Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
    Ik zit met een dilemma.
    Volgende week vertrek ik naar Hong Kong en ik kan daar de 70-200 II kopen voor 1800 EUR. Is zo'n 400 EUR goedkoper. Verschil is voor mij groot genoeg om dit vanuit het buitenland terug naar Belgie te sleuren en 1 jaar internationale garantie ipv de 2 die ik in Belgie krijg.
    400 € goedkoper? er zijn hier in de benelux ook wel winkels waar ze onder de 2000 € is gegaan ondertussen hoor dus persoonlijk zou ik het niet doen... Ik zou het pas doen als het verschil effectief groter zou zijn dan 300 - 400 €.

Topfoto.nu : 1959 €
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      400 € goedkoper? er zijn hier in de benelux ook wel winkels waar ze onder de 2000 € is gegaan ondertussen hoor dus persoonlijk zou ik het niet doen... Ik zou het pas doen als het verschil effectief groter zou zijn dan 300 - 400 €.

Ik zal eens rondkijken, wie weet vind ik hem aan 1700 EUR ofzo.
      Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
      website: http://www.hung.be
      facebook - Instagram

Comment

topfoto.nu maakt eigenlijk misbruik van bepaalde mogelijkheden die het europees recht biedt.

Zij maken meer bepaald misbruik van de intracommunautaire levering, aangezien dit niet van toepassing is op consumenten.

Als je met btw nummer kan kopen en als ze een factuur maken op die btw nummer is er echter niets mis.

het is maar dat u het weet

Die prijs die u opgeeft is dus de prijs ZONDER btw, normaal zou u die dus moeten betalen als u koopt als consument, nu ja ze - topfoto.nu - zouden niet aan particulieren mogen leveren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jannemansje Bekijk bericht
          topfoto.nu maakt eigenlijk misbruik van bepaalde mogelijkheden die het europees recht biedt.

Zij maken meer bepaald misbruik van de intracommunautaire levering, aangezien dit niet van toepassing is op consumenten.

Als je met btw nummer kan kopen en als ze een factuur maken op die btw nummer is er echter niets mis.

Die prijs die u opgeeft is dus de prijs ZONDER btw, normaal zou u die dus moeten betalen als u koopt als consument, nu ja ze - topfoto.nu - zouden niet aan particulieren mogen leveren
          Maar als dit de prijs excl. BTW is dan zijn ze toch duurder dan de meeste andere winkels. Ik heb geen BTW nummer. Maar indien je een BTW nummer hebt dan kies je toch al zeker niet voor topfoto.nu?

Ik ga in ieder geval proberen de lens op de kop te tikken voor minder dan 1800 EUR. En als ik er geen kan vinden. So be it. Ben toch nog maar beginner.
          facebook - Instagram

Comment

hebt u een crop of FF camera?

"Alle prijzen op deze site zijn gebaseerd op directe verzending vanuit onze europese magazijnen en zijn exclusief btw. En betaling via bankoverschrijving." http://www.topfoto.nu/nederlands/about-us

klopt trouwens dat het dan aan de dure kant is, hun prijzen met btw staan op http://www.cinteff.be/

als u het geld niet aan dergelijke lens wil geven zou ik u aanraden een tweedehands f4 is te kopen, deze worden voor 700 euro verkocht! u verliest 1 stopje, dat is waar, enkel u kan weten of u soms tegen iso3200/iso6400 zit

Comment

voor je een oordeel zou vellen... heb je al ooit zaken gedaan met topfoto.nu of met geheugenkaart.be (namelijk dezelfde winkel)? Wel, ik dus wel en het ENIGE wat er bij de geafficheerde prijzen bijkomt is welgeteld 8 € voor de verzending dus komt niks btw bij. En neen, ik heb zelf geen btw-nummer maar ben wel een heel tevreden klant van Peter maar deze discussie hoort hier eigenlijk niet thuis.

Ik kan me wel inbeelden dat als TS goed zoekt hij in Hong Kong nog scherpere prijzen vindt en dan het voordeel wel nog beter is.

