Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Hier dan mijn bevindingen:

    01. Naam bedrijf : pixbook
    02. Wat bestelde je : kennismakingsalbum 5 bladzijden.
    02. Daarna een tweede album van 39 bladzijden
    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) Ik ben niet meer zeker, weet alleen dat ik de eerste 5 euro van het kennismakingsalbum heb teruggekregen bij de tweede bestelling.
    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) weet ik niet meer, maar was niet zo lang.
    05. Stevige verpakking bij verzending? JA
    06. Algemene indruk: 100 (in %)
    07. Kwaliteit kaft:80 (in %)
    08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? (toen) 2
    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? toen niet
    11. Software: Nederlands? Ja
    12. Software: eenvoudig te bedienen? Heel eenvoudig.
    (13. Eventuele opmerkingen)
    Ik heb toen problemen gehad met twee foto's, ik heb heel mijn boekje terug moeten opsturen,omdat enkele foto's niet gingen, maar heb enkele dagen later de foto's die ik aangeduid had (per mail) in goede staat gekregen.
    Voordelen van pixbook.:
    . Layout: je kan spelen met de foto's, tekst bijvoegen, foto's bijvoegen tot in het oneindige. Je kan de foto's ook plaatsen waar je wil. Je hebt ook verschillende achtergronden.
    . Je album zit op je pc, dus je kan er elk moment aan verder werken.
    Het is ondertussen van mei 2005 dat ik een fotoalbum heb gemaakt.
    Ik ben op dit moment bezig met een nieuw album waar ik toch een maximum aan foto's wil opzetten.

    Gemotiveerd door de prijs ben ik begonnen met een album samen te stellen bij Foto.com.
    Ik ben er al een week mee bezig maar, mijn bevindingen zijn:

    . Het uploaden duurt enorm lang. 24 uur voor 500 foto's.
    . Je kan niet "spelen" met je bladschikking.
    . Je zit écht beperkt tot 4 foto's per bladzijde. Schikking van de foto's is ook altijd hetzelfde.
    . Tekst invoegen is niet mogelijk
    . Achtergronden zijn niet mogelijk.
    . Het grootste nadeel : je zit voortdurend op het web te werken. Je album wordt maar 5 dagen bewaard na je laatste bezoek. Bij mij is er echter iets misgelopen en moet ben ik gisteren het werk van een hele week verloren. Nu moet ik opnieuw beginnen.
    Dus ik sta nu terug bij nul. De vorige opmerkingen kan je goed maken door in Photoshop je foto's te bewerken, en bv 8 foto's op een blad ipv 4 en zo een blad samenstellen, maar daar kruipt enorm veel tijd in.
    Dus aangezien ik nu opnieuw moet beginnen weet ik niet of ik die bestelling wel of niet bij foto.com ga doen.
    Sven laat je iets weten als je klaar bent met je enquête?

    Comment


    • #62
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      01. Naam bedrijf: Albumprinter
      02. Wat bestelde je: Luxe Fotoboek (60 paginas)
      03. Wat betaalde je ervoor? 59.95 Euro
      04. Wat was de levertermijn? Exact 1 week
      05. Stevige verpakking bij verzending? Kartonnen verpakking, maar in orde
      06. Algemene indruk: .... (in %) 95
      07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 65, De kaft had kleine beschadigingen achteraan onderaan.
      08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 85, fotos worden donkerder afgedrukt dan verwacht. Misschien moest ik manueel naar RGB converteren... Voor de rest zien er goed uit.
      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 2 Formaten, 30 tot 60 paginas (dubbelzijdig) voor het Luxe formaat
      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? Lederen kaft, Linnen Kaft, Mogelijkheid tot titel plaatsen op kaft (bijbetalen)
      11. Software: Nederlands? Ja
      12. Software: eenvoudig te bedienen? Gezien de uitgebreide mogelijkheden is het even wennen. Software is zeer flexibel, maar ontbreekt de functie om een pagina te wissen of tussen te voegen (als je bvb 1 blad tekort komt, en je herschikt vooraan, moet je alle volgende paginas hermaken...)
      13. Eventuele opmerkingen: Hoewel het misschien niet uit mijn scores blijkt, denk ik dat ze toch mijn volgend album zullen mogen printen. De kwaliteit van de fotos is zoals in een echt boek... Best aangenaam om naar te kijken.
      ---
      Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
      http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

