Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
    Vergeet ook niet dat gelden na personenbelasting jou eigendom zijn, maar gelden na vennootschapsbelasting van de vennootschap blijven. Om die in privé te krijgen dient er nog een serieuze taxatie op betaald te worden. Er is ook een verplichte minimale loonuitkerings voorwaarde . Op dit loon dient zowel sociale zekerheids bijdrage als personenbelasting betaald te worden. Een vennootschap die al zijn winsten uitkeert als bezoldiging betekent een te verwaarlozen fiscaal voordeel.
    Toch wat kort door de bocht, Pol.
    Ieder redeneert natuurlijk vanuit z'n eigen situatie en uw reactie geldt vooral voor de BVBA's die door vrije beroepers worden opgericht, enkel voor fiscale doeleinden. Ik ben in m'n beroep vele "arme" zelfstandigen (ook vrije beroepers) met een rijke vennootschap tegengekomen. En dan ook de vraag hoe het best (fiscaal) er geld uit te halen, via loon of dividend of kapitaalsvermindering. In de eerste plaats via een groepsverzekering natuurlijk . Maar waarom vennootschapsgelden afromen als je het grootste deel van uw gezinsuitgaven door de vennootschap kan laten bekostigen ? Om van de gunstige mogelijkheden van erfopvolging maar te zwijgen..
    En ja, ik vind dat het ondernemingsrisico (economische crisis, faillissement, ziekte, pensioen enz) door de meeste loontrekkenden veel te licht wordt opgevat en daar mag rustig wat tegenover staan. Maar ik heb ook met m'n tanden geknarst toen m'n dochter hogere studies deed en zij door m'n inkomen, als alleenstaande vader notabene, niet in aanmerking kwam voor een studiebeurs. Terwijl haar vriendin die wel kreeg - dochter van een echtpaar vrije beroepers wonend in een riante villa in de brusselse rand met twee luxewagens en een motor voor de deur. Beiden met een beperkt loon vanuit de rijke vennootschap...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T.Trapper Bekijk bericht
      Toch wat kort door de bocht, Pol.
      Ieder redeneert natuurlijk vanuit z'n eigen situatie en uw reactie geldt vooral voor de BVBA's die door vrije beroepers worden opgericht, enkel voor fiscale doeleinden. Ik ben in m'n beroep vele "arme" zelfstandigen (ook vrije beroepers) met een rijke vennootschap tegengekomen. En dan ook de vraag hoe het best (fiscaal) er geld uit te halen, via loon of dividend of kapitaalsvermindering. In de eerste plaats via een groepsverzekering natuurlijk . Maar waarom vennootschapsgelden afromen als je het grootste deel van uw gezinsuitgaven door de vennootschap kan laten bekostigen ? Om van de gunstige mogelijkheden van erfopvolging maar te zwijgen..
      En ja, ik vind dat het ondernemingsrisico (economische crisis, faillissement, ziekte, pensioen enz) door de meeste loontrekkenden veel te licht wordt opgevat en daar mag rustig wat tegenover staan. Maar ik heb ook met m'n tanden geknarst toen m'n dochter hogere studies deed en zij door m'n inkomen, als alleenstaande vader notabene, niet in aanmerking kwam voor een studiebeurs. Terwijl haar vriendin die wel kreeg - dochter van een echtpaar vrije beroepers wonend in een riante villa in de brusselse rand met twee luxewagens en een motor voor de deur. Beiden met een beperkt loon vanuit de rijke vennootschap...
      Zelf heb ik geen vennootschap noch bvba. Ik betaal dus belastingen in proportie van mijn inkomen. Door mijn 40-jarie carrière heb ik toch al één en ander bijeen gebracht maar heb er nooit zotte streken mee uitgehaald. Ik leef goed en ik ben tevreden. En er zijn mensen die het nog veeeel beter hebben, maar daar heb ik absoluut geen moeite mee. Ik heb ook geen zwart inkomen en heb ook niks tegen mensen die dat wel hebben en anderen die vennootschappen en bvba's oprichten omdat hen dat financieel beter uitkomt. Hoe comfortabeler mijn medemens het heeft hoe beter want die voelt zich dan ook beter in zijn vel. En ik ben er overigens van overtuigd dat iedereen die (wettelijke) achterpoorten ziet die ook zal gebruiken.
      En ik ken zelfs het verhaal van de belastingscontoleur die zijn huis in " 't zwart laat schilderen".
      Velen denken dat ondernemer of zelfstandig zijn gelijk is met luxe en veel geld. Waarom niet eens zelf proberen ? Ik zie ook dat er jaarlijks tientallen ondernemers en zelfstandigen op de fles gaan. Blijkbaar moet dat dan toch niet zo goed zijn.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        dat zou idd dwaas zijn vanuit een geldverdienersperspectief. Heb je er een idee van hoeveel inkomen uit dividenden belast wordt? Ik dacht dat dat maar heel weinig was.
        Binnenkort komt daar verandering in als iedereen tevreden is met Di Rupo.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Vergeet ook niet dat gelden na personenbelasting jou eigendom zijn, maar gelden na vennootschapsbelasting van de vennootschap blijven. Om die in privé te krijgen dient er nog een serieuze taxatie op betaald te worden. Er is ook een verplichte minimale loonuitkerings voorwaarde . Op dit loon dient zowel sociale zekerheids bijdrage als personenbelasting betaald te worden. Een vennootschap die al zijn winsten uitkeert als bezoldiging betekent een te verwaarlozen fiscaal voordeel.
          Er zijn blijkbaar genoeg fiscale voordelen te halen uit vennootschappen.
          Een voormalige winkeleigena(a)r(es) had meerdere vennootschappen.
          Een waar de huizen die hij/zij verhuurde inzaten, en waar een arbeidster zogezegd in dienst was (op papier dus) terwijl ze in de winkel werkte.
          De winkel was een tweede vennootschap.
          Zijn/haar privéwoning was een derde, samen met een ander zaakje dat hij/zij had en waar de kuisvrouw in zijn/haar privé te werk gesteld was...
          Dan nog de wagens, die ook in die verschillende vennootschappen zaten.
          Zoveel moeite om weinig winst? Lijkt me niet waarschijnlijk.
          Blijkbaar zijn er manieren zat om je centen uit je vennootschappen te halen zonder je blauw te betalen zoals gewone werkmensen.
