Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Apple vs. pc

Mocht je voor Apple gaan zorg dan wel dat je minimum 4 GB intern geheugen hebt.
    Ben zelf begonnen met 2 en dat was minder comfortabel werken met Aperture 3 of PSE.

Jean
    35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

Gewoon een vraagje, is een mac book air eigenlijk stevig genoeg voor fotobewerking? Mijn PC is momenteel 7 jaar oud, en begint zo hier en daar zijn gebreken te tonen qua snelheid. Ik zoek een alternatief met minder draden op mijn bureau
      Ik overweeg btw ook de imac 27"
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Qua rekenkracht moet dat kunnen, je zal wel externe opslag nodig hebben voor je collectie foto's. Zelf gebruik ik een MBP met een firewire hd extern voor Lightroom, werkt perfect. De Macbook Air heeft evenwel geen firewire.

Comment

Ik zou alleen voor een Air gaan als die extreme draagbaarheid echt van nut is; als je b.v. vaak op een vliegtuig zit of reist. Voor de rest zou ik altijd een MacBookPro verkiezen als laptop, b.v. alleen al maar om vanalles te kunnen aansluiten...
          Trouwens, over de Air vind je meer terug in dit draadje:
          Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            Volg ik volledig, en als je na een tijdje stukken aan je PC krijgt, komt deze uiteindelijk
            duurder dan een MAC, trouwens de ganse grafische sector werkt met Mac, zal ook wel zijn reden hebben
            Dit zijn argumenten uit het stenentijdperk: net zoals de hele discussie die hierover weer gestard is.

Comment

Voor foto bewerking ben ik naar een iMAC gegaan omdat een groot scherm toch zijn voordelen heeft.

Na 20 jaar Windows gebruik was ik ook een beetje bang dat ik bepaalde SW moeilijker kon vinden. Maar omdat je op een Mac ook Windows kunt installeren. En er zijn ook verschillende mogelijkheden om beide aan te kunnen. Dual boot bv, dan kies je bij het opstarten tussen OS. Maar er zijn ook 2 concurrenten die een geïntegreerde Windows op je Mac OS aanbieden. Je kan dan Windows programma's draaien binnen een schel op je OSx. Nadeel is wel dat die oplossing wel wat kost. Je moet naast dat programma bv ook een echte Windows licentie hebben om te kunnen installeren.

Maar met die opties in het achterhoofd dan overgestapt. Maar na een paar maanden Mac gebruik die opties allang weer geschrapt. Ben vandaag nog geen SW tegengekomen die je echt niet kan vinden voor de Mac.

Ondertussen ook al lang spijt dat ik niet eerder de overstap had gemaakt.
              Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                Voor foto bewerking ben ik naar een iMAC gegaan omdat een groot scherm toch zijn voordelen heeft..
                En dat kan met Windows niet? Daar kun je zelfs het scherm nog uitkiezen wat je wil.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Sedert enkele weken overgestapt naar een iMac. Eindelijk eens een systeem dat deftig draait en waardoor ik eindelijk een massa foto's ben beginnen op te kuisen (verwijderen én ontwikkelen). Uuuuuren heb ik vroeger hier tijd aan gespendeerd, en nu gaat dit heel vlotjes. Ik ben verk(n)ocht aan Mac. Elke dag ontdek ik nieuwe dingen en die laten zien hoe alles zo mooi geïntegreerd is met elkaar. Nog geen enkele seconde spijt gehad.
                  http://www.paulvanrooy.be

Comment

Apple is gewoon de max.

Comment

klopt wel als je van een ouwe doos van een pc komt en dan een moderne iMac ga kopen, zoals hetgeen ik ga doen. Maar ik zou de overstap ook doen om geen zware pc toren meer te moeten hebben, een doorsimpele bureau met de Imac erop en geen gezever meer met die kabels overal.2 voor scherm minstens 3-4 voor pc toren.

