Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Om nu een mooi overzicht te krijgen zou ik jullie willen vragen mij een e-mail (info@svenmichiels.be) te sturen met daarin uw ervaring.
Welke vragen had ik graag beantwoord gezien:
01. Naam bedrijf
02. Wat bestelde je
03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.)
04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde)
05. Stevige verpakking bij verzending?
06. Algemene indruk: .... (in %)
07. Kwaliteit kaft: .... (in %)
08. Kwaliteit foto's: .... (in %)
09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?
10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)
11. Software: Nederlands?
12. Software: eenvoudig te bedienen?
(13. Eventuele opmerkingen)
Zouden jullie even de moeite willen doen en deze 12 vraagjes beantwoorden?
Je helpt uw BD-vrienden
Misschien kan je er zelf nog wijzer van worden.
Alvast bedankt
mvg
Sven Michiels
ps het resultaat kan eventueel op de home-page van BD komen, mods: laat maar weten wat ik moet doen.
Tegen wanneer heb je de info nodig? Ik doe volgende week een bestelling bij Spector binnen, zij hebben nu nl. fotoboeken op ECHT fotopapier. Is nieuw
Ben het niet vergeten Sven, maar het laten drukken van het voorziene album is uitgesteld. Ga zeer binnenkort wel mijn vakantiefoto's laten adrukken in een album op fotopapier mat. Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
groeten Linda16093
Ben het niet vergeten Sven, maar het laten drukken van het voorziene album is uitgesteld. Ga zeer binnenkort wel mijn vakantiefoto's laten adrukken in een album op fotopapier mat. Daar ben ik wel eens benieuwd naar...
groeten Linda16093
01. Photobuch.de
02. fotoboek standaardafmetingen 40 blz (20 recto/verso)
03. 41 euro
04. circa 10 dagen
05. Stevige verpakking in karton
06. Algemene indruk: 50 %
07. Kwaliteit kaft: 35 %
08. Kwaliteit foto's: 65 %
09. behoorlijk aantal verschillende groottes van boekjes
10. beperkt aantal mogelijkheden van afwerking van boekjes
11&12. Software: gebruiksvriendelijk, maar niet stabiel (blue screens) en nadat het programma fout afsloot, was je werk onleesbaar, geen "save as" mogelijkheid om een deelresultaat van je werk te bewaren als backup
Ik had hier een fotoboek besteld omdat de meesten erover tevreden waren, maar ik vind het veel te duur voor de ondermaatse kwaliteit die geleverd wordt: het boekje moet heel voorzichtig doorbladerd worden, of het valt uit elkaar. de kaft zag eruit als die van een doorsnee goedkoop kinderboek, niet echt iets dat kwaliteit uitstraalt. De foto's waren te donker afgedrukt (geen kleurbeheer mogelijk) en de compressie is te merken op de foto's.
een dergelijk boek is geschikt als cadeau aan iemand die de foto's niet te regelmatig gaat bekijken, anders valt het boek uit elkaar. Laat het boek ook liever niet zien aan iemand die de foto's om de artistieke inhoud bekijkt .. wel aan iemand die wil weten of tante Eufrasie op het laatste familiefeest aanwezig was, en welke plastron nonkel Isodoor toen aan had.
Ik hoop dat Asukabooks met kop en schouder beter is dan dit .. of ik zal mijn fotoboeken op den oude manier moeten blijven maken
heb geen enkele ervaring met afdrukcentrales anders zou ik je die zeker doormailen, maar ben wel benieuwd naar het resultaat van het onderzoek.
Prima werk dat je probeert te leveren
Fotolaboclub heeft net zijn software aangepast en de mogelijkheden zijn helemaal niet meer dezelfde ...
De boekvorm zoals ik die voordien steeds bestelde kan nu niet meer voorzien worden van een foto verdeeld over de volledige kaft (voor en achter) en dezelfde foto's die vroeger OK waren voor een volledige kaft geven nu aan als zijnde onvoldoende voor een grote foto op 1 blz.Toch zou 6 megapixel goed moeten zijn dacht ik, maar allé ... gaat er niet op vooruit en de opmaak is moeilijker dan voordien met het vertrouwde pakket waar ik een mooie layout voor had uitgewerkt.
