Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

    Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd naar de uitslag , maar kan zo lang niet wachten , ik wil nu een album laten afdrukken en dacht "Rainbowcolor te gebruiken , heeft er al iemand ervaring mee ?

    http://asp08.photoprintit.de/microsi...18ad20fcd0418f
    Heb nog geen reactie over deze leverancier.

    Laat zeker je mening weten.

    Sven

    Comment


    • #32
      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

      Ik heb er vandaag eentje besteld bij http://www.photoways.com/
      Eerste indruk alles in het frans.
      Software werkte niet alles online moeten doen.
      Maar volgens testaankoop "editie 497" uitstekende kwaliteit dus toch maar bestelt.
      Ik zal je binnenkort wel een mail sturen met mijn bevindingen.

      Groetjes.
      lucv.be - instagram - facebook

      Comment


      • #33
        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

        Oorspronkelijk geplaatst door mypicture Bekijk bericht
        Ik heb er vandaag eentje besteld bij http://www.photoways.com/
        Eerste indruk alles in het frans.
        Software werkte niet alles online moeten doen.
        Maar volgens testaankoop "editie 497" uitstekende kwaliteit dus toch maar bestelt.
        Ik zal je binnenkort wel een mail sturen met mijn bevindingen.
        Alvast bedankt

        mvg Sven

        Comment


        • #34
          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

          01. Naam bedrijf: Spector
          02. Wat bestelde je: 2 x Album Exclusive 80 paginas
          03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 134,95€ niettegenstaande de software 133,50€ als totaal gaf (voor 2 stuks)
          04. Wat was de levertermijn? 10 dagen (niettegenstaande normaal 5 dagen)
          05. Stevige verpakking bij verzending? deftige karton verpakking, niet beschadigd
          06. Algemene indruk: .... (in %) 95%
          07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100%
          08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 95%
          09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 2 per type
          10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? 3 maar afhankelijk van formaat en aantal paginas
          11. Software: Nederlands? Ja
          12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja.
          13. Eventuele opmerkingen? De levering duurde 10 dagen i.p.v. 5 maar met de excuses van Spector dat er uitzonderlijk iets foutgelopen was.
          Dit was m'n eerste bestelling bij Spector. Ik had voordien reeds fotoboeken laten maken via Fotolaboclub (gemaakt bij Fotobuch.de als info correct is) en was daar zeer tevreden van. Als ik nu vergelijk met de afdrukken bij Spector, dan is al het vorige maar zeer matig van kwaliteit. Spector was een gok maar dus een goede keuze die ik mij niet beklaag. Zeer deftig en verzorgde afwerking. Oh ja ... het 300gr/m² papier is echt tof voor een album.
          Ik koos wel voor de geprinte versie, niet de foto-versie daar deze beperkt is tot 40 paginas. Voor geprinte foto's een zéér goede kwaliteit.
          Je moet wel afhalen bij een Spector-fotograaf maar dit vind ik meer een voordeel dan een nadeel ... geen geloop naar de Post of geen beschadiging als ze het toch in uw brievenbus proberen te foefelen en de openingsuren zijn beter dan die van de Post.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            01. Naam bedrijf: Spector
            02. Wat bestelde je: 2 x Album Exclusive 80 paginas
            03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) 134,95€ niettegenstaande de software 133,50€ als totaal gaf (voor 2 stuks)
            04. Wat was de levertermijn? 10 dagen (niettegenstaande normaal 5 dagen)
            05. Stevige verpakking bij verzending? deftige karton verpakking, niet beschadigd
            06. Algemene indruk: .... (in %) 95%
            07. Kwaliteit kaft: .... (in %) 100%
            08. Kwaliteit foto's: .... (in %) 95%
            09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 2 per type
            10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? 3 maar afhankelijk van formaat en aantal paginas
            11. Software: Nederlands? Ja
            12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja.
            13. Eventuele opmerkingen? De levering duurde 10 dagen i.p.v. 5 maar met de excuses van Spector dat er uitzonderlijk iets foutgelopen was.
            Dit was m'n eerste bestelling bij Spector. Ik had voordien reeds fotoboeken laten maken via Fotolaboclub (gemaakt bij Fotobuch.de als info correct is) en was daar zeer tevreden van. Als ik nu vergelijk met de afdrukken bij Spector, dan is al het vorige maar zeer matig van kwaliteit. Spector was een gok maar dus een goede keuze die ik mij niet beklaag. Zeer deftig en verzorgde afwerking. Oh ja ... het 300gr/m² papier is echt tof voor een album.
            Ik koos wel voor de geprinte versie, niet de foto-versie daar deze beperkt is tot 40 paginas. Voor geprinte foto's een zéér goede kwaliteit.
            Je moet wel afhalen bij een Spector-fotograaf maar dit vind ik meer een voordeel dan een nadeel ... geen geloop naar de Post of geen beschadiging als ze het toch in uw brievenbus proberen te foefelen en de openingsuren zijn beter dan die van de Post.
            Wil dat zeggen dat je bij Spector ze op fotopapier kan laten afdrukken?
            Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

