Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
    Ik belde deze morgent naar Grobet om te vragen of ze in stock waren en dat waren ze!
    Direct eentje gereserveerd en ben hem juist gaan halen.

ZALIG! Wat testfoto's gemaakt op het zuiderterras en ik kan niet geloven wat voor kleuren er uit deze lens komen, gewoonweg ongelofelijk!

Ik zal subiet een paar testfoto's posten. Het zal nog wel oefenen worden om op 200mm + 1.6 crop te fotograferen, maar dat neem ik er graag bij ;-).

Veel plezier op je trip, post maar een paar foto's als je terug bent ;-).

haha... heb hier gratis internet op 't hotelleke. Post jij maar wat, ik ben nu niet meer de enige die heeft mogen proeven van de nieuwe... ;-)
    Voor Porsche stonden we slecht aan 't museum.Krioelde er van aan de lichten daar, maar aan 20-30 km/u kan je niet hard pannen en actie schieten hé. Morgen Audi fabriek (R8). En Merdeces staat ook nog op 't programma.... zal wel iets posten na afloop.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Ik ga me nog een extender aanschaffen. Van 't weekend wellicht. De balans neigt naar de 1.4 omdat dat de beste optie zou zijn. Maar de 2.0 lonkt toch door het 400 mm bereik. En dan heb je nog steeds een 140-400/5.6 lens. Die heel erg doet denken aan de 100-400 natuurlijk... Anderzijds zou een 1.4 al een 98-280/4.0 geven, en kan daar nog een 300 4.0 bij komen (volgend jaar dan wel)... voor 420/5.6... of liever een 2dehands 300/2.8, 400/4.0...

Wel ja...dat doet maar
      Hey Yourt.....wat een mooi spul!!! Poehe, daar ga je heel veel plezier van krijgen (ehm...volgens mij heb je dat al)
      Gefeliciteerd met je nieuwe spulletjes!!!

Comment

Merci... ik ben terug. Heb lekker kunnen pannen op Hockenheim circuit, met 70-200 en 1.4 extender. In de fabrieken moesten we onze apparaten in kluisjes steken, werd zelfs gevraagd om gsm's af te zetten. Maar ben eigenlijk druk bezig nu. Zal morgen eens kijken en iets posten van daglichtfoto's in het 200 * 1.4 bereik... (door extender dus, niet door cropcamera).
        www.musicinframe.be

Comment

Hier kan je een test van de nieuwe 70-200 bekijken:

Mijn ervaring is dat de tests op Photzone heel betrouwbaar zijn, en volgens die test is de nieuwe versie toch duidelijk scherper dan de oude.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Hier kan je een test van de nieuwe 70-200 bekijken:

Mijn ervaring is dat de tests op Photzone heel betrouwbaar zijn, en volgens die test is de nieuwe versie toch duidelijk scherper dan de oude.
            Dat kon ik al zeggen toen ik ze testte bij Foto Rubens. Wat me wel interesseerde:
            and it did even manage to top (very slightly so) the EF 70-200mm f/4 USM L IS which is almost a legendary performer.
            Ok, 2.8, IS en de scherpste van de klas. Mag wel voor de prijs ook.
            Oh ja, en scherp op 200 mm en/of volopen? Ik heb een setje gepost @400mm (met de 2.0 extender dus). Wel op f 8.0, da's 5.6 met de extender en dan 1 stopke dichtgedraaid. Staan hier op 't forum: http://forum.belgiumdigital.com/f72/...ml#post2635843
            Last edited by Yourt; 19 april 2010, 22:38.
            www.musicinframe.be

Comment

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar resultaten van de nieuwe 70-200 i.c.m. de 2x converter wijd open en hoe deze combi zich verhoudt t.o.v. de 100-400 @ 400mm en f5.6...
              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar resultaten van de nieuwe 70-200 i.c.m. de 2x converter wijd open en hoe deze combi zich verhoudt t.o.v. de 100-400 @ 400mm en f5.6...
                dan zou ik een 100-400 er naast moeten kunnen hebben om dezelfde prent te schieten natuurlijk. Lijkt me idd. ook wel interessant. Die vergelijking zullen 'ze' nog wel eens onder gecontroleerde situatie doen wellicht. IK heb nu de 70-200 en de 2X en dus kijk ik eerder naar een 300 prime natuurlijk.
                www.musicinframe.be