      Comment


      • #63
        Photoways

        01. Photoways
        02. Losse foto's (glanzend)
        03. Prijs/foto weet ik niet meer heb ooit zo'n promopack van 500 foto's gekocht, verzendkosten zijn 4,99 EUR
        04. Donderdag 19 okt om 23u13 besteld, maandag 22 okt in de bus.
        05. Foto's in stevige hard platieken doosjes (formaat foto) en deze in zon enveloppe met bubbels (past netjes in de brievenbus. In perfecte staat ontvangen.
        06. Algemene indruk: 85%
        07. Kwaliteit kaft: niet van toepassing voor deze bestelling
        08. Kwaliteit foto's: 90%
        09. niet van toepassing voor deze bestelling
        10. niet van toepassing voor deze bestelling
        11. Software: Frans
        12. Software: Eenvoudig te bedienen als je Frans begrijpt
        13. Afgeleverd op Fuji Prime Fotopapier. Als ik me niet vergis werkt Belgacom (vroeger althans) ook met deze leverancier uit Parijs, via hun site heb je dan wel een Nederlandstalige interface/klantendienst ter beschikking.

        Wat betreft fotokwaliteit en snelheid in verwerken (vlak voor weekend besteld, maandag in de bus) een eersteklas service.

        Ben hier trouwens al ruim 2 jaar tevreden klant.

        Comment


        • #64
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          bedankt voor de tip, maar besprekingen van losse foto's vind je hier:



          Dit topic gaat over de fotoboeken alleen... maar toch bedankt voor de moeite. Misschien ga ik toch ook eens even kijken bij jouw favoriete leverancier...

          Comment


          • #65
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            01. Naam bedrijf - foto.com
            02. Wat bestelde je - fotoboek (= recto verso)
            03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) - 15 euro (2 identieke van 10 blzn, simililederen bordeaux kaft + verzending = net geen €30)
            04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) maanagochtend besteld, de maandag van de week erop bevestiging dat het boek verzonden was, donderdag ontvangen (wel een feestdag tussen)
            05. Stevige verpakking bij verzending? - ja
            06. Algemene indruk: .... (in %) - 80%
            07. Kwaliteit kaft: .... (in %) - 90% - mooie kaft maar waar het doorkijkvenstertje uitgedrukt is is het een beetje ruw (niet echt storend). Fijne mooie ringetjes.
            08. Kwaliteit foto's: .... (in %) - 70% - nogal veel donkere vlakken (ik sta gekend om mijn donkere foto's ) en daar zie je wel de strepen van het afdrukken in als je ze in helder licht bekijkt.
            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? - 1 grootte
            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) - diverse kleuren, met of zonder venstertje, mogelijkheid similileer
            11. Software: Nederlands? - ja
            12. Software: eenvoudig te bedienen? - ja, vooral praktisch dat de foto's die je al gebruikt hebt met een kadertje worden aangeduid zodat je niet twee keer dezelfde foto in het boek plakt. Eén nadeel: voor zover ik ondervond geraak je alles van opmaak kwijt als je nog een paar foto's bij wil uploaden en moet je dus herbeginnen. Eerst dus alles maar dan ook alles uploaden en dan pas bewerken.
            Je bent ook beperkt qua pagina-layout, je kan geen foto's laten overlappen o.i.d.
            13. Eventuele opmerkingen: voor een volgend album zou ik wel eens een prijsvergelijking doen met andere centrales die hier besproken zijn. Ik denk dat die fotoboeken relatief goedkoop uitkomen, en dan vormen ze voor hun prijs een prachtig geschenk of een leuke manier om geplak met vakantiefoto's te vermijden (ik doe dit boek zonder twijfel cadeau aan een vriend, zolang het geen kritische fotograaf is ). Als ik elders voor die prijs (of een paar euro meer) een fotoboek kan laten maken met een betere afdrukkwaliteit ga ik dat eens proberen. 't Zou dan wel recto-verso moeten zijn, ik vermoed dat daar het probleem zit. Op de site van foto.com spreken ze ook van "foto-kwaliteit" en "digitale print-kwaliteit", dit boek was dus in laatstgenoemde kwaliteit.

