Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Dat zullen velen hier graag horen Theo.
    En dat is ook het enige wat, en dat geldt voor alle landen of continenten die in de **** zitten, zal helpen. Ofwel doe je alsof je neus bloed en schuif je alles voor je uit met als gevolg dat binnen enkele jaren alles naar de kl*ten is, ofwel doe je het nu met drastische middelen waaronder belastingsverhogingen. Dat zal helaas , of jammer zoals je wil, niet alleen gaan door het bij de rijken alleen te halen.
    Haha Pol.
    (seffens ben ik nog een "vuile sos")

Ik ken geen enkel ander land dan het onze waar personeel op straat komt uit protest,
    omdat ze hun werk niet kunnen doen en dan zijn het nog wel ambtenaren.
    (van de belastingdiensten)
    Die WILLEN werken maar ze mogen niet.
    Hoeveel bedrijven zijn er niet die jaarlijks NIET gecontroleerd worden?

Voor mijn part mogen ze gerust de btw verhogen op alle genotsmiddelen.

================================================== ======================
    Als statutair ambtenaar kunt u een vervroegd pensioen aanvragen vanaf de leeftijd van 60 jaar, op voorwaarde dat u:
    minstens 5 dienstjaren heeft
    dienstjaren of periodes kunt laten gelden die dateren van na 31 december 1976
    ================================================== ========================
    Is maar een voorbeeldje.
    "minstens 5 dienstjaren".... en de rest van de hardwerkende Vlamingen??
    Maar ok, kameraad Elio gaat dat aanpassen (zie zijn nota).

En ik wil ook een bootje à la Alpa
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Dat zal helaas , of jammer zoals je wil, niet alleen gaan door het bij de rijken alleen te halen.
      Què? Sinds wanneer betalen de rijken belastingen naar inkomen? Al hun inkomen hé Pol!

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      ============
      Als statutair ambtenaar kunt u een vervroegd pensioen aanvragen vanaf de leeftijd van 60 jaar, op voorwaarde dat u:
      minstens 5 dienstjaren heeft
      dienstjaren of periodes kunt laten gelden die dateren van na 31 december 1976

Is maar een voorbeeldje.
      "minstens 5 dienstjaren".... en de rest van de hardwerkende Vlamingen??
      Maar ok, kameraad Elio gaat dat aanpassen (zie zijn nota).
      Als ik goed kan tellen is die ambtenaar dan op zijn 55 jaar begonnen als ambtenaar. En daarvoor niet gewerkt? Krijgt op zijn 60 dan een ambtenarenpensioen van 5/45e. Zal nogal een "kapitaal" zijn!
      Je mag me altijd verbeteren als ik ergens een fout maak in mijn redenering.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

... ofwel doe je het nu met drastische middelen waaronder belastingsverhogingen. Dat zal helaas , of jammer zoals je wil, niet alleen gaan door het bij de rijken alleen te halen.
        Afschaffen van de notionele intrest-aftrek lijkt me geen slecht idee.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
          Què? Sinds wanneer betalen de rijken belastingen naar inkomen? Al hun inkomen hé Pol!

Als ik goed kan tellen is die ambtenaar dan op zijn 55 jaar begonnen als ambtenaar. En daarvoor niet gewerkt? Krijgt op zijn 60 dan een ambtenarenpensioen van 5/45e. Zal nogal een "kapitaal" zijn!

Vijf jaar = voldoende om recht te hebben he Robert.
          Die periode zal verhoogd worden > zie nota van Elio.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

http://www.belgium.be/nl/werk/pensio...en/ambtenaren/

Vijf jaar = voldoende om recht te hebben he Robert.
            Die periode zal verhoogd worden > zie nota van Elio.
            Heeft niet bijna iedereen het recht om vanaf 60 op pensioen te gaan? Met financiële consequenties, maar toch..
            Mvg.
            Robert

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
              "Hoeraberichten over buitenlandse investeringen vertellen dus weinig over de meerwaarde
              voor de Belgische economie, maar des meer over de grote gaten die ermee in de
              belastingopbrengsten worden geslagen. "

Maar anderzijds hoe krijg je investeerders hier?

