Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
    Hoe relevant is dat voor de situatie vandaag? Vroeger toen de dieren nog konden spreken en je een Macintosh met een "think different" Motorola CPU kon kopen was het een echt alternatief. Nu is het nog een alternatief OS.

De zakenwereld is niet dom, als cost of ownership/maintenance aantrekkelijker was bij Mac dan PCs had OS X ondertussen wel meer dan 6 komma nogwat % market share.

En omgekeerd als PCs zo'n rampen waren dan had elk zichzelf respecterend bedrijf ze al lang allemaal buiten gegooid.
    Als dit je verklaring is is er inderdaad niks op te zeggen.
    Als ik jouw was zou ik toch eens echt informeren hoe markten en economie in elkaar zitten.
    Banken zij ook zo'n fantastische bedrijven waar alles verantwoord en doordacht gebeurd, hebben we nog niet zo lang geleden gezien....
    een tip toch nog, leer snel chinees want in jouw redenering gaan we vlug chinees moeten spreken.
    De grote meerderheid weet je wel.
    Gewoon je aanzet in deze discutie je fantastische voorbeeld van ram spreekt boekdelen.
    Wat ik graag van deze nieuwe lading PCaanbidders (oei da kan toch niet da vind men enkel bij mac )eens zou willen horen is wat is er nu ineens zo allemaal veranderd aan windows 7 dat opeens alles ok is. (dat is wat ik hier toch telkens hoor zonder ook maar enig argument enkel ja vroeger was dat zo maar nu is alles feilloos.)
    Trouwens als voor jouw enkel de processor belangrijk is (zie je verwijzing naar motorola) dan moet je toch eens echt gaan werken met een computer.
    (voila zie ik moet mijn imago van fanatieke maccer toch hoog houden niwaar.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Dag Polleke. Hoe oud ben je, of beter: over welke jaren spreek je? Heb jij b.v. Windows 3 (of zoiets) ooit nog gezien, tenzij in een museum?
      Heb jij de tijd nog gekend toen een PC nog geen GUI had? Weet je misschien niet wat een GUI is?

PS: heb intussen je profiel bekeken en ik kan op al mijn vragen antwoorden.
      Anderen en beteren graag.
      En wat zijn de antwoorden ??? Want de bedoeling hiervan ontgaat me volledig...

Ben begonnen met een CPC 464 oa met CP/M besturingssysteem (in het jaar '85) met 64kB ram geheugen (waarvan 16 beeldschermgeheugen)...
      Dos 3.2 heb ik ook nog gekend : de GUI-loze pc's dus ook...
      Mijn eerste PC was eentje met Dos 5.0 en windows 3.0... Ik denk echt wel dat ik ongeveer weet wat een PC is, en wat je er mee moet doen...
      Wat bedoel je trouwens met "anderen en beteren" ??? Een moderator mag trouwens zelf ook de regels van de beleefdheid wat in acht houden...

En och, ja : wat is er veranderd aan OS X dat daar plots alles OK is ?
      Een besturingssysteem is meestal niet het probleem... Ik werk al jaren met windows, en behalve hardware-problemen, nog quasi geen problemen gekend.
      Ben ik de enige die dat kan, of heb je daar een Mac voor nodig ?
      Last edited by polleke_cgc; 16 februari 2011, 19:09.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

