Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat de zorg in Nederland niet is uitgehold de afgelopen tien jaar.
    Als het zo verder gaat gaan we, volgens mij, dezelfde richting uit. De druk op de sociale zekerheid word zo groot dat het niet kan blijven duren. In enkele (tientallen) jaren hebben we hier een, weliswaar afgeslankt, Amerikaans systeem van privéverzekeringen.
    Privatisering is het toverwoord, zoals nu de hospitalisatieverzekering die niet iedereen kan of wil betalen, gaat de rest van de sociale zekerheid, mi, ook de goot in.
    Terwijl de bijdragen niet gaan dalen want dat kan de overheid zich niet permitteren, het word voor de werkende mens dus enkel duurder (hallo armoede).

Waar ik me soms ook druk kan over maken is de ocmw steun, het zogenaamde leefloon.
    Als je als "simpele" werkmens* je best doet word je er niet voor beloond, integendeel. Iemand die aan alles z'n kl****/gat/.... veegt en geen moeite doet kan een leefloon krijgen.
    Doe je je best zodat je een eigen huisje hebt kan je, als je tegenslag hebt en op het ocmw moet beroep doen (en zeg nooit nooit), geen beroep doen op het ocmw.
    Terwijl de huurprijzen tegenwoordig de pan uit swingen, word je verplicht je huis te verkopen want "met de meerwaarde kan je ook enkele maanden verder...".
    Moraal van het verhaal, als je in België woont heb je beter geen eigen woning zodat je van de sociale voorzieningen kan profiteren

* Ik ben momenteel inderdaad geen werkmens meer, tegen mijn zin maar dat doet niets terzake. Ik zweef nu ergens tussen werkloosheid en een uitkering van de mutualiteit, die het vertikt mij te aanvaarden als invalide, niettegenstaande mijn rugproblemen.
    Meer dan waarschijnlijk komt hier ook mijn afkeer van bepaalde bevolkingsgroepen voor, die zo makkelijk beroep kunnen doen op de sociale voorzieningen in België terwijl ik moet procederen tegen de mutualiteit om (zeeeeeer misschien) mijn gelijk te halen.
    Ik probeer mezelf en mijn standpunten niet goed te praten, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar misschien helpt dit sommige mensen mijn bitterheid te verstaan.
    Last edited by CIB; 24 augustus 2011, 16:44.
    Nikon D5100 + 18-105mm VR
    Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      in de 45 miljard euro die de sociale zekerheidsuitgaven in totaliteit bedragen zijn de kosten aan immigratie niet meer dan een voetnoot.
      Ja, ja, maar er zijn immigranten die een pensioen krijgen. Die heb je er dan niet bijgeteld.

@CIB
      Iedere werkoze wordt volgens het afgesproken tijdschema opgeroepen, tot drie maal toe indien nodig, om aan te tonen dat hun actieplan is uitgevoerd. Als ze hiervoor niet opdagen, of het plan niet uitvoeren krijgen ze een sanctie wegens werkonwilligheid. De rva laat weten dat ze slechts bij enkelingen zover zijn moeten gaan.
      Last edited by Poza; 24 augustus 2011, 17:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
        Ja, ja, maar er zijn immigranten die een pensioen krijgen. Die heb je er dan niet bijgeteld.
        Toch wel. Het % migranten onder de gepensioneerden in belgie is om te beginnen belachelijk klein. De meerderheid van deze mensen krijgt dat pensioen ook als gevolg van geleverde arbeid en dus betaalde bijdragen. Een ander deel krijgt via het ocmw een minimupensioen. Klein aantal en kleine bedragen.
        Vergelijk die bedragen met de kost van de notionele interestaftrek en je ziet het getal al niet meer staan.

Alle kosten die men in belgie besteedt aan migratie is maar een klein deel van de maatschappelijke kost die het zou veroorzaken die mensen aan hun lot over te laten.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Toch wel. Het % migranten onder de gepensioneerden in belgie is om te beginnen belachelijk klein. De meerderheid van deze mensen krijgt dat pensioen ook als gevolg van geleverde arbeid en dus betaalde bijdragen. Een ander deel krijgt via het ocmw een minimupensioen. Klein aantal en kleine bedragen.
          Vergelijk die bedragen met de kost van de notionele interestaftrek en je ziet het getal al niet meer staan.

