Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Deze morgen lees ik in de tijd dat het shortverbod zijn doel is voorbij geshoten en zelf licht is gestegen sindsdien.
    Onder diegenen die zich bezig houden met het uitlenen van aandelen zouden ook verzekeraars en pensioenfondsen zitten die met hun uitleenvergoeding het rendement van hun aandelenportefeuille opkrikken.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
      Deze morgen lees ik in de tijd dat het shortverbod zijn doel is voorbij geshoten en zelf licht is gestegen sindsdien.
      Onder diegenen die zich bezig houden met het uitlenen van aandelen zouden ook verzekeraars en pensioenfondsen zitten die met hun uitleenvergoeding het rendement van hun aandelenportefeuille opkrikken.
      wat is dat nu voor zever. Als ik morgen alle DSLR's in de wereld ga lenen, die massaal de tweedehandsmarkt op smijt. Degenen die hem uitleenden hebben er een dus die gaan die niet kopen. Aanbodzijde verhoogt kunstmatig dus prijzen dalen. Dan zouden de eigenaars tevreden zijn met een vergoeding als ik hen een camera teruggeef die nog een derde waard is van voor ik hem leende. De eigenaars kunnen er wel vanuit gaan dat de markt zich herstelt en de waarde terug normaliseert maar toch...

Ik heb nu wel het plan opgevat de D300s naakt te shorten. Ik ga die gewoon op alle 2dehandssites voor 400€ aanbieden en bij reactie zeggen dat hij verkocht is. Na een tijdje gaat niemand nog reageren op mensen die daar een redelijke prijs voor vragen.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

waarom kelderen de beurzen nu weer?

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ijk-n-mogelijk

Normaal wordt ruilwaarde gecreëerd door het verkopen van producten of diensten die een gebruikswaarde hebben. Maar eigenlijk is dat een omweg. Met het productieproces kan er heel wat misgaan, vooral met de verkoop. Het creëren van ruilwaarde zonder goederen of diensten te produceren, dus zonder de omweg van de gebruikswaarde, dat is het summum. En dat is nu precies wat financiële markten doen.

Het punt is nu dat deze financiële markten zodanig geëxpandeerd zijn dat ze t.o.v. de markt van de reële economie absurde en gevaarlijke proporties hebben aangenomen.

Zelfs de beurskrant Financial Times moet toegeven dat ‘het meest opvallend en dodelijk voorbeeld van deze waanzin, de groei is geweest van de ongereguleerde derivatenmarkten,xiii die opgezwollen zijn tot 600.000 miljard dollar’.

Deze speculatiemoloch is veertig maal groter dan de wereldhandel van goederen en diensten. Het is ook het equivalent van bijna tien jaar economische wereldoutput en komt neer op bijna 100.000 dollar per persoon van deze planeet.xiv Inderdaad pure waanzin. Het zijn deze speculanten die de beurzen doen kelderen, de financiële markten ontregelen en landen economisch wurgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          wat is dat nu voor zever. Als ik morgen alle DSLR's in de wereld ga lenen, die massaal de tweedehandsmarkt op smijt. Degenen die hem uitleenden hebben er een dus die gaan die niet kopen. Aanbodzijde verhoogt kunstmatig dus prijzen dalen. Dan zouden de eigenaars tevreden zijn met een vergoeding als ik hen een camera teruggeef die nog een derde waard is van voor ik hem leende. De eigenaars kunnen er wel vanuit gaan dat de markt zich herstelt en de waarde terug normaliseert maar toch...

Ik heb nu wel het plan opgevat de D300s naakt te shorten. Ik ga die gewoon op alle 2dehandssites voor 400€ aanbieden en bij reactie zeggen dat hij verkocht is. Na een tijdje gaat niemand nog reageren op mensen die daar een redelijke prijs voor vragen.
          Waarom zou dat zever zijn... Mischien eens tijd nemen om "De Tijd" te bezoeken. http://www.tijd.be/reactie/9096848-3452-0
          En het zullen wel niet de onderschrijvers van pensioenfondsen zijn die de vergoeding opstrijken(misschien een heel kleine fractie), maar wel diegenen die ze verkopen.
          En misschien kan je je dubieuze plannetje met de D300's eens uitproberen. Maar dan zorg je best dat je geen identificatie achterlaat.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Waarom zou dat zever zijn... Mischien eens tijd nemen om "De Tijd" te bezoeken. http://www.tijd.be/reactie/9096848-3452-0
            En het zullen wel niet de onderschrijvers van pensioenfondsen zijn die de vergoeding opstrijken(misschien een heel kleine fractie), maar wel diegenen die ze verkopen.
            En misschien kan je je dubieuze plannetje met de D300's eens uitproberen. Maar dan zorg je best dat je geen identificatie achterlaat.
            Zoals ik het gelezen en begrepen heb is het wel de eigenaar van het aandeel (of dat nu in een groter gegeven van een fonds zit of niet) die een vergoeding krijgt. Als er dus pharma aandelen in een pensioenfonds zitten en de beheerder short die aandelen, gaat volgens hoe ik het begrijp de vergoeding wel naar het fonds en steekt de beheerder de winst van het shorten zijn zak (of in die van het bedrijf waarvoor hij werkt).

