Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Ik heb lang over deze aankoop nagedacht, achteraf gezien had ik het veel eerder moeten doen! Deze zelfstandige werkt vaak willens nillens 55 à 60 u per week, dan is alles wat een mens het leven gemakkelijker maakt, zeer welkom!

Enkele voorbeelden:
    • Agenda op iPhone+alle computers, altijd en up-to -date bij de hand (via Mobile Me)
    • Agenda's met alarmfunctie (handig op uitlopende werfvergaderingen)
    • Volledig adresbestand+openingsuren, op iPhone+alle computers altijd en up-to-date (via Mobile Me)
    • Gouden Gids bij de hand
    • Email (voor als het echt dringend is)
    • Werkplanner + bijhorende contactgegevens (automatische sync via WiFi met computer)
    • GPS, nooit meer verloren lopen in een vreemde stad = op tijd op de afspraak
    • Zeer goeie actuele weerbeelden (neerslagradar, handig in de bouw!)
    • Actuele verkeersinformatie + reistijden/vetragingen via Touring Mobilis
    • Actuele informatie + planner alle Europese treinverbindingen
    • Fototoestel, bruikbaar voor documentaire foto's
    • Scheikundige database + safety sheets
    • Hazard + warning signs
    • Bouwkundige database
    • Bouwhistorische database
    • Hout database
    • Marmer database
    • Schaal calculator (handig bij de opmaak van plannen+meetstaten)
    • Dictafoon (sync via WiFi met computer)
    • Kompas
    • Digitale waterpas
    • Zaklamp

Het moge duidelijk zijn dat het succes van de iPhone ook voor een groot deel bepaald wordt door de vele apps die er voor handen zijn. Ik heb nu beroepshalve een heleboel waardevolle informatie en werkinstrumenten, bij wijze van spreken in mijn broekzak zitten welke ik a-la-minute kan raadplegen! Zo'n dingen maken van mij een gelukkiger mens!
    Maar is dat dan ook niet het nadeel, dat "alles in één"? Namelijk één defect = alles defect. Gewoon maar een vraag hoor, niet om olie op het vuur te gieten.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
      Maar is dat dan ook niet het nadeel, dat "alles in één"? Namelijk één defect = alles defect. Gewoon maar een vraag hoor, niet om olie op het vuur te gieten.
      Hierin heb je inderdaad een punt, heb ik ook over nagedacht. Om die reden heb ik mijn iPod Touch en mijn oude GSM achter de hand gehouden en in de wagen gebruik ik altijd mijn TomTom navigatiesysteem (ik vind het iPhone scherm hiervoor te klein en te reflecterend). De Touch kan jammer genoeg niet in the middle of nowhere op het internet, maar aangezien ik in het najaar de aanschaf van een iPad overweeg, zou dat probleem dan ook opgelost zijn. (De iPad zou voor mij zeer handig zijn om presentaties op werfvergaderingen te doen, het zou mij zeer veel printerkosten besparen.)

Comment

Mijn vriendin heeft een HTC Touch Pro. Die heeft ook last van een reflecterend scherm in de wagen. Ik zou er een afdakje/tent voor moeten maken. De vorige telefoon, een Qtek, had daar veel minder last van.

Comment

Nu er weer volwassen gesproken word :
          Het reflecteren van de glossy schermen, er bestaan zeer effectieve non-glare screen protectors, voor alle gangbare devices, ik heb hem zelfs al voor de iphone4. Werkt super.
          Het kleine scherm van de iphone voldoet voor mij, mijn htc was ook niet groter (de 3300 was de beste die ik ooit had om te navigeren, ideaal device in die tijd, half Amerika mee rondgereden)
          En dan de opmerking van all in one, dat is er knal op, toen ik zaterdag aan het prutsen was met de update (on-apple), kon ik dus niet bellen, en een andere gsm word zeer moeilijk nu er weer een microsim aan te pas komt. Alles in 1 is ook alles kwijt bij een panne, daarom heb ik ook de mobile me diensten, bij verlies of panne, overal ter wereld, koop ik gewoon een iphone, en een paar minuten later is ie over the air weer kompleet belklaar, agenda, kontaken en andere belangrijke zaken, zonder tussenkomst van een computer.
          Theokus, de Ipad kan alles wat de iphone kan, behalve bellen via de provider. Skype kan wel via 3G. Ik heb er ook wel eens mee genavigeerd (alle iphone apps gaan er op), maar ja, de halve voorruit is ingenomen door het device. En iets groter dan de iphone gaat eigenlijk niet meer in de zak. Al is er al wel gerucht van een ipad mini..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Alles in 1 is ook alles kwijt bij een panne, daarom heb ik ook de mobile me diensten, bij verlies of panne, overal ter wereld, koop ik gewoon een iphone, en een paar minuten later is ie over the air weer kompleet belklaar, agenda, kontaken en andere belangrijke zaken, zonder tussenkomst van een computer.
            Ben je daar zeker van? Heb je het al geprobeerd?
            pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Ben je daar zeker van? Heb je het al geprobeerd?
              Ja, ik heb het gewoon uit nieuwsgierigheid uitgetest, wel via wifi, maar ja, als het in het buitenland voorkomt, zal je waarschijnlijk toch een sim moeten kopen daar , met alle beperkingen erbij.
              Maar het werkt wel.