            Comment


            • #36
              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

              Oorspronkelijk geplaatst door satpet Bekijk bericht
              Wil dat zeggen dat je bij Spector ze op fotopapier kan laten afdrukken?
              Ja sinds kort, maar je hebt maar keuze uit 1 soort albumformaat, heb mijn vakantiealbum zojuist via internet naar Spector gestuurd, als de 5 dagen niet overschreden worden zal hier eind volgende week een verslag staan. Er wordt wel afgedrukt op mat fotopapier, glanzend behoort nog niet tot de mogelijkheid.
              Prijs van mijn album 40 pagina's, 99 foto's 34,95 € + de verwerkingskost ( ik dacht 1,47 €).
              Volgende week de detail
              groeten linda

              Comment


              • #37
                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                ter info : heb intussen opgemerkt dat de software & albums van Kodakimages = Fnac = Spector.
                Kodakimages is volledig indentiek aan Fnac tot op heden, alleen de afhaalpunten verschillen.
                Software van Spector is ook identiek, formaat van de albums ook, alleen de naam van de type albums en afwerkingsmogelijkheden (stof/leer & kleur van de kaft) verschilt !

                Comment


                • #38
                  Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                  Ja sinds kort, maar je hebt maar keuze uit 1 soort albumformaat, heb mijn vakantiealbum zojuist via internet naar Spector gestuurd, als de 5 dagen niet overschreden worden zal hier eind volgende week een verslag staan. Er wordt wel afgedrukt op mat fotopapier, glanzend behoort nog niet tot de mogelijkheid.
                  Prijs van mijn album 40 pagina's, 99 foto's 34,95 € + de verwerkingskost ( ik dacht 1,47 €).
                  Volgende week de detail
                  groeten linda
                  Kreeg zojuist deze mail van Spector
                  "Beste klant,
                  wij danken u voor uw fotoboek bestelling.
                  Wegens het overgrote succes van het fotoboek op fotopapier is de stock van de antraciet grijze linnen kaft tijdelijk uitgeput. Zonder tegenbericht van uw kant zal uw fotoboek later dan normaal afgewerkt worden.
                  Indien u uw fotoboek toch sneller wil ontvangen, kunnen wij hem onmiddellijk voor u afwerken met een bruine luxe leder kaft, uiteraard zonder meerprijs. U dient hiervoor enkel deze mail te beantwoorden en te bevestigen dat u akkoord gaat met deze leder afwerking.
                  Wij doen ons uiterste best om dit probleem binnen de 2 weken voor u op te lossen.
                  Met vriendelijke groeten,
                  Het Spector Team"
                  vind ik toch wel een goede service

                  Comment


                  • #39
                    Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                    01. Naam bedrijf:http://www.photoways.com/
                    02. Wat bestelde je:Livre Photo 37 pages
                    03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.):37€ + 5€ verzend=42€
                    04. Wat was de levertermijn? (beginnen bij de dag dat je het bestelde en eindignd bij de dag dat het arriveerde):05/09/06 - 11/09/06
                    05. Stevige verpakking bij verzending? Ja.
                    06. Algemene indruk: .... (in %)90%
                    07. Kwaliteit kaft: .... (in %)50% (beschadigd)
                    08. Kwaliteit foto's: .... (in %)100%
                    09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes?:7 (http://www.photoways.com/boutique.php?a=g_livres)
                    10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...):geen idee.
                    11. Software: Nederlands?:neen Frans
                    12. Software: eenvoudig te bedienen?:Sofware werkte niet alles online gedaan.
                    (13. Eventuele opmerkingen):Algemene indruk van de site:Redelijk moeilijk om een album samen te stellen.
                    Niet zoveel mogelijkheden (een 7 tal) indeling foto's op de pagina's.
                    Aangenaam verrast bij ontvangen van de album 1 album besteld en er 2 gekregen.(promotie)
                    Albums waren goed ingepakt maar waren precies van de trappen afgedonderd verpakking langs alle kanten beschadigd.
                    Van de 2 albums was dan ook de rechter benedenhoek beschadigd.
                    Kwaliteit van de pagina's en de foto's heel mooi op blinkend papier zoals een magazine maar van een dikkere kwaliteit.

                    Hier een foto van de albums.