          (alles in verleden tijd omdat ik niet weet hoe het nu zit met zijn/haar vennootschappen)
          Last edited by CIB; 27 augustus 2011, 20:15.
          Nikon D5100 + 18-105mm VR
          Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            Er zijn blijkbaar genoeg fiscale voordelen te halen uit vennootschappen.
            Een voormalige winkeleigena(a)r(es) had meerdere vennootschappen.
            Een waar de huizen die hij/zij verhuurde inzaten, en waar een arbeidster zogezegd in dienst was (op papier dus) terwijl ze in de winkel werkte.
            De winkel was een tweede vennootschap.
            Zijn/haar privéwoning was een derde, samen met een ander zaakje dat hij/zij had en waar de kuisvrouw in zijn/haar privé te werk gesteld was...
            Dan nog de wagens, die ook in die verschillende vennootschappen zaten.
            Zoveel moeite om weinig winst? Lijkt me niet waarschijnlijk.
            Blijkbaar zijn er manieren zat om je centen uit je vennootschappen te halen zonder je blauw te betalen zoals gewone werkmensen.
            (alles in verleden tijd omdat ik niet weet hoe het nu zit met zijn/haar vennootschappen)
            Waarop wacht je ?
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waarop wacht je ?
              Op een doorbraak in rugoperaties zodat ik terug pijnvrij en zonder pijnmedicatie door het leven kan, en centen verdienen....
              Last edited by CIB; 27 augustus 2011, 21:02.
              Nikon D5100 + 18-105mm VR
              Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Waarop wacht je ?
                Dat is een dooddoener, hé Pol? Dat moet je dan ook tegen iedereen zeggen die beweert dat werklozen die niets bezitten hier in de watten worden gelegd.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Waarop wacht je ?
                  Tot ze je op school leren hoe je het doet?
                  Een auto op slappe banden verbruikt ook meer.
                  Bij de groten betaal je meer electriek.
                  Waar wacht je op?
                  Awel, ik wacht vooral erop dat ze het merken.
                  Het ocmw geeft advies hoe je onder de armoedegrens kunt toekomen!
                  Hebben ze daar ervaring mee, dan? Ze kosten zelf meer dan dat ze uitdelen, en hebben geen idee wat de rijst kost in den Aldi.
                  Doe mij maar een vennootschap zonder winstoogmerk. Die is ook beperkt aansprakelijk, en hoef je niet om de haverklap van naam te veranderen, bij bankbreuk... en je zakken vol geld.
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                  Dat is een dooddoener, hé Pol? Dat moet je dan ook tegen iedereen zeggen die beweert dat werklozen die niets bezitten hier in de watten worden gelegd.
                  Nee, dat hoeft niet: een geoefend manipulator kan enkel de gelovige koud lezen, waardoor die echt zal denken dat vooral die adviseur talent heeft, of zelfs harder werkt. Armen eten ondertussen geen watten, en kunnen er, met of zonder geloof in advies, hun huis niet mee isoleren op kosten van de staat. Ze moeten dat geld namelijk eerst voorschieten.
                  Last edited by Poza; 28 augustus 2011, 08:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                    . Armen eten ondertussen geen watten, en kunnen er, met of zonder geloof in advies, hun huis niet mee isoleren op kosten van de staat. Ze moeten dat geld namelijk eerst voorschieten.
                    ik ken heel veel mensen die graag een huis zouden hebben om te isoleren. Daarvoor moeten ze er eerst een kunnen kopen en begin daar maar eens aan als alleenstaande met een gemiddeld inkomen. Als je er een kan kopen zit je al snel met een inkomen dat nauwelijks nog recht geeft op meer subsidiëring dan de fiscale aftrek.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      ik ken heel veel mensen die graag een huis zouden hebben om te isoleren. Daarvoor moeten ze er eerst een kunnen kopen en begin daar maar eens aan als alleenstaande met een gemiddeld inkomen. Als je er een kan kopen zit je al snel met een inkomen dat nauwelijks nog recht geeft op meer subsidiëring dan de fiscale aftrek.
                      Oh, maar dan isoleer je boven het wettelijk minimum. In Frankrijk moet je 40 cm zetten, en het is er niet eens zo koud.
                      Toch is het inderdaad niet eerlijk dat ze jouw opmerking op de gemeente niet hebben gemaakt, tijdens de gezammelijk aankoop bij een bevriend prijzig bedrijf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                        Klopt inderdaad, maar als je dat onderwerp aanhaalt moet je je aan een storm van verontwaardiging verwachten. Ik 'probeer' het hier nog een beetje proper te houden. Maatschappelijke onderwerpen zijn hier nogal dikwijls moeilijk aan te snijden. En de laatste tijd is er op dit forum nogal een wat bitterheid te bemerken. Maar dat is ook normaal in een topic met "de beurs" als titel. Gelukkig weet je al op voorhand vanuit welke hoek het zal komen. En van tijd tot tijd eens de stok in het hoenderhok werpen kan ook leerrijk zijn.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als die uit een hoek komt kan het niet moeilijk zijn de stok terug te gooien en de hele hoek te treffen vanuit het orkaanoog van een beurs.
                          Ik breek geen lans voor de beurs, vooral niet voor de daghandel, die in de states ganse gezinnen euthanaseert. Die zijn dood, he, en dat ruikt zuur.
                          Mensen worden volgens mij te weinig gewaarschuwd voor de gevaren van verkopen wat je niet hebt. Er moeten hier waarschijnlijk ook eerst doden vallen.
                          De hoek van waaruit iets komt, als enig argument, is trouwens de defintie van discriminatie, zoals het in de boekskes staat: om nog een beetje duidelijker uit te drukken wat hier reeds werd gezegd. Moet het met de voornaam noemen van forumleden dat dan goedmaken?
                          Last edited by Poza; 28 augustus 2011, 14:12.

