Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Jongens, wat een gedoe opnieuw.....
    Ik heb tot volle tevredenheid een iphone 4, ondertussen het hele bedrijf geinfecteerd, en we hebben er nu wel allemaal een. Niemand klaagt......
    Niemand heeft een ontvangstprobleem, en alle schermen zijn nog intact.
    Maar ja, hoge bomen vangen veel wind, en iets bekritiseren wat je zelf niet bezit is tegenwoordig ook "in"
    Ik ga echt geen htc of nokia afkraken (al zou ik dit op 10sec kunnen), maar wat haalt het uit?
    Een sport op BD is het in ieder geval wel aan het worden.
    Zelfs als er een topic gestart word waar iemand een vraag stelt, komt er wel weer iemand zich moeien en negatieve kritiek spuien.

Comment

Heb sinds vrijdag mijn iPhone 4 en vandaag toch maar een Incipio case besteld...hij lijkt zo fragiel... (maar o zo mooi )

Van ontvangstproblemen nog geen last trouwens.
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Ik heb tot volle tevredenheid een iphone 4, ondertussen het hele bedrijf geinfecteerd, en we hebben er nu wel allemaal een. Niemand klaagt......
        Niemand heeft een ontvangstprobleem, en alle schermen zijn nog intact.
        Maar ja, hoge bomen vangen veel wind, en iets bekritiseren wat je zelf niet bezit is tegenwoordig ook "in"
        bij ons op het werk : idem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Jongens, wat een gedoe opnieuw.....
          Dat is wat sommigen ervan denken als iemand eens iets anders schrijft dan verwacht.

Ge moogt de laatste tijd nergens meer over iets spreken of uw mening geven of ge wordt nog erger afgebroken dan het product op zich.

Die dat het allemaal maar zever vinden ... lees dan een ander topic.
          Ge kunt alles negatief draaien als ge wilt.
          Ik heb tot volle tevredenheid een iphone 4, ondertussen het hele bedrijf geinfecteerd
          Ja ... bij ons willen ze allemaal een Galaxy.
          De enige met een iPhone heeft een iPhone 3 ... en ja, die is gebarsten (zoals je met elk toestel kan voor hebben).
          Last edited by VerSeg; 11 oktober 2010, 20:23.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Dirk, in alle bescheidenheid: dit is toch erg he.
            Het bedaren van de heisa EN de verkoop niet in gevaar brengen.
            Wie heeft daar het meeste voordeel van?
            En ondertussen is dat hoesje niet meer gratis.
            Ik vraag maar hoor: wat heeft Apple eraan gedaan opdat het probleem zou
            verdwijnen na een paar maanden.

Het doet me hier een klein beetje denken aan het Stockholmsyndroom
            Ik heb geen compassie met zulke bedrijven.
            Je moet de gebeurtenissen eens op een rijtje zetten en het gaat hier ook over
            hetzelfde type toestel.
            Het ergste vond ik dat Apple op een forum geen negatieve kritiek toeliet en
            deze reacties gewoon verwijderde.
            Apple kan niets doen omdat er geen antenna probleem is. Het is allemaal opgeklopt heisa en Apple heeft dat niet in de hand.
            Het klopt wel dat de iPhone4 signaal sterkte verliest als je hem op een bepaalde manier vastpakt. Maar dat is ook met elke andere GSM.

Ook dit is geen echt probleem van Apple, maar van AT&T. Hun netwerk heeft nu eenmaal een heel zwak signaal op sommige plekken. Dat komt uiteraard omdat de VS zo groot is en ze niet genoeg geld/tijd hebben om die helemaal vol te zetten met GSM-masten. Proximus heeft ongeveer 5000 masten nodig om België te bedekken. Dat is een kleiner stukje land met minder inwoners dan de stad NY alleen. Geeft je een idee hoeveel masten er in de VS zouden moeten staan. En sommige van die streken zijn niet dicht genoeg bevolkt om die investering te verantwoorden.