            Comment


            • #66
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Ik heb net webprint.nl gebruikt!!! Wat een waardeloze kwaliteit. Ze hebben gewoon het lef om je foto te versnijden waardoor en ongeveer 1 cm (bij een foto van 13*18) eraf wordt gehaald.

              Foto's zijn tevens te donker.

              Als je verhaal gaat halen dan komen ze alleen maar terug met tegen vragen, een oplossing hebben ze niet van gehoord. WAARDELOOS.
              Canon eos5D, 24-70mm ( f2,8 ), 70-200mm ( f2,8 ) en 100mm ( f2,8 ) macro, 580 ex flitser, Lowe Pro dry-zone, B&W uv filters, 4GB sandisk extreme III.

              Comment


              • #67
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                12. Software: eenvoudig te bedienen? - ja, vooral praktisch dat de foto's die je al gebruikt hebt met een kadertje worden aangeduid zodat je niet twee keer dezelfde foto in het boek plakt. Eén nadeel: voor zover ik ondervond geraak je alles van opmaak kwijt als je nog een paar foto's bij wil uploaden en moet je dus herbeginnen. Eerst dus alles maar dan ook alles uploaden en dan pas bewerken.
                Je bent ook beperkt qua pagina-layout, je kan geen foto's laten overlappen o.i.d.
                13. Eventuele opmerkingen: voor een volgend album zou ik wel eens een prijsvergelijking doen met andere centrales die hier besproken zijn. Ik denk dat die fotoboeken relatief goedkoop uitkomen, en dan vormen ze voor hun prijs een prachtig geschenk of een leuke manier om geplak met vakantiefoto's te vermijden (ik doe dit boek zonder twijfel cadeau aan een vriend, zolang het geen kritische fotograaf is ). Als ik elders voor die prijs (of een paar euro meer) een fotoboek kan laten maken met een betere afdrukkwaliteit ga ik dat eens proberen. 't Zou dan wel recto-verso moeten zijn, ik vermoed dat daar het probleem zit. Op de site van foto.com spreken ze ook van "foto-kwaliteit" en "digitale print-kwaliteit", dit boek was dus in laatstgenoemde kwaliteit.

                Vanslycken,
                op deze twee laatste punten heb ik dezelfde opmerking.
                Ik heb al fotoalbums besteld bij pixbook (drie jaar geleden) en eentje bij Foto.com onlangs.
                ik wilde nu echter nog eentje bestellen, met een 1000 tal foto's.
                het uploaden van de foto's gaat enorm traag.
                je zit ook op het net te werken. dus als er iets gebeurt ben je alles kwijt.
                Ik ben zeker meer dan een week bezig geweest om alles te uploaden en ineens was alles weg.
                al mijn werk voor niets.
                ze zeggen wel dat het vijf dagen na je laatste dag er blijft opstaan, maar blijkbaar is dat niet altijd zo.
                ik ben nu begonnen aan een album bij pixbook.
                Het is veel duurder, maar ik werk er liever mee.
                Je hebt veel meer mogelijkheden voor lay-out. en dan nog is die niet bindend, kan je altijd nog een tekstvak of een foto bijvoegen. Bij foto.com kan je helemaal geen tekst bijvoegen. Je moet de foto bewerken in een fotobewerkingsprogramma. Je kan ook maximum 4 foto's op een blad zetten, bij pixbook is het oneindig.
                Je kan bij pixbook ook een aantal achtergronden kiezen.
                Mijn boek is nog niet af, als het af is, zal ik erover schrijven.