Ik kan van leenvergoeding niets anders maken als een vergoeding voor de eigenaar waarvan je iets leent. Verder opzoekwerk is blijkbaar aan de orde.

Iemand een vergoeding geven om iets te lenen dat je aan een verminderde waarde terugbezorgd blijft toch totaal van de pot gerukt.

Comment

Zoals ik het gelezen en begrepen heb is het wel de eigenaar van het aandeel (of dat nu in een groter gegeven van een fonds zit of niet) die een vergoeding krijgt. Als er dus pharma aandelen in een pensioenfonds zitten en de beheerder short die aandelen, gaat volgens hoe ik het begrijp de vergoeding wel naar het fonds en steekt de beheerder de winst van het shorten zijn zak (of in die van het bedrijf waarvoor hij werkt).

Ik kan van leenvergoeding niets anders maken als een vergoeding voor de eigenaar waarvan je iets leent. Verder opzoekwerk is blijkbaar aan de orde.

Iemand een vergoeding geven om iets te lenen dat je aan een verminderde waarde terugbezorgd blijft toch totaal van de pot gerukt.
              Best eerst even enkele beurstechnieken doornemen zou ik zeggen.
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Best eerst even enkele beurstechnieken doornemen zou ik zeggen.
                waar loop ik mis?

Comment

Wat is de zin van een verbod, als er geen straf of controle is.
                  Typisch toch weer: zieke arbeiders kan je ook lustig blijven ontslaan omdat de wetgever geen strafmaat heeft bepaald op dat verbod.
                  Last edited by Poza; 25 augustus 2011, 13:28.

Comment

waar loop ik mis?
                    Als jij je geld naar de bank draagt en de bank leent dit geld uit, dan krijg je daar ook geen vergoeding voor. Ik ken geen enkele bank die trouwens moet toelating hebben van de klant om zijn geld weer uit te lenen. Er zijn natuurlijk limieten aan dat uitlenen. Want als iedereen terzelfdertijd naar de banken loopt om zijn centen op te rapen, dan is er een groot probleem. Zie de toestanden uit de laatste grote financiële crisis.
                    Je zal natuurlijk een heel klein graantje van de vergoeding meekrijgen om je centen in de banken te laten. Maar je weet toch dat dit peenuts is. De infaltie is meestal groter dan je verdienste.
                    Met aandelen is dit net hetzelfde, o.a. banken gaan jou aandelen gebruiken om er nog een dik supplement aan te verdienen en dit kunnen ze door o.a. te shorten of uit te lenen. Opties zijn toch ook een vorm van shorten. Dus er zijn middelen om het shorten te omzeilen. Je kan zelf paketten aandelen kopen onder de vorm van fondsen waarmee men gaat shorten. Hetgeen je er als klant aan overhoudt zal ook maar een fractie zijn. En zoals ik al ergens vermeldde, ken ik momenteel één trader die vraagt aan zijn klanten als die akkoord gaat om met zijn aandelen te shorten, en dat is Bolero van de KBC.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als jij je geld naar de bank draagt en de bank leent dit geld uit, dan krijg je daar ook geen vergoeding voor. Ik ken geen enkele bank die trouwens moet toelating hebben van de klant om zijn geld weer uit te lenen. Er zijn natuurlijk limieten aan dat uitlenen. Want als iedereen terzelfdertijd naar de banken loopt om zijn centen op te rapen, dan is er een groot probleem. Zie de toestanden uit de laatste grote financiële crisis.
                      Je zal natuurlijk een heel klein graantje van de vergoeding meekrijgen om je centen in de banken te laten. Maar je weet toch dat dit peenuts is. De infaltie is meestal groter dan je verdienste.
                      Met aandelen is dit net hetzelfde, o.a. banken gaan jou aandelen gebruiken om er nog een dik supplement aan te verdienen en dit kunnen ze door o.a. te shorten of uit te lenen. Opties zijn toch ook een vorm van shorten. Dus er zijn middelen om het shorten te omzeilen. Je kan zelf paketten aandelen kopen onder de vorm van fondsen waarmee men gaat shorten. Hetgeen je er als klant aan overhoudt zal ook maar een fractie zijn. En zoals ik al ergens vermeldde, ken ik momenteel één trader die vraagt aan zijn klanten als die akkoord gaat om met zijn aandelen te shorten, en dat is Bolero van de KBC.
                      ja dat is me allemaal duidelijk en ik denk dat alles wat ik hier heb geschreven daarin past.