Die investeringen kunnen wel voor werkgelegenheid zorgen.
              Maar hoe groot die is en welke impact dit heeft weet ik ook niet.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Heeft niet bijna iedereen het recht om vanaf 60 op pensioen te gaan? Met financiële consequenties, maar toch..

't Is een aparte materie

Brugpensioen
                Vervroegd pensioen
                Het "normaal" wettelijk pensioen op 65 (zowel voor dames als heren).

Met idd. financiële gevolgen voor sommige formules.

Er zijn er die er "werk" van willen maken en die bepaalde formules beperken.
                (in het nadeel van de burgers)
                Dat heet dan "besparingen".
                Wat "ze" wel even vergeten is dat er veel minder uitstap is vandaag de dag.
                Brugpensioen was ideaal voor veel bedrijven maar er blijven voor betalen is teveel
                geworden. Dus moet de staat maar opdraaien.
                Uitzendkrachten is voor hen veel interessanter: daar kan je mee "sollen".
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Niet 5/45e, maar 5/60e. Nog minder dus.
                  Een vol ambtenarenpensioen is 45/60e.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Niet 5/45e, maar 5/60e. Nog minder dus.
                    Een vol ambtenarenpensioen is 45/60e.
                    Owkee!

Maar ik snap nog altijd de heisa hierrond niet.
                    Mvg.
                    Robert

Comment

Owkee!

Maar ik snap nog altijd de heisa hierrond niet.
                      Zie nota van Elio.
                      Vanaf item 8 op blz. 47

Moet ik je de nota bezorgen?
                      Laat maar iets weten
                      ================================================== ======
                      Ik wil alleen maar een beetje helpen vooruitzien
                      Voor mensen die op leeftijd zijn: het is de moment om alle papieren
                      in handen te krijgen die met pensioen te maken hebben.
                      Denk ook niet dat de nieuwe regering veel tijd zal nemen tussen een akkoord
                      en het verschijnen ervan in een KB.
                      Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 19:34.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

[QUOTE=Hasseltenaar;3246943]Què? Sinds wanneer betalen de rijken belastingen naar inkomen? Al hun inkomen hé Pol!

Heb ik dat soms gezegd ? Het is hier al zo erg als in de journalistiek?
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                          onder andere..., maar met gevolgen voor de werkgelegenheid.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Què? Sinds wanneer betalen de rijken belastingen naar inkomen? Al hun inkomen hé Pol! :rolleyes.
                            Hoezo inkomen? Volstaat een vermogensbelasting van 3% dan niet om de personenbelasting af te schaffen? Die laat samen met de sociale fraude jaarlijks sowieso 40 miljard gewoon liggen. Geen boetes, of niks ni. Als je dat percentage alleen al van de top drie vraagt, schiet je al een heel eind op. Wat gaan we met al het geld doen als we laten we zeggen de 10% rijksten eerlijk zouden belasten?
                            Volgens Obama zijn de rijken ook niet tegen een verhoogde bijdrage aan hun geliefde maatschappij. Ze gaan dat niet eens voelen.
                            Last edited by Poza; 25 augustus 2011, 20:41.

Comment

onder andere..., maar met gevolgen voor de werkgelegenheid.
                              Pol, hier nog wat journalistiek

1. In tegenstelling tot wat minister Reynders beweert, zijn de notionele intresten niet
                              gekoppeld aan investeringen en nog veel minder aan het creëren van banen. Er werden
                              geen voorwaarden gesteld om te kunnen genieten van de notionele intrestaftrek en dat
                              in tegenstelling tot de aftrek voor investeringen, die... afgeschaft werd om de
                              notionele intresten te financieren.

2. De notionele intresten werden bedacht om de gigantische fiscale voordelen te
                              bestendigen die de multinationale ondernemingen via de coördinatiecentra binnen
                              konden rijven. De EU bestempelde die coördinatiecentra als discriminerend en de
                              regering vond er niets beters op dan de voordelen die eraan verbonden waren voortaan
                              alle ondernemingen te gunnen onder de vorm van notionele intresten.

3. De notionele intresten kosten vier- tot vijfmaal meer dan de oorspronkelijk begrote
                              som van 500 miljoen euro. Een bedrijfsleider die een dergelijke fout maakt, zou ter
                              plekke ontslagen worden. De minister van Financiën werd daarover niet eens aan de
                              tand gevoeld.