En och, ja : wat is er trouwens veranderd aan OS X dat daar plots alles OK is ?
        Een besturingssysteem is meestal niet het probleem... Ik werk al jaren met windows, en behalve hardware-problemen, nog quasi geen problemen gekend.
        Ben ik de enige die dat kan, of heb je daar een Mac voor nodig ?
        Weeral ontwijken. even verduidelijken.
        Ik lees hier telkens weer dat nu met windows 7 alles opgelost is.
        Impliciet houd dit naar mijn beperkte verstand in dat het vroeger zo niet was.
        Men zegt m.a.w. vroeger was apple beter maar nu niet meer.
        Dit is wat in verschillende reacties hier steeds weer staat.
        Dus ik moet niet zeggen waar het perfecte (volgens dezen toch) nog perfecter geworden is maar volgens deze posters is de verandering (verbetering)
        gebeurd aan de windows kant, daar ben ik benieuwd naar.
        (PS ikzou toch maar oppassen met verwijzen naar mod's, ik het hier al voor minder waarschuwingen gekregen)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
          Weeral ontwijken. even verduidelijken.
          Ik lees hier telkens weer dat nu met windows 7 alles opgelost is.
          Impliciet houd dit naar mijn beperkte verstand in dat het vroeger zo niet was.
          Men zegt m.a.w. vroeger was apple beter maar nu niet meer.
          Dit is wat in verschillende reacties hier steeds weer staat.
          Dus ik moet niet zeggen waar het perfecte (volgens dezen toch) nog perfecter geworden is maar volgens deze posters is de verandering (verbetering)
          gebeurd aan de windows kant, daar ben ik benieuwd naar.
          (PS ikzou toch maar oppassen met verwijzen naar mod's, ik het hier al voor minder waarschuwingen gekregen)
          Dan moet die moderator zorgen dat hij duidelijke taal spreekt. Indien niet, mag je toch om verduidelijking vragen ? Voor het ogenblik lees ik een belediging, en dat hoef ik niet te pikken, ook niet van een moderator.

Windows 7 is gewoon een evolutie uit de vorige windowsversies, die heel goed z'n ding doet. En perfectie is niet van deze wereld. Windows 7 is niet perfect, OS X niet, linux niet, Unix niet, ...
          Er is nog geen enkel programma op de markt gekomen waar geen fouten in zitten (waarom zouden al die updates anders nodig zijn).
          Groeten,

Polleke

Comment

Heren, niet vergeten dat het ook niet zo bedoeld kan zijn . Zoals ik het nu lees/interpreteer heeft het een eerder negatieve toon, ja. Ik neem aan dat Les het zo niet bedoelt. Ik roep iedereen dan ook op om op tijd een emoticon/smiley/... te gebruiken .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

[Mod-LesC]@polleken: je hoeft me echt niet te vertellen wat ik als Moderator mag zeggen of doen. Dat doet de Forumleiding wel, en de Forumreglementen. Voor de rest heb ik evengoed als jij of wie dan ook hier recht op mijn eigen mening. Ik heb gezegd dat ik hier enkel nog als Mod zal optreden, en zo zal ook geschieden.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

[Mod-LesC]@polleken: je hoeft me echt niet te vertellen wat ik als Moderator mag zeggen of doen. Dat doet de Forumleiding wel, en de Forumreglementen. Voor de rest heb ik evengoed als jij of wie dan ook hier recht op mijn eigen mening. Ik heb gezegd dat ik hier enkel nog als Mod zal optreden, en zo zal ook geschieden.[/Mod]
                PS: heb intussen je profiel bekeken en ik kan op al mijn vragen antwoorden.
                Anderen en beteren graag.
                En toch mag je me uitleggen wat je bedoelt met die onderste zinssnede... Of heeft een moderator hier het recht om zomaar z'n leden te beledigen ? Waar staat dat recht ergens in de forumreglementen ?
                Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                  (voila zie ik moet mijn imago van fanatieke maccer toch hoog houden niwaar.)
                  Goed bezig hoor

Alleen jammer dat je vooral afbreekt en geen echte redenen geeft waarom volgens jou Mac beter is en op welk gebied. Dat is al wat interessanter dan gewoon een stelling. Als ik fantastische dingen wil horen zonder enige vorm van staving of bewijs dan ga ik wel naar de kerk.

Fact: Apple gebruikt dezelfde CPU, chipset, USB controllers, RAM chips, SATA controllers, grafische kaart, harddisk, noem maar op. Je kan perfect windows installeren op Mac hardware (je kon er zelfs kopen met windows...) Van waar ik zit is tegenwoordig het operating systeem nog het laatste wat overblijft als zijnde "anders".

Het grootste verschil in filosofie tussen Windows en OS X is eigenlijk dat Windows op zo veel mogelijk combinaties van hardware moet kunnen werken, en OS X is toegespitst op zeer specifieke componenten. Dat laatste kan in theorie zeker voordelen hebben voor de algemene stabiliteit.

