Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    En met toepassingen die geld vreten
    Komt door dat auto-syncen enz. enz.
    Wat bedoel je juist Theo? Ik ben niet helemaal mee.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Mijn vriendin heeft net een Nokia 5530 gekregen, wat gelijkaardige specs, Symbian OS, WiFi, FaceBook app enz en ik mis ook dat "vlot" gevoel. Nu, voor die prijs prachtig toestel hoor.
      pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Wat bedoel je juist Theo? Ik ben niet helemaal mee.
        Wel er staan standaard toepassingen op.
        En die syncen regelmatig.
        Als die dat doen, gaan die verbinding maken via bijv. Mobistar of Poximus
        en dat kost geld...
        Dus dat "syncen" heb ik nu uitgezet.
        Ik wil enkel online gaan via WiFi.
        Gewoon telefoneren gaat ook nog natuurlijk.
        (daar valt niets te synchroniseren he)
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

en dat kost geld...
          Dat sync gedoe kan je via WiFi alleen laten gaan door APNdroid te gebruiken (schakelt GPRS uit) of zelfs met het standaard geïnstalleerd tooltje van Proximus.
          Verder heb je dat probleem ook met een standaard Nokia smartphone als de N97.
          Dat is geen probleem van de Samsung maar van de geïnstalleerde soft.
          Last edited by VerSeg; 29 augustus 2010, 19:07.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dat sync gedoe kan je via WiFi alleen laten gaan door APNdroid te gebruiken (schakelt GPRS uit) od-f zelfs met het standaard geïnstalleerd tooltje van Proximus.
            Verder heb je dat probleem ook met een standaard Nokia smartphone als de N97.
            Dat is geen probleem van de Samsung maar van de geïnstalleerde soft.
            Ik spreek toch ook over bepaalde toepassingen.

Heb intussen een volledige reset gedaan van de Samsung.
            En dat syncen uitgezet.
            Alles lijkt nu in orde.
            Probleem is dat ik niet weet welke toepassingen af en toe syncen.

"Daily Briefing" bijv. deed dat maar ik kan die niet verwijderd krijgen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

"Daily Briefing" bijv. deed dat maar ik kan die niet verwijderd krijgen.
              In de settings ervan gewoon aanduiden wat je wil gebruiken. Daar alle toeters en bellen afzetten (standaard 3 aanwezig) en de rest hangt van de sync van uw kalender af.
              Daily Briefing is toch ook pas actief als je het als widget actief staan hebt op een van uw startpagina's? Haal het daar gewoon weg. Of helpt dat ook niet?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

In de settings ervan gewoon aanduiden wat je wil gebruiken. Daar alle toeters en bellen afzetten (standaard 3 aanwezig) en de rest hangt van de sync van uw kalender af.
                Daily Briefing is toch ook pas actief als je het als widget actief staan hebt op een van uw startpagina's? Haal het daar gewoon weg. Of helpt dat ook niet?
                Vertel jij me maar eens hoe ik die "Daily Briefing" WEG krijg, definitief
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

en dat kost geld...
                  Een smartphone kopen en dan enkel online willen gaan via wifi...wat is dan het nut van een smartphone...?

Comment

Vertel jij me maar eens hoe ik die "Daily Briefing" WEG krijg, definitief
                    Met een slijpschijf Theo ... dat spel zit ingebakken en blijft goed kleven.
                    Je kan het eerder uitschakelen maar niet direct verwijderen, net als de Proximus applicatie.
                    Op mijn N97 had ik ook zo'n applicaties die ik niet wou maar in de firmware ingebakken waren ... die krijg je ook niet weg.
                    Persoonlijk vind ik dat de klant zelf die keuze zou moeten kunnen maken, maar daar denken de meeste fabricanten of verkopers blijkbaar anders over.
                    Je moet je eigen toestel al beginnen hacken om het naar je zin te krijgen ... niet echt logisch.
                    Maar ja, Samsung, Nokia, Apple, Sony, ... ze doen het bij allemaal wel op een of andere manier.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Een smartphone kopen en dan enkel online willen gaan via wifi...wat is dan het nut van een smartphone...?
                      Eigenlijk totaal niks
                      Maar ik sms veel en doe dat graag op een groot scherm(pje).
                      De beste toepassing is "Settings" of "instellingen"
                      Ik had graag zelfs een toestel dat de helft kleiner was dan bijv. de iPAD....
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Met een slijpschijf Theo ... dat spel zit ingebakken en blijft goed kleven.
                        Je kan het eerder uitschakelen maar niet direct verwijderen, net als de Proximus applicatie.
                        Op mijn N97 had ik ook zo'n applicaties die ik niet wou maar in de firmware ingebakken waren ... die krijg je ook niet weg.
                        Persoonlijk vind ik dat de klant zelf die keuze zou moeten kunnen maken, maar daar denken de meeste fabricanten of verkopers blijkbaar anders over.
                        Je moet je eigen toestel al beginnen hacken om het naar je zin te krijgen ... niet echt logisch.
                        Maar ja, Samsung, Nokia, Apple, Sony, ... ze doen het bij allemaal wel op een of andere manier.
                        OK.
                        Maar we weten nu de reden waarom mijn centen "spoorloos" verdwenen he.
                        En zelfs als die toepassingen niet actief waren bleven ze syncen....en geld kosten.
                        Belangrijk blijft voor mij toch het grote scherm.
                        En het is makkelijk draagbaar en plat (broekzak)
                        SMS-en gaat nu ook redelijk vlot.
                        Alhoewel ik graag een toepassing had waarbij ik het toetsenbord kon gebruiken
                        van mijn pc.
                        Het wordt ook tijd dat we "Samsung Kies" kunnen gebruiken om applicaties
                        te downloaden (gaat nog steeds niet).
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                          Is online gaan via GPRS dan het enige nuttige denk je?
                          Sommigen kunnen hun pleziertje ermee beleven via WiFi ... is daar iets mis mee?
                          Er zijn ook mensen die een sportwagen kopen om rustig mee te rijden ... gewoon omdat ze dat graag hebben.

