Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd jouw manier van foto's overzetten gebruik ik nooit. Ik sluit altijd via usb mijn DSLR aan op de pc. En nooit via die kaartjes. Niet alleen omdat ik beter beheer heb via de usb kabel, maar ook omdat ik niet wil dat door in en uithalen van de CF kaart er beschadiging aan de contactpunten komt.
    Een USB kabel en de camera waar die in moet heeft geen contactpunten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      IkEén ding heeft een Mac zeker voor op een PC ( tenminste, ik denk toch dat het bij een PC niet mogelijk is ), je kan er zowel Mac OS op draaien als Windows 7.
      Foute gedachte, ik heb OS 1.4 draaiende gehad op mijn PC.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Foute gedachte, ik heb OS 1.4 draaiende gehad op mijn PC.
        Ah, weer iets bijgeleerd, nooit geweten dat het mogelijk was Mac OS op een windows PC te draaien, legitiem dan toch?
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Het is mogelijk OS X te draaien op een reguliere PC. Hervoor moet men wel de nodige kennis hebben om dit goed werkend te krijgen. Dit word dan in de volksmond een Hackintosh genoemd. Neem aan dat men bedoeld OS X 10.4 ?

macOS Sequoia and OS X Sonoma Hackintosh instructions, tutorials, step-by-step how to guides and installation videos; Hackintosh systems, parts and more.

Dit geeft voor mij persoonlijk niet de zelfde feel als OS X op een MBP, iMac of Mac Mini. Updaten van het OS op een hackintosh verloopt ook niet zoals we gewend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Tuurlijk niet (hoewel, hoe noem je dan de 'interface' tussen USB kabel en camera aan de ene kant, en USB kabel en computer aan de andere kant?).
            Maar als je via CF kaart en kaartlezer werkt, spelen die contactpunten (in de camera, op de kaart en in de kaartlezer) wel een rol.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul Bekijk bericht
              Ik zeg niet dat er geen actie van de gebruiker was, want die probeerde vergeefs de foto's van het tweede kaartje te downloaden. Ik zeg alleen dat de foto's op één of andere manier gewist zijn, ZONDER dat er om een bevestiging werd gevraagd, anders had ik wel ingegrepen.
              In windows vraagt hij altijd om een bevestiging, zelfs als je naar de recycle bin stuurt, daarom liet ik de gebruiker maar begaan.

Het gaat er dus alleen om dat dit überhaupt mogelijk is. Komt zo een apple standaard met de software "Rescue Pro" misschien?

(Foei, dat had ik niet mogen zeggen)

DPaul
              Alle cursisten hebben hetzelfde probleem tijdens trainingen, ook bij PC het is het systeem, zij hebben zeker niets gedaan, zeker weten plots was het zo,...........

BTW je kan niet automatisch een kaart wissen met iphoto, en eens in iphoto kan je zelf niet direct foto's verwijderen, hij plaatst de foto's in de vuilbak van iphoto welke je dan weer door een extra commando moet leegmaken.
              Wat je wel kan is de inhoud nemen ipv de kaart en deze dan in de vuilbak kieperen.
              (Heb je toevallig bij de nieuwe seccie in de prullemand gekeken??????)
              De baisregel blijft dat de meeste computerproblemen (zowel mac als PC zich tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel zitten.

Met rescue pro zal je niet veel uithalen op een mac neem eerder card raider o.d.

Comment

Als je 't echt wil vergelijken, doe dan als ik: ik ben om het te proberen, op zoek gegaan naar een deftige 2de hands Macbook (is niet eens een Pro). Ik heb er eentje gevonden van net geen 2 jaar oud, compleet met Snow Leopard, Microsoft Office for Mac, 120 gig HD, upgrade van 1 naar 2 gig RAM... Ik heb 550 euro'tjes betaald. Bevalt het je niet, dan verkoop je dat ding terug na een maand en krijg je er gegarandeerd nog evenveel voor als je er zelf voor hebt betaald. Dat was ook mijn bedoeling, maar ik ben intussen echt tevreden over dat Macje, dat ik besloten heb om het te houden.
                OK, je zal niet meteen weten hoe het met je fotobewerkingssoftware aangezien je waarschijnlijk niet direct een Mac-versie zal kopen, mààr... je zal wèl weten of je je kan aanpassen aan een Mac, of je graag met de interface werkt en derglijke meer. Verder is de interface van dergelijke software volgens mij exact hetzelfde voor de Windows- als voor de Mac-versie.
                En ja, het lijkt een investering van een paar 100 euro, maar zoals reeds gezegd, je kan na een maandje gewoon hetzelfde bedrag vragen als je beslist het Macje terug te verkopen.

