen voor de begroting 2012.

Jürgen Stark (ECB) gaat ontslag nemen: een van de weinige fatsoenlijke mensen.

En met Griekenland is het bijna gedaan.
              Ik heb al Duitse stemmen gehoord om de schulden kwijt te schelden...
              En dan zelfs... zal het niet lukken.

De pot om eurolanden in moeilijkheden bij te staan is nu 750(?) miljard waarbij
              de Duitsers instaan voor 250 miljard .
              Duitsland = Europa, hun wil is wet.
              Iedereen moet nu bloeden...dus geld pompen in landen in moeilijkheden.

Je moet die complete Europa-onzin een keer op een rijtje zetten.
              10 jaar terug was dit gedoemd om te mislukken of om de huidige moeilijkheden te voorspellen.
              (omdat het met Griekenland is begonnen)
              Plus het enige wat Europa wil is besparingen en privatiseringen.
              Pfff.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Plus het enige wat Europa wil is besparingen en privatiseringen.
                Pfff.
                Ik vraag me ondertussen af waarom een economie moet groeien, terwijl we nu al vijf keer meer grondstoffen gebruiken dan onze aarde aankan.
                En die beurswaarden, dat is toch maar een gevoelswaarde: Veel aandeelhouders gaan niet eens naar de vergaderingen, of weten niet eens wat de intrinsieke waarde van zo'n bedrijf is.. Wat weten die er nu van hoe het met zo'n bedrijf gesteld is. En dan zitten er in zo'n bel 20 ook nog charletans, terwijl er aan de de uitoefening van geneeskunde vroeger toch nog wettelijke voorwaarden waren verbonden, zoals het verbod op reclame, bijvoorbeeld.
                En dan maar klagen dat de koersen dalen, zonder te vermelden dat mijn dividenden altans niet zijn gedaald.
                Pfff.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                  Ik vraag me ondertussen af waarom een economie moet groeien, terwijl we nu al vijf keer meer grondstoffen gebruiken dan onze aarde aankan.
                  En die beurswaarden, dat is toch maar een gevoelswaarde: Veel aandeelhouders gaan niet eens naar de vergaderingen, of weten niet eens wat de intrinsieke waarde van zo'n bedrijf is.. Wat weten die er nu van hoe het met zo'n bedrijf gesteld is. En dan zitten er in zo'n bel 20 ook nog charletans, terwijl er aan de de uitoefening van geneeskunde vroeger toch nog wettelijke voorwaarden waren verbonden, zoals het verbod op reclame, bijvoorbeeld.
                  En dan maar klagen dat de koersen dalen, zonder te vermelden dat mijn dividenden altans niet zijn gedaald.
                  Pfff.
                  Uw eerste zin = bijna een slechte mop niet? )
                  Ik vraag me af waar ze het moeten blijven halen??

Beurswaarden en dan nog die rating-bureaus.
                  Vooral aan die laatsten moeten ze zich maar aan spiegelen.
                  Het gaat niet bijster goed met de USA maar als Standard & Poor's zich met 2000 miljard
                  dollar "vergist"????
                  "Boenk", daar gingen de aandelen....
                  Dat is nog een slechtere bijna-mop.

Overheden hebben de financiële sector moeten redden en zegt diezelfde financiële
                  sector nu dat sommige landen niet meer kredietwaardig zijn.
                  De slechte moppen blijven zich opstapelen.

En wanneer gaan ze HIER iets doen rond de controle van prijzen?
                  Wij betalen ons blauw aan elektriciteit.
                  ('t dubbele van onze buurlanden)
                  En dan maar beweren dat onze index de oorzaak van onze inflatie is.

Als we de rechtse politiek moeten geloven dan moet er bespaard worden... op alles wat nog maar naar sociaal ruikt.
                  Iedereen die een uitkering krijgt (dus ook de gepensioneerden enz.) zou moeten inleveren.
                  Dat moeten ze maar doen ja: gedaan met winkelen of véél minder in de boodschappentas.
                  (Duitsland is het beste voorbeeld hiervan)
                  Zeer goed voor onze economie...

Duurzame economische groei is nodig.
                  Duurzame jobs zijn nodig.
                  ================================================== ================================
                  Grieken ontkennen nakende default
                  Last edited by theokus; 10 september 2011, 05:38.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

En zie, verwacht ook vanaf morgen weer slachtingen:

Comment

Het Eindspel is begonnen: Eindspel in eurocrisis is ingezet

Het is niet meer te houden........... Sauve qui peut...
                      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Comment

Interview over Dexia met Dirk Bruneel in De Standaard van dit weekend.
                        Hij zegt daar in feite hetzelfde als ik in #427 en 431.
                        Leuk om zo bevestigd te worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
                          Interview over Dexia met Dirk Bruneel in De Standaard van dit weekend.
                          Hij zegt daar in feite hetzelfde als ik in #427 en 431.
                          Leuk om zo bevestigd te worden
                          Mag ik het anders zeggen?
                          Het zelfstandig redeneren en afgaan (zich beroepen op) eigen oordeel, wint
                          De enige hindernis KON zijn de informatie die men heeft...
                          Mensen denken en spreken naar de informatie die ze hebben en DAN nog moeten ze
                          objectief en eerlijk zijn.
                          Egoïsme, eigenbelang of "het komt me goed uit" interesseren mij niet echt.

