Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
    Oh maar ik doe een pak meer dan surfen en mailen hoor, windows servers beheren bvb en een firewall ook, maar die zal niet high-end genoeg naar uw goesting zijn. Dus uw waarheid ligt ook ergens in het midden te zwalpen.
    Welke firewall beheer je?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Windows Servers kun je toch van op eender welk platform beheren? Ik denk dat ieder OS wel iets van RDP kan.

Enkel voor het Powershell gedeelte ga je dan een workaround moeten gebruiken (virtual machine).
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

@Theokus
        Al getimed?
        Of durf je de resultaten niet posten

Bij mijn iMac duurt een koude start 35 seconden.

Comment

Mijn nieuwe Macbook Pro met SSD doet het op 20 seconden, inclusief opstarten van Lightroom. Ik veronderstel dat het supermachien van Theo daar nog enkele seconden van af doet?
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            @Theokus
            Al getimed?
            Of durf je de resultaten niet posten

Bij mijn iMac duurt een koude start 35 seconden.
            Neen, nog niet getimed.
            Ik heb hier een 9-tal programma's die ook mee opstarten en die zou ik eerst
            willen verwijderen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Theokus, die programma's er af halen is wel een beetje foefelen hé.

Op mijn iMac staat ondertussen ook meer soft dan toen hij nieuw was, en toen startte hij op in 20 seconden.

Het gaat hem hier toch niet om de opstarttijd te optimaliseren, maar ondertussen een kale computer te hebben die je toch niet kan gebruiken omdat er niet op staat wat je nodig hebt.

Anders probeer je de iPad maar eens te verslaan. Die start op in 2 seconden, en ik heb een Google scherm in een seconde of 5.

Comment

Theokus, die programma's er af halen is wel een beetje foefelen hé.

Het gaat hem hier toch niet om de opstarttijd te optimaliseren, maar ondertussen een kale computer te hebben die je toch niet kan gebruiken omdat er niet op staat wat je nodig hebt.
                Dat is niet foefelen. Bijna elke brol installeert tegenwoordig een "snellere opstartservice" voor het geval je dat programma zou gaan gebruiken tijdens de sessie, met als gevolg dat de pc een pak trager is. Ik zwier gewoon alles uit msconfig omdat ik die dingen over het algemeen niet nodig heb. Dat programma gaat misschien ietsje trager opstarten, maar ik gebruik dat waarschijnlijk niet elke keer.

Een andere boosdoener zijn fonts. En op dit forum zullen er wel een aantal zijn die zich niet beperken tot de standaard fonts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ccc Bekijk bericht
                  Dat is niet foefelen. Bijna elke brol installeert tegenwoordig een "snellere opstartservice" voor het geval je dat programma zou gaan gebruiken tijdens de sessie, met als gevolg dat de pc een pak trager is. Ik zwier gewoon alles uit msconfig omdat ik die dingen over het algemeen niet nodig heb. Dat programma gaat misschien ietsje trager opstarten, maar ik gebruik dat waarschijnlijk niet elke keer.

Een andere boosdoener zijn fonts. En op dit forum zullen er wel een aantal zijn die zich niet beperken tot de standaard fonts.
                  Brave mens gij
                  Was aan zoeken naar die msconfig.
                  > Steam, TomTom, dingen van Asus, Kies, Ovi enz. enz.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

En ik blijf op mijn honger zitten....

Comment

En ik blijf op mijn honger zitten....
                      Spectaculair sneller is het niet Tommie
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Cijfers Theokus, cijfers ...

Al kan het ontnuchterend zijn dat een zwaar duur machien niet veel beter presteert dan een standaar iMac of een laptop van 600€...

Comment

Al kan het ontnuchterend zijn dat een zwaar duur machien niet veel beter presteert dan een standaar iMac of een laptop van 600€...
                          Dat laatste zal niet zo snel gebeuren...
                          Wat wel klopt is dat nieuwe generaties processoren wel telkens een pak sneller zijn dan de vorige. De "gewone" edities van de nieuwe i7 (die "maar" een 300 € kosten) verslaan bv zelfs quasi de extreme edities van de vorige generatie. En dat zijn gasten van boven de 1000 €/stuk...

Als je denkt dat een toestel van 600€ de snelheid kan halen van eentje van 2500 € (als beide juist geconfigureerd zijn en ongeveer op hetzelfde ogenblik gekocht) : denk maar snel iets anders . Een SSD zie ik nog niet zo snel voorkomen in een toestel van 600 € (zeker geen versie van 250 GB ).