Jou vergelijking met Chinees spreken raakt eigenlijk kant nog wal. Het gaat niet over een simpele meerderheid van voorkeur. Er worden elke dag duizenden in-house kosten/baten analyses verricht. Serieuze bedrijven denken wel 2 keer na voor ze 1000 PCs bestellen.
                  Als het morgen meer geld zou opbrengen als de werknemers chinees spreken tegen elkaar dan zal er wel over nagedacht worden. IT is een serieus budget in grote bedrijven en dat is zeker geen carte blanche verhaal.
                  En dit is volgens mij al redelijk naast de kwestie want het gaat hier in dit forum toch over mensen die voor zichzelf een computer kopen.

Ik snap niet waarom het voor sommigen zo moeilijk is om te zien dat je geen kant moet kiezen tussen windows of os x. Mensen met een gele auto doen toch ook niet moeilijk als iemand anders dezelfde in het blauw koopt. Er zijn voor en nadelen maar enkel de fanboys denken dat het hunne superieur is. En dat iedereen die niet voor hen is, een fanboy is van de dark side.

Ik zeg niet dat windows beter is, ik kom enkel op tegen de overdreven stelling dat het inferieur zou. De hardware, of je het nu wil of niet, krak dezelfde is als de gewone modale PC. Is het dan geen geldige vraag waar juist de meerwaarde terug te vinden is? Ik zou het namelijk graag weten aangezien ik het niet op eigen kracht kan vinden in de mac waar ik op werk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
                    Goed bezig hoor

Alleen jammer dat je vooral afbreekt en geen echte redenen geeft waarom volgens jou Mac beter is en op welk gebied. Dat is al wat interessanter dan gewoon een stelling. Als ik fantastische dingen wil horen zonder enige vorm van staving of bewijs dan ga ik wel naar de kerk.

Fact: Apple gebruikt dezelfde CPU, chipset, USB controllers, RAM chips, SATA controllers, grafische kaart, harddisk, noem maar op. Je kan perfect windows installeren op Mac hardware (je kon er zelfs kopen met windows...) Van waar ik zit is tegenwoordig het operating systeem nog het laatste wat overblijft als zijnde "anders".

Het grootste verschil in filosofie tussen Windows en OS X is eigenlijk dat Windows op zo veel mogelijk combinaties van hardware moet kunnen werken, en OS X is toegespitst op zeer specifieke componenten. Dat laatste kan in theorie zeker voordelen hebben voor de algemene stabiliteit.

Jou vergelijking met Chinees spreken raakt eigenlijk kant nog wal. Het gaat niet over een simpele meerderheid van voorkeur. Er worden elke dag duizenden in-house kosten/baten analyses verricht. Serieuze bedrijven denken wel 2 keer na voor ze 1000 PCs bestellen.
                    Als het morgen meer geld zou opbrengen als de werknemers chinees spreken tegen elkaar dan zal er wel over nagedacht worden. IT is een serieus budget in grote bedrijven en dat is zeker geen carte blanche verhaal.
                    En dit is volgens mij al redelijk naast de kwestie want het gaat hier in dit forum toch over mensen die voor zichzelf een computer kopen.

Ik snap niet waarom het voor sommigen zo moeilijk is om te zien dat je geen kant moet kiezen tussen windows of os x. Mensen met een gele auto doen toch ook niet moeilijk als iemand anders dezelfde in het blauw koopt. Er zijn voor en nadelen maar enkel de fanboys denken dat het hunne superieur is. En dat iedereen die niet voor hen is, een fanboy is van de dark side.