Comment

_____
                  Last edited by Spencer's Creek; 29 april 2010, 22:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spencer's Creek Bekijk bericht
                    Nu 2150 € bij Grobet - 200 € "60-dagen actie" van Nikon
                    ik denk dat die actie niet geldig is op Canon-objectieven hoor
                    With Canon, I can (or at least try)
                    Photastic.be ~ Passion for the picture
                    Nieuwe site

Comment

de testfoto's zijn niet echt relevant te noemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                        de testfoto's zijn niet echt relevant te noemen...
                        suggesties voor een opstelling? Indoor, op statief en dan gecropt voor weergave van hetzelfde beeld? Ik hou meer van het veldwerk dan van de studio, en dus heb ik terwijl ik op weekend was met vrienden snel wat foto's proberen maken met de extender. Zo ga ik hem ook gebruiken (tenzij ik in mijn eentje naar een schuilhut trek met statief). 't Is maar wat het is natuurlijk. Maar als er andere suggesties zijn dan testkaarten fotograferen (die staan overigens al online dacht ik): shoot! Zolang ik het maar ergens kan inpassen. Ik heb op Hockenheim circuit foto's getrokken emt de 1.4 extender, en die geven wel een beter beeld van de mogelijkheden denk ik. Maar ja, over de kwaliteiten van de 1.4 wordt meestal niet getwijfeld.
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          suggesties voor een opstelling? Indoor, op statief en dan gecropt voor weergave van hetzelfde beeld? Ik hou meer van het veldwerk dan van de studio, en dus heb ik terwijl ik op weekend was met vrienden snel wat foto's proberen maken met de extender. Zo ga ik hem ook gebruiken (tenzij ik in mijn eentje naar een schuilhut trek met statief). 't Is maar wat het is natuurlijk. Maar als er andere suggesties zijn dan testkaarten fotograferen (die staan overigens al online dacht ik): shoot! Zolang ik het maar ergens kan inpassen. Ik heb op Hockenheim circuit foto's getrokken emt de 1.4 extender, en die geven wel een beter beeld van de mogelijkheden denk ik. Maar ja, over de kwaliteiten van de 1.4 wordt meestal niet getwijfeld.
                          je gaat toch niet testen vanuit de hand, van verschillende objecten, met verschillend licht?

pak dan een statief, en probeer eea uit..

testkaarten vind ik zelf ook helemaal ruk... dat is plat en komt niet overeen met de werkelijkheid..

pak voor mijn part een bloemetje, een landschapje, of iets anders wat zeker niet plat is...

ik haat plat...

ik ben zelf niet zo'n lens tester, bakstenen muurtjes en fuck-testkaarten vind ik rete-oninteressant, maar mss kun je iets schieten onder dezelfde omstandigheden, zodat eea wat beter uitkomt?

croppen is voor mij ook geen optie.. lui die op 200% de boel lopen te bekijken hebben het nog steeds niet begrepen..

gewoon, gewoon... no sweat!

