Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    in de 45 miljard euro die de sociale zekerheidsuitgaven in totaliteit bedragen zijn de kosten aan immigratie niet meer dan een voetnoot. De mediamachine die dat aandeel opblaast werkt duidelijk gesmeerd. Wat niet gesmeerd draait is de machine die het publiek duidelijk zou moeten maken hoe het mes gezet werd aan de inkomsten van de sociale zekerheid en hoe het een pot is die voor alles en nog wat dient. De politiehervorming is bijvoorbeeld een van die peperdure (los van de noodzaak) operaties geweest die betaald werd met een overschot uit de sociale zekerheid. De inkomsten van de sociale zekerheid zijn eigenlijk je uitgesteld loon. Dat % bijdragen verminderen betekent de facto een loonsvermindering.

Klagen over belastingsdruk heb ik nooit begrepen. De laagste belastingsdruk ter wereld licht in landen als Soedan, Afghanistan, Tsjaad, allen daarheen? Er is een heel sterke correlatie tussen geweldsdelicten en belastingsdruk. De kans om beroofd, verkracht, vermoord te worden daalt aanzienlijk als je in een land leeft waar de staat een flinke portie krijgt. Je kan zelfs algemeen stellen dat je rijk wordt van belastingen betalen. Misschien haal je sneller niet de individuele superrijkdom, maar de welvaart van de bevolking stijgt altijd als er meer belast wordt.
    Zal het even anders/juister zetten: Om nog maar te zwijgen over de immense belastingdruk, die bij de hoogste ter wereld is, ook dat is, (onder andere, een gevolg van de sociale zekerheid die trouwens ook onder immense druk staat,) onder meer door het lakse immigratiebeleid.
    De kosten voor opvang, uitkeringen, schadevergoedingen (dankzij idiote rechters die geen voeling hebben met de realiteit), enz. kan je toch niet ontkennen? Een grote meerderheid raakt nooit aan werk, allee, willen gewoon niet werken, en blijven stempelgeld of leefloon krijgen tot het eind van hun dagen.

In de landen rondom ons is de belastingdruk lager maar dat zijn, voor zover ik begrijp, toch geen ontwikkelingslanden? Kijk je nu naar de minimumlonen in Duitsland zou je er eigenlijk wel aan beginnen twijfelen maar toch.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
      Zal het even anders/juister zetten: Om nog maar te zwijgen over de immense belastingdruk, die bij de hoogste ter wereld is, ook dat is, (onder andere, een gevolg van de sociale zekerheid die trouwens ook onder immense druk staat,) onder meer door het lakse immigratiebeleid.
      De kosten voor opvang, uitkeringen, schadevergoedingen (dankzij idiote rechters die geen voeling hebben met de realiteit), enz. kan je toch niet ontkennen? Een grote meerderheid raakt nooit aan werk, allee, willen gewoon niet werken, en blijven stempelgeld of leefloon krijgen tot het eind van hun dagen.

In de landen rondom ons is de belastingdruk lager maar dat zijn, voor zover ik begrijp, toch geen ontwikkelingslanden? Kijk je nu naar de minimumlonen in Duitsland zou je er eigenlijk wel aan beginnen twijfelen maar toch.
      je zegt hetzelfde opnieuw.
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Er is een heel sterke correlatie tussen geweldsdelicten en belastingsdruk. De kans om beroofd, verkracht, vermoord te worden daalt aanzienlijk als je in een land leeft waar de staat een flinke portie krijgt.
        Jawadde, ik leer hier weer bij.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

In de landen rondom ons:
          Frankrijk: 1/3 van de clochards onder de bruggen in Parijs heeft een voltijdse baan, maar ze verdienen niet genoeg om een woning te betalen.
          UK: gewoon het meest ongelijke land in Europa.
          Duitsland heb je zelf al aangegeven.
          Nederland: hmja, sociaal systeem de voorbije tien jaar geprivatiseerd met ernstige gevolgen. Een vriendin van mij zat op een opleiding in Nederland waar een zwangere in grote problemen geraakte. Zij is verpleegster en heeft de dame naar het ziekenhuis gebracht. Omdat het dichtstbijzijnde ziekehuis niet aangesloten was bij haar verzekeraar wilden ze haar niet opnemen. Het ongeboren kindje stierf onderweg naar het andere ziekenhuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            <Kunnen we niet ,vraag ik mij af ,Nederland bij ons aanhechten en de Nederlanders voor ons laten werken aan lage lonen?Nedrelanders zijn toch al van nature spaarzaam ingesteld in tegenstelling tot de bourgondische Vlaming.Het zou dus een win-win situatie zijn