Ik zeg niet dat windows beter is, ik kom enkel op tegen de overdreven stelling dat het inferieur zou. De hardware, of je het nu wil of niet, krak dezelfde is als de gewone modale PC. Is het dan geen geldige vraag waar juist de meerwaarde terug te vinden is? Ik zou het namelijk graag weten aangezien ik het niet op eigen kracht kan vinden in de mac waar ik op werk.
                    1. Het is niet omdat men vragen om verduidelijking stelt dat men het andere afbreekt.
                    zeg me ne keer exact waar ik windows afbreek. Wat me opvalt is als men ook maar een vraag stelt over windows dit dadelijk geïnterpreteerd wordt als afbreken. Voor zover ik het Nederlands begrijp (beperkt ik weet het) zou ik dit eerder een schizofrene reactie kunnen noemen.
                    2. je fact. jij verwees naar vroeger dus verwacht ik dat je er ook iets over weet. buiten de processorfabrikant (trouwens niet enkel motorola maar ook IBM maakte de powerpc's)
                    is er met de komst van intel niets wezenlijk veranderd. Ook vroeger gebruikte men standaard videokaarten (al dan niet ingebouwd op het moederbord, dezelfde usb controlers enz.
                    Er zitten nu even veel of even weinig specifieke onderdelen in als vroeger.
                    Dus nog maar eens ik lees hier steeds en dat ben ik dus niet die dat beweerd,( en neen ik maak geen lijstje, gebruik gewoon de zoekfunctie hier) ik lees dat hier dat er NU geen verschil meer is sinds win7 dus die was er wel blijkbaar en ik vraag daarover verduidelijking.
                    Nog een vraagje, mag ik ook weten waar bij Apple men macs verkoopt met windows?
                    3 als jij abstractie maakt van de uitgekozen en geteste samenstelling van moederbord en componenten heb je gelijk zit het verschil enkel in de software van het os. Dit brengt ons andermaal bij de hogervermelde vraag, wat is er zo veranderd aan win7 dat het plots gelijk is waar het vroeger anders zou geweest zijn.
                    4 wat ik hier lees, en lees er maar de verschillende draadjes op na is steeds dat als er ook maar het woord apple valt er een horde PC liefhebbers (is dat niet vriendelijk gezegd) moet opduiken met een pak tegenargumenten.
                    om in jouw analogie te blijven, het is niet omdat er vermeld wordt dat er ook een gele versie te koop is dat men direct moet reageren alsof men ZOU gezegd hebben dat de gele beter is, dat de blauwe maar niks is.
                    Lees er maar enkele draadjes op na en steeds weer komt hetzelfde patroon naar voor. Van als maar het woord Apple of Mac valt voelen de PC liefhebbers (ja ik forceer me ten tweede male) zich aangevallen en in een hoekje gedrukt, je zou bijna gaan vrezen dat de Calomeritities niet enkel NVA'ers aansteekt maar mee geinstaleerd wordt met windows.)(DIT IS EEN (MISSCHIEN FLAUW) GRAPJE EN NIET BEDOELD ALS ONMESELIJKE BELEDIGING)
                    5 Tja je vertrouwen in de serieuze bedrijven waar plichtsbewuste, objectieve studies en kostenbaten analyses gemaakt worden is ontroerend maar ik vrees dat je vroeg of laat daarin wat teleurgesteld zal worden. En wees maar gerust het is niet enkel bij de overheid dat er rare dingen gebeuren die niet echt te rijmen vallen met degelijk bestuur enz.
                    Tenslotte een gratis advies, als je echt niet voelt waar het verschil zit zou ik zeker geen mac meer kopen en het vele geld dat je uitspaart beter besteden.(tjien herinner ik me fout als ik ergens gelezen dacht te hebben dat jij met een overklokte pc werkte? of werk je op verschillende toestellen tegelijk? (geen aanval gewoon een vraag)
                    Ik kan ook geen geld uitgeven aan een zware Audi, vind ik absoluut niet nodig. Ik voel ook niet de behoefte om op mobiliteits-fora dan te gaan verkondigen dat de audi een overprijsde auto voor snobs is.

Comment

Bij OS X wordt bootcamp meegeleverd. Kan je me even de functie hiervan uitleggen ?
                      Ik vind het trouwens vreemd dat Apple het nodig vindt om windows ook op een Mac te kunnen installeren, maar het omgekeerde (OS X op een intel-pc) is blijkbaar ten strengste verboden.
                      Zelfs virtueel (via virtualbox bv.), mag je enkel OS X server installeren. Voor de gewone OS X is dat blijkbaar verboden... (niet dat het niet kan natuurlijk).

