Na mijn overstap van een compactje naar de spiegelreflex (Canon 400D) ben ik vorig jaar begonnen met het aankopen van betere lenzen. Vorig jaar heb ik dan mijn kitlens vervangen door een Sigma 18-50mm F2.8 en ik heb me onlangs ook een Sigma 105mm F2.8 macrolens gekocht. Nu ben ik van plan om de Canon 70-200 F2.8L IS USM te kopen, meteen een hele investering want die lens kost zowat evenveel als mijn twee andere lenzen en mijn body samen Er is echter een nieuwere versie van die lens uitgebracht die natuurlijk nog een pak duurder is. Dus dan stel ik mezelf nu de vraag: koop ik beter de eerste versie, of is die nieuwe versie echt die 600 euro extra waard?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II
Collapse
X
-
-
Re: Canon 70-200mm F2.8L IS USM vs II
De nieuwe versie is nog niet beschikbaar dus het is moeilijk antwoorden op je vraag :-) De eerste versie van de 2.8 is ook een prachtige lens. Op mijn website staat er trouwens een review van.
JakkeCanon en glas
www.jakke16.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk berichtDe nieuwe versie is nog niet beschikbaar dus het is moeilijk antwoorden op je vraag :-) De eerste versie van de 2.8 is ook een prachtige lens. Op mijn website staat er trouwens een review van.
Jakke
Kan me moeilijk inbeelden dat een nieuwe lens zijn meerprijs van 600 € waard is (voor ons hobbyisten dan zeker)With Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Ik ben ook heel tevreden over de "oude" 70-200 f2,8 L IS, ik zie ook niet direkt een reden om meer uit te geven voor het nieuwe model.
De nieuwe zal zeker wel beter zijn, anders heeft Canon al die moeite voor niets gedaan.
De oude versie kan je nu wel vrij goedkoop vinden. Misschien zakt de prijs nog een beetje als de nieuwe versie werkelijk leverbaar wordt, maar ik denk dat het niet echt veel zal zijn.
De officiele verkoopprijs volgens Canon.be was altijd zo'n 2500 euro, je kan ze nu kopen voor ruim 900 euro minder.
Na een tijdje zal de nieuwe versie waarschijnlijk wel weer goedkoper worden...http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Ik heb eerst al lang getwijfeld om die eerste versie te kopen, zeker gezien de kostprijs maar omdat ik met mijn 18-50 mm wat beperkt zit en mijn macro lens is niet geschikt voor actiefoto's waren de keuzes wat beperkter. Vermits ik graag met scherptediepte speel heb ik telkens steevast voor een F2.8 gekozen dus was ik aan het twijfelen tussen de Sigma 70-200 F2.8 of de Canon 70-200 F2.8L (NON IS). De Sigma was een pak goedkoper maar uit reviews bleek dat de autofocus wat trager was dan de Canon en ik neem net vaak actiefoto's dus dan ging ik maar voor de Canon zonder IS gaan. Tot ik mijn macrolens kocht en eens foto's uit de vrije hand ging trekken op 105mm zonder IS. Dan merk je pas hoe ik lichtjes sta te trilen en zeker om dan af te drukken is amper te doen. Dus ging ik maar wat doorsparen voor de IS versie. Had hier ook al heel wat topics over de lenzen gelezen dus ik wist dat het een hele goede lens was die zijn geld waard was. En ik investeer ook liever in een goede lens die me vele jaren genot zal bezorgen dan in een nieuw toestel dat na een paar jaar toch weerd verouderd is. Maar ik zat natuurlijk met de vraag of die nieuwe dan zoveel beter ging zijn.
Oorspronkelijk geplaatst door JG16 Bekijk berichtDe nieuwe versie is nog niet beschikbaar dus het is moeilijk antwoorden op je vraag :-) De eerste versie van de 2.8 is ook een prachtige lens. Op mijn website staat er trouwens een review van.
Jakke
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk berichtben ik het mee eens... versie I vind ik een juweeltje van een lens
Kan me moeilijk inbeelden dat een nieuwe lens zijn meerprijs van 600 € waard is (voor ons hobbyisten dan zeker)
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtIk ben ook heel tevreden over de "oude" 70-200 f2,8 L IS, ik zie ook niet direkt een reden om meer uit te geven voor het nieuwe model.