Walter
            Als we aanhechten zijn we meteen Nederlanders.
            Rijke Nederlanders en tevens belastingontduikers, wonen in België.
            Vanaf de noordgrens van ons land tot in het "verre" oosten van Limburg.
            In en rond Brussel wonen zo ook een groot aantal rijke Fransen.
            En Nederlanders die voor ons gaan werken Walter?
            Ik ken alleen hardwerkende Vlamingen en dat zal zo ook blijven willen we ons kunnen staande houden

Toch heb ik een beetje respect voor een Nederlander omdat ik hem ken.
            Dat ik hem ken is niet belangrijk.
            Wel belangrijk is dat hij het wijnkasteel van Genoelselderen vanaf de grond op volledig
            heeft gerestaureerd met veel eigen centen en door hard werk van geheel zijn gezin.
            Goed van hem; goed voor Limburg en voor een stukje behoud van (de wijn-) cultuur
            (en een paar mensen hebben er werk gevonden)

Maar ik wijk weer af
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Sinds wanneer heeft Duitsland minimumlonen CIB?
              't Is een goedbedoelde vraag he CIB
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

je zegt hetzelfde opnieuw.
                Geef eens je opinie op bovenstaande ipv of mag dat niet gezegd worden misschien?
                Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor
                  Er is een heel sterke correlatie tussen geweldsdelicten en belastingsdruk. De kans om beroofd, verkracht, vermoord te worden daalt aanzienlijk als je in een land leeft waar de staat een flinke portie krijgt.
                  Dus het beste bewijs dat geen enkele Amerikaan belastingen betaalt....
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Sinds wanneer heeft Duitsland minimumlonen CIB?
                    't Is een goedbedoelde vraag he CIB
                    Goedbedoeld of niet maakt me eigenlijk niet uit, de manier waarop wel. Daarom een serieus antwoord op je vraag

Officieel/nationaal idd niet maar er zijn wel afspraken (niet in alle sectoren) om werknemers een minimumloon te garanderen, vraag niet hoe en wat want dat zou ik dan moeten opzoeken, maar wss in de genre van onze cao's. Ik heb het enkele weken terug in het nieuws gehoord anders wist ik het ook niet.
                    Dat dat minimumloon idioot laag is laten we even in het midden, ik denk dat je beter hier komt "doppen" ipv in Duitsland te gaan werken.

Comment

Geef eens je opinie op bovenstaande ipv of mag dat niet gezegd worden misschien?
                      nee, die geef ik niet. Om te beginnen is mijn mening daarover nogal lijnrecht tegenovergesteld aan de jouwe, dat voel ik zo al aan. Om verder te gaan kan zou dat deze draad helemaal in de maatschappelijke discussie doen verzanden, wat uiteindelijk het risico op sluiting ervan inhoudt. En ten slotte is mijn mening daarover van geen tel, feiten en cijfers daarentegen vind ik veel interessanter dan meningen over wie wat zou moeten doen met mensen die dit of dat wel of niet doen.

In het geval van mensen die niet willen werken en het lakse immigratiebeleid spreken de cijfers niet in het voordeel van jouw mening.

Sinds enkele pagina's gaat dit draadje over de manier waarop een staat gefinancierd wordt en bepaalt welke uitgaven ze doet. Veel maatschappelijker dan dat kan je niet discussiëren en de enige reden waarom deze draad openblijft is volgens mij dat iedereen zich behoorlijk gedraagt. Ik probeer dat te doen door me zoveel mogelijk weg te houden van meningen te geven.

Comment

Officieel/nationaal idd niet maar er zijn wel afspraken (niet in alle sectoren) om werknemers een minimumloon te garanderen, vraag niet hoe en wat want dat zou ik dan moeten opzoeken, maar wss in de genre van onze cao's. Ik heb het enkele weken terug in het nieuws gehoord anders wist ik het ook niet.
                        Dat dat minimumloon idioot laag is laten we even in het midden, ik denk dat je beter hier komt "doppen" ipv in Duitsland te gaan werken.
                        systeem is erg vergelijkbaar aan onze sectorale loonakkoorden. En vergelijkbaar als bij ons zijn er in Duitsland sectoren waarin het overleg niet werkt en bedrijven die erin slagen niet onder een sector te ressorteren. In België zit Spector (jaja van de filmkes) als chemisch bedrijf in het niet-werkend PC 100, waardoor de werknemers niet de lonen van de chemie krijgen, maar het interprofessioneel minimumloon. Net dat interprofessioneel minimumloon is er in Duitsland niet . Daardoor zijn er nu Duitsers die 2 voltijds jobs proberen te combineren om het hoofd boven water te houden.

Maar ook in de sterke sectoren zijn er vreemde zaken in Duitsland. Werkgevers kunnen onder bepaalde voorwaarden werknemers tewerk stellen aan 1€/uur. De werknemers krijgen dan een soort werkloosheidsuitkering plus fooi wat neerkomt op een totaal van 6€/uur. Een aantal bedrijven heeft die categorie van werknemers een tijdlang een aparte kleur van overall gegeven, maar dat is nu gestopt omdat men toch vond dat dat de menselijke waardigheid niet ten goede kwam.