4. De notionele intresten zijn slechts een van de vele cadeaus aan de bedrijven. Zo zijn
                              er ook nog de vermindering van de patronale bijdragen (in 2007 goed voor 5,07 miljard
                              euro), de vermindering van de bedrijfsvoorheffing (0,7 miljard euro in 2007), de
                              gewestelijke subsidies, de vrijstelling van de winst op aandelen...

5. De notionele intresten hebben geen enkel effect op de bedrijfsinvesteringen. Die zijn
                              in 2006 (het eerste jaar van de notionele intresten) zelfs minder snel gestegen dan de
                              twee jaren voordien. Volgens een studie van de FOD Financiën blijkt dat er “geen
                              toename is van directe buitenlandse investeringen en dat buitenlandse bedrijven zich
                              evenmin in België komen vestigen op basis van de belastingschalen. Met andere
                              woorden, de notionele intresten zouden haast geen enkel effect hebben op de reële
                              economische situatie van het land.”

6. In tegenstelling tot wat Reynders beweert, hebben de notionele intresten geen enkel
                              zichtbaar effect gehad op de tewerkstelling. Dat wordt niet alleen bevestigd door de
                              Nationale Bank (DM 24/7) maar ook door een van zijn adviseurs, Roland Rosoux, die
                              beweert dat het onmogelijk is het resultaat van de maatregel te meten.

7. De notionele intresten hebben de impliciete belastingheffing (de werkelijke belasting
                              op de bedrijfswinsten) verminderd van 23,7 procent (2005) tot 16 procent (2006). De
                              gemiddelde impliciete belastingheffing in het Europa van de 15 bedraagt 23,8 procent.
                              De notionele intresten zijn dan ook een vorm van fiscale dumping, die de andere landen
                              eveneens tot dergelijke maatregelen dwingt.

8. De notionele intresten bevoordelen de allerrijkste vennootschappen. Laten we eens
                              vergelijken. Iemand die vandaag geld leent om een huis te bouwen, mag de intresten
                              die hij daar effectief voor betaalt van zijn belastingen aftrekken. Stel dat we een vorm
                              van notionele intresten zouden toepassen op wie al een huis bezit en die de aanschaf
                              van zijn onroerend goed uit eigen portefeuille kon financieren (omdat hij een erfenis
                              opstreek of over een aanzienlijk persoonlijk budget beschikte). Als wij hem de toelating
                              zouden geven zijn fictieve intresten af te trekken, wie zou er dan nog durven te
                              spreken van een maatregel om de woningbouw te stimuleren? Wie zou dan nog durven
                              te beweren dat er hier geen sprake is van een schitterend cadeau voor de allerrijksten?

9. De notionele intresten werden door de grote bedrijven misbruikt om er fiscale
                              constructies mee op te zetten. Via een dergelijke constructie kon Electrabel een
                              dubbele aftrek van 67 miljoen euro realiseren. Daarnaast hebben enkele banken hun
                              fiscale constructies vooraf voorgelegd aan de FOD Financiën, die er zijn toelating voor
                              gaf, mét het akkoord van de minister. Dergelijke beslissingen zijn bindend voor de
                              fiscus, die dat soort constructies dus niet meer in vraag mag stellen. Je kunt je dan ook
                              afvragen of het in de toekomst nog mogelijk zal zijn misbruiken te verhinderen die
                              vooraf al de fiscale zegen hebben gekregen.

Gebruik die centen om de koopkracht te verhogen.
                              Dus die miljarden die worden uitgegeven aan de notionele intresten.
                              Meer koopkracht > meer consumptie > meer productie > werkgelegenheid.
                              De noden van de bevolking zijn niet notioneel, maar reëel.
                              Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 20:42.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Pol, hier nog wat journalistiek

1. In tegenstelling tot wat minister Reynders beweert, zijn de notionele intresten niet
                                gekoppeld aan investeringen en nog veel minder aan het creëren van banen. Er werden
                                geen voorwaarden gesteld om te kunnen genieten van de notionele intrestaftrek en dat
                                in tegenstelling tot de aftrek voor investeringen, die... afgeschaft werd om de
                                notionele intresten te financieren.

