Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IPhone 4, grap van de week?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: IPhone 4, grap van de week?

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
    Kom ik na een tijdje op terug, maar ben in verlof geweest hé.
    Ik zal twee bij dit topic horende fictieve berichten geven die je IRL kan vinden of had kunnen vinden:
    1/ Apple deelt iPhones uit om te testen, aan een breed scala van reviewerssites (liefst niet al te groot en onafhankelijk). Die reviewen allemaal een schitterend apparaat (dat ze mogen houden natuurlijk, er is dan zelfs nog geen betaling gebeurd). En wat later neemt krant X over "iOS4 draait super met fantastische mega...bla bla bla"".
    2/ iemand ontdekt een foutje in de constructie van de antenne en gaat wat experimenteren. Via een blog gaat het hot news als een lopend vuurtje verder en een aantal geeks begint als gek te experimenteren om toch maar de fout te kunnen reporoduceren. Sommigen gaan de ontvangst van het toestel zelfs met meetapparatuur helemaal uitmeten. Wat later verschijnt er in krant X: "iOS4 kampt met ernstige problemen door fout in het ontwerp".

Vraag is dan wat verzonnen en/of fout is. In elk geval is het duidelijk dat sponsoring, en commerciële MEDIA-macht wel een link hebben, toch?

Zelf heb ik een HTC gehad, en heb die onlangs ingeruild voor een Nokia Express Music, NAV pack. Was in aanbieding in Carrefour, en goedkoper dan op 't net te vinden was. Kreeg nog een waardebon erbij, 10% korting en inruilactie voor oude GSM. Die verkoper liet me op verzoek zelfs de verschillen zien met een goedkoper model, en hij luisterde echt naar wat mijn wensen waren.
    Deze Nokia is qua batterijduur een verademing na mijn smartphone, en de GPS werkt met de bijgeleverde 'zuignapbevestiging' perfect tegen de ruit van mijn 6 Volts Kevertje. Applicaties zijn er ook voor te downloaden, en als je geen tbouwpromotor, architect, of wat dan ook bent, heb je denk ik wel genoeg aan een apparaat dat radio ontvangt, muziek afspeelt, internettoegang verschaft, als USb stick dienst kan doen, je brengt waar je zijn moet, en waar je nog mee kan bellen ook.

Wat de iPhone ook doet, plus nog de extra's qua software... alleen is het alweer jammerlijk commercieel van die niet upgradable firmware. HTC heeft dat overigens ook, net zoals CS (probeer een 5DII maar eens rechtstreeks aan de gang te krijgen op een pre CS4 versie) en nog een boel andere commerciêle meuk.
    Die navigatie is wel niet gratis he en jaarlijks te betalen (licenties).
    Mijn Express Music is niet slecht maar ik ondervind en dat is persoonlijk, dat het
    scherm veel te klein is in de praktijk.

Na de update had ik problemen: batterij werd leeggezogen.
    Gisteren heb ik die update opnieuw gedaan en nu schijnt ze houden...

Die nieuwe Samsung spreekt me echt aan: groot scherm, zelfs groter dan de iPhone.
    (TomTom is dus niet te gebruiken)

Intussen ook gezien en gevonden dat je de iPad kunt gebruiken en stevig kan
    bevestigen in de auto (en daar navigatie op zou ideaal zijn).

Ik zeg dit allemaal omdat ik liefst één toestel heb dat all-round is.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Die navigatie is wel niet gratis he en jaarlijks te betalen (licenties).
      Mijn Express Music is niet slecht maar ik ondervind en dat is persoonlijk, dat het
      scherm veel te klein is in de praktijk.

Na de update had ik problemen: batterij werd leeggezogen.
      Gisteren heb ik die update opnieuw gedaan en nu schijnt ze houden...

Die nieuwe Samsung spreekt me echt aan: groot scherm, zelfs groter dan de iPhone.
      (TomTom is dus niet te gebruiken)

Intussen ook gezien en gevonden dat je de iPad kunt gebruiken en stevig kan
      bevestigen in de auto (en daar navigatie op zou ideaal zijn).