Als we het marktaandeel bekijken dat windows heeft, ten opzicht van OS X dan zien we toch waar het calimero-effect zou moeten spelen. Meestal zit de fanatiekeling wel bij het minst gebruikte besturingssysteem. Ik ken ook enkele linux-gebruikers, en daar is dat misschien nog duidelijker .
                      Apple moet het voornamelijk hebben van een sterke marketing, en minder van z'n degelijke hardware : onder windows heb je veel meer keuze-vrijheid wat hardware betreft, aan een pak lagere prijzen. En de software-voorsprong die OS X misschien vroeger had, is sinds de laatste versie van windows weggevallen...
                      Groeten,

Polleke

Comment

dit gesprek leid eigenlijk tot niets. Ik ben zelf nog altijd niet uit of ik een imac 27" zou kopen aan 1700€ studententarief of een 1500€ dure pc die wel dubbel zo krachtig is ( nodig omdat ik af en toe een kaartspelletje speel met een veeleisende grafische gpu )
                        Mac book pro zou niet kunnen vrees is, zou wel handig zijn, minder plek verbruiken, minder stroom en je hebt en deftig beeld. Zou wel handig zijn voor moest ik eens op reis zijn dan kan ik meteen mijn foto's bezien of een filmpje opzetten of een flyer maken voor één of ander event.
                        Een pc kan je niet meenemen, maar die dat ik voor ogen heb ( stukken natuurlijk want ik koop nooit een pc die al in elkaar steekt ik kies mijn stukken zelf ) is echt wel een bommetje voor 1500€. De Imac is dan weer 1700€ en is minder krachtig, maar dat scherm is wel zalig.
                        Hoe zouden jullie mij overtuigen om het ene of het andere aan te schaffen. Ik ben student maar heb er wel het budget voor.

Mvg,
                        Oli
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Bij OS X wordt bootcamp meegeleverd. Kan je me even de functie hiervan uitleggen ?
                          Ik vind het trouwens vreemd dat Apple het nodig vindt om windows ook op een Mac te kunnen installeren, maar het omgekeerde (OS X op een intel-pc) is blijkbaar ten strengste verboden.
                          Zelfs virtueel (via virtualbox bv.), mag je enkel OS X server installeren. Voor de gewone OS X is dat blijkbaar verboden... (niet dat het niet kan natuurlijk).

Als we het marktaandeel bekijken dat windows heeft, ten opzicht van OS X dan zien we toch waar het calimero-effect zou moeten spelen. Meestal zit de fanatiekeling wel bij het minst gebruikte besturingssysteem. Ik ken ook enkele linux-gebruikers, en daar is dat misschien nog duidelijker .
                          Apple moet het voornamelijk hebben van een sterke marketing, en minder van z'n degelijke hardware : onder windows heb je veel meer keuze-vrijheid wat hardware betreft, aan een pak lagere prijzen. En de software-voorsprong die OS X misschien vroeger had, is sinds de laatste versie van windows weggevallen...
                          Ben ik echt zo dom dat ik het verschil niet ken tussen bootcamp en windows?
                          Er wordt duidelijk verwezen naar Apple verkoopt toestellen met windows.
                          Voor zover mijn kennis reikt is dat niet hetzelfde als; er zit bootcamp bij zodat de gebruiker indien gewenst kan windows instaleren als hij windows koopt.
                          Wat is er tegen om een service te bieden aan een klant om een ander besturingssysteem te kunnen instaleren.
                          (Het is trouwens niet beperkt tot windows.)
                          Het is toch niet omdat er een dvdschrijver inzit dat ik verplicht ben deze te gebruiken?
                          of dat ze me willen omvormen tot poetsman omdat ze een doekje voor het scherm bijsteken.....
                          Als zij vinden dat hun OS enkel tot hun recht komt op hun toestellen is dat een keuze waar ik desnoods ongelukkig kan mee zijn maar dat hun vrijheid is.
                          Waarom verkoopt microsoft geen pc's ? hebben ze daar schrik van??? (niet dat ik daarin intresse zou hebben.)
                          Je opmerking over het Calimeroeffect kan ik best volgen, ik moet hier enkel vaststellen dat het in de realiteit omgekeerd is. Da's nu juist mijn punt. (bedankt voor de bevestiging)
                          Onder windows heb je niet de keuze om de door de maker van het systeem zelf samengestelde toestellen........Is dat geen beperking van vrije keuze?
                          Wie beter dan de schrijver van een systeem kent dat systeem?
                          Je geeft ook zelf aan dat de combinatie toestel os het hart van de mac is. Als zij vinden dat zij de in hun ogen ideale combinatie kunnen maken is dat toch gewoon een eerlijke economische keuze.
                          En tot slot bevestig je hier voor de zoveelste keer mijn vraag zonder te antwoorden:
                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc;3016683.....En de software-voorsprong die OS X [I
                          misschien [/I]vroeger had, is sinds de laatste versie van windows weggevallen...
                          hoe waarom wat????????????