[edit]die quote die je daar stelt van op hun site laat inderdaad wel anders blijken maar dat is dus niet mijn ervaring[/quote]
              Nieuwe site

Comment

voor je een oordeel zou vellen... heb je al ooit zaken gedaan met topfoto.nu of met geheugenkaart.be (namelijk dezelfde winkel)? Wel, ik dus wel en het ENIGE wat er bij de geafficheerde prijzen bijkomt is welgeteld 8 € voor de verzending dus komt niks btw bij.
                U hebt me duidelijk verkeerd begrepen, net omdat er geen btw bijkomt maakt men misbruik. Het wordt behandeld als zijnde een intracommunautaire levering, maar eigenlijk mag dat niet aangezien er aan particulieren geleverd wordt.

Ik zeg alleen dat wat topfoto.nu doet niet wettelijk is, net omdat men de btw niet aanrekent.

Comment

U hebt me duidelijk verkeerd begrepen, net omdat er geen btw bijkomt maakt men misbruik. Het wordt behandeld als zijnde een intracommunautaire levering, maar eigenlijk mag dat niet aangezien er aan particulieren geleverd wordt.

Ik zeg alleen dat wat topfoto.nu doet niet wettelijk is, net omdat men de btw niet aanrekent.
                  ah bon ok, dan begreep ik je inderdaad verkeerd
                  Nieuwe site

Comment

Goedemiddag,
                    Graag een beetje info.
                    Ik heb een Canon 40D en wil foto's nemen van skiërs, zowel indoorski pistes als outdoor.
                    Welke tele-zoom kunnen jullie mij aanbevelen ?
                    Ik heb reeds de 17-55 f2.8.
                    Welke tussen de 70-200 2.8 of 4.0 al dan niet IS versie is de beste aankoop voor mijn behoeftes?
                    Luc

Comment

Dat hangt eigenlijk volledig af van welk budget je in gedachten hebt. Die 2.8 komt goed van pas bij indoorski pistes maar het is de vraag of je er zoveel geld aan uit wil geven. Persoonlijk vind ik IS op het lange bereik geen overbodige luxe maar da's mijn mening en ik kan me voorstellen dat niet iedereen het daarmee eens is.

BTW: check out my signature... Whiiiiiii
                      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DICIOTTO Bekijk bericht
                        Goedemiddag,
                        Graag een beetje info.
                        Ik heb een Canon 40D en wil foto's nemen van skiërs, zowel indoorski pistes als outdoor.
                        Welke tele-zoom kunnen jullie mij aanbevelen ?
                        Ik heb reeds de 17-55 f2.8.
                        Welke tussen de 70-200 2.8 of 4.0 al dan niet IS versie is de beste aankoop voor mijn behoeftes?
                        Luc
                        ik denk dat je dan sowieso voor indoor de 2.8 moet kiezen... Denk dat bij skiers de IS van minder belang is omdat je sluitertijd toch snel genoeg moet zijn om de actie te bevriezen... Een skier in volle vaart ga je op 200mm niet op 1/60e maken omdat hij dan zo onscherp als een baksteen is Mijn advies : 70-200 2.8.

Natuurlijk, als je de IS-versie kan en wil betalen kan je die ook kopen omdat je uiteraard de IS kan uitschakelen
                        Nieuwe site

Comment

Ondertussen nog mensen die deze lens in hun bezit hebben ?

Mijn 70-200 f2.8 non IS is aan zijn laatste adem bezig.

Ik twijfel nog tussen de 70-200 f2.8 L en de 70-200mm F2.8 L IS II

Zijn er in Belgie ook winkels die hem aan dezelfde prijs dan topfoto verkopen ?