                Comment


                • #68
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Even een update:

                  Af en toe krijg ik een e-mail met de vraag waar mijn resultaat van de vergelijking blijft.

                  Ik heb daar maar 1 ding op te zeggen: Blijven doorsturen, uw bevindingen.

                  Een vergelijking tussen verschillende afdruk-centrales heeft maar zin als ik minimum van elke centrale (opgenomen in de lijst) 10 bevindingen heb.

                  Die heb ik totaal nog niet.

                  We gaan dus gewoon door ...

                  Op een dag zal ik mijn vergelijking online zetten.

                  Sven

                  Comment


                  • #69
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                    Even een update:

                    Af en toe krijg ik een e-mail met de vraag waar mijn resultaat van de vergelijking blijft.

                    Ik heb daar maar 1 ding op te zeggen: Blijven doorsturen, uw bevindingen.

                    Een vergelijking tussen verschillende afdruk-centrales heeft maar zin als ik minimum van elke centrale (opgenomen in de lijst) 10 bevindingen heb.
                    Sven,

                    Voor een deel heb je natuurlijk gelijk, maar ... hou er ook rekening mee
                    dat info van enkele maanden geleden misschien niet zo correct meer
                    is (zeker in een snel evoluerende omgeving als de digitale)

                    Ik kijk zeker uit naar de eindconclusie.

                    Mvg,
                    TravelToy
                    www.christian-bailleul.be | Blog

                    Comment


                    • #70
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Sven,
                      misschien is het beter om gewoon alle reacties in een overzichtelijker tabelletje te plaatsen? Ik vind dat die percentages toch niet zoveel zeggen, voor de ene is 70%: "daar bestel ik nooit meer", voor de ander is het "goed voor die prijs".
                      Ik vind het een zeer interessant topic, ik ga zelf mijn voor mijn volgende boek gewoon eens de reacties vergelijken... alleen is het overzicht hier ondertussen een beetje zoek.

                      Misschien wel interessant, als je mettertijd toch een overzicht maakt, om de prijzen éénduidiger voor te stellen. Nu vraagt het wel nog een stuk opzoekwerk...

                      Comment


                      • #71
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        01. Kodak (www.kodakimages.com)
                        02. 't goedkoopste, ik geef straks de naam door.
                        03. €15,40 - af te halen bij de plaatselijke fotograaf
                        04. officieel 5 werkdagen, heb dinsdagavond om 22h doorgestuurd, maandag was het er in de voormiddag. Ze leveren ook op zaterdag.
                        05. Stevige verpakking: Ja, niks op aan te merken.
                        06. Algemene indruk: 70%
                        07. Kwaliteit kaft: 80%
                        08. Kwaliteit foto's: 80%
                        09. mogelijkheden: per type boekje is de kaft en het aantal pagina's vast. Bij dit type boekje: 10 pagina's (20 bladzijden), zachte doorzichtige (plastic) kaft.
                        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? bij dit type slechts 1. Wel verschillende soorten boeken verkrijgbaar.
                        11. Software: Nederlands? Ja
                        12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                        13. Opmerkingen:
                        1. Ik vind in de prijslijst nergens de prijzen voor deze fotoboeken. Op het einde (als alles ingevuld is in de software) krijg je wel de prijs te zien, helemaal op 't laatste.
                        2. Ik had allicht beter de omschrijving moeten lezen, ik was een beetje teleurgesteld in de grootte (A5), met als gevolg dat bepaalde foto's wel erg klein afgedrukt zijn (als je ze met 4 landscapes op een blad zet: ongeveer 4cm op 5). Ik vind de afdrukken nogal donker (hoewel ik ook donkere foto's maak, maar toch, ik weet zeker dat ze niet zó donker waren), maar de afdrukkwaliteit is beter dan bij foto.com (geen printstrepen in de donkere gebieden) - 't lijkt eerder een soort zeefdruk als je 't naar 't licht houdt. Gemengde gevoelens bij dit boekje, ik vond dat foto.com meer waar gaf voor een vergelijkbare prijs, maar de afdrukkwaliteit was daar dan weer iets minder. Dit soort boekjes ga ik alleszins niet meer bestellen. Als je alle foto's "paginavullend" laat afdrukken is het wel mooi, maar dan krijg je er natuurlijk maar een 20-tal in zo 'n boekje.
                        3. Ik was dus wat teleurgesteld in dit boekje maar dat lag aan het feit dat ik beter de omschrijving had moeten lezen. Daarom heb ik de scores niet te laag gezet. Weet wat je koopt!