Een smartphone "kan" vergeleken met een gewone GSM als nut hebben :
                          • Volledig toetsenbord (hardware of touchscreen)
                          • Mogelijkheid te synchroniseren met Outlook of dergelijke
                          • Ingebouwde GPS
                          • Uitgebreide agenda en contactlijsten
                          • Toegang tot meerdere netwerken (o.a. bedrijfsnetwerken)
                          • WiFi
                          • Grotere display
                          • Meer multimediamogelijkheden
                          • ...
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Is online gaan via GPRS dan het enige nuttige denk je?
                            Sommigen kunnen hun pleziertje ermee beleven via WiFi ... is daar iets mis mee?
                            Er zijn ook mensen die een sportwagen kopen om rustig mee te rijden ... gewoon omdat ze dat graag hebben.

Een smartphone "kan" vergeleken met een gewone GSM als nut hebben :
                            • Volledig toetsenbord (hardware of touchscreen)
                            • Mogelijkheid te synchroniseren met Outlook of dergelijke
                            • Ingebouwde GPS
                            • Uitgebreide agenda en contactlijsten
                            • Toegang tot meerdere netwerken (o.a. bedrijfsnetwerken)
                            • WiFi
                            • Grotere display
                            • Meer multimediamogelijkheden
                            • ...
                            Navigeren dus met bijv. Sygic gaat leuk
                            Je kan daarmee naar jouw contacten navigeren.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Navigeren dus met bijv. Sygic gaat leuk
                              Je kan daarmee naar jouw contacten navigeren.
                              Waarom zou jij naar Verseg zijn contacten willen navigeren?
                              ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                                tja op een Iphone forum gaat men zeker niet zeggen dat een samsung beter is dan een iphone
                                Afhankelijk van hoe je het leest kan je volgens mij evengoed afleiden dat op dat iphoneforum de samsung er beter uitkomt ...

Heb je dan niet de 8GB-versie ervan? Ik had daar geïnformeerd maar de 16GB-versie konden ze niet leveren.
                                Idd, 16gb was toen niet verkrijgbaar bij pdashop, dat was de enige reden waarom ik naar de proximus hel was gegaan...

Och, ik heb ook wat zitten zoeken maar alles is gewoon anders maar wel een beetje zichzelf uitwijzend eens je snapt hoe het ineen steekt.
                                Op mijn Nokia N97 heb ik nog langer zitten zoeken dan hier alvorens alles naar zin was ... alhoewel naar zin is veel gezegd.
                                oef ... voel me al wat beter/getroost nu ...

Dat synchroniseren was voor mij ook een hel omdat dit met Nokia PC Suite een simpel iets was.
                                Dit gaat wel met Samsung Kies maar ik gebruik in Outlook een tweede kalender voor mijn GSM en dat kunt ge daar niet mee instellen. Dit is een mankement in de software maar niet direct in het toestel.
                                Nu heb ik voor +- 12€ een klein programma gekocht dat dit allemaal héél simpel kan doen ... gSyncit.
                                Jaja ... zulk soort programma's gooien ze bijna naar je hoofd ... ze syncen alles via de cloud van gmail, wat wil zeggen dat heel je agenda bij google ... nee dank u, voorlopig niet. Ik wil rechtstreeks syncen tussen mijn pc en pda, niks google of iets anders ertussen.

Toestel is bij Belgacom / Proximus helemaal niet gelockt ... die hebben in de shop vermoedelijk iets verkeerd begrepen tussen Proximus voorgeprogrammeerd (mailboxnummer) en gelockt zijn.
                                Een toestel mag in België niet gelockt zijn zoals hiervoor reeds uitgelegd, een grote Belgische provider gaat zich echt niet laten vangen door zo iets banaals hoor.
                                Ik ben dus gewoon ordinair geschareld door de onkunde van deze proximusshop.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                Vandaag die Samsung eens in levende lijve gaan bekijken en betasten, iets groter scherm dan de iPhone, iets dunner ook dacht ik.
                                Prachtig toestel maar nee, toch niet, het kon me niet overtuigen, de "feeling" is er niet, het werkt allemaal net iets minder vlot, 't is minimaal maar toch. Voorlopig blijf ik nog bij mijn 3GS.... en dan moet je ook weten dat ik absoluut geen Apple fan ben, integendeel zelfs.
                                Meningen als de jouwe (evengoed de als de mijne) maken toch duidelijk dat een voorkeur toch ook iets persoonlijk is, los van de objectieve en technische feiten.

Comment

Working...
                                X