Mvg,
                      Oli

ps: gisteren eens op een mac book pro gezeten, zalig ding, dat spul gaat zoveel sneller dan mijn desktop pc ... en btw het was een 15", 13" lijkt me wat te klein als je nog fotobewerking wilt doen op de trein ofzo. De 15" is ideaal, de 17" is voor mij persoonlijk dan weer te groot voor een laptop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        En dat kan met Windows niet? Daar kun je zelfs het scherm nog uitkiezen wat je wil.
                        Ik bedoelde tegenover een laptop scherm van maar 13/15 inch.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

eigenlijk weet je toch op voorhand waar zo'n topic op uitdraait...pc users gaan een pc aanraden, apple users een apple....en tegelijk worden de standaard argumenten boven gehaald: apple is duur, pc is traag, apple is niet compatibel, apples zijn mooier dan pc's....Dit is dezelfde discussie als moet ik voor nikon of canon gaan...
                          ga gewoon naar de winkel en kies die computer die beantwoord aan jouw noden en binnen je budget passen. Bekijk de toestellen en hun specificaties en weeg ze tegen elkaar af. Zowel apple als hp,sony,dell,... hebben computers die krachtig genoeg zijn om gedreven fotobewerking aan te kunnen. Je moet vooral kiezen voor een computer die aan jouw noden voldoet.

my 2 cents...
                          facebook

500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                            Dit is dezelfde discussie als moet ik voor nikon of canon gaan...
                            ga gewoon naar de winkel en kies die computer die beantwoord aan jouw noden en binnen je budget passen. Bekijk de toestellen en hun specificaties en weeg ze tegen elkaar af. Zowel apple als hp,sony,dell,... hebben computers die krachtig genoeg zijn om gedreven fotobewerking aan te kunnen. Je moet vooral kiezen voor een computer die aan jouw noden voldoet.
                            Wat Nikon tegenover Canon betreft, dat is lang geleden hoor, die kunnen elkaar goed verdragen.
                            Wat computerkeuze betreft, kies diegene die de software die je wil gebruiken het beste draait en waar je je het minst over ergert. Mijn 2€.

Comment

Totaal anders dan de nikon vs canon discussie imo. Die discussie is veel moeilijker, want het is allebei vergelijkbaar.

Ge kunt niet zeggen apple of pc.
                              Ge kunt wel zeggen: mac osx of windows 7? en Macbook pro of hp probook? (of weet ik veel welke laptop)

Qua hardware gebruikt apple enkel het beste. Dat merkt ge serieus aan de prijs, maar dat merkt ge ook aan de kwaliteit. Terwijl andere merken hier en daar proberen te besparen om competitief te kunnen zijn verkoopt apple gewoon geweldige laptops die langer meegaan dan 2 jaar.

Qua OS... Als het u echt niet aanstaat kunt ge nog altijd overstappen naar windows op een mac.

Vraag gewoon raad aan wie kan vergelijken. Wie al op beide gewerkt heeft. Ik vermoed dat ge vooral gebruikers gaat tegenkomen die al op windows gewerkt hebben en nu op mac werken. Omgekeerd is veel zeldzamer. En daar zal ook wel een reden voor zijn...
                              http://www.driesrengle.be - /portfolio - /huwelijksfotografie - Alles met een zwaar overpriced digitaal wegwerpkodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                                eigenlijk weet je toch op voorhand waar zo'n topic op uitdraait...pc users gaan een pc aanraden, apple users een apple....en tegelijk worden de standaard argumenten boven gehaald: apple is duur, pc is traag, apple is niet compatibel, apples zijn mooier dan pc's....Dit is dezelfde discussie als moet ik voor nikon of canon gaan...

my 2 cents...
                                Klopt ook niet echt, ik ben een pc user, maar zou toch ook eerder een apple aanraden als het gaat om beeldverwerking gewoon omwille van het kwaliteit. En jah, design, speelt voor mij persoonlijk ook een rol, zoek maar eens een pc die krachtig is EN een mooi design heeft. Mac is gewoon beter in deze zaken, het kost geld, maar je gaat hem na 3-4 jaar nog evensnel vinden. Mijn pc was zoveel jaar geleden een krachtig beestje, maar met al die windows updates en virussen om de 5 voet wordt de pc gewoon trager. De TS zou idd eens een winkel moeten binnenstappen en de laptops uitproberen of tweakers.net nazien ( http://tweakers.net/reviews/1904/not...mber-2010.html ) Ik ken wel geen enkele notebook die bestemd is voor beeldverwerking op de mac book pro na.
                                Je kan anders gewoon een pc zoeken met dezelfde stuff als de mac book pro, maar niet derom dat die even snel zal draaien hoor.

Comment

Working...
                                X