2. De notionele intresten werden bedacht om de gigantische fiscale voordelen te
                                bestendigen die de multinationale ondernemingen via de coördinatiecentra binnen
                                konden rijven. De EU bestempelde die coördinatiecentra als discriminerend en de
                                regering vond er niets beters op dan de voordelen die eraan verbonden waren voortaan
                                alle ondernemingen te gunnen onder de vorm van notionele intresten.

3. De notionele intresten kosten vier- tot vijfmaal meer dan de oorspronkelijk begrote
                                som van 500 miljoen euro. Een bedrijfsleider die een dergelijke fout maakt, zou ter
                                plekke ontslagen worden. De minister van Financiën werd daarover niet eens aan de
                                tand gevoeld.

4. De notionele intresten zijn slechts een van de vele cadeaus aan de bedrijven. Zo zijn
                                er ook nog de vermindering van de patronale bijdragen (in 2007 goed voor 5,07 miljard
                                euro), de vermindering van de bedrijfsvoorheffing (0,7 miljard euro in 2007), de
                                gewestelijke subsidies, de vrijstelling van de winst op aandelen...

5. De notionele intresten hebben geen enkel effect op de bedrijfsinvesteringen. Die zijn
                                in 2006 (het eerste jaar van de notionele intresten) zelfs minder snel gestegen dan de
                                twee jaren voordien. Volgens een studie van de FOD Financiën blijkt dat er “geen
                                toename is van directe buitenlandse investeringen en dat buitenlandse bedrijven zich
                                evenmin in België komen vestigen op basis van de belastingschalen. Met andere
                                woorden, de notionele intresten zouden haast geen enkel effect hebben op de reële
                                economische situatie van het land.”

6. In tegenstelling tot wat Reynders beweert, hebben de notionele intresten geen enkel
                                zichtbaar effect gehad op de tewerkstelling. Dat wordt niet alleen bevestigd door de
                                Nationale Bank (DM 24/7) maar ook door een van zijn adviseurs, Roland Rosoux, die
                                beweert dat het onmogelijk is het resultaat van de maatregel te meten.

7. De notionele intresten hebben de impliciete belastingheffing (de werkelijke belasting
                                op de bedrijfswinsten) verminderd van 23,7 procent (2005) tot 16 procent (2006). De
                                gemiddelde impliciete belastingheffing in het Europa van de 15 bedraagt 23,8 procent.
                                De notionele intresten zijn dan ook een vorm van fiscale dumping, die de andere landen
                                eveneens tot dergelijke maatregelen dwingt.

8. De notionele intresten bevoordelen de allerrijkste vennootschappen. Laten we eens
                                vergelijken. Iemand die vandaag geld leent om een huis te bouwen, mag de intresten
                                die hij daar effectief voor betaalt van zijn belastingen aftrekken. Stel dat we een vorm
                                van notionele intresten zouden toepassen op wie al een huis bezit en die de aanschaf
                                van zijn onroerend goed uit eigen portefeuille kon financieren (omdat hij een erfenis
                                opstreek of over een aanzienlijk persoonlijk budget beschikte). Als wij hem de toelating
                                zouden geven zijn fictieve intresten af te trekken, wie zou er dan nog durven te
                                spreken van een maatregel om de woningbouw te stimuleren? Wie zou dan nog durven
                                te beweren dat er hier geen sprake is van een schitterend cadeau voor de allerrijksten?

9. De notionele intresten werden door de grote bedrijven misbruikt om er fiscale
                                constructies mee op te zetten. Via een dergelijke constructie kon Electrabel een
                                dubbele aftrek van 67 miljoen euro realiseren. Daarnaast hebben enkele banken hun
                                fiscale constructies vooraf voorgelegd aan de FOD Financiën, die er zijn toelating voor
                                gaf, mét het akkoord van de minister. Dergelijke beslissingen zijn bindend voor de
                                fiscus, die dat soort constructies dus niet meer in vraag mag stellen. Je kunt je dan ook
                                afvragen of het in de toekomst nog mogelijk zal zijn misbruiken te verhinderen die
                                vooraf al de fiscale zegen hebben gekregen.
                                Bron???
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X