De nieuwe zal zeker wel beter zijn, anders heeft Canon al die moeite voor niets gedaan.
De oude versie kan je nu wel vrij goedkoop vinden. Misschien zakt de prijs nog een beetje als de nieuwe versie werkelijk leverbaar wordt, maar ik denk dat het niet echt veel zal zijn.
De officiele verkoopprijs volgens Canon.be was altijd zo'n 2500 euro, je kan ze nu kopen voor ruim 900 euro minder.
Na een tijdje zal de nieuwe versie waarschijnlijk wel weer goedkoper worden...
Comment
-
Omdat voor mij (= amateur) de huidige prijs van de "oude" EF 70-200mm F:2.8 L IS USM het maximum is dat ik ooit wil betalen voor een uitstekende lens, heb ik begin vorige maand beslist nog snel deze "oude" versie te kopen. Ik heb een paar weken moeten wachten tot ze kon geleverd worden en mijn lens heeft productiedatum 10/2009 (in Utsunomiya, Japan).
Dit doet mij vermoeden dat daar toch geen grote stocks van zijn en als de productie nu al gestopt is omwille van de nieuwe versie ... lang zal dat dus niet meer duren.
Ik ben blij dat ik ze heb. Ik moet ze nog in de vingers krijgen maar het is in elk geval een oerdegelijke scherpe lens (wel een beetje zwaar ).Master the craft, and the art will follow.
Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum
Comment
-
-
Jah, ik denk ook niet dat ik ooit nog meer zal betalen voor een lans als amateur. Zal alvast blij zijn als ik op het einde van deze maand de nodige centjes heb verzameld om dan eindelijk de lens te kopen na maanden sparen. Volgens de winkel zijn er nog genoeg in stock dus als ik deze maand bestel verwacht ik geen problemen met de levering. Als ik natuurlijk langer zou wachten loop ik het risico dat die inderdaad uitverkocht geraakt.
Comment
-
Hier al wat info:
http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspxTe veel lenzen en te weinig tijd.
http://pentaxlenstest.blogspot.com/
Comment
-
Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Comment
-
Hier enkele samples van de nieuwe 70-200 II op een 1Ds MKIII:
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk berichtHier enkele samples van de nieuwe 70-200 II op een 1Ds MKIII:
http://www.lenstip.com/1806-news-Can..._pictures.html
De nieuwe Nikon 70-200 f2,8 VR is getest op dpreview, en daar zie je wel heel duidelijk een verbetering ten opzichte van het oude model. De "oude" Nikon was iets minder dan de Canon (vooral op full-frame), maar nu is ze duidelijk veel beter.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Sinds vorige week is de II in grote getalen verkrijgbaar bij ondermeer B&H en de eerste commentaren en voorbeeld foto's van gebruikers komen binnen.
Bij Konijnenberg is de prijs gedaald tot 2.299,- (minus 660 euro dus), exact dezelfde prijs als cameranu.nl.Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Comment
-
Als ik alle reacties over de nieuwe 70-200 f2.8 II toch lees krijg ik toch wel het idee dat het wel de moeite waard is om de versie II te kopen in plaats van de versie I ondanks dat die flink wat duurder is.
Voor mijzelf gesproken, als dit objectief wijd open op f2.8 net zo goed presteert als de 70-200 f4 IS doet op f4, dan zie ik me dit objectief zeker nog wel kopen. 't Zal alleen hoogstwaarschijnlijk niet meer voor dit jaar zijn (mijn budget is er wel door als ik binnenkort een 5D II en 580EX erbij heb gekocht). Maar da's misschien ook maar goed, ik verwacht toch wel dat de prijs nog wel iets zal zakken wanneer hij wat langer op de markt is
Comment
-
Zo denk ik er dus momenteel ook over. Ik heb al verschillende reactie's gelezen van eigenaars van beide (I & versie II) lenzen en de teneur is toch dat ze de laatste echt wel de meerkost waard vinden.Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be
Comment
Comment