Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
    Zo denk ik er dus momenteel ook over. Ik heb al verschillende reactie's gelezen van eigenaars van beide (I & versie II) lenzen en de teneur is toch dat ze de laatste echt wel de meerkost waard vinden.
    Wat niet wegneemt dat versie 1 een zéér goede lens is, en voor bepaalde gebruikers nog steeds de perfecte lens kan zijn. Elk moet voor zich de afweging maken of de toch niet onbelangrijke meerkost (nu nog 60 %) van de nieuwe versie te verantwoorden is in het kader van de kwaliteitswinst bij het "eigen gebruik". Als je de lens zelden of nooit in die extreme omstandigheden gebruikt waarin de bijkomende kwaliteit tot zijn recht kan komen, is dat mijns inziens "een zotte kost". Maar voor iemand anders kan dat dus perfect anders zijn.
    Ik laat me nu eenmaal niet zo snel meeslepen in de trend om per sé het beste te willen hebben, tenzij ikzelf ook voldoende van de kwaliteitswinst kan genieten.
    Bij technische vergelijkingen en pixelpeeping zal het natuurlijk altijd de meerkost waard lijken. Bij het eigen gebruik in de praktijk daarentegen ...
    Master the craft, and the art will follow.
    Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
    http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

gevonden met wat gegoogle met termen...

Scherper op 200mm (vol open) en ook beeldrand? Maar het verschil nu waard of niet?
      Gaat hier momenteel (nog even) over 1400 € versus 2300 €.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Nu zie ik eindelijk beelden waarbij de nieuwe versie beter presteert, maar volgens de test op dpreview was de oude versie eigenlijk helemaal niet slecht op een 5D MKII.
        Op een 1,6x crop camera presteerde die blijkbaar wel wat minder goed.

Wacht misschien nog tot ze die bij dpreview hebben getest, de nieuwe Nikon 70-200 is ook véél beter dan de oude. Als dat ook zo is bij de nieuwe Canon dan zal de verkoop wel wat beter lopen, maar ik denk wel dat de meesten nog wat afwachten tot de prijs een beetje zakt...

Als ze op f2,8 even goed presteert als de 85mm f1,8 en de 135mm f2, dan begin ik ervoor te sparen, maar dat zal zeker niet het geval zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als ze op f2,8 even goed presteert als de 85mm f1,8 en de 135mm f2, dan begin ik ervoor te sparen, maar dat zal zeker niet het geval zijn.
          stel je voor maar dat lijkt me ook straf want de primes zijn op dat moment minstens een volledige stop dichtgedraaid.

Ik weet zeker dat ik nog wat bij mijn versie I zal blijven gebruiken omdat er eerst andere lenzen prioriteit hebben.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            stel je voor maar dat lijkt me ook straf want de primes zijn op dat moment minstens een volledige stop dichtgedraaid.

Ik weet zeker dat ik nog wat bij mijn versie I zal blijven gebruiken omdat er eerst andere lenzen prioriteit hebben.
            mwoah... als ik zie hoe de 70-200 f4 IS wijd open presteert... die doet toch nauwelijks onder voor de genoemde primes. Dus niets is onmogelijk...
            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik brand alvast een kaarsje. Hopelijk dat het ook zo is.
              Medisch vraagje: wat kan je eigenlijk allemaal afstaan?
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Ik brand alvast een kaarsje. Hopelijk dat het ook zo is.
                Medisch vraagje: wat kan je eigenlijk allemaal afstaan?
                Bij leven?

Maar goed, ik hoop ook dat de lens daadwerkelijk zo goed zal zijn, wellicht dat ik dan zelfs m'n 135L nog wel verruil... de 135L is optisch briljant maar 'k mis de IS....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                  Maar goed, ik hoop ook dat de lens daadwerkelijk zo goed zal zijn, wellicht dat ik dan zelfs m'n 135L nog wel verruil... de 135L is optisch briljant maar 'k mis de IS....
                  hmm... zou ik persoonlijk niet doen omdat de 135L toch nog een volledige stop lichtsterker is... Soms heb je die stop nodig als de IS niet zou helpen (omdat je onderwerp niet echt stilstaat).
                  Nieuwe site

Comment

absoluut niet twijfelen, het is net als met camera's, plots komt een nieuw model en de "oude" zijn ineens niet meer goed genoeg, de 70-200 2.8 IS is en blijft een absolute topper in zijn bereik, denk dat je het verschil in de context van "uitstekend en uitmuntend "moet zien.
                    Natuurlijk is er allemaal beter en sneller maar voor normaal gebruik en normale portefeulles niet relevant denk ik.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                      hmm... zou ik persoonlijk niet doen omdat de 135L toch nog een volledige stop lichtsterker is... Soms heb je die stop nodig als de IS niet zou helpen (omdat je onderwerp niet echt stilstaat).
                      Klopt.... en ik doe die lens ook niet zo maar weg hoor, dan moet die 70-200 wel écht briljant presteren En dan nog, als ik me het dan kan permitteren houdt ik de 135L er waarschijnlijk ook nog wel bij. Ach, zo ver is het voorlopig toch nog niet dus 'k heb nog tijd genoeg voor die keuze Eerst een 5D II en 580EX en dan zien we (volgend jaar?) wel weer verder...

...En toch mis ik de IS op de 135L....

Comment

Vreemd, ik zie de 70-200 2.8 'MKI' niet meer op de site van Konijnenberg staan. Enkel de II staat er.
                        Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Vreemd, ik zie de 70-200 2.8 'MKI' niet meer op de site van Konijnenberg staan. Enkel de II staat er.
                          niet veel stock in de benelux van 70-200 2.8 IS zeker...
                          Nieuwe site

Comment

ik hou het in de gaten omdat ik een 70-200 ga kopen. Voor een IS I moet je niet te lang meer wachten dek ik. Verder geen reviews van de IS II en rond de Sigma OS blijft het al helemaal stil (zelfs geen prijs).
                            www.musicinframe.be

Comment

Canon 70-200 f/2.8 L IS USM:

www.konijnenberg.be: niet op voorraad
                              www.cameratools.nl: niet op voorraad
                              www.digicamshop.nl: Actuele status: tijdelijk uitverkocht
                              www.pixmania.com: Tijdelijk uitgeput
                              www.fotovideoimport.nl: backorder

Het gaat snel met versie I blijkbaar.

Review 70-200 f/2.8 L IS II USM:

Comment

Eindelijk! Nu DPreview nog, of FM, SLRgear,...
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X