Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Apple vs. pc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Apple vs. pc

hier vraagt iPhoto ook steeds of de foto's van het kaartje mogen verwijderd worden.
    raar dat het bij de TS niet zo gebeurd ....
    2 body's en wat lenzen ..

older and wiser ... my arse

Comment

Ik hoop dat TS intussen nog wat heeft aan deze hele idiote discussie...
      Ik dacht dat de beginvraag was of Apple efectief beter is als een Windows pc om foto's te bewerken. En nu krijgt die arme mens hier een eindeloze discussie te zien over het al dan niet juist gebruik van geheugenkaartjes, al dan niet juist aansluiten van camera's aan pc's, al dan pop up's krijgen alvorens iets wordt verwijderd, etc.

Een mens zou voor minder zijn/haar eigen topic niet meer volgen
      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Ik hoop dat TS intussen nog wat heeft aan deze hele idiote discussie...
        Ik dacht dat de beginvraag was of Apple efectief beter is als een Windows pc om foto's te bewerken. En nu krijgt die arme mens hier een eindeloze discussie te zien over het al dan niet juist gebruik van geheugenkaartjes, al dan niet juist aansluiten van camera's aan pc's, al dan pop up's krijgen alvorens iets wordt verwijderd, etc.

Een mens zou voor minder zijn/haar eigen topic niet meer volgen
        Met de barre weersomstandigheden rond deze donkere dagen moeten we helaas mee leren leven. Mogen we a.u.b. nog wat afleiding hebben met zaken die nergens meer overgaan.

Comment

Ik was een Mac gebruiker tot midden 2007... mijn toen 4 jaar oude Dual G4 (windtunnel onder de kenners) ging defect en Applecare was een paar maandjes terug verstreken.
          Een nieuwe voeding & logicboard was de diagnose en het zou me +/- 800 euro kosten.

Ik had er toen lang over nagedacht maar besloot toen om mijn Mac niet te herstellen. Iets later heb ik bij Dell een XPS 720 besteld met een toen héél zware processor (QX6700) en veel geheugen (4Gb).

Ik gebruik de XPS nog dagelijks en deze is nog steeds in garantie. Dell biedt, vooraleer de garantie vervalt, de mogelijkheid om de garantie steeds met 2 jaar te verlengen.

Ondertussen staat er Windows 7 64x op, 8Gb geheugen, een resem harde schijven, een actuele grafische kaart enz enz. De PC kan na 4 jaar nog heel goed mee. Het enige nadeel is de QX9700, nu zijn er snellere & zuinige quadcore processors & I7 verkrijgbaar.

Moraal van het verhaal... Apple liet me toen in de steek. Ik weet niet hoe het nu zit met Applecare, maar als je iMac uit garantie is en er gaat wat stuk, gaat het niet goedkoop voor je uitdraaien.
          Zorki-1

Comment

800€ ? Goe gerekend van die mannen... Ik veronderstel dat dat logicboard het moederbord is ? Als je zwaar doorrekent (voeding 150 €, moederbord 250 €, 100 € montage en 50€ transportkosten, dan zit je daar nog langs geen kanten).
            Nu : met een "gewoon" merk kan je ook uit garantie geraken, hé. En die 3 jaar next business day on site garanties zijn ook niet echt goedkoop, maar voor zakelijk gebruik zondermeer noodzakelijk.
            Groeten,

Polleke

Comment

ik heb sinds enkele dagen de macbook pro gekocht (daarvoor ook altijd windows gehad) en ben er toch dik tevreden van en als je een laptop wil kpoen vind ik niet dat apple duur is tegeover PC

Comment

Uiteindelijk heeft heel deze discussie geen zin. D'er zijn er die Apple kopen, de rest koopt liever namaak, uiteraard veel goedkoper, en zegt dan dat zij voor minder geld veel beter af is.
                Ik denk daar het mijne van, maar discussiëren doe ik daar echt niet meer over.

(mijn garage heeft onlangs alles wat Audi betreft, qua borden, vlaggen, noem maar op... verwijderd, en vervangen door Skoda. Zo denk ik ook over heel de discussie Apple vs PC. Ik moet nu wel naar een andere garage op zoek)
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Uiteindelijk heeft heel deze discussie geen zin. D'er zijn er die Apple kopen, de rest koopt liever namaak, uiteraard veel goedkoper, en zegt dan dat zij voor minder geld veel beter af is.

