Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

@ dest

Hartelijk bedankt, dat je de moeite willen doen hebt
    Dat is tenminste duidelijk se, en jou win7 bak scoort zelfs nog iets hoger dan mijn mac.
    Mooi zo voor win7 .
    Kan jij ook lekker foto's bewerken, en op de achtergrond nog een HD filmke renderen, en nog meer ook als't moet, zonder dat je pc bijna stilvalt op snelheid . Leuk toch als je zo kan werken hee .
    Hierbij ga ik dus accoord , dat win7 en snowleopard aan elkaar gewaagd zijn kwestie prestatie's op gebied van snelheid bij het werken met laat ons zeggen, meer eisende programma's.

Nu nog de XP en de Vista gebruikers, waarvan ik nog altijd denk dat ze deze scores niet zullen halen, met dezelfde uitrusting .

Mijn resultaat is van ongeveer klein half jaar terug, met toen nog OS X 10.6.4 .
    Ondertussen werk ik met 10.6.6 en ik zou de test nog eens graag willen doen met deze meest recente versie, maar ben mijn serial kwijt . Dat word dus nog ff zoeken
    Niet dat ik verwacht dat deze veel sneller zou zijn hoor, zie maar dat 10.6.6 zelfs niet minder scoort

In iedergeval jij hebt gelijk, win7 is even snel (zelfs iets sneller) met dezelfde processor en evenveel geheugen aan boord.
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Bijna alle XP gebruikers, en de meeste vista gebruikers werken met een 32 bit versie.
      Alleen dat maakt dus blijkbaar al een 15% verschil.
      Daarnaast maakt het voor Geekbench niets uit of je 1 GB ram heb zitten of 16. Geekbench kan je gebruiken vanaf 512 MB ram (en gebruikt zelf uiteraard een pak minder).

De absolute verschillen in processorsnelheid tussen windows XP, vista en 7 zijn redelijk klein... hier een link.
      Groeten,

Polleke

Comment

het word hier nu zo stil ...

komaan, waar zitten de XP en Vista gebruikers nu ?

geekbench testje neemt echt niet veel tijd in beslag hoor .
        windows 7 hebben we kunnen zien en is betreft snelheid .

@ Destn

wat heb jij voor jou compleet systeem destijds betaald, scherm inbegrepen ?

heb 2100 euro betaald voor mijn iMac i7 en 8 GB DDR3 ram . 27 inch IPS scherm uiteraard inbegrepen .
        Snowleopard + iLife zitten ook in prijs .
        Last edited by am-staff; 21 februari 2011, 20:04.

Comment

deze is op 32 bit gedaan .

Comment

Heb op het werk ook nog een Geekbenchke gedaan. Onder windows XP 32 bit met een E6850 dual core.

Resultaat was 3234.

De passmark is 1917. Dus met een regelke van 3 : 3234*5558/1917=9637.
            Maar dat laatste is compleet artificieel natuurlijk... (en voor 32 bit een beetje aan de hoge kant).
            Het PC'tje draait al meer dan 3.5 jaar zonder herinstallatie (maar is een werkPC, waar enkel de broodnodige software opstaat).

Iemand vinden met een i7 860 onder windows XP lijkt me wel redelijk moeilijk... Of we zouden Destn zo "gek" moeten krijgen om een bootmanagerke te installeren .
            Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Heb op het werk ook nog een Geekbenchke gedaan. Onder windows XP 32 bit met een E6850 dual core.

Resultaat was 3234.

De passmark is 1917. Dus met een regelke van 3 : 3234*5558/1917=9637.
              Maar dat laatste is compleet artificieel natuurlijk... (en voor 32 bit een beetje aan de hoge kant).
              Het PC'tje draait al meer dan 3.5 jaar zonder herinstallatie (maar is een werkPC, waar enkel de broodnodige software opstaat).

Iemand vinden met een i7 860 onder windows XP lijkt me wel redelijk moeilijk... Of we zouden Destn zo "gek" moeten krijgen om een bootmanagerke te installeren .
              Ik haalde op mijn Virtual XP, die ik als sandbox gebruik, op deze machine 6800 ofzo dacht ik, maar deze is dus virtual en heeft geen connectie naar het Internet, dus geen updates. Maar dat is geen eerlijk vergelijk natuurlijk. En neen, een bootmanager met xp is geen optie...
              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

32-bit win7

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

niet voor gevoelige mac-gebruikers

Comment

Dit kreeg ik laatst in de mail:

Comment

Lekkere bak wel...al ziet de Mac er wel beter uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        Lekkere bak wel...al ziet de Mac er wel beter uit.
                        Yep : en het oog wil ook wat, hé... .
                        Groeten,

Polleke

Comment

Daar zijn oplossingen voor:

Intel Core Ultra 200 "Arrow Lake" Platform: LIAN LI Liquid Coolers Maintain Compatibility with New LGA 1851 SocketAs Intel continues to push the boundaries of desktop computing, the release of the Core Ultra 200 series, also known as the "Arrow…

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door am-staff Bekijk bericht
                            een mac is na 1jaar gebruik nog steeds even snel. even snel opstarten en even snel afsluiten als op dag één .
                            Dit klopt helemaal niet, ik had mijn macbook pro een 8tal maanden. Veel met software gespeeld en die was stukken trager geworden dan toen hij nieuw was. Heb die evenzeer opnieuw moeten installeren dan wanneer ik een windows gebruik en daar dikwijls nieuwe software opzet en afhaal.
                            Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                            http://www.stevevandegaer.be

Comment

Volgens mij zijn de microsoft ontwikkelaars ook stukken beter, die zijn er in geslaagd om een systeem te maken dat even goed presteert (zie de vraag van een mac user om geekbench te testen) dan een mac en ze hebben het zelf ontwikkeld. Daar zijn die van apple niet in geslaagd want die zijn de basis van hun OS ergens moeten gaan zoeken
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

Comment

Het zijn (ex?)Windows-gebruikers die typisch gaan "herinstalleren" op een Mac. In mijn 24-jarige Mac-"carrière" heb ik hoop en al een 3-5 keer geherinstalleerd, maar dat was dan doelbewust omdat ik bijvoorbeeld een grote systeemversie oversloeg.
                                Dit betekent niet dat een Mac geen onderhoud behoeft. Ik zal regelmatig OnyX "loslaten" op mijn systeem en af en toe check ik alles met TechTool Deluxe (dat je krijgt als je APP neemt). Zeker als je regelmatig nieuwe software "laadt & lost" (doe ik nu wel minder dan vroeger) is een geregelde opruim- en onderhoudsbeurt nuttig.
                                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Working...
                                X