Hierdoor vervalt natuurlijk mijn beoordeling die gemaakt was op de vorige software ...
01. Naam bedrijf: fotolaboclub
02. Wat bestelde je: boek A4 72 blz.
03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 89,95 euro
04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde) 10 dagen
05. Stevige verpakking bij verzending? (heel lichte deuk, vanwege geringe verpakking (1-lagige karton-envellope
06. Algemene indruk: .... (in %) 90%
07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100%
08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 90ù
09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten
10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...) enkel hardcover
11. Software: Nederlands? Ja
12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja.
(13. Eventuele opmerkingen) Ik heb het boek nu een tweetal dagen binnen. Al aan heel wat mensen laten zien, en iedereen is toch wel onder de indruk van dit boek.
Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.
01. www.kodakimages.com
02. Superb album, zag ook al het grotere Luxealbum
03. 19.9 euro (voor superb album, 20blz)
04. Enkel afhaling mogelijk, was gearriveerd de 4de dag.
05. Stevige verpakking
06. Algemene indruk: 90 %
07. Kwaliteit kaft: 100 %
08. Kwaliteit foto's: 80 %
09. Relatief klein aanbod van formaten
10. Relatief beperkte mogelijkheden van afwerking, wel mooi
11. Software: Nederlands
12. Software: eenvoudig te bedienen
Kwaliteit van de albums is echt zeer goed. Vooral het luxealbum (mooie kaft met venstertje, papier van 300g) is perfect om cadeau te doen bij jubileum, geboorte, huwelijk etc.
Afdrukkwaliteit van de foto's is hoger dan bij Hema (kan vergelijken, zelfde foto's bij alletwee in een album gezet, kleuren en belichting zijn beduidend beter). Het enige nadeel voor mij aan deze service is de beperkte mogelijkheden qua pagina-layout.
Na elke oproep van me ontvang ik toch enkele reviews.
Waarvoor dank
Mag ik toch vragen dat iedereen zijn ervaringen blijft doorsturen? OOk al staat de firma waar je ervaring mee hebt hier al op het forum. We proberen een zo objectief overzicht te brengen.
Eigenlijk voor een deel dezelfde vaststelling als Visio. Ik heb hier 2 fotoboeken besteld omdat de meesten erover tevreden waren, maar ik vind het ook veel te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt. De kaft is mooi, stevig en goed, zeker omdat je er je eigen foto erop kan zetten. Het album ziet er ook verzorgd en professioneel uit. De foto's binnenin vind ik niet zo geweldig. Ik vind dat ze wat scherpte missen en dat je te goed ziet dat het drukwerk is.
Voor iemand die echt naar kwaliteit kijkt is het niet echt aan te raden vind ik.
De rest hier van de familie vind het dan wel weer geweldige albums. "Precies eentje die je in de boekenwinkel gekocht hebt."
Ik ben er dus redelijk tevreden van, maar de foto's binnenin kunnen beter.
01. Photobuch.de
02. fotoboek slim (20,5 cm x 15,0 cm): 48 blz (24 recto/verso) en 32 blz (16 recto/verso)
03. 59.70 euro
04. circa 12 dagen
05. Stevige verpakking in karton
06. Algemene indruk: 78 %
07. Kwaliteit kaft: 90 %
08. Kwaliteit foto's: 65 %
09. behoorlijk aantal verschillende groottes van boekjes
10. beperkt aantal mogelijkheden van afwerking van boekjes
11&12. Software: gebruiksvriendelijk, maar niet 100% stabiel. Ik heb het programma ook nooit kunnen duidelijk maken dat ik in België woon. Hij veranderde het land telkens terug naar Duitsland.
Ik ben benieuwd naar de uitslag , maar kan zo lang niet wachten , ik wil nu een album laten afdrukken en dacht "Rainbowcolor te gebruiken , heeft er al iemand ervaring mee ?
Comment