Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

de 2x zou ik laten liggen... die ga je niet gebruiken of direct weer verkopen wegens te veel kwaliteitsverlies... je 70-200 mag dan heel goed zijn maar de 2x is gewoon voor hele dure primes
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Awel, ik zal dan maar idd. gelijk voor de 1.4 gaan. De meeste mensen die (beide) extenders in de praktijk gebruikt hebben, hebben het over het verleis aan kwaliteit bij een 2.0, dat enkel op een prime te rechtvaardigen is. Sommigen beweren dat het nog leefbaar is en weer anderen vinden dat je dan beter af bent met een 100-400 tout court. Of toch liever de 400 5.6 zelfs, behalve dan weer voor diegenen die niet 'vogelen' maar die zoombereik willen.... om zot van te worden.

Het plan dus: nen 1.4 TC, daar kan ik ni veel mee mis doen. Dan heb ik terug 280mm bereik ( X 1.6 op de 40D). En dan volgend jaar zie ik wel hoe ik de telerange verder uitbouw.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Heb net mijn 100L bij verkopen geplaatst hier op het forum om deze te kunnen aanschaffen.
        Ik heb hard getwijfeld, maar gebruikte hem toch voor 95% als portret lens dus heb ik uiteindelijk besloten om het 5% macrogedeelte te laten vallen en voor de 70-200 te gaan.

vergelijking

Daaruit blijkt dat de nieuwe 70-200 niet hard moet onderdoen voor zo'n scherpe macrolens.
        -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
          Heb net mijn 100L bij verkopen geplaatst hier op het forum om deze te kunnen aanschaffen.
          Ik heb hard getwijfeld, maar gebruikte hem toch voor 95% als portret lens dus heb ik uiteindelijk besloten om het 5% macrogedeelte te laten vallen en voor de 70-200 te gaan.
          verstandige keuze als je de 100L niet (of heel weinig) voor macro gebruikt... een 70-200 is zo een veelzijdig bereik Verplicht in elke fototas zou ik bijna durven zeggen
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

Comment

Ik ben vanmorgen dus de extenders gaan testen. De 1.4 is zeer goed, geen probleem, geen verrassing. Ik heb dan toch de 2.0 ook maar eens gevraagd. Was vooral benieuwd wat dat zou geven op 400 mm... Bij de testen was duidelijk volopen op 200 mm te zien dat de kwaliteit minderde. Maar op 8.0 zag het er zo goed uit dat ik hem ook maar meegenomen heb (gaan testen noemt dat dan hé). Praktisch gebruik daarvan is toch niet om volopen te gebruiken (voor mij). Bovendien kan die dan achteraf nog op een 300 mm gezet worden als ik toch gebeten wordt door het wildlife gebeuren (vnl. vogelen).

Ik heb thuis al enkele testjes gedaan: bij zware bewolking en wat wind heb ik de 70-300 (die ik nog even in huis heb) eens tegen de 70-200 gezet op f 8.0, ISO 800. Tamelijk lange sluitertijden, dus niet onmiddellijk voor superresultaten of zo, gewoon effe proberen. Bij het focussen op een stammetje van een els achter de wiegende Forsythia, tegen grijze achtergrond, heb je dus met allebei dezelfde AF problemen. De 70-200 doet het uiteindelijk iets beter dan de 70-300, maar geweldig is de AF niet (komt af en toe een geelbloemend takje het AF point storen natuurlijk). Als ik op de schommel focus die een beetje verder staat, gaat het bij allebei vlot en zonder probleem.
            En de scherpte en kleuren dan? Wat me opviel was dat de 70-300 wat last heeft van CA en er treedt ook wat purple fringing op. Zie je vooral aan de fijne takjes aan de rand van de foto. Of dat nu van lens flare komt of van CA is niet echt duidelijk, alhoewel ik vermoed dat het van een beetje lens flare afkomstig is. En verder valt me op dat bij de contrastrijke foto met de takjes het centrum van de foto met de 70-300 iets scherper blijkt te zijn, terwijl aan de randen de 70-200 scherper is dan de 70-300. Er is dus wat verlies aan scherpte bij de 70-200, maar de foto's zijn beeldvullend even scherp, terwijl de 70-300 aan de rand wat moet inleveren aan scherpte. De foto met de schommel, zandbak,... is op 100% qua scherpte beter bij de 70-200 dan bij de 70-300.
            Dan maar in de luwte van het terras achteraan op ISO1600 nog eens gaan testen...
            crops uit het centrum, op 100%, onverscherpt, geen ruisreductie en vanop statief. Laatste crop is op 400 mm ipv 300 mm.