Comment

- Microsoft houdt zich niet bezig met PC-hardware, op links en rechts een toetsenbord en een muis na... Gewoon omdat ze een software-bedrijf zijn, dat zich wil bezighouden met software schrijven. Intel en AMD zijn veel sterker in het ontwikkelen van processoren en chipsets, dus waarom zouden ze zich daarmee bezighouden ? Zou er zoveel winst te rapen zijn in het samenstellen van een PC, waarin je toch geen meerwaarde kunt bieden, omdat die markt 100% verzadigd is. Apple probeert door hun marketing ons wijs te maken dat hun PC's veel beter zijn dan een windows-versie. Maar helaas voor hen, mag je dan wel niet kijken naar wat er effectief in zit, voor het geld dat je betaald hebt...
                            - Voor apple is het niet alleen "tot zijn recht komen". Het is gewoon verbieden om OS X op andere hardware te gebruiken. We zullen maar zwijgen over dat bedrijfje dat "cloon" apple's wou verkopen . Nu : Apple is op dat vlak het meest gesloten computerbedrijf, dus zo verwonderlijk is het niet... (kijk maar naar de manier waarop ze Itunes "promoten").
                            - En die software voorsprong... Ik lees hier regelmatig dat men voor Apple kiest, omdat windows onstabiel zou zijn. Sinds windows echt 32 en 64 bit is (dus sinds windows NT), heb ik enkel nog een blauw scherm gezien na een hardware-fout. Ik werk met behoorlijk zware grafische software (Autocad, pro-e, ...) : onstabiliteit kom ik toch niet tegen.
                            - Apple zou beter zijn voor grafische software : ik zie dat nog altijd niet. Werken Photoshop en Lightroom plots zoveel beter, omdat het op OS X draait ?
                            - Voor mij is windows altijd al gebruiksvriendelijker geweest dan OS 9 of 10. Zelfs Apple heeft (uiteindelijk) moeten toegeven dat een rechter-muisknop z'n voordelen heeft . Wat er zo intuïtief is aan Apple's besturingssysteem is me nog altijd een raadsel.
                            Voor mij is het niet zo dat windows 7 plots zoveel beter is, dan vorige versies. Het is wel zondermeer de beste windows versie : stabiel, gebruiksvriendelijk, ...
                            Maar dat laatste kan je ook zeggen van OS X 10.6.6. Deze zal ook wel beter zijn dan de vorige versies. Wanneer komt het "leeuwtje" trouwens uit ?
                            Last edited by polleke_cgc; 16 februari 2011, 22:34.
                            Groeten,