Maar wie krijgt nu die leenvergoeding? De eigenaar van de aandelen, of de beheerder die ermee gaat shorten? of nog iemand anders?

Comment

ja dat is me allemaal duidelijk en ik denk dat alles wat ik hier heb geschreven daarin past.

Maar wie krijgt nu die leenvergoeding? De eigenaar van de aandelen, of de beheerder die ermee gaat shorten? of nog iemand anders?
                        De vermogensbeheerder krijgt de leenvergoeding. Hij bepaald aan wie hij doorleent (de inlener). Deze inlener kan op zijn beurt ook weer doorlenen. Iedereen krijgt dus een deeltje van de koek.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

De vermogensbeheerder krijgt de leenvergoeding. Hij bepaald aan wie hij doorleent (de inlener). Deze inlener kan op zijn beurt ook weer doorlenen. Iedereen krijgt dus een deeltje van de koek.
                          Dus de eigenaar krijgt er geen. Da's ook mooi, toch zeker als men ziet dat de bedoeling van de lenen net is dat het aandeel in waarde daalt.

Comment

Dus de eigenaar krijgt er geen. Da's ook mooi, toch zeker als men ziet dat de bedoeling van de lenen net is dat het aandeel in waarde daalt.
                            Lenen is niet de bedoeling om het aandeel te doen dalen. In massa verkopen van aandelen is dat wel. DEn daarvoor kan je wel aandelen lenen.Je kan dat als kleine belegger ook eens proberen, maar meestal ben je al te laat en zijn de groten al voor jou met de room weg. De supercomputers zijn er rapper bij dan jij op je supertraag pc'ke.(in vgl met hun machines natuurlijk)
                            De institutionele beleggers en traders lopen altijd met de mooiste wisten weg. Alé.. één van de beste hints voor banken is eens te gaan kijken naar de stop losses. Als je als kleine aandeelhouder speculeert (op korte tijd beleggen in aandelen, dit is dus ook een vorm van short gaan) ben je nogal geneigd om een stop loss koers te plaatsen. Dwz dat je wil verliezen tot op een bepaalde limiet. Wel de banken moeten maar hun mandje onder de appelboom hangen en al de stop losses vallen er zo in als ze zelf eerst grote massa's van dit aandeel op de markt hebben geworpen. Door de grote verkoop valt de koers en de appelen vallen zo in de mand. Zo gemakkelijk is dat.
                            Daarom heb ik een beetje afgeleerd van stoplosses te plaatsen. Al is het maar om de banken of traders niet in mijn kaarten te laten kijken.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                              Wat is de zin van een verbod, als er geen straf of controle is.
                              Typisch toch weer: zieke arbeiders kan je ook lustig blijven ontslaan omdat de wetgever geen strafmaat heeft bepaald op dat verbod.
                              Voilà.
                              Geldt voor alles wat ook nog maar even naar de beurs riekt.
                              (en rieken staat gelijk aan stinken)
                              ================================================== =
                              Amerika is virtueel failliet.
                              S&P maakt van AAA > AA+
                              Amerika kwaad, Obama ook zoiets.
                              S&P ontslaat de CEO. (zelf opgestapt?
                              Alles in orde nu?

Frankrijk zit met de "poepers" (de broek vol schrik).
                              Sarkosy wil de Franse goede ratings behouden.
                              Wat doet hij > de rijken belasten vanaf 500.000 euro > iets van 3% als ik me niet vergis.
                              Het zal opbrengen, het is niet veel maar beter dan niets zoals HIER.
                              (of in de USA)
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Voilà.
                                Geldt voor alles wat ook nog maar even naar de beurs riekt.
                                (en rieken staat gelijk aan stinken)
                                ================================================== =
                                Frankrijk zit met de "poepers" (de broek vol schrik).
                                Sarkosy wil de Franse goede ratings behouden.
                                Wat doet hij > de rijken belasten vanaf 500.000 euro > iets van 3% als ik me niet vergis.
                                Het zal opbrengen, het is niet veel maar beter dan niets zoals HIER.
                                (of in de USA)
                                Dat zullen velen hier graag horen Theo.
                                En dat is ook het enige wat, en dat geldt voor alle landen of continenten die in de **** zitten, zal helpen. Ofwel doe je alsof je neus bloed en schuif je alles voor je uit met als gevolg dat binnen enkele jaren alles naar de kl*ten is, ofwel doe je het nu met drastische middelen waaronder belastingsverhogingen. Dat zal helaas , of jammer zoals je wil, niet alleen gaan door het bij de rijken alleen te halen.
                                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                                X