Comment

Als die uit een hoek komt kan het niet moeilijk zijn de stok terug te gooien en de hele hoek te treffen vanuit het orkaanoog van een beurs.
                            Ik breek geen lans voor de beurs, vooral niet voor de daghandel, die in de states ganse gezinnen euthanaseert. Die zijn dood, he, en dat ruikt zuur.
                            Mensen worden volgens mij te weinig gewaarschuwd voor de gevaren van verkopen wat je niet hebt. Er moeten hier waarschijnlijk ook eerst doden vallen.
                            De hoek van waaruit iets komt, als enig argument, is trouwens de defintie van discriminatie, zoals het in de boekskes staat: om nog een beetje duidelijker uit te drukken wat hier reeds werd gezegd.
                            Moet het met de voornaam noemen van forumleden dat dan goedmaken?
                            Het neemt de dominantie weg en remt de opbouw van spanningen.
                            Meestal wordt iedereen kalmer.
                            De beurs en de psychologie
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Het neemt de dominantie weg en remt de opbouw van spanningen.
                              Meestal wordt iedereen kalmer.
                              De beurs en de psychologie
                              Voor de jongeren misschien nog een muziekske opzetten. Dan hebben die er ook wat aan.

Comment

Voor de jongeren misschien nog een muziekske opzetten. Dan hebben die er ook wat aan.
                                Probeer Wouter Hamel een keertje

Maakt muziek met een mix van:
                                close-harmony
                                jazz
                                soul
                                a capella
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X