                    Groetjes.
                    lucv.be - instagram - facebook

                    Comment


                    • #40
                      Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                      Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                      Kreeg zojuist deze mail van Spector
                      "Beste klant,
                      wij danken u voor uw fotoboek bestelling.
                      Wegens het overgrote succes van het fotoboek op fotopapier is de stock van de antraciet grijze linnen kaft tijdelijk uitgeput. Zonder tegenbericht van uw kant zal uw fotoboek later dan normaal afgewerkt worden.
                      Indien u uw fotoboek toch sneller wil ontvangen, kunnen wij hem onmiddellijk voor u afwerken met een bruine luxe leder kaft, uiteraard zonder meerprijs. U dient hiervoor enkel deze mail te beantwoorden en te bevestigen dat u akkoord gaat met deze leder afwerking.
                      Wij doen ons uiterste best om dit probleem binnen de 2 weken voor u op te lossen.
                      Met vriendelijke groeten,
                      Het Spector Team"
                      vind ik toch wel een goede service
                      01. Spector
                      02. fotoboek luxe 21 x 21 op mat fotopapier
                      03. ongeveer 36 € (40 blz, enkelzijdig bedrukt). Standaardprijs 24,95 € voor 20 blz. + 5 € per bijkomende 10 pagina's
                      04. 5 dagen
                      05. Stevige verpakking bij verzending, ja en niet beschadigd bij aankomst bij de fotograaf
                      06. Algemene indruk: 100 (in %)
                      07. Kwaliteit kaft: 100 (in %)
                      08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
                      09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? neen voorlopig maar deze mogelijkheid (21 x 21) wanneer je het album in fotokwaliteit wenst
                      10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? neen, enkel linnen antracietgrijs bekleed
                      11. Software: Nederlands? ja (zowel Nederlands als Frans kan gekozen worden)
                      12. Software: eenvoudig te bedienen? ja

                      Alhoewel ik zeer tevreden ben over deze kwaliteit en de ruime keuze van tempates, zou ik het beter vinden de ruimte die voorzien wordt voor tekst te kunnen benutten voor de foto's.
                      De fotoboeken via digitale druktechniek bieden meer mogelijkheden qua grootte en uitzicht en zijn goedkoper maar deze kwaliteit is stukken beter, detail, diepte, kleuren zijn prima.
                      De bestelling is door mij afgehandeld via upload (heeft ong. 15 minuten geduurd) lijkt lang, maar je album op CD branden en naar de fotowinkel gaan duurt langer, dus geef ik de voorkeur aan upload.
                      Ondanks de mail die ik ontving i.v.m. de afwerking van de kaft is die toch tijdig geleverd met de voorziene kaft.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                        01. www.fotobuch.de
                        02. al minstens 10 fotoboeken classic formaat 20.5x27cm
                        03. De laatste was 101 Euro voor 136 pagina's recto verso
                        04. 4 weken
                        05. Stevige verpakking bij verzending? Ja nog nooit een probleem gehad.
                        06. Algemene indruk: 100 (in %)
                        07. Kwaliteit kaft: 300 (in %)
                        08. Kwaliteit foto's: 100 (in %)
                        09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? 4 formaten
                        10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? voor zover ik al gezien de enige waar je zelf de volledige kaft kan layouten.
                        11. Software: Nederlands? Duits/Engels maar je moet wel duits kunnen om bestellen.
                        12. Software: eenvoudig te bedienen? Ja
                        13. Opmerkingen

                        Ik lees hier nu negatieve kritiek van sommigen op fotobuch (naam wel juist spellen dan hé). Maar ik kan dat niet beamen. Mijn eerste boek dateerd al van oktober vorige jaar en het is al meer dan 50 maal bekeken. De bladeren zitten nog steeds goed vast. Ik heb toen ook hema eens geprobeerd maar die bieden minder mogelijkheden. Dan eens een pixbook maar de kaft is gewoon afschuwelijk en de print is in lagen een veel te blinkend. Ik heb de programma's van Henzo, spector, photofun en andere ge-installeerd en weer weggeveegd. Misschien dat de afdruk van spector of fotopapier beter is, maar je hebt dan ook maar een aantal foto's met een spiraal erdoor meer niet.

                        Waarop scoort fotobuch beter dan de concurrentie (en ik heb geen aandelen).

                        1) Layout van de kaft mogelijk. Met de nieuwe beta software is die bedrukking mat en niet meer blinkend.
                        2) Volledige vrije keuze van aantal foto's of tekst elementen op een pagina. Je kan ze vrij vergroten, verkleinen, verdraaien. Aantal van 1 tot oneindig per pagina.
                        3) Mogelijkheid om foto's en tekst over pagina's heen te laten lopen.
                        4) Je krijgt info over de DPI en grootte van elke foto indien gewenst.
                        5) Aantal pagina's is soepel van 16 tot 152, ja kan het elk moment nog aanpassen.
                        6) Mogelijkheid om een (dubbele) pagina te verplaatsen naar voor of achter.