Dus op sommige plekken is het signaal zeer zwak omdat die masten nu eenmaal veel verder moeten stralen dan hier in Europa. De meeste GSM's hebben die plekken geen ontvangst. De iPhone toont ontvangst aan, en als je hem dan op een bepaalde manier vastpakt dan ben je die kwijt. Nu klaagt iedereen dat dit niet kan en maakt er een groot Apple probleem van. Maar bijna alle andere toestellen doen het ondertussen wel nog slechter.

Hier in Europa zal niemand echt last hebben van dat signaal verlies.

Nog even dit. Ik heb geen iPhone, ik heb een gratis toestel van mijn baas en dat zal moeten voldoen voorlopig.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Dude...

HLN = De Morgen = De persgroep = Van Thillo.
              http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                Dude...

Ok Jochen, weet ik ook wel.
                de Standaard spreekt er met geen woord over.
                Kan er niet aan doen maar ik heb de indruk dat daar ook veel liefhebbers zitten.
                Als je ziet hoe ze doen over de iPad en dat je hun krant kan lezen op die iPad.
                De papieren krant kopen is veel leuker en die kan daarna nog dienen om de
                aardappelschillen in te pakken

Maar ik vind die iPad ook wel leuk hoor, jammer dat die in daglicht bijna niet te
                gebruiken is.

Een "dude" van 61 is dat een eer ?
                (hahaha Jochen, grapje he)
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Apple kan niets doen omdat er geen antenna probleem is. Het is allemaal opgeklopt heisa en Apple heeft dat niet in de hand.
                  Het klopt wel dat de iPhone4 signaal sterkte verliest als je hem op een bepaalde manier vastpakt. Maar dat is ook met elke andere GSM.

Ook dit is geen echt probleem van Apple, maar van AT&T. Hun netwerk heeft nu eenmaal een heel zwak signaal op sommige plekken. Dat komt uiteraard omdat de VS zo groot is en ze niet genoeg geld/tijd hebben om die helemaal vol te zetten met GSM-masten. Proximus heeft ongeveer 5000 masten nodig om België te bedekken. Dat is een kleiner stukje land met minder inwoners dan de stad NY alleen. Geeft je een idee hoeveel masten er in de VS zouden moeten staan. En sommige van die streken zijn niet dicht genoeg bevolkt om die investering te verantwoorden.

Dus op sommige plekken is het signaal zeer zwak omdat die masten nu eenmaal veel verder moeten stralen dan hier in Europa. De meeste GSM's hebben die plekken geen ontvangst. De iPhone toont ontvangst aan, en als je hem dan op een bepaalde manier vastpakt dan ben je die kwijt. Nu klaagt iedereen dat dit niet kan en maakt er een groot Apple probleem van. Maar bijna alle andere toestellen doen het ondertussen wel nog slechter.

Hier in Europa zal niemand echt last hebben van dat signaal verlies.

Nog even dit. Ik heb geen iPhone, ik heb een gratis toestel van mijn baas en dat zal moeten voldoen voorlopig.
                  Ok Dirk.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

..
                    jammer dat die in daglicht bijna niet te
                    gebruiken is.
                    Huh???
                    Nog maar weinig van gemerkt eerlijk gezegd..
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Huh???
                      Nog maar weinig van gemerkt eerlijk gezegd..
                      Op een zonnige dag buiten ben je met een LCD niets.
                      Maar dat geldt volgens mij voor elke LCD. En dus ook weer geen specifiek Apple probleem. Met een LCD zal je de schaduw moeten opzoeken.
                      Binnen in huis heb je relatief weinig problemen daarmee.