Met MSconfig kan je het opstarten iets versnellen, maar ook niet alles. Ook al gewoon omdat niet alles wat wordt opgestart in die lijst staat (wat maar goed is ook, want er zouden teveel rampen gebeuren ). Maar nu en dan die lijst eens opkuisen kan niet echt kwaad.
                          Groeten,

Polleke

Comment

Tommie, ik haal de 23 seconden niet...
                            Dezelfde config, dezelfde prog's met XP Prof. had nog veel meer tijd nodig.
                            Wel zonder SSD he.

Ik zou nog vijf programma's kunnen weghalen via msconfig maar dat doe ik niet.
                            (zijn utils van Asus)

Het opstarten van software is wel een pak sneller hoor.

Een paar bedenkingen en frustraties
                            Een paar jaar terug was ik bij een kennis in Zichem.
                            (Heb in Zichem een pak foto's gemaakt.)
                            Die man had een iMac... en gene van de nieuwe generatie he.
                            Die foto's en de bewerkingen die die man deed: dat vloog over dat scherm Tommie.
                            Mijn 1ste gedacht: godmil.... enz. waarom kan ik dat niet thuis.
                            Qua kosten zat ik even hoog als hij had uitgegeven voor zijn iMac....
                            Ik wil geen controverse he maar ik heb Windows puur omdat ik er alles mee kan doen.

Een tijdje terug stond bij Tweakers mijn Asus PT6 DeLuxe V2 hoog aangeschreven.
                            Het is en blijft een zeer goed moederbord maar toch.
                            "Interesting since that is considered a high-end board and Asus has been around long enough to design around EMI."
                            Heeft betrekking tot het geluid omdat ik problemen heb met geluid en de (dure) boxen.
                            Het zou te maken hebben met storingen die in dat bord ontstaan.

Ik ga je dus gelijk geven maar niet over de ganse lijn
                            Omdat mijn bord van MSI veeeeel beter is op dat gebied.
                            En dit bord kost maar een fractie vergeleken met die ik nu heb.
                            De ENIGE storing die ik had was wat "hum" of brom en dat was op te lossen met een mantelstroomfilter.
                            Ontnuchterend idd.
                            * daar is een oplossing en die heeft ook betrekking met de SSD maar ik begin er
                            niet aan.
                            ** de SSD veroorzaakt ook storingen in het geluid.

Het gebruik van een massa geheugen lost ook niets op qua snelheid.
                            4 giga snel geheugen kan beter zijn dan 12 giga die minder snel is.

Ik had een muziekbestand (*.seq bestand) van 128 MB op cd.
                            Was niet te doen om dit bestand via cd te gebruiken met de software die ik gebruik.
                            Slechte hardware (dvd-ding) of geen goede software?
                            Ook mijn eigen fout omdat geen aandacht besteedde aan de kwaliteit van het dvd-toestel.
                            Gaat een Plextor het beter doen?

Zomaar een paar simpele dingen Tommie, van een simpele mens
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Een tijdje terug stond bij Tweakers mijn Asus PT6 DeLuxe V2 hoog aangeschreven.
                              Het is en blijft een zeer goed moederbord maar toch.
                              "Interesting since that is considered a high-end board and Asus has been around long enough to design around EMI."
                              Heeft betrekking tot het geluid omdat ik problemen heb met geluid en de (dure) boxen.
                              Het zou te maken hebben met storingen die in dat bord ontstaan.
                              Als je goed geluid wil, gebruik dan best een externe geluidskaart. De ingebouwde chips zijn doorgaans van het "budget" type. Een goede (pro) geluidskaart moet niet meer dan 100€ kosten voor stereo.

(En om het apple - pc debat te voeden: een mac heeft een optische geluid output ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voyager Bekijk bericht
                                Als je goed geluid wil, gebruik dan best een externe geluidskaart. De ingebouwde chips zijn doorgaans van het "budget" type. Een goede (pro) geluidskaart moet niet meer dan 100€ kosten voor stereo.

(En om het apple - pc debat te voeden: een mac heeft een optische geluid output ;-) )
                                Optische uitgang heb ik ook hoor.
                                Maar je hebt gelijk > externe kaart gebruiken.
                                Ga ik ook doen.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X