Comment

Ja, ik heb het gewoon uit nieuwsgierigheid uitgetest, wel via wifi, maar ja, als het in het buitenland voorkomt, zal je waarschijnlijk toch een sim moeten kopen daar , met alle beperkingen erbij.
                Maar het werkt wel.
                ...omdat ik nergens iets kan terugvinden over het activeren van een iPhone zonder computer met iTunes erop.
                pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  ...omdat ik nergens iets kan terugvinden over het activeren van een iPhone zonder computer met iTunes erop.
                  Juist, maar bij aankoop van een Iphone in de Applestore laat je hem wel aktiveren (elke applestore heeft een aktivatiedesk)
                  Zij doen dit in principe altijd (maar bij drukte is het al eens moeilijker en moet er een beetje aangedrongen worden)

Comment

Juist, maar bij aankoop van een Iphone in de Applestore laat je hem wel aktiveren (elke applestore heeft een aktivatiedesk)
                    Zij doen dit in principe altijd (maar bij drukte is het al eens moeilijker en moet er een beetje aangedrongen worden)
                    Op die manier
                    pixelpusher

Comment

Hallo,

Synchroniseren met Mobile Me kan in het buitenland ook ...
                      Ik heb vaak de iPhone en een netbook bij, beiden aan het draadloos netwerk van het hotel en hups, synchronisatie via het hotelnetwerk ...
                      Tenminste, ALS je die "reparatie" al nodig zou hebben.
                      Bijkomend voordeel van Mobile Me is dat mijn vrouw steeds weet waar ik ben (ik heb haar de Mobile Me code gegeven) en dat we die beiden gebruiken op de computer als gemeenschappelijke agenda.
                      Nu voor haar nog een iPhone

Jaja
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

@ caleido
                        De mening van iPhone-bezitters welke zeggen tevreden te zijn over hun toestel is volgens jou van "ZERO, noppes"-waarde en worden bovendien door jou als "puberaal en niet relevant" bestempeld. Jij bezit het bewuste toestel niet, dat belet je echter niet om de absolute waarheid in pacht te hebben en andere forumgebruikers, die een veel genuanceerder standpunt innemen, te sommeren "best ergens anders" te gaan.

Kennis en informatie zijn prachtig, maar je bent pas een verstandig mens wanneer je in staat bent om die kennis en informatie te nuanceren en in de juiste context plaatsen. De "waarheid" heeft vele facetten, niets maar dan ook werkelijk niets, is zwart/wit.
                        Gaan we dan maar ter afronding domweg in het wilde weg beginnen rondschoppen? Ik zeg nergens dat mensen met een goeie iPhone "ergens anders moeten gaan". Zou beetje belachelijk zijn, ik zit te wijzen op de censuur van Apple en nu zou ik zelf andere uitsluiten. Yeah right.

En ja, inderdaad, ik heb geen iPhone nodig om artikels en kranten te kunnen lezen. Is dat zo moeilijk om te conceptualiseren?

En ja, één goeie iPhone is statistisch totaal irrelevant vs 15.000 gemelde problemen met iPhones en het kan onmogelijk het bestaan van die 15.000 fouten teniet doen, aangezien Apple ze zelf meldt. Dat beseft het kleinste kind. Zoals ik al zei, als jij nu zegt dat ja al 30 jaar rookt zonder problemen, is roken niet plots gezond.

Je verdraait het helemaal. Ik (en de rest van de wereld) zegt dat er problemen zijn met een kleine groep iPhones en dat Apple zeer slecht communiceert over de issue. Jij en nog een paar zeggen dat dit half uitgevonden is en dat er quasi geen vuiltje aan de lucht is. Wie is er dan ongenuanceerd? Iemand die feiten meldt of iemand die alles minimaliseert omdat hij of zij het toestel zelf heeft en daar niet graag iets negatiefs over leest, al zijn het feiten en waarheden?

Ik dacht éven dat het gedaan was met idiote reacties. IJdele hoop.
                        Best wat verder praten over hoe blinky blinky een scherm kan zijn, zeker?

Comment

Effe ging het de juiste kant uit met deze draad ... jammer maar helaas, de trol is terug opgedoken!

Comment

Effe ging het de juiste kant uit met deze draad ... jammer maar helaas, de trol is terug opgedoken!
                            Vanaf nu, gewoon negeren

Comment

Ik moeilijk niét reageren op woorden die onterecht in mijn mond gelegd worden. Dat is er expliciet om vragen, dus niet komen wenen achteraf.
                              Maar hoogstwaarschijnlijk is dat de bedoeling. Dus oh de ironie, dat uitgerekend jij mij dan trol noemt.

Comment

Via Dave en Caleido heb ik hier veel bijgeleerd.
                                Het zijn geen vrienden of kennissen uit mijn dagelijkse leven, ik ken ze nog niet
                                eens goed en ik heb ze zelfs nog nooit gezien.
                                Er zijn er nog maar deze twee komen ook als betrouwbaar over.

@Carola: ik heb eens goed gelezen al was het maar op Wikipedia, dat Caleido toch
                                niet beantwoordt aan de definitie troll

Ik zeg dit NIET omdat me dit goed uitkomt of omdat ik steun zoek of wat dan ook.
                                Mijn ganse leven heb ik het alleen moeten doen dus....

O.T.
                                Tip voor iPAD: The limited first edition iPad DODOcase
                                The original and leader in US manufactured personalized custom and stock book style iPad cases and iPhone cases for all models. We offer a wide range of handcrafted products to fit any iPad, Pro, Air, Mini styles, Made in the US, each piece is crafted to embrace your technology.
                                Last edited by theokus; 20 juli 2010, 00:34.
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X