greetz,
                Bart

PS: ik heb dan nog eens de overstap gemaakt van azerty- naar qwerty-klavier, en ook dat lukt vrij vlot (dwz, ik maak niet meer schrijffouten als voorheen, en die zijn dan nog het gevolg van 't feit dat ik niet echt kan typen zoals het moet).
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  jij vergelijkt een usb met contactpunten van een cf kaart ... Je zou evengoed moeten weten dat een usb veel steviger is dan die contactpunten op een cf kaartlezer of in je dslr voor de cf kaart. Je vergelijkt hier ff 1 stevige usb contact met een 20 tal fijne cf kaart contactpunten. Wat is het stevigste denk je zelf ...
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Alle cursisten hebben hetzelfde probleem tijdens trainingen, ook bij PC het is het systeem, zij hebben zeker niets gedaan, zeker weten plots was het zo,...........
                    I know, I know, ik word ook wel eens betrapt al les gevende over een computer-gerelateerd onderwerp. Maar iedereen draait hier rond de pot naar mijn oordeel.

Ik zeg, de apple of Mac, heeft mijn kaartjes gewist door een actie van de user ZONDER een bevestiging te vragen.

Zeg me nu eens: ik steek een CF, SD, enz...kaartje in de lezer van mijn windows PC. En ik tracht de foto's in 1x te wissen, zonder de vraag te krijgen "are you sure you want..etc".

Dit met alleen de muis als device. Geen actie met de control-toets, maar ook dan is er ook geen sprake van wissen (foto's gaan naar elders).

(Zelfs naar de recycle bin verplaatsen, en ik discuteer niet dat mijn foto's daar nu nog altijd zouden kunnen resideren)

Dpaul
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

Comment

• Re: Apple vs. pc

jij vergelijkt een usb met contactpunten van een cf kaart ... Je zou evengoed moeten weten dat een usb veel steviger is dan die contactpunten op een cf kaartlezer of in je dslr voor de cf kaart. Je vergelijkt hier ff 1 stevige usb contact met een 20 tal fijne cf kaart contactpunten. Wat is het stevigste denk je zelf ...
                      Klopt minder kans op scheve pinnen.
                      Maar een USB geeft dan weer stroom door naar de camera en is ook niet 100% veilig. Ik heb toch al verhalen gelezen van een opgebrande USB.

Ik gebruik vooral een kaartlezer omdat dat veel sneller gaat dan rechtstreeks via de camera.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                        ...
                        Ik gebruik vooral een kaartlezer omdat dat veel sneller gaat dan rechtstreeks via de camera.
                        Een ander voordeel van de kaartlezer is dat het geheugenkaartje geladen wordt, als was het een externe schijf. Ik geef boven al aan in welke omstandigheden ik daar gebruik van maak.
                        Bovendien, 't is toch soms wel handig, met b.v. 200-300 JPG's + CR2's om via rangschikken op soort en selectie van die soort enkel de JPG's (of de CR2's) te kunnen opladen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Maar een USB geeft dan weer stroom door naar de camera en is ook niet 100% veilig. Ik heb toch al verhalen gelezen van een opgebrande USB.

Ik kies voor gebruiksgemak, usb inpluggen, toestel aan en downloaden maar. Die 5 seconden sneller maken mij echt niets uit. Ipv CF kaart eruit, aansluiten op kaartlezer dan nog in u folders gaan bladeren om te copy/pasten.
                          En ik dacht dat er maar 1.5volt door een usb kabeltje ging, zal ook wel niet zo een grote drama zijn voor je toestel
                          UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

En ik dacht dat er maar 1.5volt door een usb kabeltje ging, zal ook wel niet zo een grote drama zijn voor je toestel
                            Spnning staat op een kabeltje en stroom gaat er door.....
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Een usb of firewire aansluiten op je camera kan risico geven van hoge inductiespanning van je pc en daarmee schade aanrichten. Zorg dat je pc goed geaard is en de kabel eerst in de pc steken daarna in de camera en dan pas de camera inschakelen. Door sommige camera fabrikanten wordt dat ook zo aangegeven. Het gevaar van vonken kan ook ontstaan door een vaak gebruikte en daardoor versleten USB aansluiting in de PC: ik heb het meegemaakt en toen die aansluiting afgeplakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Ah, weer iets bijgeleerd, nooit geweten dat het mogelijk was Mac OS op een windows PC te draaien, legitiem dan toch?
                                Nee legitiem kan dit niet. Apple laat niet toe dat je hun software installeerd op hardware die niet van hen is. Zelfs niet voor hun servers wat tegenwoordig een serieus nadeel is omdat de meeste bedrijven werken met virtualisatie om zo hun servers beter te kunnen benutten en er alles uit te halen wat er in zit en niet een server te moeten laten draaien die maar 10% van zijn kracht gebruikt.
                                Maar mac was niet duurder zeker?
                                Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                                http://www.stevevandegaer.be

Comment

Working...
                                X