Europa faalt, de muntwaardering of de euro faalt.
                          Op het moment van de invoering van de euro was ik Spanje.
                          En wat veranderde aan de prijzen was het symbool.... peseta werd euro.
                          Alles werd plots duurder zelfs in het taksvrije Tenerife.
                          Natuurlijk gelde dit niet voor alles.
                          Dat kon "van ze leven" nooit goed gaan zo he.
                          En was het hier beter of anders?

Trouwens de euro smeedt niet he.
                          Hij drijft alles en iedereen uit elkaar.
                          De bewijzen zijn er nu.

En leer me de Duitsers niet kennen
                          Je ziet het nu ook.
                          Wolfgang Schäuble is al aan 't tellen.
                          Die wil gewoon zijn Duitse banken redden in geval de Grieken failliet gaan.
                          En wij moeten besparen behalve een paar sectoren uit onze gemeenschap??
                          Ja ik ben weer over die Pruisen bezig maar zij zijn Europa.
                          Frankrijk wankelt ook al.

Het "wonder duo" Merkel en Westerwelle zijn zo goed aan het einde van hun Latijn
                          Honderdduizenden hebben ze in de armoede gestort.
                          De export "boomde"... een tijdje toch maar dat is nu ook gedaan.
                          Ik hoor Sigmar Gabriel nog, die was zo goed als fier dat het zo goed ging met de werkgelegenheid.
                          Welke werkgelegenheid? Hongerlonen ja, uitzendkrachten die je zonder boe of ba kan afdanken en ga zo maar door.
                          Dus... Europa moesten ze redden of ze geraakte hun rommel nergens meer kwijt en dat gaat nu ook niet meer op.
                          Wie kan nog kopen in die landen die in moeilijkheden zijn??
                          De Ieren, de Grieken, de Spanjaarden, de Italianen??
                          En dan lees ik vandaag nog in de krant waar een corpulente Vlaming nog altijd ervan uitgaat dat Duitsland het grote voorbeeld is.
                          Ik denk dat die met zijn twee grote ogen constant in zijn nog grote navel blijft staren

Probleempje is en blijft dat Europa een politieke keuze was en niet iets van de mensen en nog minder VOOR de mensen.
                          In de 7de Dag was de onzin ook troef.
                          De werkende mens is bijna al zijn veren kwijt en die twee veertjes die overblijven willen ze hem ook nog afpakken.
                          Spencer Tunick zal in zijn nopjes zijn
                          (ik moet dit even zeggen omdat we een fotografie-forum zijn )
                          En Marianne Thyssen maar knikken toen Derk Jan Eppink begon over de index....
                          (en zijn six-pack?? Dacht dat het over bier ging )
                          Pak de mensen hun koopkracht af en het is gedaan...
                          Trouwens bijna iedereen aan de tafel in de 7de Dag sprak met géén woord over de oorzaken (in Griekenland).
                          Wel over Aspro's....

Europa bestaat uit slechten en goeden
                          Banken doen elkaar pleziertjes en speculanten worden niet aan banden gelegd.

"Een slecht mens een gunst verlenen, is net zo gevaarlijk als een goede te krenken"
                          zei Titus Plautus Maccius al 200 jaar voor Christus.
                          ================================================== ===========================================
                          Europa-mop van de week.
                          Moet de Europese Unie lidstaten met buitensporige begrotingstekorten straffen door hun vlaggen voor de Europese gebouwen halfstok te hangen?
                          Eurocommissaris voor Energie Günther Oettinger sneed het ideetje aan in een interview met de Duitse krant Bild, maar het voorstel werd bij de Europese Commissie meteen afgevlagd.

Die man is een genie.
                          De vlag half optrekken kost minder energie dan die vlag tot in het topje op te trekken
                          Zulke mannen heeft Europa meer nodig
                          Ik vraag me af wat die per maand zelf optrekt....
                          Last edited by theokus; 12 september 2011, 02:35.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ik vraag me af wat die per maand zelf optrekt....
                            Niet zo echt veel, eigenlijk. Per inwoner kost hij ons waarschijnlijk minder dan één gemiddelde burgemeester, waarvan we er een heel leger hebben. En hij gaat er nog voor werken, ook. Ik heb vooral problemen met het zogenaamde Übergangsgehalt (zeg maar Ruhegehalt) van zo'n 10 000 euro per maand die de ex-commissarissen met hun nieuwe lobby-job cumuleren.
                            Last edited by Poza; 12 september 2011, 07:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Niet zo echt veel, eigenlijk. Per inwoner kost hij ons waarschijnlijk minder dan één gemiddelde burgemeester, waarvan we er een heel leger hebben. En hij gaat er nog voor werken, ook. Ik heb vooral problemen met de zogenaamde Übergangsgehalter van zo'n 10 000 euro per maand die de ex-commissarissen met hun nieuwe lobby-job cumuleren.
                              Sie haben Recht

(en seffens de beurzen....)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Sie haben Recht

(en seffens de beurzen....)
                                Als ik hem aangaande geloofwaardigheid dan toch nog ff niet het voorbeeld van een a-politieke Titus Paulus maar dat van een Mahatma Gandi mag voorleggen, die eerst aan het geld en dan aan zijn ambt verzaakte om het echte werk te doen.

Comment

Working...
                                X