Alle kosten die men in belgie besteedt aan migratie is maar een klein deel van de maatschappelijke kost die het zou veroorzaken die mensen aan hun lot over te laten.
          Dan vind ik het niet fair dat ze een rechtmatig, door arbeid verworven pensioen rekenen bij "kosten aan immigratie".
          En waar staan de baten, trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
            * Ik ben momenteel inderdaad geen werkmens meer, tegen mijn zin maar dat doet niets terzake. Ik zweef nu ergens tussen werkloosheid en een uitkering van de mutualiteit, die het vertikt mij te aanvaarden als invalide, niettegenstaande mijn rugproblemen.
            Meer dan waarschijnlijk komt hier ook mijn afkeer van bepaalde bevolkingsgroepen voor, die zo makkelijk beroep kunnen doen op de sociale voorzieningen in België terwijl ik moet procederen tegen de mutualiteit om (zeeeeeer misschien) mijn gelijk te halen.
            Ik probeer mezelf en mijn standpunten niet goed te praten, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar misschien helpt dit sommige mensen mijn bitterheid te verstaan.
            Daar heb ik (en "we" hopelijk) alle begrip voor.
            En je was niet verplicht om dit allemaal hier te noteren.

Onze Karel heeft ook last van zijn rug
            ALS hij beroep deed op de ziekenkas-dokter dan zou die (onze Karel) makkelijk een uitkering krijgen.
            Zegt hij zelf, ik niet.

Maar die man WIL werken he
            Hij heeft er iets voor over.
            Die man zit uuuuuren in zijn auto om naar zijn villaatje in Toscane te rijden.
            Dat is pas karakter he
            (Marin Heylen en "God en klein Pierke")

Hij doet zelfs aan sport.
            Zijn "spurt" niet gelezen of gehoord om zijn aandelen in veiligheid te brengen

En wij maar klagen CIB
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik zweef nu ergens tussen werkloosheid en een uitkering van de mutualiteit, die het vertikt mij te aanvaarden als invalide, niettegenstaande mijn rugproblemen.
              Dat is een duidelijk nee. En het zal niet je laatste gerechtsgang zijn, als je het toch een eerste keer wint. Dat gaat al een tijdje in groepjes van twintig. Die zittingen zijn openbaar, om vast te stellen dat daar telkens hooguit eentje, het schrijnenste geval, gelijk krijgt. Of dacht je dat elke werkonwillige zomaar als invalide word erkend, mits een advocaat van de vakbond, misschien. Het half miljoen Belgen in de primaire arbeidsongeschiktheid, die nauwelijks iets moeten bewijzen en toch het grote geld opstrijken, zijn niet typisch vreemdelingen, Maar ik kan hun geen ongelijk geven als die ons voorbeeld volgen.

Comment

Mijn ex-lief werkt voor het OCMW, mijn beste maat werkt in de crisisopvang, een andere goede vriend in de samenlevingsopbouw en ik werk voor de vakbond (ABVV). Ik kan je op basis van mijn eigen ervaringen en die van anderen garanderen dat in België niemand en geen enkele bevolkingsgroep bevoordeeld wordt in het toekennen van rechten. België is trouwens al verschillende keren veroordeeld voor beroven van de vrijheid van migranten tijdens de procedure.

Vroeger wel: de apoteker over onze deur smeet zijn kinderen zogezegd op straat toen ze gingen studeren. Daardoor konden ze op kosten van het OCMW studeren. In die kleine dorpen en het ons kent ons systeem was dat voor apotekers, notarissen, advocaten,... en de gemandateerden in de OCMW raad snel geregeld.

Je afkeer van bepaalde groepen raakt me wel. Mijn stiefgrootvader was een buitenlander, mijn stiefvader ondertussen ook. Op familiefeesten ben ik altijd heel blij als ik mijn neef en zijn Congolese vrouw zie, de vrouw van een andere neef weet zelfs zelf niet van waar ze komt. Ik heb een heel goede en leuke samenwerking met mijn Turkse en Indische collega's. En mijn favoriete keuken is de Thaise.

Comment

Of dacht je dat elke werkonwillige zomaar als invalide word erkend
                  Geloof me dat ik niet werk-onwillig ben. Het verschil tussen mn loon als kok vroeger en werkloze nu bedraagt een zo'n 2000€/maand. Geloof me maar als ik zeg dat ik veel liever terug zou gaan werken, die centen zouden komen van pas komen voor de verbouwingen. Niet idereen heeft blijkbaar een idee hoe de gemiddelde werkmens leeft gezien de idiote commentaren van sommigen...
                  Nikon D5100 + 18-105mm VR
                  Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

Comment

Zou het niet beter zijn jullie discussie in een ander topic verder te zetten ? Dit heeft niks meer met het onderwerp te maken.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Alles kleurt groen vandaag behalve het bier
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                        Zou het niet beter zijn jullie discussie in een ander topic verder te zetten ? Dit heeft niks meer met het onderwerp te maken.
                        Goei denkwerk, Pol. Hoe zit t trouwens met de beurzen. Ik heb gezien dat de euro t goed doet, maar dat kan ook zijn dat de dollar t heel slecht doet.

