Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De beurzen kelderen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: De beurzen kelderen

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Wat er van dat verbieden terecht komt heb ik net gezien op tv één: niks dus
    Trouwens ik snap het nog niet dat shorten.
    Net dus weer op tv.
    Iets fatsoenlijk uitleggen blijft moeilijk

KBC heeft veel verloren de laatste dagen...
    Dus ik koop NU en wacht tot het aandeel stijgt en verkoop het weer. Is dat shorten?
    shorten is heel eenvoudig:

Ik leen aandelen, massa's aandelen. Ik verkoop al die aandelen aan beurswaarde (neem 10€). Door dat plotse grote aanbod daalt de waarde, waarschijnlijk brengt dat er ook andere toe om hun aandelen te verkopen, waar door de waarde nog meer daalt. Op het punt waarop ik denk dat ze op hun laagst staan (neem 5€) koop ik de geleende aandelen terug en bezorg ze weer aan de rechtmatige eigenaar. Per geleend aandeel heb ik 5€ winst gemaakt. Het enige dat ik daarvoor nodig heb is de eigenschap het me niet aan te trekken dat ik de waarde van andermans bezittingen of de solvabiliteit van bedrijven en landen kelder.

Fondsenbeheerders kunnen dit zonder toestemming of medeweten van de eigenvaars van aandelen doen.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Nog ivm Shorten. Als de aandelen zouden stijgen, heb je natuurlijk pech ..
      Maar diegenen die aan het shorten slaan, doen dat meestal met zeer grote hoeveelheden aandelen zodanig dat dit de aandelen doet zakken in waarde. Op de beurs geldt dus evengoed het spel van vraag en aanbod. Veel vraag : waarde naar omhoog en veel aanbod : waarde naar omlaag.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

Ik leen aandelen, massa's aandelen. Ik verkoop al die aandelen aan beurswaarde (neem 10€). Door dat plotse grote aanbod daalt de waarde, waarschijnlijk brengt dat er ook andere toe om hun aandelen te verkopen, waar door de waarde nog meer daalt. Op het punt waarop ik denk dat ze op hun laagst staan (neem 5€) koop ik de geleende aandelen terug en bezorg ze weer aan de rechtmatige eigenaar. Per geleend aandeel heb ik 5€ winst gemaakt. Het enige dat ik daarvoor nodig heb is de eigenschap het me niet aan te trekken dat ik de waarde van andermans bezittingen of de solvabiliteit van bedrijven en landen kelder.

Fondsenbeheerders kunnen dit zonder toestemming of medeweten van de eigenvaars van aandelen doen.
        Hm. Op tv spraken ze van geleend geld....
        In het algemeen: wie gaat me zijn aandelen lenen??
        Trouwens geld lenen is toch ook niet gratis.
        AAAh nu zie ik het via jouw laatste zin.
        Dat men zo'n smeerlapperij toelaat begrijp ik dus niet.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

Het enige dat ik daarvoor nodig heb is de eigenschap het me niet aan te trekken dat ik de waarde van andermans bezittingen of de solvabiliteit van bedrijven en landen kelder.
          In verband hiermee kan ik je een mooi staaltje van arrogantie laten zien.
          Het gaat hier wel om opties. Let vooral op de eerste naam in de rij.

http://www.cbfa.be/nl/fm/mm/ist/dSea....asp#resultaat : vul hier als emittent Bekaert in.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

En als je dan weet dat de koers op 29/06 van dit bewuste aandeel 56.150€ stond kan je vlug een rekensommetje maken wat de bewuste persoon hieraan ondertussen verdiend zal hebben.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Pol, ik snap niet dat je dit ontoelaatbaar vindt.
              Bert De Graeve krijgt aandelen en opties als 'bonus' boven zijn salaris.
              Ooit moet hij deze toch uitoefenen en dat geld binnenhalen, anders heeft hij er voor niks belastingen op betaald.

Uit ervaring weet ik dat de periodes waarin hij mag handelen uiterst beperkt zijn in verband met mogelijke voorkennis, en net daarom moet dit openbaar gemaakt worden.

