Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II
Wat niet wegneemt dat versie 1 een zéér goede lens is, en voor bepaalde gebruikers nog steeds de perfecte lens kan zijn. Elk moet voor zich de afweging maken of de toch niet onbelangrijke meerkost (nu nog 60 %) van de nieuwe versie te verantwoorden is in het kader van de kwaliteitswinst bij het "eigen gebruik". Als je de lens zelden of nooit in die extreme omstandigheden gebruikt waarin de bijkomende kwaliteit tot zijn recht kan komen, is dat mijns inziens "een zotte kost". Maar voor iemand anders kan dat dus perfect anders zijn.
Ik laat me nu eenmaal niet zo snel meeslepen in de trend om per sé het beste te willen hebben, tenzij ikzelf ook voldoende van de kwaliteitswinst kan genieten.
Bij technische vergelijkingen en pixelpeeping zal het natuurlijk altijd de meerkost waard lijken. Bij het eigen gebruik in de praktijk daarentegen ...
Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D
Bekijk bericht
Ik laat me nu eenmaal niet zo snel meeslepen in de trend om per sé het beste te willen hebben, tenzij ikzelf ook voldoende van de kwaliteitswinst kan genieten.
Bij technische vergelijkingen en pixelpeeping zal het natuurlijk altijd de meerkost waard lijken. Bij het eigen gebruik in de praktijk daarentegen ...
Comment