                        Sorry voor de snapshot foto's van het voorbeeld hieronder. Maar het is om een indruk te geven. De layout is volledig door mij gemaakt geen template.


                        Tot sluitertijd, Dirk

                        Comment


                        • #42
                          Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                          Wow fotodirk,

                          ziet er prachtig uit

                          greetz,

                          Nonkeltjen
                          Mijn foto's op : http://nonkelmil.zenfolio.com/

                          Comment


                          • #43
                            Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                            kan dat precies nergens terugvinden op de site van spector
                            kan enkel info vinden over het boek YOUNG. weet iemand raad?
                            @linda16093 en FotoDirk: zou het mogelijk zijn wat meer te vertellen over de manier van inbinden (foto) is dat gewoon gevouwen met stikking in het midden of is het zoals een echt boek (gesneden paginas)
                            mercie jorn

                            Comment


                            • #44
                              Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                              Ik wou hier nu mijn bevindingen plaatsen over het fotoboek dat ik op 5 september bestelde bij "Rainbowcolor".
                              Vroeger (meer dan één jaar geleden) heb ik daar eens foto's besteld via Internet maar zij zouden niets ontvangen hebben,enkele maanden later kwamen ze plots met mijn foto's af,ik heb ze dan geweigerd omdat ik ze al ergens anders had laten afdrukken.
                              Nu onlangs heb ik terug eens bij hen laten afdrukken,dat ging snel en goed,daarom bestelde ik nu een album bij hen. Op 5 september een CD afgegeven in de krantenwinkel,volgens hun website duurt een album ongeveer 10 dagen, dus na ongeveer 10 dagen terug naar de krantenwinkel,en ja, er was een omslag voor mij,ik zeg ik verwacht een album geen omslag met foto's,na nazicht bleek in die omslag miin CD te zitten meer niet,ze hadden per vergissing gewoon de CD terug mee gegeven naar de krantenwinkel,de krantenman heeft dan na telefonisch contact met rainbowcolor de cd terug mee gegeven,en nu kan ik waarschijnlijk een nieuwe 10 dagen wachten.
                              Daar het om de huwelijksfoto's van mijn zoon gaat vind dit wel heel vervelend,nu nog afwachten hoe het album zal worden.
                              Wordt vervolgt.

                              ZIEHIER HET VERVOLG:

                              01. Naam bedrijf : RAINBOWCOLOR
                              02. Wat bestelde je : ALBUM GROOT (21x28cm)
                              03. Wat betaalde je ervoor (BTW en verzendingskosten incl.) euro 52,42 (30 bladen - 112 foto's)
                              04. Wat was de levertermijn? Zelf afhalen in een krantenwinkel in uw buurt na ongeveer 10 dagen, bij mij was er iets fout gelopen,na 10 dagen lag mijn CD terug in de winkel,geen album en opnieuw 10 dagen wachten.dit kwam door "Rainbow Color" , het album wordt in Duitsland gemaakt bij "CEWE" .
                              05. Stevige verpakking bij verzending? Ja verpakt in karton,groter dan het album.
                              06. Algemene indruk: 100 (in %)
                              07. Kwaliteit kaft: 100 (in %) Dik stevig,goed gebonden,geen ringkaft.
                              08. Kwaliteit foto's: 90 (in %)
                              09. Veel mogelijkheden van grootte van boekjes? VIER FORMATEN
                              10. Veel mogelijkheden van afwerking van boekjes? (karton, leder, ...)karton, meerdere kleuren te kiezen,foto op kaft mogelijk.
                              11. Software: Nederlands? JA
                              12. Software: eenvoudig te bedienen? JA , HEEL GOED.
                              (13. Eventuele opmerkingen) Zie voorlopig uitleg hierboven.
                              Last edited by DeSwa; 22 september 2006, 18:15. Reden: vervolledigen.
                              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                              Web-Albums

                              Comment


                              • #45
                                Re: Samenvatting afdrukcentrale's fotoboeken

                                Oorspronkelijk geplaatst door kestelyn Bekijk bericht
                                kan dat precies nergens terugvinden op de site van spector
                                kan enkel info vinden over het boek YOUNG. weet iemand raad?
                                @linda16093 en FotoDirk: zou het mogelijk zijn wat meer te vertellen over de manier van inbinden (foto) is dat gewoon gevouwen met stikking in het midden of is het zoals een echt boek (gesneden paginas)
                                mercie jorn
                                Ik stuur je de link per PM, het is fotoboek luxe en is een fotoboek met spiraal
                                groeten linda

                                Comment

                                Working...
                                X