Alleen de Inc screens (zoals in de Kindle) doen het beter. Maar dat is dan weer alleen geschikt voor eReaders. Er zijn alleen witte of zwarte pixels. Dus foto's en film kan je dan wel vergeten.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Maar dat geldt volgens mij voor elke LCD. En dus ook weer geen specifiek Apple probleem. Met een LCD zal je de schaduw moeten opzoeken.
                        Binnen in huis heb je relatief weinig problemen daarmee.

Alleen de Inc screens (zoals in de Kindle) doen het beter. Maar dat is dan weer alleen geschikt voor eReaders. Er zijn alleen witte of zwarte pixels. Dus foto's en film kan je dan wel vergeten.

Ja dat weet ik ook wel, maar Theo had het over daglicht. Ik gebruik mijn iPad dagelijks in daglicht, zonder enig probleem.

Comment

Maar dat geldt volgens mij voor elke LCD.
                          Euh, neen, dat geldt enkel voor LCD's die enkel het licht van hun backlight doorlaten en niets reflecteren. LCD's bestonden al nog voor ze als beeldscherm gebruikt werden, zoals in horloges en de oudere electronische spelletjes in handformaat. Dat zijn de reflecterende LCD's omdat ze een reflecterende achterwand hebben en in feite enkel weerkaatsend licht blokkeren en zijdelings belicht worden indien nodig.

De eerste generaties Palm Pilots bv gebruikten zulk een scherm, en de eerste generatie had zelfs geen achtergrondverlichting (dat later werd toegevoegd in de vorm van een electrolumiscent vlak).

Hoe de iPad zich in zonlicht gedraagt weet ik niet, maar mijn iPhone is mooi te gebruiken overdag. Ik heb zelfs al vastgesteld dat die ook zonlicht reflecteert, al is er nauwelijks kleur te bespeuren in dat geval.

OLED schermen en verwanten zullen niet werken in de zon, tenzij ze het omgevingslicht kunnen overstelpen. Daarom dat nu gewerkt wordt aan schermen met een OLED achtergrond en een z/w LCD daarover.
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Dude...

Die hebben dat ook maar elders overgenomen hoor, is geen eigen vaststelling van die persgroep.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Hoe het komt dat die achterkant barst is ook niet zo enorm moeilijk hoor, als je er even over nadenkt. Zowel de voor- als de achterkant van de iPhone 4 is een glazen plaat.
                              Glas is, zeker in een legering, heel krasvast maar blijft relatief broos en gevoelig aan druk op een punt.En laat dat nu net zijn wat er gebeurt met die after market hoesjes. Doordat er vuil(korrels) tussen het nauwsluitend hoesje en de glazen plaat komt, komt er op een bepaald punt (relatief) veel druk op de glazen plaat te staan. Gevolg: Pats!
                              In feite is dit hetzelfde effect als een noodhamer op een autoruit, hoewel daar het fysische procede dat het glas doorloopt (harden) wel nog helpt, en ervoor zorgt dat het glas in veel kleinere, minder gevaarlijke, stukken breekt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KriVa Bekijk bericht
                                Hoe het komt dat die achterkant barst is ook niet zo enorm moeilijk hoor, als je er even over nadenkt. Zowel de voor- als de achterkant van de iPhone 4 is een glazen plaat.
                                Glas is, zeker in een legering, heel krasvast maar blijft relatief broos en gevoelig aan druk op een punt.En laat dat nu net zijn wat er gebeurt met die after market hoesjes. Doordat er vuil(korrels) tussen het nauwsluitend hoesje en de glazen plaat komt, komt er op een bepaald punt (relatief) veel druk op de glazen plaat te staan. Gevolg: Pats!
                                In feite is dit hetzelfde effect als een noodhamer op een autoruit, hoewel daar het fysische procede dat het glas doorloopt (harden) wel nog helpt, en ervoor zorgt dat het glas in veel kleinere, minder gevaarlijke, stukken breekt.
                                Hm, lijkt me nu meer duidelijk.
                                Was het ook niet hetzelfde glas gebruikt bij helikopters?
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X