Polleke

Comment

- Microsoft houdt zich niet bezig met PC-hardware, op links en rechts een toetsenbord en een muis na... Gewoon omdat ze een software-bedrijf zijn, dat zich wil bezighouden met software schrijven. Intel en AMD zijn veel sterker in het ontwikkelen van processoren en chipsets, dus waarom zouden ze zich daarmee bezighouden ? Zou er zoveel winst te rapen zijn in het samenstellen van een PC, waarin je toch geen meerwaarde kunt bieden, omdat die markt 100% verzadigd is. Apple probeert door hun marketing ons wijs te maken dat hun PC's veel beter zijn dan een windows-versie. Maar helaas voor hen, mag je dan wel niet kijken naar wat er effectief in zit, voor het geld dat je betaald hebt...
                              - Voor apple is het niet alleen "tot zijn recht komen". Het is gewoon verbieden om OS X op andere hardware te gebruiken. We zullen maar zwijgen over dat bedrijfje dat "cloon" apple's wou verkopen . Nu : Apple is op dat vlak het meest gesloten computerbedrijf, dus zo verwonderlijk is het niet... (kijk maar naar de manier waarop ze Itunes "promoten").
                              - En die software voorsprong... Ik lees hier regelmatig dat men voor Apple kiest, omdat windows onstabiel zou zijn. Sinds windows echt 32 en 64 bit is (dus sinds windows NT), heb ik enkel nog een blauw scherm gezien na een hardware-fout. Ik werk met behoorlijk zware grafische software (Autocad, pro-e, ...) : onstabiliteit kom ik toch niet tegen.
                              - Apple zou beter zijn voor grafische software : ik zie dat nog altijd niet. Werken Photoshop en Lightroom plots zoveel beter, omdat het op OS X draait ?
                              - Voor mij is windows altijd al gebruiksvriendelijker geweest dan OS 9 of 10. Zelfs Apple heeft (uiteindelijk) moeten toegeven dat een rechter-muisknop z'n voordelen heeft . Wat er zo intuïtief is aan Apple's besturingssysteem is me nog altijd een raadsel.
                              Voor mij is het niet zo dat windows 7 plots zoveel beter is, dan vorige versies. Het is wel zondermeer de beste windows versie : stabiel, gebruiksvriendelijk, ...
                              Maar dat laatste kan je ook zeggen van OS X 10.6.6. Deze zal ook wel beter zijn dan de vorige versies. Wanneer komt het "leeuwtje" trouwens uit ?
                              Voila zie dit vind ik nog eens rustig van gedachten wisselen. We zulle waarschijnlijk nooit eens worden over alles, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het (ondanks wat sommigen denken) altijd interessant als ik echte argumenten voorgeschoteld krijg en wees maar zeker dat ik er meer uithaal dan velen denken.
                              Voor mij is de keuze van Apple om een gesloten systeem te maken altijd een pluspunt geweest en ik ben echt niet vergeten af en toe eens onder de motorkap te kijken.
                              Ik ben er intussen voor mezelf erachter gekomen dat cijfergegoochel van processorsnelheid e.d. meestal enkel als verkoopsargument gebruikt worden.
                              Voor mij is mijn mac een gebruiksgereedschap dat volgens mijn (inderdaad subjectieve) maar het zijn wel de mijne normen moet helpen bij het werk dat ik moet doen.
                              Ik kan enkel zeggen dat ondanks talrijke testen ed (iedere nieuwe mac wordt uitgedaagd door een vergelijking met PC) de balans in een voor mij eerlijke strijd steeds in het voordeel van mac uitgedraaid is. Een van de pluspunten is voor mij dat ik niet van het kastje naar de muur gestuurd worden tussen har en software. Dit dank zij het gesloten systeem van Apple dus voor mij is dat zeker geen negatief argument.
                              En tenslotte ja, het word hier dikwijls afgedaan als niet terzake doende maar voor mij is het even reeel als het feit dat ik makkelijker uit m'n bed geraak als het mooi weer is dan als het druilerig is, ligt het gevoel tijdens het werken met mac mij veel beter dan het werken met windows. eerlijk gezegd vind ik bvb de icoontjes van windows spuuglelijk.
                              Per slot van rekening moet ik er uren per dag naar zitten kijken.
                              Maar ja daar kan je geen mhz opplakken natuurlijk.
                              PS De leeuw kan je verwachten tegen de zomer. (ze krijgen MS trekjes want de boeken zitten al in de pijplijn ) MS heeft dus tijd om de copieertoestellen op te warmen (als daar nog geld voor over is na de uitsap naar nokia.)

Comment

Bende nazy's met jullie achterlijk oeverloos gelul!*

*De typische internet discussie volgens Basta

Even wat opgezocht over het server gedeelte.

Blijkbaar had je XServe (de rackmounted hardware) en daarop X Server.
                                Onlangs heeft Apple beslist om XServe af te schaffen, misschien dat X Server nog volgt, wie weet?

Blijkbaar is de zakelijke markt dan toch niet zo interessant voor hun en gaan ze zich concentreren op de gewone consumenten.
                                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Working...
                                X