Comment

Omdat ik voor reportagewerk en sport vaak in het 70-200 mm bereik werk, maak ik momenteel gebruik van zowel de F/4 IS als de F/2.8 IS (oude) versie. De F/4 pak ik bij voorkeur vanwege de mooie kleuren, het contrast en de scherpte volledig open; naar de F/2.8 grijp ik als ik voorzie dat F/2.8 een noodzaak is. Zijn er onder jullie die deze twee objectieven naast elkaar hebben gebruikt en nu de F/2.8 IS II als volwaardig vervanger van de F/4 IS en F/2.8 I hebben gekozen? Met andere woorden: is de F/2.8 IS II wat jullie betreft net zo goed als de F/4 IS met als enig verschil de lichtsterkte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
                              Omdat ik voor reportagewerk en sport vaak in het 70-200 mm bereik werk, maak ik momenteel gebruik van zowel de F/4 IS als de F/2.8 IS (oude) versie. De F/4 pak ik bij voorkeur vanwege de mooie kleuren, het contrast en de scherpte volledig open; naar de F/2.8 grijp ik als ik voorzie dat F/2.8 een noodzaak is. Zijn er onder jullie die deze twee objectieven naast elkaar hebben gebruikt en nu de F/2.8 IS II als volwaardig vervanger van de F/4 IS en F/2.8 I hebben gekozen? Met andere woorden: is de F/2.8 IS II wat jullie betreft net zo goed als de F/4 IS met als enig verschil de lichtsterkte?
                              Ik gebruik ze ook allebei, maar volgens mijn ervaringen is de oude f2,8 versie op f4 toch even scherp als de f4 versie volledig open. Hier is het vooral het verschil in gewicht dat een rol speelde, anders had ik er nooit een 70-200 f4 L IS bijgekocht. Ik ben altijd heel tevreden geweest over de optische kwaliteiten van de "oude" f2,8 maar de nieuwe is volgens de tests toch duidelijk beter op f2,8. De f2,8 versie vind ik bij actiefotografie wat betrouwbaarder focussen dan de f4, zeker als het allemaal wat sneller moet gaan en als er iets minder licht is. Niet dat de f4 traag is, maar de f2,8 doet het volgens mij net iets beter.

Wat het gewicht betreft, ik gebruikte altijd een heuptas, als daar wat teveel gewicht inzit, dan krijg pijn in mijn schouder. Onlangs kocht ik een tweedehands "Newswear Documentary Chestvest" en die heb ik gisteren voor het eerst een hele dag gebruikt in Hoogstraten. Ik had de 5D MKII bij, en een 16-35 f2,8 L II, een 24-105 f4 L IS en de 70-200 f2,8 L IS (en een flesje Freeway Cola Light van de Lidl). Met die Chestvest is het gewicht zo goed verdeeld dat ik helemaal geen pijn heb gehad, het is dus een heel goede investering voor reportagewerk. Het is ook veel handiger om lenzen te wisselen, een rugzak vertrouw ik niet als het wat te druk wordt rondom mij, het is te gemakkelijk om daar wat spullen uit te halen zonder dat je iets merkt.

Misschien verkoop ik binnenkort wel de "oude" 70-200 f2,8 L IS en de 70-200 f4 L IS, zodat ik met dat geld toch een nieuwe 70-200 f2,8 L IS II kan kopen, ik wacht nog wel even af.
                              Ik kan eigenlijk niet klagen over de oude 70-200 f2,8 L IS, het is een lens waarmee ik heel graag werk omdat de foto's er altijd heel erg goed uitzien. De achtergrond-onscherpte (bokeh) van de 2,8 vind ik beter (zachter) dan van de f4, en dat is ook heel belangrijk.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Ik zit met een dilemma.
                                Volgende week vertrek ik naar Hong Kong en ik kan daar de 70-200 II kopen voor 1800 EUR. Is zo'n 400 EUR goedkoper. Verschil is voor mij groot genoeg om dit vanuit het buitenland terug naar Belgie te sleuren en 1 jaar internationale garantie ipv de 2 die ik in Belgie krijg.

Het ding is dat ik eigenlijk niet zoveel geld aan een lens wil geven, zeker niet als amateur, maar het is een mooie deal en een unieke kans. Ik dacht om deze te kopen, te testen en als het mij niet bevalt gewoon terug te verkopen aan de prijs dat ik hem gekocht heb. Tis te zeggen 1800 EUR. Of zelfs met een beetje verlies.

Wat denken jullie van dit plan? Zou ik deze lens voor 1800 EUR kunnen verkopen als hij 2-3 maand oud is?

Ik heb nog steeds een instapmodel als body en vind het ook een beetje stom om daar een 70-200 II op te steken.

Ik hoor graag jullie meningen
                                hung
                                Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                                website: http://www.hung.be
                                facebook - Instagram

Comment

Working...
                                X