Comment

Goei denkwerk, Pol. Hoe zit t trouwens met de beurzen. Ik heb gezien dat de euro t goed doet, maar dat kan ook zijn dat de dollar t heel slecht doet.
                          Ik sta weeral een tijdje aan de kant. De opflakkering van de laatste dagen geeft mij nog niet het nodige vertrouwen. En nu Finland zich begint te roeren mogen wij ons weer klaar houden voor een ritje rutschbaan, mijn gedacht. Het goud was gisteren weer boven de 1900$ gestegen. Vandaag iets gezakt, maar volgens mij is dit toch een luchtbel aan het worden. Eens de toevlucht naar het gele metaal mindert is er allicht weer een beter klimaak om koopjes te doen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Geloof me dat ik niet werk-onwillig ben.
                            Als jij iedere werkonwillige bent, en ik had je net uitgelegd dat er geen zijn, dan geloof ik je. Maar als bewijs voor de gerechtsexpert gaat dat niet meespelen. Neem eerder een dappere arts mee, want die van het RIZIV zit daar ook. En voor wie hem durft tegenspreken, gaan de poppetjes aan het dansen.
                            En laat je rug duidelijker scannen, in kleur.
                            ps: op de site van het ABVV staat de nieuwste RVA-procedure aangaande werkonwilligen. De vorige geldt enkel voor wie daar al in zaten.
                            Dit heeft niks meer met het onderwerp te maken.
                            Ik blijf erbij dat Duitsland beter staatspapier kan voorleggen door de sociale zekerheid af te breken.
                            Als we de spread willen handhaven, moeten we dus nagaan wie we in ons land kunnen nekken op vlak van... sociale zekeheid
                            We zitten al boven de 200 basispunten.
                            Dat papier is lange termijn, en dus conform de geest van het genoemd ontraden van de daghandel dmv personenbelasting.
                            Last edited by Poza; 24 augustus 2011, 22:26.

Comment

Als jij iedere werkonwillige bent, en ik had je net uitgelegd dat er geen zijn, dan geloof ik je. Maar als bewijs voor de gerechtsexpert gaat dat niet meespelen. Neem eerder een dappere arts mee, want die van het RIZIV zit daar ook. En voor wie hem durft tegenspreken, gaan de poppetjes aan het dansen.
                              En laat je rug duidelijker scannen, in kleur.
                              ps: op de site van het ABVV staat de nieuwste RVA-procedure aangaande werkonwilligen. De vorige geldt enkel voor wie daar al in zaten.
                              Ik blijf erbij dat Duitsland beter staatspapier kan voorleggen door de sociale zekerheid af te breken.
                              Als we de spread willen handhaven, moeten we dus nagaan wie we in ons land kunnen nekken op vlak van... sociale zekeheid
                              We zitten al boven de 200 basispunten.
                              Dat papier is lange termijn, en dus conform de geest van het genoemd ontraden van de daghandel dmv personenbelasting.
                              Het wordt hoogtijd dat we ons meer druk maken over WIE er nog GEEN belastingen betaalt in ons land.
                              Dus wie er nu netjes langs komt...
                              En dat is bijv. NIET de hardwerkende arbeider of bediende.

Je kan je zelfs de vraag stellen WIE er nog belastingen betaalt.

Juist

* Iedereen die interesse heeft moet de toestand maar in Duitsland volgen.

** En voor Westerwelle was het nog niet genoeg.
                              Werklozen moesten volgens hem hondenpoep ruimen, bladeren en sneeuw.
                              Schoot wel in verkeerde keelgat van gemeente-arbeiders en andere gelijkaardige openbare diensten.
                              Die dit niet snapt slaapt maar verder

Ik wijk weer af > dikke sorry.
                              Last edited by theokus; 25 augustus 2011, 00:12.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik sta weeral een tijdje aan de kant. De opflakkering van de laatste dagen geeft mij nog niet het nodige vertrouwen. En nu Finland zich begint te roeren mogen wij ons weer klaar houden voor een ritje rutschbaan, mijn gedacht. Het goud was gisteren weer boven de 1900$ gestegen. Vandaag iets gezakt, maar volgens mij is dit toch een luchtbel aan het worden. Eens de toevlucht naar het gele metaal mindert is er allicht weer een beter klimaak om koopjes te doen.
                                Denk dat nu goud kopen veel te laat is Pol.
                                Had je tien jaar eerder moeten doen

't Zelfde voor grond. (wie kan die nog betalen, welke kopers dus)
                                De prijzen heb ik wel heel zelden zien zakken.
                                Ik kan het me niet herinneren trouwens.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X