(mijn garage heeft onlangs alles wat Audi betreft, qua borden, vlaggen, noem maar op... verwijderd, en vervangen door Skoda. Zo denk ik ook over heel de discussie Apple vs PC. Ik moet nu wel naar een andere garage op zoek)
                  En waarom zou die garage nu opeens minder goed zijn, omdat er skoda opstaat ??? Nu zet je me voor een open doel...
                  Wat was er eerst de vw kever of de porsche? Waar moet ik audi plaatsen ?
                  Ik heb het omgekeerde voor, mijn garage doe nu ook rolls royce. Ik denkt dat ik van merk moet veranderen. Zo nen brol :-)

Zo blijf je het apple-pc verhaal wel aanwakkeren... FOEI ! :-) En dan nog als moderator... :-) :-) :-)

Als 2 honden vechten om een been ;-)

NB: Is leica het origineel van de nikon, canon,... ? De rest zijn allemaal fakers... ik maak er geen woorden meer aan vuil. Zo denk ik erover.

NB2: Mij hebben ze ooit gezegd; een computer in het algemeen is zo slim als de gebruiker die erachter zit... Dus alle gelukkige apple gebruikers zijn slimme mensen... Doe de prijs omlaag en laat iedereen met een apple werken en het succes zal
                  De prijs is de eerste selectie die apple maakt naar zijn gebruikers toe... Verkoop hem morgen aan €100, en de problemen zijn niet te tellen...

Verkoop morgen een ferrari voor €20.000 en het merk zal binnen de kortste keren failliet gaan...
                  Marketinggewijs zijn ze heel goed bezig bij apple !!! En ja ze zijn goed, maar niet superieur aan al de rest !!!
                  Last edited by Dirk007; 4 januari 2011, 21:24.

Comment

Een Mod mag evengoed een mening hebben als een ander BD-lid. Ik hoef echt geen uitroeptekens, hoofdletters of ander kwalijk woordgebruik te gebruiken om even mijn mening tussen die van anderen in te schuiven. Heb ik iets gezegd van minder goed? Ik zeg alleen dat ik een probleem heb en een ander garage zal moeten zoeken. Degenen die tevreden zijn met veel minder hebben dit probleem niet, en storen zich eraan dat iemand meer wil uitgeven voor beters.

(nu heb ik natuurlijk wel gesproken over minder en beter, maar je vraagt erom)
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Degenen die tevreden zijn met veel minder hebben dit probleem niet, en storen zich eraan dat iemand meer wil uitgeven voor beters.

(nu heb ik natuurlijk wel gesproken over minder en beter, maar je vraagt erom)
                      Gaat het over de auto of ook over apple versus pc ?
                      Want ik kan je verzekeren, er bestaat beter dan audi

Als gebruiker heb ik ook geen kwalijk woordgebruik en andere nodig om mensen mijn mening te kunnen medelen, maar maakt het wel speelser en minder drukkend
                      (wat je zelf ook toepast...) Mensen die denken dat ze het beste hebben, en dan verkondigen dat andere mensen zich daaraan storen. Dat vind ik er toch over.

Hoe reageer jij op mensen die meer uitgeven aan een pc dan dat een apple kost ? Hoor je hier iemand zeggen dat apple gebruikers zich storen aan een state off the art pc... of is dat in uw ogen onbestaande ? Het idee dat een pc zelfs beter kan zijn dan een apple is u vreemd ? (hardwarematig/softwarematig:ieder zijn zin)
                      Ik stel ze gelijk aan elkaar;
                      NB2: Mij hebben ze ooit gezegd; een computer in het algemeen is zo slim als de gebruiker die erachter zit... Dus alle gelukkige apple gebruikers zijn slimme mensen... Doe de prijs omlaag en laat iedereen met een apple werken en het succes zal
                      De prijs is de eerste selectie die apple maakt naar zijn gebruikers toe... Verkoop hem morgen aan €100, en de problemen zijn niet te tellen...
                      Waarmee ik bedoel; het succes van een product hangt af van de gebruiker.

Om een vergelijking te maken die er geen is: Er zijn skoda's die beter presteren (wat zelf in te vullen is ) als een audi !

Of is iedere beslissing die je neemt in je leven onaantastbaar en onbespreekbaar ?
                      Last edited by Dirk007; 5 januari 2011, 12:00.

