Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht

Maar nogmaals het is geen relevante test. Een paar seconden 1x per dag merk je niet. De tijden van opzetten en een sigaret gaan roken zijn ondertussen toch al een paar jaar voorbij.
    Hier op het werk nog niet hoor.
    Opstarten duurt minuten, en zelfs uit sluimerstand terugkomen duurt een dikke minuut.

Als ik mijn laptop dichtklap en naar een vergaderzaal ga, dan stoort dat wel degelijk.
    We werken hier wel nog met XP.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Hier op het werk nog niet hoor.
      Opstarten duurt minuten, en zelfs uit sluimerstand terugkomen duurt een dikke minuut.

Als ik mijn laptop dichtklap en naar een vergaderzaal ga, dan stoort dat wel degelijk.
      We werken hier wel nog met XP.
      Die trekt elke keer zijn policies terug over het netwerk?
      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
      http://www.stevevandegaer.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
        Die trekt elke keer zijn policies terug over het netwerk?
        Ik zou niet weten wat policies zijn...
        Remember, ik ben een domme Apple gebruiker, geen systeembeheerder.
        Alhoewel ik voor de laptops van mijn kinderen regelmatig in die rol moet kruipen.
        Blijkbaar ken ik die job niet goed, want die dingen starten vééél trager op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCviggen Bekijk bericht
          Sinds wanneer is opstart en afsluit tijd een indicatie van de "snelheid" van de computer?

Als je 5 seconden uitspaart tijdens de opstart fase 1x per dag, dan boeit dat minder dan wanneer je minuten uitspaart tijdens renderen om maar iets te noemen.

Soit, heb mijn PC getimed koudstart Windows 7 tot desktop alle background programmas geladen 22 sec, waarvan 12 seconden al voorbij waren voordat windows begon te laden (POST, RAID controller BIOS)
          4 GHz i7 + Intel SSD 160G.

Maar nogmaals het is geen relevante test. Een paar seconden 1x per dag merk je niet. De tijden van opzetten en een sigaret gaan roken zijn ondertussen toch al een paar jaar voorbij.
          Ja en Nee.
          Als je je PC opstart dan wil je iets doen, en dan moet je dus wachten.
          Als je een taak opstart die langer duurt dan kan je dat inplannen of vind ik het normaal om daarop te wachten.

Maar alleen maar voor de opstarttijd een PC/Systeem kiezen is uiteraard niet echt zinvol.

Daarom werk ik ook graag met de iPAD, dat start op in minder dan 1 seconde.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Ja en Nee.
            Als je een taak opstart die langer duurt dan kan je dat inplannen of vind ik het normaal om daarop te wachten.

Maar alleen maar voor de opstarttijd een PC/Systeem kiezen is uiteraard niet echt zinvol.

Van je PC weet je ook hoelang het duurt om op te starten. Ik zit in elk geval niet met mijn vingers te draaien, tot het ding opgestart is. Er zijn genoeg andere dingen te doen.
            Voor dat rekenwerk dat lang duurt : je weet niet altijd hoe lang dat juist duurt, hé. Zelfs als het programma daar een indicatie voor opgeeft, klopt dat in veel gevallen langs geen kanten. Een snelle PC heeft daar enkel maar voordelen .

Ik zie niet direct een verschil tussen wachten op een PC die rekent, of eentje die aan het opstarten is. Beide kan je perfect "inplannen".

Daarnaast : een PC opstarten vanuit waakstand duurt ook maar enkele seconden . Ik moet ook zeggen dat ik liever een snelle PC heb als hij werkt, dan eentje die alleen maar snel opstart .
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
              Ja en Nee.

Je kan dan toch wake on lan gebruiken van op je ipad als je naar je pc gaat, dan is die opgestart tegen dat je er bent.
              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
              X