Bedankt alvast.
                          Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                          een hoop sunbounce & strobist stuff

Comment

Ik heb de 70-200 f2. IS Mark II kunnen testen op een 1dIV (allemaal geleend hoor ) en ik was toch onder de indruk van de resultaten

Volgens mij is ze nog net iets scherper dan de vorige versie (die ik zelf heb trouwens) vooral op 200mm, AF snelheid kan ik niets over zeggen omdat ik de 'oude' niet op die 1dIV gezet heb, de kleuren vond ik wel iets gesatureerder tegenover de vorige, maar echt veel scheelt het niet, en dit kan ook aan de camera liggen (mijn 5dII is ook anders van kleur dan de 40D).

Ik denk dat je vooral verschil zal merken in uiterste omstandigheden, zoals een donkere zaal ... en dat heb ik niet geprobeerd, ik heb ze getest tijdens een event buiten met lichte zon en wolken, dus niet echt moeilijke omstandigheden.

Ik weet toch niet of ik mijn 'oude' versie zal vervangen door een nieuwe, het is toch een verschil van prijs hé, wat zou ik nog voor de oude krijgen ? 1200 Euro met een beetje geluk, moet ik nog redelijk wat opleggen voor de versie II ... vind ik een beetje veel, eerst nog enkele andere aankopen doen

Maar als je nu een nieuwe moet kopen zou ik niet twijfelen, dit is echt de beste 70-200 lens die er is, nog net iets beter dan de f4 IS die al een referentie was, die f2.8 IS II wordt zonder twijfel de referentie lens van Canon

Mark
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

Ik weet toch niet of ik mijn 'oude' versie zal vervangen door een nieuwe, het is toch een verschil van prijs hé, wat zou ik nog voor de oude krijgen ? 1200 Euro met een beetje geluk, moet ik nog redelijk wat opleggen voor de versie II ... vind ik een beetje veel, eerst nog enkele andere aankopen doen

Maar als je nu een nieuwe moet kopen zou ik niet twijfelen, dit is echt de beste 70-200 lens die er is, nog net iets beter dan de f4 IS die al een referentie was, die f2.8 IS II wordt zonder twijfel de referentie lens van Canon

Mark
                              dat heb je mooi verwoord

Ik had nog geen 70-200 en ben uiteindelijk ineens voor de nieuwe gegaan. Kostelijke zaak, maar nog geen seconde spijt van gehad.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnh Bekijk bericht
                                Ondertussen nog mensen die deze lens in hun bezit hebben ?

Mijn 70-200 f2.8 non IS is aan zijn laatste adem bezig.

Ik twijfel nog tussen de 70-200 f2.8 L en de 70-200mm F2.8 L IS II

Zijn er in Belgie ook winkels die hem aan dezelfde prijs dan topfoto verkopen ?

Bedankt alvast.
                                Ik heb hem dus gekocht een tijdje geleden. Heb hem kunnen kopen voor 1700 EUR (ongeveer, want de HKD is nogal aan't stijgen) in Hong Kong. In de officiele Canon showroom/winkel met garantie. Maar spijtig genoeg kan ik er niet veel over zeggen, want had de oude niet en heb eigenlijk nog niet veel kunnen gebruiken. Heb hem wel in Shanghai gebruikt tijdens de world expo, hetgeen ik kan zeggen is dat hij heel zwaar is En dat mensen u aanstaren als ge hem gebruikt.
                                Wat mij opvalt is dat hij heel stil en heel snel is. De IS vind ik echt geweldig, heb daarmee wat zitten spelen. Kan scherpe foto's trekken op 1/15. Maar niet elke shot... Heb weining ervaring met deze high end lenzen dus kan eigenlijk niet veel zeggen. Ik ben altijd fan geweest van primes en gebruik dus vooral prime lenzen. Als ze nu nog een nieuwe 24-70 op de markt brengen met IS dan moet ik die zeker hebben. Dan moet ik enkel nog 2 lenzen meepakken en heb ik heel de range da ik wil.

Ik zei ook dat ik de nieuwe 70-200 eventueel zou verkopen. Het is gewoon een hebbeding, ik kan het nog niet volledig benutten. Maar veel van de waarde zal ik niet kwijtspelen, dus de lens nog effe houden en we zien wel over een paar maand.
                                facebook - Instagram

Comment

Working...
                                X