Als ik aandeelhouder was, dan zou ik alleen maar hopen dat het managment af en toe eens wat aan zijn opties verdient, want dat kan alleen maar als de koers stevig stijgt..., en dan zijn aandeelhouders normaal toch tevreden hé.

Vergeleken bij amerikaanse bedrijven zijn deze bedragen peanuts.

Ga bij Yahoo Finance maar eens kijken hoe dikwijls Bill Gates aandelen verkoopt, en hoeveel geld die daarmee binnenhaalt. (Insider transactions MSFT)
              Dat zijn bedragen waarmee de belgische staatsschuld kan afgelost worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Pol, ik snap niet dat je dit ontoelaatbaar vindt.
                Bert De Graeve krijgt aandelen en opties als 'bonus' boven zijn salaris.
                Ooit moet hij deze toch uitoefenen en dat geld binnenhalen, anders heeft hij er voor niks belastingen op betaald.

Uit ervaring weet ik dat de periodes waarin hij mag handelen uiterst beperkt zijn in verband met mogelijke voorkennis, en net daarom moet dit openbaar gemaakt worden.

Als ik aandeelhouder was, dan zou ik alleen maar hopen dat het managment af en toe eens wat aan zijn opties verdient, want dat kan alleen maar als de koers stevig stijgt..., en dan zijn aandeelhouders normaal toch tevreden hé.

Vergeleken bij amerikaanse bedrijven zijn deze bedragen peanuts.

Ga bij Yahoo Finance maar eens kijken hoe dikwijls Bill Gates aandelen verkoopt, en hoeveel geld die daarmee binnenhaalt. (Insider transactions MSFT)
                Dat zijn bedragen waarmee de belgische staatsschuld kan afgelost worden.
                Ik ken de regels niet goed ivm aandelen als bonus voor CEO's, maar mij stoort het wel een beetje dat een man met voorkennis toch altijd weet hoe ie moet handelen. Men beweert dat de beurswaakhond een oogje in het zeil houdt ivm de voorkennis, maar ik denk dat daar meestal weinig van in huis komt. Herinner in het recente verleden de verkoop van aandelen vóór de financiële crisies van een paar jaar geleden door een blauwe en oranje politieker met zogezegde voorkennis. Bij mijn weten is hier tot nog toe niks tegen te doen geweest. Ik heb wel wat lawaai gehoord, maar verder niks.
                Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
                  Ik ken de regels niet goed ivm aandelen als bonus voor CEO's, maar mij stoort het wel een beetje dat een man met voorkennis toch altijd weet hoe ie moet handelen. Men beweert dat de beurswaakhond een oogje in het zeil houdt ivm de voorkennis, maar ik denk dat daar meestal weinig van in huis komt. Herinner in het recente verleden de verkoop van aandelen vóór de financiële crisies van een paar jaar geleden door een blauwe en oranje politieker met zogezegde voorkennis. Bij mijn weten is hier tot nog toe niks tegen te doen geweest. Ik heb wel wat lawaai gehoord, maar verder niks.
                  Je hebt gelijk Pol.
                  Karel was erbij

Aandelen impliceren meer dan geld verdienen.
                  Bedrijven moeten stoppen om hun managers aandelen te geven.
                  Die managers gaan dan er alles aan doen om de waarde van de aandelen op te drijven.
                  En meestal kijken die managers naar niets...
                  En wie is er de dupe? Het personeel.
                  Alle aandeelhouders verdienen meer: iedereen tevreden, managers en aandeelhouders.

Als ik bij Bekaert mag blijven: Bekaert was een zeer familiaal bedrijf.
                  (net zoals Philips)

Al dat familiale werd afgestoten.
                  Zelfs de gepensioneerden van Bekaert werden ondersteund bij allerlei activiteiten.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Een goed bedrijf zoekt een correcte balans tussen zijn stakeholders, en dat zijn klanten, leveranciers, aandeelhouders, personeel en managment.