Comment

Ooit, lang geleden zijn mijn eerste 'computer'-ervaringen begonnen met een Commodore 64. Ik herinner me nog de vreugde als mijn eerste stripverhaal database geschreven in Basic werkte, en ik er lijsten mee kon afdrukken.
                        Later heb ik een 286 AT, een 386 en een Pentium gehad. Heerlijk om mee te experimenteren.
                        Toen kwam internet, en het gebruik van een PC was ineens enorm op zijn kop gezet.
                        Een 8-tal jaar geleden ben ik in een bedrijf terecht gekomen dat met Apple, OSX werkte.
                        Eerst heel argwanend voor de nieuwe interface en manier van werken, maar na een aanpassingsperiode ben ik ook thuis naar Apple overgestapt.
                        Is het beter ? Met wat ik een achttal jaar geleden gewoon was wel. Is het nu beter ? Ik weet het niet. Op mijn huidig werk gebruik ik RDC (Remote Desktop Connection) zodat ik rechtstreeks op de Windows omgeving kan werken met mijn MacBook Pro. Professioneel gebruik ik enkel de Office toepassingen, maar die draaien dus niet op mijn laptop zelf.
                        Verder ben ik privé niet meer van plan ooit nog een PC te kopen.

Degustibus et coloribus.....

Wat voor zin heeft het eigenlijk om te discussiëren over Apple vs. Windows. Zolang je ermee tevreden bent, en het ding doet wat je wil. Who cares ?

Mvg
                        Groeten,
                        Nic H.
                        Pentax K7

Comment

Ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben, want ik heb dezelfde weg afgelegd, behalve het apple verhaal. :-)

Op school kreeg ik informatica op zo een oude ibm met groen scherm, ben het type vergeten. Een ega scherm was toen hot... En een laserprinter deed toen zijn intrede... dat waren tijden :-)

Ik volg je verhaal volledig, en ben zelf ook niet contra een bepaald type...

Pro of contra is tegenwoordig zo genuanceerd dat je moet zeggen de nieuwe software van x is beter de dan de huidige van y...

Het enige wat ik zelf opmerk: als je niet tevreden bent met een scherm van de imac, je prijsgewijs naar de mini mac moet met een zelf te kiezen scherm. En mac pro is voor de meeste mensen wel overkill.

Maar de meesten kopen prive nu een laptop ipv zo lomp scherm op je bureau, en dan heb je weer een probleem minder. (en de schermen van een macbookpro zijn dan weer )
                          Last edited by Dirk007; 15 januari 2011, 10:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                            Ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben, want ik heb dezelfde weg afgelegd, behalve het apple verhaal. :-)

Op school kreeg ik informatica op zo een oude ibm met groen scherm, ben het type vergeten. Een ega scherm was toen hot... En een laserprinter deed toen zijn intrede... dat waren tijden :-)

Ik volg je verhaal volledig, en ben zelf ook niet contra een bepaald type...

Pro of contra is tegenwoordig zo genuanceerd dat je moet zeggen de nieuwe software van x is beter de dan de huidige van y...

Het enige wat ik zelf opmerk: als je niet tevreden bent met een scherm van de imac, je prijsgewijs naar de mini mac moet met een zelf te kiezen scherm. En mac pro is voor de meeste mensen wel overkill.

Maar de meesten kopen prive nu een laptop ipv zo lomp scherm op je bureau, en dan heb je weer een probleem minder. (en de schermen van een macbookpro zijn dan weer )
                            een iMac is toch géén lomp scherm ?!?
                            Groeten,
                            Nic H.
                            Pentax K7

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Love Bekijk bericht
                              een iMac is toch géén lomp scherm ?!?
                              Wat maakt dat uit, het is maar gereedschap en niet om je huis op te sieren.

Comment

Gelukkig is er de keuze

Ik werk op een iMac en ondervind deze voordelen:
                                • RAW ondersteuning op O.S. niveau (preview, iPhoto, bestandsinfo)
                                • Timemachine backup oplossing: incrementeel, disaster recovery, app niveau (<> file niveau)
                                • geen virussen
                                • applicaties kopiëren of verwijderen met drag & drop
                                • spotlight desktop search

In feite is TimeMachine alleen voor mij al voldoende argument om Mac te gebruiken
                                "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Working...
                                X