                        Comment


                        • #72
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Ik heb me bij wijze van test ook eens een fotoboek besteld bij fotobuch.de
                          Grotendeels kan ik me aansluiten bij de eerder vermelde pro's en contra's.

                          Maar eigenlijk ben ik prijs-kwaliteit gewijs best tevreden. Wel de foto's iets extra oplichten in de software en wat extra sharpening (met mate) is nodig.
                          Ik heb gewerkt in de advanced modus van de software en die draaide hier zeer stabiel.

                          Last edited by pendragon; 20 november 2006, 21:18.
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #73
                            opmaak in InDesign

                            Heeft iemand toevallig een producent tegengekomen waarbij je een volledige PDF van het boek kan doorsturen, dus zonder hun software. Ik heb namelijk zelf een boek ontworpen in InDesign, deze bevat ook veel tekst (met eigen fonts) en plannen (dus vectorieel), ik had dan ook graag mijn plannen voor de scherpte niet willen omzetten in jpg's. Een mogelijkheid om 1 PDF door te sturen zou hier dus zer handig zijn.

                            Alvast bedankt voor de reacties, bruno

                            Comment


                            • #74
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              01. Naam bedrijf : pixbook
                              02. Wat bestelde je : 80 bladzijden
                              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 54 euro
                              04. Wat was de levertermijn? 5 dagen.
                              05. Stevige verpakking bij verzending? JA
                              06. Algemene indruk: 100 (in %)
                              07. Kwaliteit kaft:80 (in %) Kan wel geen foto op.
                              08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
                              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? +- 5
                              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? +-
                              11. Software: Nederlands? Ja
                              12. Software: eenvoudig te bedienen? Heel eenvoudig.
                              (13. Eventuele opmerkingen)
                              Bij het uploaden kreeg ik foutmeldingen.Ik heb dan maar een cd opgestuurd. Kreeg wel berichten van cd ontvangen, wordt aan gewerkt, is verstuurd...
                              Voordelen van pixbook.:
                              . Layout: je kan spelen met de foto's, tekst bijvoegen, foto's bijvoegen tot in het oneindige. Je kan de foto's ook plaatsen waar je wil. Je hebt ook verschillende achtergronden.
                              . Je album zit op je pc, dus je kan er elk moment aan verder werken.
                              . Het uploaden duurt enorm lang. 24 uur voor 500 foto's.
                              . Je kan "spelen" met je bladschikking.
                              . Je zit niet echt beperkt kwa foto's per bladzijde. max 15 geloof ik. Schikking van de foto's naar keuze, ook schuin.
                              . Vergroten van de foto's gaat niet goed, best (in batch) doen in Photoshop of zo.
                              Ben tevreden en ga er nog albums bestellen.

                              Comment


                              • #75
                                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Net volgende mail ontvangen :

                                Geachte,

                                U heeft ondertussen hoogstwaarschijnlijk uw bestelling ontvangen (2006887112723qsfsq1417 ref. 48806-79549E-Ed7).
                                Graag hadden wij dan ook vernomen of u hier tevreden mee bent.

                                Wij staan steeds ter beschikking voor eventuele opmerkingen of suggesties.

                                Tot later,

                                Het Pixbook team.

                                Comment

                                Working...
                                X