Een bedrijf bestaat maar bij gratie van zijn stakeholders, want als die zich slecht behandeld voelen gaan ze lopen.
                    De kunst van het managment is om dat allemaal in balans te houden.
                    Personeel moet correct betaald worden, en dan vooral correct vergeleken met 'de markt'.
                    Een aandeelhouder(en daar hoor je dikwijls bij zonder het te weten via een levensverzekering of pensioenfonds) verwacht een correct rendement.
                    Klanten willen een correcte service en product aan een competitieve prijs enz...

Comment

Een goed bedrijf zoekt een correcte balans tussen zijn stakeholders, en dat zijn klanten, leveranciers, aandeelhouders, personeel en managment.

Een bedrijf bestaat maar bij gratie van zijn stakeholders, want als die zich slecht behandeld voelen gaan ze lopen.
                      De kunst van het managment is om dat allemaal in balans te houden.
                      Personeel moet correct betaald worden, en dan vooral correct vergeleken met 'de markt'.
                      Een aandeelhouder(en daar hoor je dikwijls bij zonder het te weten via een levensverzekering of pensioenfonds) verwacht een correct rendement.
                      Klanten willen een correcte service en product aan een competitieve prijs enz...
                      Ja ja. Hier staan de ex-werknemers aan den dop en worden opgejaagd door de RVA.
                      En in China worden de werknemers uitgebuit en 9 op 10 wordt het milieu naar de
                      knoppen geholpen.
                      En die 'markt' heeft al drie keren gefaald: rond 1925, in 2008 en de laatste weken.

En een levensverzekering of pensioenfonds betaal ik zelf he.
                      En daar moet men ook niet mee gaan knoeien zoals in verschillende landen gebeurd.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        En een levensverzekering of pensioenfonds betaal ik zelf he.
                        En daar moet men ook niet mee gaan knoeien zoals in verschillende landen gebeurd.
                        Maar het geld wat JIJ in een pensioenfonds steekt, of in één of ander beleggingsfonds, dat wordt door die fondsenbeheerders belegd in obligaties, aandelen etc.
                        Dus indirect verwacht jij ook dat die obligaties terugbetaald worden, en dat die aandelen dividenden uitkeren of in waarde stijgen.

Als zo'n bedrijf in ergens werknemers kan krijgen voor 10€ per dag, dan moeten ze geen 20 betalen hé.

Comment

[QUOTE=Tommie1;3230371

Als zo'n bedrijf in ergens werknemers kan krijgen voor 10€ per dag, dan moeten ze geen 20 betalen hé.[/QUOTE]

toch wel, dat staat in de rechten van de mens, maar nergens in een afdwingbare tekst.
                          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Maar het geld wat JIJ in een pensioenfonds steekt, of in één of ander beleggingsfonds, dat wordt door die fondsenbeheerders belegd in obligaties, aandelen etc.
                            Dus indirect verwacht jij ook dat die obligaties terugbetaald worden, en dat die aandelen dividenden uitkeren of in waarde stijgen.

Als zo'n bedrijf in ergens werknemers kan krijgen voor 10€ per dag, dan moeten ze geen 20 betalen hé.
                            Dan koop ik geen aandelen Tommie
                            Liever op de spaarboek > heeft mij nog nooit slapeloze nachten bezorgd of andere koppijn

Maar ik begrijp perfect wat je wilt zeggen hoor.

Waarom dat geld niet gebruiken voor leningen tegen een deftige rente.
                            In plaats van te spelen met andermans zijn centen.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Daarom begin ik er sterk aan te denken ons pensioenfonds over te zetten naar een meer zekere TAK, Bv. in de verzekeringssector, in de aandelensector is het bibberen en beven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Daarom begin ik er sterk aan te denken ons pensioenfonds over te zetten naar een meer zekere TAK, Bv. in de verzekeringssector, in de aandelensector is het bibberen en beven.
                                Kan jij je nog herinneren wanneer Europese beurzen of hun financiële toestanden ooit stabiel waren
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X