Ik zeg dit allemaal omdat ik liefst één toestel heb dat all-round is.
      Wat bedoel je juist "met navigatie is niet gratis"?
      Ondertussen ook gelezen dat Navigon ook zou werken op de Samsung
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Wat bedoel je juist "met navigatie is niet gratis"?
        Ondertussen ook gelezen dat Navigon ook zou werken op de Samsung
        Navigatie via de Nokia.
        Je kan kaarten downloaden maar ze gebruiken om te navigeren (met stem)
        heeft een jaarlijkse licentie-kost.
        1 jaar > 9,99 euro, niet duur ok maar toch te betalen.
        Verder heb ik zelfs geen idee hoe die navigatie werk op deze Nokia....
        (waar zit die GPS bijv.)
        Maar ja, mijn mening: scherm is véél te klein
        De Samsung heeft een groot 4" scherm: ferm toestel Francis

Hoe installeer je bijv. die Navigon op die Samsung?
        Is die Navigon goed?
        Last edited by theokus; 19 augustus 2010, 12:16.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Navigatie via de Nokia.
          (waar zit die GPS bijv.)
          google eens op Nokia Express navigation edition (http://www.google.be/search?hl=nl&q=...=&oq=&gs_rfai=).
          Eerste hit: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/10368 waar ze uitleggen dat je levenslang, zelfs bij overdracht - gratis navigatie hebt.
          Of gewoon hier: http://www.nokia.be/gratis-navigatie

De classic edition heeft overigens ook die navigatie gratis, alleen zit ze bij de navigation edition al volledig (de maps) geïnstalleerd op de geheugenkaart en krijg - euh, koop - je er die zuignapadapter en houder bij. Gratis downloaden via Ovistore kan wel (gezien omvang best via pc).

Waar die GPS zit? Op het opstartscherm: het groene kompasje met de roodwitte naald.

En op die site een link (die ik hier niet kan openen): http://www.belgiancowboys.be/mobile/...677601_i_86412
          Last edited by Yourt; 19 augustus 2010, 13:34.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            google eens op Nokia Express navigation edition (http://www.google.be/search?hl=nl&q=...=&oq=&gs_rfai=).
            Eerste hit: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/10368 waar ze uitleggen dat je levenslang, zelfs bij overdracht - gratis navigatie hebt.
            Of gewoon hier: http://www.nokia.be/gratis-navigatie

Waar die GPS zit? Op het opstartscherm: het groene kompasje met de roodwitte naald.
            Dus een gps zit in die Nokia?
            Eerste wat ik hoor Echt, ik had geen idee.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick C Bekijk bericht
              Begin hier al deftig te koken . Heb hem via de website besteld (en reeds betaald ), ging voor de 14 aug geleverd worden. Niks van aan natuurlijk, krijg te horen dat het woe zal toekomen ...
              Ondertussen al 4x gebeld en verschillende emails ... niemand thuis bij Belgacom en telefoon wordt gewoon afgelegd.
              In principe werden ze pas verkocht vanaf 16-08-2010, dus ben ik op 16-08-2010 een Belgacom winkel binnegestapt en een uurtje later met heel veel uitleg (door een gedienstige werknemer) en een toestel naar huis teruggekeerd. Ik was blijkbaar de eerste.
              Werkt prima zo'n Samsung.

Van de eerste keer geconnecteerd met de originele carkit van de wagen, direct herkenning van mijn oortje op mijn motorhelm, direch WiFi en al zonder veel blabla, perfecte kleuren, snelle duidelijke bediening en menu's ... op eerste zicht véél beter dan de laatste drie Nokia's dat ik had.
              Hopelijk blijft het zo natuurlijk.
              Last edited by VerSeg; 19 augustus 2010, 13:44.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Van de eerste keer geconnecteerd met de originele carkit van de wagen, direct herkenning van mijn oortje op mijn motorhelm, direch WiFi en al zonder veel blabla, perfecte kleuren, snelle duidelijke bediening en menu's ... op eerste zicht véél beter dan de laatste drie Nokia's dat ik had.
                Hopelijk blijft het zo natuurlijk.
                Schitterend allemaal... en telkens anders precies. Mijn schoonzus nam zo'n Samsung Wifi of zoiets over van een collega. Geraakte thuis niet op het WPA beveiligde netwerk. Pas na ellendig veel pogingen, wat gesurf via de vaste pc op zoek naar oplossingen, heropstarten, resetten,... en dies meer lukte het plots wel.