Comment

Goedbedoeld of niet maakt me eigenlijk niet uit, de manier waarop wel. Daarom een serieus antwoord op je vraag

Ok
                          Ik volg het op de voet.
                          Waarom? Omdat er Belgen zijn die denken om het grote Duitsland als voorbeeld te moeten nemen.
                          Duitsland zit in een dip momenteel. ONDANKS (sorry) alle maatregelen die ze genomen hebben. Ondanks hun export.

Vergeet ook niet dat de bankencrisis gans Europa en de rest van de wereld in de miserie
                          heeft gebracht. En daar wordt "dankbaar" gebruik van gemaakt om anti-sociale
                          maatregelen voor te stellen.

Om een beetje zicht te krijgen op de Duitse situatie raad ik iedereen aan om
                          een paar interessante Duitse-TV-programma's te volgen.
                          (Maybrit Illner, Hart aber Fair enz. enz.)
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

systeem is erg vergelijkbaar aan onze sectorale loonakkoorden. En vergelijkbaar als bij ons zijn er in Duitsland sectoren waarin het overleg niet werkt en bedrijven die erin slagen niet onder een sector te ressorteren. In België zit Spector (jaja van de filmkes) als chemisch bedrijf in het niet-werkend PC 100, waardoor de werknemers niet de lonen van de chemie krijgen, maar het interprofessioneel minimumloon. Net dat interprofessioneel minimumloon is er in Duitsland niet . Daardoor zijn er nu Duitsers die 2 voltijds jobs proberen te combineren om het hoofd boven water te houden.

Maar ook in de sterke sectoren zijn er vreemde zaken in Duitsland. Werkgevers kunnen onder bepaalde voorwaarden werknemers tewerk stellen aan 1€/uur. De werknemers krijgen dan een soort werkloosheidsuitkering plus fooi wat neerkomt op een totaal van 6€/uur. Een aantal bedrijven heeft die categorie van werknemers een tijdlang een aparte kleur van overall gegeven, maar dat is nu gestopt omdat men toch vond dat dat de menselijke waardigheid niet ten goede kwam.
                            Zo is dat.
                            Vergeet ook niet die Leiharbeit: Flexibel, billig und schnell kündbar.
                            Het gaat hier niet over een paar jobs maar over duizenden.

"Mittlerweile wird sie von den Unternehmen missbraucht, um die Gewinne zu steigern."
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Bedankt voor de uitleg putor. Zie je wel dat, ondanks dat we beiden een totaal andere visie hebben (rechts/links, recht/krom, zwart/wit), we wel een serieuze, scheldvrije discussie kunnen hebben Ik heb al gevraagd om dit topic te splitsen zodat de sociale zekerheid/politieke discussie in een apart topic kan gevoerd worden.

Dus inderdaad in de genre van onze cao's, maar een stuk slechter. Niet moeilijk dat ze zo'n sterke economie hebben. Als iedere werknemer hier zou uitgeperst worden als een citroen, kunnen de bedrijven hier ook makkelijk extra werknemers in dienst nemen (dus minder werkloosheid, op papier dan toch), alsook hun prijzen verlagen wat de concurrentiepositie en export ten goede komt.
                              Dat je de werknemers op die manier in de armoede duwt maakt blijkbaar niets uit, doet me zo'n beetje denken aan het "de muur en ussr tijdperk".

Sinds het begin der tijden aka de oprichting van België, staan mensen met verschillende meningen tegenover elkaar. Ik kijk ook graag naar de cijfertjes, zodat ik zelf mijn conclusie kan trekken.
                              Als ik op bv. google "kosten immigratie en vreemdelingen" intik en de resultaten beperk tot "Pagina's geschreven in het Nederlands", zie ik genoeg cijfertjes, zowel in België als Nederland, die je aan het denken zetten. Hoewel bepaalde politieke partijen die ten stelligste ontkennen kan je er toch niet omheen, dat zij die cijfers ontkennen kan ik begrijpen, zij zijn er verantwoordelijk voor (mi).

Jij zal waarschijnlijk een andere mening hebben maar dat is je goed recht, ik voer hier ook geen campagne en probeer niemand te overtuigen van mijn gelijk, ik ventileer enkel mijn mening

Comment

Nederland: hmja, sociaal systeem de voorbije tien jaar geprivatiseerd met ernstige gevolgen [...] heeft de dame naar het ziekenhuis gebracht. Omdat het dichtstbijzijnde ziekehuis niet aangesloten was bij haar verzekeraar wilden ze haar niet opnemen[...]
                                Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
                                Daarmee wil ik niet zeggen dat de zorg in Nederland niet is uitgehold de afgelopen tien jaar.

Comment

Working...
                                X