Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerlijk oordeel - 100-400mm L
Collapse
X
-
-
Minder glas dan vroeger, maar beter.
Comment
-
Re: eerlijk olordeel
Ik heb die 100-400 L IS gekocht in 2004, de eerste camera waarop ik die heb gebruikt was de EOS 300D.
Ondertussen heb ik die nog altijd, het is de enige lens die ik nog heb van toen.
Er is gewoon geen alternatief dat beter presteert, ik heb dus ook nog altijd geen reden om die 100-400 te vervangen.
Snelle en betrouwbare AF, goede beeldkwaliteit, en met de beeldstabiliteit heb ik een vrij groot percentage bruikbare foto's op 1/60 sec. De beeldstabilisatie is van een oudere generatie, die maakt wat meer geluid en is minder effectief dan die van de 70-200 f2,8 L IS II (maar ze zorgt toch voor een flinke verbetering als je zonder statief werkt met een relatief lange sluitertijd).
De schuifzoom vind ik zelf heel handig, daarmee kan je veel sneller zoomen (soms is dat heel handig).http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Re: eerlijk oordeel
Ik heb er vorige week eentje op de kop kunnen tikken tweedehands. Ze was nog maar 5 maanden oud! (lees: NIEUW !!!) En dit voor een zeer schappelijke prijs. 'k Ga niet zeggen hoeveel, maar was minder dan 1000 €. Ge moet maar geluk hebben hé! Niet getwijfeld en er direct naartoe gereden. Getest op scherpte ed. Niet twijfelen en gekocht. Dit kom je niet iedere dag tegen! Ondertussen al wat foto's genomen en kan je zeggen dat ik heel blij ben met de resultaten.
Groetjes.
Comment
-
-
[Mod]Ik heb jouw titel aangepast (typo verbeterd en 100-400mm L toegevoegd), zodat het voor iedereen wat duidelijker is. Als je zoekt op 100-400 in dit forumonderdeel, ben ik zeker dat je heel wat posts zult terugvinden. Hieronder b.v. een topic:
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
[/Mod]BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Re: eerlijk oordeel - 100-400mm L
Ik heb de 100-400 IS L ook en ben bijzonder tevreden van deze lens ... in dit bereik is er gewoon geen betere zoom (primes wel natuurlijk ).
Ik heb ze ondertussen op een 350D, een 40D en een 5dII gebruikt, en telkens verbaas ik mij over de kwaliteit van de foto's die ik ermee maak, zelfs op 400mm is de mijne nog scherp
Ik heb ook de 70-200 f2.8 IS L en natuurlijk is deze iets beter (lees sneller en scherper), maar dat is echt miniem, en op een A3 print ga je het verschil niet zien in scherpte ... maar wel ik kleur, de 100-400 geeft iets minder gesatureerde kleuren dan de 70-200, niet veel verschil, maar net genoeg om te merken.
In elk geval is de 100-400 stukken beter dan een 70-200 met 2.0 TC, en dat is voor mij het belangrijkste ... bereik, soms heb je gewoon 400mm nodig ... en dan is het nog niet genoeg, maar 500, 600 of 800mm is een beetje duur
MarkFotografie - Tutorials - Schaalmodellen
Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...
Comment
-
Ik heb die lens nog maar een paar dagen, maar ik zo een klein gedachtje dat ik er tevreden zal over blijven. Wou feitelijk een 70-200 II maar het bereik op 400 met crop 1.6 is enorm.
Erg scherp en ligt goed in de hand.
Heb echter zo'n 40 euro teveel betaald .... maar ja.Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Comment
-
Deze lens is super. Ik heb ze gebruikt op mijn laatste reis naar Canada voor het wildlife vast te leggen. Schitterende lens. De IS is ook super hoor. Ik had ze mee tijdens een whale watching boat tour. Zo een klein bootje is niet echt stabiel maar ik heb toch heel scherpe foto's kunnen nemen. Ik heb zelfs als eerste het geslacht van een orkaatje kunnen vastleggen (eerder toevallig). De whale watchers waren al maanden aan het proberen om dit te weten te komen .
Binnenkort verkoop ik ze waarschijnlijk wel terug omdat de range voor mijn dagelijks gebruik een beetje overkill is.Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht[Mod]Ik heb jouw titel aangepast (typo verbeterd en 100-400mm L toegevoegd), zodat het voor iedereen wat duidelijker is. Als je zoekt op 100-400 in dit forumonderdeel, ben ik zeker dat je heel wat posts zult terugvinden. Hieronder b.v. een topic:
Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
[/Mod]
bedankt voor het verbeteren dan alvast
ik zie dat qua prestaties iedereen tevreden is van deze lens , het zal dus binnenkort mijn volgende aankoop worden.
enkel n og het laatste deel van de aankoopprijs verzamelen.
alvast bedankt aan iedreen voor de reacties.
mvg
yoeri
Comment
-
-
Een goede keuze als je op zoek bent naar een relatief betaalbare gestabiliseerde telezoom , deze lens heb ik nu ongeveer een jaartje en ik gebruik ze vrij regelmatig, ze is klein , licht en zeer veelzijdig. De schuifzoom is effen wennen maar eens je dat gewoon bent gewoon erg handig en snel !1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Comment
-
Ik weet dat foto's op de forums niet zaligmakend zijn, maar hier krijg je een indruk wat er op 400 mm, met een camera, een oudeje al, de 300D mee mogelijk is.
Gelukkig geeft deze lens stabilisatie want met mijn Albertitisch platen schieten uit de hand zou er niet meer bij zijn.
Wild konijntje zat op ongeveer 30 meter, en is bijgesneden, of zoals ze het hier zo graag zeggen, gecropt.
Daar ik met deze lens voor een 90 % op 400mm zit, is dit voor mij een der betere aankopen geweest, zodat de 70-200 nu in de kast blijft liggen.
Imac en Canon... de max
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk berichtDeze lens is super. Ik heb ze gebruikt op mijn laatste reis naar Canada voor het wildlife vast te leggen. Schitterende lens. De IS is ook super hoor. Ik had ze mee tijdens een whale watching boat tour. Zo een klein bootje is niet echt stabiel maar ik heb toch heel scherpe foto's kunnen nemen. Ik heb zelfs als eerste het geslacht van een orkaatje kunnen vastleggen (eerder toevallig). De whale watchers waren al maanden aan het proberen om dit te weten te komen .
Binnenkort verkoop ik ze waarschijnlijk wel terug omdat de range voor mijn dagelijks gebruik een beetje overkill is.
laat dan maar weten wat je er nog voor wil
Comment
-
Binnenkort verkoop ik ze waarschijnlijk wel terug omdat de range voor mijn dagelijks gebruik een beetje overkill is.
Comment
Comment