da's schijnt één van de troeven van de iPhone, dat het allemaal 'vanzelf' werkt. Met de HTC tikte ik via de mobistar website mijn gsm nummer in bij de bijhorende telefoon en ik kreeg de instellingen op mijn gsm gestuurd. Thuisnetwerk stelde ik zelf manueel in. Ging vrij vlot. op de Nokia kreeg ik de vraag of er automatisch moest verbonden worden, of dat ik zelf elke keer ging kiezen. Dat laatste koos ik en ik kan kiezen tussen "zoeken naar WLan", "Internet (Mobistar)", WAP (Orange) en zelfs "toegangspunt TV-video". USb heb ik met een snelkoppeling op het opstartscherm staan. Werkt eigenlijk allemaal ook ohne probleme...
                www.musicinframe.be

Comment

Navigatie via de Nokia.
                  (waar zit die GPS bijv.)
                  Maar ja, mijn mening: scherm is véél te klein
                  De Samsung heeft een groot 4" scherm: ferm toestel Francis

Hoe installeer je bijv. die Navigon op die Samsung?
                  Is die Navigon goed?
                  Sinds Nokia Navteq heeft overgenomen is hun gps-navigatie volledig gratis geworden
                  http://www.mimoza.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                    de 9000s is da de Galaxy s met 4inch super amoled scherm ?

laat maar iets weten over jullie ervaringen
                    Yep dassem
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dengregg Bekijk bericht
                      Sinds Nokia Navteq heeft overgenomen is hun gps-navigatie volledig gratis geworden
                      Aha, ok en bedankt.
                      Die is nu hier al twee uren aan laden: kaarten en stemmen...
                      TWEE UREN
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        In principe werden ze pas verkocht vanaf 16-08-2010, dus ben ik op 16-08-2010 een Belgacom winkel binnengestapt en een uurtje later met heel veel uitleg (door een gedienstige werknemer) en een toestel naar huis teruggekeerd. Ik was blijkbaar de eerste.
                        Werkt prima zo'n Samsung. :
                        Ik blijf je verdere bevindingen volgen over dit toestel . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Dus een gps zit in die Nokia?
                          Eerste wat ik hoor Echt, ik had geen idee.
                          Zit ook in die van mij, de 6610i. Maar opgelet, zonder internetverbinding duurt het wel even en met kost het wat eurootjes.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Zit ook in die van mij, de 6610i. Maar opgelet, zonder internetverbinding duurt het wel even en met kost het wat eurootjes.
                            Voilà.
                            Navigatie mag maar één keer kosten en dan gedaan.
                            Ik bedoel, je koopt eventueel de kaartjes (landen enz.) meer niet.

En ik heb nog niet gevonden waar die GPS in die Nokia zit?
                            (dus tekst en uitleg)
                            Voor mij is GPS ook de hardware die in het toestel MOET zitten.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Reeds 2 weken de iPhone 4 in mijn bezit (na HTC Desire) en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben. Had ook de 3Gs, het enige merkbaar verschil tov de 3Gs is het scherm en de camera (maakt echt wel goede foto's). Sorry maar voor mij geen Nokia meer als smartphone. Het symbian OS is niet meer van deze tijd en is eerder traag (heb eveneens een Nokia E72). Probleem met Nokia/Samsung is dat de online shops nog niet veel te bieden hebben...en gamen/apps draaien op een Nokia is niet te vergelijken met een HTC of iPhone (my 2 cents)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                                en gamen/apps draaien op een Nokia is niet te vergelijken met een HTC of iPhone (my 2 cents)

Je hebt gelijk: op de Nokia starten ze sneller op (tov de HTC in elk geval).
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X