Last edited by Yourt; 31 maart 2010, 11:09.
            www.musicinframe.be

Comment

Amai als ik al die aankopen zou moeten doen op zo'n korte tijd moet ik mij gaan prostitueren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Amai als ik al die aankopen zou moeten doen op zo'n korte tijd moet ik mij gaan prostitueren.
                ssssshhhht

Neen, serieus: wij werken allebei en we hebben onze vaste kosten (huis in eigendom, vaste maandlast). Dus blijft er elke maand wel wat over. Plus dat de belastingen ook nog elk jaar terug moeten wat ze me te veel afhouden aan de bron. Maar de laatste tijd heb ik aan mijn persoonlijke reserve gezeten. En dat kan ook niet blijven duren uiteraard. Vandaar die 'volgend jaar' voor mogelijke uitbreiding van de telekant van het arsenaal. Ben eigenlijk bijna helemaal gesteld nu trouwens: nen 21MP FF en wat L-glas. Wat heb je meer nodig? Flitsers, paraplu's,... zelfs ne studio misschien maar da's mijn ding zo niet.
                www.musicinframe.be

Comment

Prijzen zijn ietsje gezakt.

Foto Rubens: 2259
                  Camera.nu: 2269
                  Camera Express: 2269
                  Art & Craft: 2299
                  Konijnenberg: 2337
                  Topfoto.nu: 2959
                  Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht

Maar nog steeds overpriced als je 't mij vraagt
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

ik denk da'k het hier al gepost heb in woorden, maar de prijsevolutie van de vorige 70-200 2.8 L IS ging in beeld als volgt:

Ik zou er mijn boontjes niet op te week leggen, gecreëerde schaarste of niet, dat gaat niet onmiddellijk naar prijsdalingen gaan, zelfs niet als de € stand houdt. Kijk overigens maar eens naar de adviesprijzen, de lanceringsprijs en de prijs einde carrière. Dan zeg ik: 2900 adviesprijs, 2300 lanceringsprijs en na een hele tijd 1999 prijs. Nu ja, mijn geld is toch al de deur uit... maar in ruil daarvoor geniet ik er al van (des te meer omdat ik er nog geen had ook uiteraard).
                      www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht

Bij Grobet in Antwerpen (normaal een duurdere winkel in mijn mening) staat hij 2199.
                        Maar ik ben blij dat hij bij foto-rubens gezakt is in prijs, want dat is eigenlijk mijn vaste shop.

Het goedkoopste op ebay dat ik al heb gevonden is 2036, dus dan betaal ik liever die 200 euro meer voor een behoorlijke 2 jaar garantie in belgie
                        -Jelle l Sony A7R V - Sony FE 16-35 GM - Sony FE 24 GM - Sony FE 24-70 GM - Sony FE 55 F/1.8 - Sony FE 85 GM - Sony FE 90 macro - Sony FE 70-200 GM

Comment

@jelle: ik heb de Extenders gekocht bij Fotorubens in Wilrijk, en ze wisten me daar toen te zeggen dat de 70-200 II ongeveer nu zou binnenkomen bij Canon, en dan snel erna bij hen (Geel). Maar op de nieuwe website vind ik het allemaal minder overzichtelijk dan vroeger. En ook geen stock status e.d. ...
                          www.musicinframe.be

Comment

Ah dat komt goed uit, want ik ben van plan er morgen of overmorgen achter te gaan.

Ja de website is er niet veel op verbeterd, maar de zoekfunctie geeft nu wel weer wat je zoekt ;-).

Laat ons hopen dat hij direct beschikbaar is!

Nog altijd tevreden over jou exemplaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JelleVerherstraeten Bekijk bericht
                              Ah dat komt goed uit, want ik ben van plan er morgen of overmorgen achter te gaan.

Ja de website is er niet veel op verbeterd, maar de zoekfunctie geeft nu wel weer wat je zoekt ;-).

Laat ons hopen dat hij direct beschikbaar is!

Nog altijd tevreden over jou exemplaar?
                              yep... en ik vertrek vannacht op vierdaagse autotrip met de gasten van mijn avondschool. Zullen veel auto's voor de lenzen passeren.Volledig programma ken ik niet, maar we beginnen morgenvroeg in 't Porsche museum, en Nurnburg staat ook op programma. Meerijden ging de kosten wat hoog doen oplopen en vergde wat veel tijd uit het programma. Dus zal ik mijn IS mode 2 wellicht eens kunnen uitproberen.
                              www.musicinframe.be

Comment

Ik belde deze morgent naar Grobet om te vragen of ze in stock waren en dat waren ze!
                                Direct eentje gereserveerd en ben hem juist gaan halen.

ZALIG! Wat testfoto's gemaakt op het zuiderterras en ik kan niet geloven wat voor kleuren er uit deze lens komen, gewoonweg ongelofelijk!

Ik zal subiet een paar testfoto's posten. Het zal nog wel oefenen worden om op 200mm + 1.6 crop te fotograferen, maar dat neem ik er graag bij ;-).

Veel plezier op je trip, post maar een paar foto's als je terug bent ;-).

Comment

Working...
                                X